Stijnopolis 2.0 gaat scope!

Started by skank1, July 31, 2014, 12:52:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

Quote from: skank1 on September 10, 2014, 14:42:37
Iemand die me exact kan zeggen hoe ik dit het best doe?
Heb je aan de hand van de roommodes ergens probleem frequenties?
Anders zou ik met de afwerking niet te ver vorderen, zodat je eerst nog het een en ander kan meten, immers meten is weten  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

skank1

Quote from: Joske007 on September 10, 2014, 15:15:21
Heb je aan de hand van de roommodes ergens probleem frequenties?
Anders zou ik met de afwerking niet te ver vorderen, zodat je eerst nog het een en ander kan meten, immers meten is weten  ;)

De ruimte is er nog niet, dus kan ik ook nog niet meten he.
Maar de muren moeten wel nog gezet worden, dus kan ik best direct integreren he.
Verder toch sterk aan het twijfelen om atmos te voorzien in bekabeling..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Joske007

Quote from: skank1 on September 10, 2014, 15:19:47
De ruimte is er nog niet, dus kan ik ook nog niet meten he.
Maar de muren moeten wel nog gezet worden, dus kan ik best direct integreren he.
Verder toch sterk aan het twijfelen om atmos te voorzien in bekabeling..
Roommodes kan je nu al te weten komen  ;)
Klik hier: http://www.bobgolds.com/Mode/RoomModes.htm
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

MLCinema

Quote from: skank1 on September  8, 2014, 11:58:50
Net gezien dat de akoestische folie er ligt:



Nu de chape er op.  Ergens deze week...
Zo de vaart zit er gelijk in. Ziet er goed uit dat materiaal. Zwevende vloer ook?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Quote from: skank1 on September 10, 2014, 15:19:47

Verder toch sterk aan het twijfelen om atmos te voorzien in bekabeling..

Lol :-)

skank1

Quote from: Kamidioblitz on September 10, 2014, 19:49:16
Zo de vaart zit er gelijk in. Ziet er goed uit dat materiaal. Zwevende vloer ook?

Nee, tapijt met dubbelzijdige tape vastgeplakt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: denoontje on September 10, 2014, 20:04:45
Lol :-)

Ik ben het eigenlijk al vrij zeker :)
Heb net gekeken en focal heeft in celing speakers vd 700 reeks.
Lijkt me ideaal hiervoor? ... ;)

Ik ben al verkocht en heb het nog niet eens gehoord.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Alleen. Als je kijkt naar mijn plannekes..

Zal dat wel gaan? Vermits ik met schuine kant zit.
Normaal moet die links net naast mn zetel komen maar daar is nog de schuine kant...
Als ik hem "plak" tegen de schuine kant , komt hij al boven de linkse zitplaats... (Zelf zit ik wel in het midden)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Ik kan wel nog zakken met plafond... Waardoor ze iets meer nr buitenkant zetel kunnen...

Maar of het voldoende is?
Ze moeten dacht ik 35 graden v je luisterplek staan en eigenlijk boven je rears? Wat bij mij niet mogelijk is.

Of mogen ze ook iets meer naar binnen staan?
Denoontje?
In de schuine wand zal zeker niet mogen zeker?
Ik heb weer te vroeg gejuichd :(
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

denoontje

Quote from: skank1 on September 10, 2014, 21:47:10
Ik kan wel nog zakken met plafond... Waardoor ze iets meer nr buitenkant zetel kunnen...

Maar of het voldoende is?
Ze moeten dacht ik 35 graden v je luisterplek staan en eigenlijk boven je rears? Wat bij mij niet mogelijk is.

Of mogen ze ook iets meer naar binnen staan?
Denoontje?
In de schuine wand zal zeker niet mogen zeker?
Ik heb weer te vroeg gejuichd :(

Geen idee, heb me er nog niet echt in verdiept.

Ik hoop dat ik straks bijv een losse atmoz processor ofzo kan kopen...anders is mijn arcam weer afgeschreven..... Voorlopig hou ik het nog bij 7.1

skank1

Blijkbaar kun je die inbouw focal tweeter wel richten.. Dit zou het wel enigzins kunnen behelpen...
Het is nog niet hopeloos :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Moeilijk en ik moet het binnenkort echt weten want ik ga de wanden doen

ik heb de buis even weggewerkt zogezegd en de speakers op afstand gezet zoals nu

2 ontwerpen, ene zoals voordien en een tweede met meubel links

probleem bij eerste is mn kaders, en de deur die moet opschuiven hierdoor (zie stippellijn) :8, en feit dat voorkant zetel maar op 3m v scherm zit?
bij tweede, waar zet ik sub en meubel staat in de rechtstreekse weg van de front right speaker

welke zou ik best kiezen en verder tweaken? meubel achteraan of opzij?



HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

cobaltjeh

Ik zou gaan voor de optie kast achter de bank. Dan kan je in mijn ogen de achter speakers beter plaatsen.

Ok zal het geluidsbeeld wat beter worden denk ik. Mijn ruimte heeft ongeveer dezelfde afmeting, als ik te ver naar achteren ga heb ik daar een enorme gain in het sublaag.
Daarnaast ziet het geheel er wat logischer uit.

Wat is het formaat van het scherm?, ik zit op 3,5 meter afstand op een scherm van 225 breed, en ik wil later nog iets naar voren. Echter moet ik dan eerst een deur omdraaien.

skank1

Bij nader inzien lijkt me de kast achteraan toch ook best
Dan twijfel ik enkel nog.. Ofwel de kast behouden ofwel toch ergens anders mn toestellen plaatsen maar dan kan ik geen popcornmachine of frigotje plaatsen ofzo...
voordeel dan wel is dat ik dan toch 7.1 kan gaan (ja ik. Twijfel weer) of zelfs tot 7.1.2 of 7.1.4
want de kast staat dan niet in de weg

Stel dat ik de toestellen ergens inwerk, dan kan mn zetel iets achteruit nog (niet tot tegen de achterwand maar zo'n 60cm eraf) en dan kan ik mooi de speakers ophangen, maar dan heb ik daar geen kast meer en gaan legplanken voor eventuele statues ook niet meer mooi zijn.
Waar zet ik dan mn toestellen... das de vraag

Als ik het hou zoals nu, met meubel erachter, zit ik dus op 3m van mn scherm (ohhh 4k komt plots wel interessant op die afstand), kan ik wel popcornmachine erop zetten en frigo ernaast in het hoekje
en dan kan ik nog kiezen, ofwel rears ophangen net boven het meubel ofwel legplanken voor statues, beide zal moeilijk worden en geen zicht...


maar wat doe ik dan met mn toestellen? Ergens in een nis inbouwen? of een rack gebruiken?

in de spanten aan de zijkant gaat ook niet..

Het scherm is 90 inch, maar ik zou ook graag groter gaan, echter door de schuine kant lukt dit helaas niet, tenzij ik 21:9 ga, zou ik wel willen, maar die overstap gaat me teveel geld kosten?
Maar das een andere discussie
Zoals op de foto met de kast achteraan zit ik op voorkant vd zetel tot scherm op 3m

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

ik zou een acoustisch transperant scherm doen en de speakers er achter zetten.
Dan is er aan de zijkant wellicht ruimte om je apparatuur te zetten (links) soor stiffen duur ervoor en mooi alles weggewerkt.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

cobaltjeh

3 meter voor 90 inch lijkt me toch een prima afstand, plus dit was de voorkant van de bank, dus je kijkafstand is nog net wat meer.

Genoeg opties voor de apparatuur, kan je eventueel in podium bouwen. Of een los rack in de andere hoek als de sub.

Ik zelf zit ook te denken aan een 7.1 opzet, echter dat maakt het plaatsen van alles niet echt makkelijk.

MVG

Gaf werner niet aan dat hij nog akoestisch transparant doek had liggen?

Verder, als het je gaat om meer ruimte te hebben, zou ik persoonlijk het popcornmachine en frigo idee laten voor wat t is. Tevens ook de kast met statues enzo. Neemt allemaal plek in en leidt uiteindelijk af van datgene waar t om draait in een ht ruimte. Tenzij het voor jou natuurlijk bij de hobby hoort, dan heb ik niets gezegd.

Maar als je de kast weglaat, geen koelkast en popcornapparaat en dan eerst de speakers optimaal plaatst, en dan eens kijkt of er nog plaats is voor je kast met spullen?

Je apparatuur in een nis achter je is een optie wellicht?

skank1

Quote from: MVG on September 16, 2014, 11:32:01
Gaf werner niet aan dat hij nog akoestisch transparant doek had liggen?

Verder, als het je gaat om meer ruimte te hebben, zou ik persoonlijk het popcornmachine en frigo idee laten voor wat t is. Tevens ook de kast met statues enzo. Neemt allemaal plek in en leidt uiteindelijk af van datgene waar t om draait in een ht ruimte. Tenzij het voor jou natuurlijk bij de hobby hoort, dan heb ik niets gezegd.

Maar als je de kast weglaat, geen koelkast en popcornapparaat en dan eerst de speakers optimaal plaatst, en dan eens kijkt of er nog plaats is voor je kast met spullen?

Je apparatuur in een nis achter je is een optie wellicht?

Ja Werner had er nog liggen.... echter, groter gaan kan ik toch niet? Tenzij ik 21:9 ga maar dan moet ik ofwel een voorzetlens, ofwel een andere projector met memory zoom.
Ik kan misschien wel breder gaan (voor 16:9) maar niet hoger (doordat ik al min onder heb, en bovenaan niet op kan schuiven door schuine kant)

Wat je daar zegt ivm frigo en statues, allemaal laten vallen, das wel waar. Het gaat in eerste instantie puur om de ht beleving

Misschien wil ik 7.1 en verder nog 7.1.2 of 7.1.4 en deze dan zo optimaal mogelijk plaatsen.
De vraag is, moet ik hiervoor dan die kast laten vallen of niet..
Krijg ik dan een betere mogelijke plaatsing?


Apparatuur in nis achteraan heb ik ook zitten denken, maar ik zie niet voor me, waar die ik dan best plaats...
Als ik ook kijk naar http://myhometheater.homestead.com/viewingdistancemetric.html
en ik vul 90 inch scherm (200m breedte) en 3m afstand in, dan zit ik eigenlijk ook perfect qua kijkhoek en afstand.


Moeilijk allemaal, maar wel belangrijk voordat ik de tussenmuren moet gaan zetten binnen 2 weken..
Het bepaalt eigenlijk alles
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

Als je je apparatuur en de projecter buiten je ruimte hebt scheelt het ook veel warmte en lawaai. Zou in die technische ruimte kunnen wellicht.

rho

Als al je toestellen achter je staan, hoe doe je dat dan met de ab's? Niet alles kan met een app of wireless keyboard bediend worden.

denoontje

Quote from: rho on September 16, 2014, 14:44:08
Als al je toestellen achter je staan, hoe doe je dat dan met de ab's? Niet alles kan met een app of wireless keyboard bediend worden.
harmony blaster, harmony met rf externder etc bijv Harmony 1000 of 1100

mijn apparatuur staat achter mijn scherm (ik haat lichtjes tijdens film kijken) en dat gaat prima

rho

't Omdat ik ook liefst geen lichtjes zie tijden het kijken dat ik het vroeg.
Er bestaan dus nette oplossingen voor. Handig! :)

skank1

ale hup
weer getekend

Eerste foto is eens met het scherm verzonken in een nis, nadeel is dat ik spotjes in de vloer van mn podium ging voorzien, die zouden nu zo mooi niet meer uitkomen



Vervolgens eens het meubel weggelaten en fictief 7.1 voorzien maar vooral, een nis voor de apparatuur



de combinatie:

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Marcel-E

Leuk bezig met sketch up! Je zou je tekenkunsten eens moeten renderen in kerkithea oid voor een strakker resultaat. Maakt het nog leuker.

Mooie kamer! Ik vond het meubel niet direct storend, nadeel van die nissen vind ik is dat je bij wijziging in je plannen minder flexibel word of een hoop extra werk hebt.

21:9 zou (vind persoonlijk qua filmbeleving) wel heel gaaf zijn!