Goede stereo versterker

Started by david55, July 29, 2014, 21:08:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

david55

daar ik er zo goed als niets van ken deze vraag,
wat is een goede stereo versterker voor de prijs van ongeveer 500 euro? (warme sound en mag eventueel tweedehands zijn)
ik zou er wel graag mijn tv op kunnen aansluiten of zijn er andere oplossingen als de versterker geen digitale ingang heeft?
en hoe kan ik het beste mijn muziek streamen naar deze versterker? apple tv of zo?

mijkie

warmere sound, Marantz misschien maar, misschien eens gaan verdiepen in versterkers en vooral gaan luisteren, er is zoveel moois !!! en minder moois .....

geen digi aansluitingen, analoog aansluiten of een DAC ertussen

om muziek te streamen zijn legio oplossingen, vooral budget afhankelijk

hoop dat je hier iets mee kunt !!

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

#2
Quote from: mijkie on July 29, 2014, 21:19:34
warmere sound, Marantz misschien maar, misschien eens gaan verdiepen in versterkers en vooral gaan luisteren, er is zoveel moois !!! en minder moois .....

geen digi aansluitingen, analoog aansluiten of een DAC ertussen

om muziek te streamen zijn legio oplossingen, vooral budget afhankelijk

hoop dat je hier iets mee kunt !!
Indien Marantz & warm dan iig. een versterker van voor +/- 2006 want daarna is Marantz m.i. echt niet meer warm te noemen. Echter een goed alternatief heb ik zelf ook niet ... Mogelijk een MF?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

david55

misschien dat de sound niet zo heel belangrijk is daar ik mij ook nieuwe speakers zoek aan te kopen.
ik ben gewoon benieuwd naar de mogelijkheden en wat ik eigenlijk het beste kan kopen

david55

en als ik het goed begrijp mag mij eender welke stereo versterker aanschaffen omdat ik er altijd een dac kan tussen plaatsen ?

KayaRahnee

Quote from: david55 on July 29, 2014, 21:08:05
daar ik er zo goed als niets van ken deze vraag,
wat is een goede stereo versterker voor de prijs van ongeveer 500 euro? (warme sound en mag eventueel tweedehands zijn)
ik zou er wel graag mijn tv op kunnen aansluiten of zijn er andere oplossingen als de versterker geen digitale ingang heeft?
en hoe kan ik het beste mijn muziek streamen naar deze versterker? apple tv of zo?

Info streamen :
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=120646.0
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

david55

#6
kom ik met een goede stereo versterker en bv de pioneer n50 al een heel eind ?
en kan deze n50 op elke versterker aangesloten worden of moet dit ook via een dac ? of kan ik deze net zo goed analoog aansluiten ?

MLCinema

Je zou nieuw eventueel een keer kunnen luisteren naar de Marantz PM6005. Deze versterker bied ook digitale ingangen. En heeft een volwassen sound. Wat wil je er voor de rest op aansluiten?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

david55

#8
ik heb nu een sr7007 en de pm6005 zou geen grote stap vooruit zijn heb ik mij laten vertellen.
gewoon de tv een cd speler en iets om mijn digitale muziek af te spelen.
ik gebruik nu Airplay via mijn iPad , dit zou ik eventueel wel willen behouden maar moet niet als er andere betere oplossingen zijn.
een nas bv ? of apple tv misschien ?

MLCinema

Eventueel de te koop staande Rega versterker bij BB&G? Tweedehands koop je sowieso een mooiere versterker voor 500 euro.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

david55

de yamaha r-n500 leek mij interessant maar heb geen flauw idee of dit iets is want vind er nog niet veel over terug.
ik zit trouwens in een relatief kleine ruimte en zou voor boekenplank speakers gaan zoals bv  de kef r300

Paul1967

Quote from: david55 on July 29, 2014, 21:49:57
kom ik met een goede stereo versterker en bv de pioneer n50 al een heel eind ?
en kan deze n50 op elke versterker aangesloten worden of moet dit ook via een dac ? of kan ik deze net zo goed analoog aansluiten ?

De Pioneer N50 heeft een eigen dac (een hele goeie overigens) aan boord, analoog aansluiten kan dus net zo goed.
De N50 is één van de betere klinkende netwerkspelers, samen met een bijpassende Pioneer A50 heb je een mooie en goede set.
Bv. een paartje Dali's Zensor 3 erop en..... :music:

david55

#12
heb ik niet ergens gelezen dat die a50 een nogal ''fris'' klinkende versterker is ?
deze combi was mij trouwens al opgevallen :-)

david55

#13
en deze combi ?
Denon PMA-720AE met Denon DNP-720AE en daar bv? een paar q acoustics concept 40 of een paar kef q700 bij ?
of hou ik dan misschien gewoon best mijn sr 7007 en ligt de ''koude'' in het geluid echt wel alleen aan mijn monitor audio rx luidsprekers?

mijkie

Quote from: Kamidioblitz on July 29, 2014, 22:05:32
Eventueel de te koop staande Rega versterker bij BB&G? Tweedehands koop je sowieso een mooiere versterker voor 500 euro.

voor onder de 500 euro, deze kopen idd !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

#15
Quote from: david55 on July 29, 2014, 22:57:35
en deze combi ?
Denon PMA-720AE met Denon DNP-720AE en daar bv? een paar q acoustics concept 40 of een paar kef q700 bij ?
of hou ik dan misschien gewoon best mijn sr 7007 en ligt de ''koude'' in het geluid echt wel alleen aan mijn monitor audio rx luidsprekers?
Het door jouw ervaren kille geluid zal voornamelijk komen door de combi van de akoestiek in de luisterruimte versus de speakers.

Wil je echt een beduidende wijziging betreft het geluid dan zal je aan die beide componenten (akoestiek/speakers) aandacht moeten besteden.


Heb je enige informatie betreft de luisterruimte; gebruikte materialen betreft wanden, vloer en plafond, inrichting - stoffen meubels of juist leer, kasten en de opstelling van de speakers (afstanden tot elkaar, tot de luisteraar en tot de wanden).


Op basis van die info zijn er hier wel een aantal ervaren/kundige medeforumleden die jou van meer gericht advies kunnen voorzien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

david55

#16
Quote from: Kamidioblitz on July 29, 2014, 22:05:32
Eventueel de te koop staande Rega versterker bij BB&G? Tweedehands koop je sowieso een mooiere versterker voor 500 euro.
en waar vind ik deze terug ergens ?

mijn ruimte is vrij warm aangekleed , grote stoffen bank , tapijt op de vloer , behangpapier tegen de muur enz.
luidsprekers staan vrij kort in de hoek en op ongeveer 3 meter van elkaar

schoonebeker

Wat dacht je van een buizenversterker,kan een transistor niet tegen op .kheb zelf een combi draaien stereo via een yaqin en surround via een onkyo. :colgate:
Lg 72lmv 650◆onkyo tx rz 1100◆onkyo bd sp809◆onkyo c7030◆yaqin mc 100 b ◆dudokus◆ vifa basis 2.0 ◆magnat 677◆ magnat 67◆triple bk monolith plus ◆

mijkie

In de markt, sponsor hoekje !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

david55

versterker van Rega zien staan maar heb ik het juist dat je daar buiten het volume niets een beetje kan bijregelen zoals de bass of treble ?

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

pameijer

Quote from: david55 on July 29, 2014, 22:03:58
ik heb nu een sr7007 en de pm6005 zou geen grote stap vooruit zijn heb ik mij laten vertellen.
gewoon de tv een cd speler en iets om mijn digitale muziek af te spelen.
ik gebruik nu Airplay via mijn iPad , dit zou ik eventueel wel willen behouden maar moet niet als er andere betere oplossingen zijn.
een nas bv ? of apple tv misschien ?
Als je budget €500 is voor een stereo-upgrade van je SR7007 gaat je dat waarschijnlijk niet lukken, misschien met veel geluk op de 2e-handsmarkt. Hoe moet bovenstaande situatie verbeterd worden trouwens? Airplay en iPad zijn een match made in heaven, airplayprotocol gaat tot cd-niveau zonder kwaliteitsverlies (is max 44,1kHz) dus mag onder de hifinoemer vallen. Waar heb je je muziek nu opstaan als je nog geen NAS hebt? Gewoon op de iPad?

Ik zou je budget van €500 steken in duurdere/betere speakers, eventueel met een iets hogere gevoeligheid (>90dB), kan de SR7007 prima aansturen. De eindtrappen van mijn SR7005 vind ik de zwakke schakel van het apparaat, vandaar deze opmerking.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

david55

#22
mijn muziek staat gewoon op mijn laptop en in iTunes match.
en als ik geen nieuwe versterker hoef te kopen kan ik wel ongeveer 1200 a 1500 euro besteden aan beter luidsprekers.

Xander32

Quote from: david55 on July 30, 2014, 17:04:39
mijn muziek staat gewoon op mijn laptop en in iTunes match.
en als ik geen nieuwe versterker hoef te kopen kan ik wel ongeveer 1200 a 1500 euro besteden aan beter luidsprekers.
... daarmee kan je een stap maken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

david55

ik dacht aan de q acoustics concept 40 of de Tannoy revolution dc6t se.
of mischien toch de kef r300