Auro 3D vs Dolby atmos

Started by squeek, July 29, 2014, 13:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

Auro 3D introductie en uitleg van het systeem. Directe tegenhanger van Dolby Atmos en in kinepolis Antwerpen beschikbaar.



Zelf heb ik auro 3D en dolby atmos nog niet gehoord maar ik sta erg te popelen. Deze week ga ik transformers kijken in auro 3 D. Ik hoop tegen kerstmis dan the hobbit te gaan zien in dolby atmos in Vlaardingen.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Pjotrovic

 ben ook zeer benieuwd naar beide! In Veenendaal is in de expo zaal toch ook Auro 3D?  (nb het eerste filmpje is wel heeeel erg  :sleep: :sleep: :sleep:)
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

squeek

Quote from: Pjotrovic on July 29, 2014, 17:41:13
ben ook zeer benieuwd naar beide! In Veenendaal is in de expo zaal toch ook Auro 3D?  (nb het eerste filmpje is wel heeeel erg  :sleep: :sleep: :sleep:)

Geen idee waar ze Auro 3D allemaal hebben. In België is het enkel in kinepolis Antwerpen en natuurlijk bij galaxy studios zelf.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

ThomasBelgium

Ik heb al een keer een demo van Auro 3D gehoord. Was absoluut indrukwekkend (met Wisdom Audio speakers).

Dolby Atmos nog niet gehoord.

squeek

Wel, ik ben net terug van transformers 4 in auro 3D. En wat een teleurstelling was dat. De film opent met behoorlijk wat surround mogelijkheden maar die heb ik kompleet niet gehoord. Het is pas verder in de film dat de surrounds er wat doorkwamen maar helemaal niet overtuigend. Het voice of god kanaal leek er bijna niet te zijn tot ik het heel eventjes opmerkte aan het einde van de film. De eerste helft van de film twijfelde ik echt of we wel in het juiste surround formaat aan het kijken waren. Nee, dit was geen referentiegeluid, ik word hier thuis veel meer ondergedompeld in de surround beleving dan wat ik vanavond heb moeten ervaren als de toekomst in surroundformaten. En ik speel maar met 4.1 en ja, dat meen ik nu eens echt. Ik heb zeker niet de duurste setup maar hij is wel goed opgesteld en afgesteld. Wat volgens mij enorm belangrijk is voor een goeie surround beleving.

Ik vermoed dat ofwel de film niet lekker afgemixed is of de installatie niet fijn gecalibreerd is. Ik ga het zeker nog eens een kans geven met andere films want dit moet toch een geval zijn waar ergens iets niet goed zit qua film of installatie. Na één film kan je geen oordeel vellen over zo'n systeem.

Misschien volgende week ergens planet of the apes gaan checken als ze deze gaan draaien in auro 3D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

felix01

#5
Quote from: squeek on August  3, 2014, 02:18:40
Wel, ik ben net terug van transformers 4 in auro 3D. En wat een teleurstelling was dat. De film opent met behoorlijk wat surround mogelijkheden maar die heb ik kompleet niet gehoord. Het is pas verder in de film dat de surrounds er wat doorkwamen maar helemaal niet overtuigend. Het voice of god kanaal leek er bijna niet te zijn tot ik het heel eventjes opmerkte aan het einde van de film. De eerste helft van de film twijfelde ik echt of we wel in het juiste surround formaat aan het kijken waren. Nee, dit was geen referentiegeluid, ik word hier thuis veel meer ondergedompeld in de surround beleving dan wat ik vanavond heb moeten ervaren als de toekomst in surroundformaten. En ik speel maar met 4.1 en ja, dat meen ik nu eens echt. Ik heb zeker niet de duurste setup maar hij is wel goed opgesteld en afgesteld. Wat volgens mij enorm belangrijk is voor een goeie surround beleving.

Ik vermoed dat ofwel de film niet lekker afgemixed is of de installatie niet fijn gecalibreerd is. Ik ga het zeker nog eens een kans geven met andere films want dit moet toch een geval zijn waar ergens iets niet goed zit qua film of installatie. Na één film kan je geen oordeel vellen over zo'n systeem.
Misschien volgende week ergens planet of the apes gaan checken als ze deze gaan draaien in auro 3D




heb ik regelmatig; dat de beleving thuis gewoon veel intenser is dan in de bios........
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

djoeri

Is het niet gewoon een bioscoop probleem? Ik heb al redelijk wat bioscopen in Nederland bezocht en vond het geluid meestal slecht. De megapolis in Antwerpen doet het dan wel redelijk en is voor mij ook de enige bioscoop waar ik naar toe ga. Ik heb een tijdje geleden auro3D bij de stassenshow gehoord en dat klonk best goed, de extra speakerlaag maakten het geluid minder plat(lees een dimensionaal). Helaas werden alleen maar fragmenten gedraaid met veel acties, dus ik weet niet hoe een hele film klinkt. Dolby atmos ken ik niet en kan er dus niet over oordelen.