goede sub

Started by buizesmurf, July 28, 2014, 21:07:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

Quote from: Sjaudio on July 31, 2014, 19:07:11
"Vind je het erg als ik hier verder niet eens op in ga? En dan het laatste stuk in uw reactie :baaa: "

Hier zeg je eigenlijk indirect meteen al, ik heb gelijk en jij praat onzin, ik snap de reactie van tiptop dus wel. Allicht bedoel je het niet zo, maar het komt wel zo over! Niets meer en niets minder, geen tenen, niks.

Dat is een manier om het te interpreteren idd of je interpreteert Het als:

Joh dat is een gewaagde opmerking dat je eigenlijk zegt in mijn beleving moet je een hele dure sub kopen uit de topklasse anders heb je maar rommel.

Maar ja ontopic dan maar idd

yorkie13

Frappant dat juist die subwoofers rond de 500 euro zo mateloos populair zijn.

Vaak staat een dergelijk bedrag ook prima in verhouding tot de rest van de HT set.

fluissie

Idd maar zeg nu zelf:

Een rel zoals eerder aangegeven werd:
Normaal 1200 euro voor een sub met een 10 inch die niet lager komt als 25hz bij +-6db?

Ja de hoogglans lak staat mooi......


yorkie13

Prima subwoofer toch en mooi afgewerkt.

High en low level aan te sluiten , dus voor stereo en HT.

rho

Quote from: fluissie on July 31, 2014, 19:40:20
Dat is een manier om het te interpreteren idd of je interpreteert Het als:

Joh dat is een gewaagde opmerking dat je eigenlijk zegt in mijn beleving moet je een hele dure sub kopen uit de topklasse anders heb je maar rommel.

Maar ja ontopic dan maar idd

Bij mij kwam het ook zo over.
En die opmerking van "Je weet niet hoeveel ervaring ik heb.." Moet dat indruk maken dan? Iemand met 1 dag ervaring en tonnen kennis volg ik veel liever.

fluissie

A joh laat gaan eigenlijk, heb dat al vaker gehad hier...
Als je iemand tegenspreekt dan ben je diegene die t gedaan heb.

Elkaar afzeiken wat ik topics soms zie mag wel maar commentaar geven kan niet :tongue2:

On topic:

Ralf het is zeker een mooi subbie maar je moet toch toegeven dat je hier 2 xxls400 voor heb?

Zet die rel er nu is naast: zelfde mogelijkheden/zelfde hooglans lak,
Echter bk komt al 5 hz lager bij -3db met meer output dan maak je mij echt niet wijs dat je beter voor de rel kunt gaan.

rho

Of in de Rel moet een ontzettend goeie driver zitten.
Maar voor zover ik al drivers van Rel heb gezien zijn die niet beter dan de driver in een BK XXLS400. Die BK bezit echt wel een heel mooi exemplaar.

fluissie

Quote from: rho on August  1, 2014, 15:02:55
Of in de Rel moet een ontzettend goeie driver zitten.
Maar voor zover ik al drivers van Rel heb gezien zijn die niet beter dan de driver in een BK XXLS400. Die BK bezit echt wel een heel mooi exemplaar.

Idd in de bk (en veel svs subs ) zit ook nog is een driver die geld als 1 vd betere (peerless)
Daarvoor snap ik een uitspraak als svs is rommel je moet een bk hebben ook niet erg :confused:

Sjaudio

#33
Quote from: fluissie on August  1, 2014, 15:14:18
Idd in de bk (en veel svs subs ) zit ook nog is een driver die geld als 1 vd betere (peerless)
Daarvoor snap ik een uitspraak als svs is rommel je moet een bk hebben ook niet erg :confused:

Wie heeft dat überhaupt gezegd dan? Ik heb nog nergens in dit hele topic het woord "rommel" gezien.... behalve van jouw.

fluissie

Quote from: Sjaudio on August  1, 2014, 15:19:56
Wie heeft dat überhaupt gezegd dan? Ik heb nog nergens in dit hele topic het woord "rommel" gezien....

Dat was in het algemeen. En is idd nooit in dit topic gezegd

Sjaudio je kunt ook gaan zoeken natuurlijk,  je wordt wat vervelend
zo  :confused:

rho

#35
Quote from: fluissie on August  1, 2014, 15:14:18
Idd in de bk (en veel svs subs ) zit ook nog is een driver die geld als 1 vd betere (peerless)
Daarvoor snap ik een uitspraak als svs is rommel je moet een bk hebben ook niet erg :confused:

Kast-constructie maakt ook een hoop uit natuurlijk.
Die is bij SVSound misschien iets minder (?). Als dat zou zijn, wilt dat nog niet zeggen dat ze ondermaats is natuurlijk.
Goed genoeg is ook goed. Beter schept iets meer zekerheid maar drijft de kost ook op. Het is maar hoeveel extra kosten hoeven gemaakt te worden om het hoorbaar beter te maken en wat je als klant daarvan op je factuur gaat zien.

Mijn indruk is dat je bij (o.a.!!) Rel teveel terug ziet op de factuur. Misschien is de constructie en zijn de gebruikte materialen wel zoveel duurder? Maar ik denk niet dat zich dat vertaalt in een even grote prestatie-winst. In tegendeel zelfs. Voor een even dure sub is de prestatie misschien* net iets minder.

*Ik kan dat niet met zekerheid zeggen. Het is een indruk die ik heb.

Sjaudio

@ fluissie, prima joh.

Nieuw is Rel ook gewoon te duur, niemand die gezegd heeft dat je beter een nieuwe Rel kan kopen in tegenstelling tot de BK of SVS.

Er wordt gewoon gezegd dat een tweedehands Rel ook een goede optie KAN zijn.
De XXLS-400 is bijvoorbeeld ook niet heilig in stereo weergave, er zijn zat Rels die dit beter doen! Ja die zijn nieuw vele male duurder en hebben niet dezelfde prijs/kwaliteit verhouding als een BK of SVS als je hem nieuw koopt, maar tweedehands (voor de helft van het geld) kan dit absoluut een betere optie zijn.

rho

Dan heb je wel geen garantie. Toch ook wel handig bij een sub.
Een 2de hands sub zou ik toch eerst even testen voor ik 'm zou kopen.
Maar dat is het punt hier uiteraard niet. Voor de helft van de prijs kan een Rel misschien wel concureren met een SVS of BK.
Persoonlijk zou ik eerder voor een nieuwe SVS gaan. ...Nee, eerder voor de DIY oplossing... hoewel dat voor 500euro misschien ook moeilijk is.

yorkie13

de magische grens van 500 euro  8)

DIY met peerless xxls12 driver en 400 tot 500 watt plate amp (Hypex ?) wordt dan zeker
erg lastig om binnen je budget te blijven.

Leuk om te vermelden is dat ik regelmatig de vraag krijg of ik een 2dehands of demo BK subwoofer heb staan.

Sjaudio


Quote from: rho on August  1, 2014, 16:02:36
Dan heb je wel geen garantie. Toch ook wel handig bij een sub.

Als je er gewoon normaal mee om gaat,
zeker tegenwoordig met die digitale versterkers en schakelende voeding kan er weinig fout gaan... Mij is het nog niet gelukt een sub (amp) of woofer kapot te krijgen, maar ben dan ook erg zuinig met mijn spullen.

fluissie

Quote from: Sjaudio on August  1, 2014, 16:40:12
Als je er gewoon normaal mee om gaat,
zeker tegenwoordig met die digitale versterkers en schakelende voeding kan er weinig fout gaan... Mij is het nog niet gelukt een sub (amp) of woofer kapot te krijgen, maar ben dan ook erg zuinig met mijn spullen.

Denk dat dat wel meevalt inderdaad, en al helemaal als je een sub van een 1e eigenaar overneemt die er zuinig op was

morca

Quote from: rho on August  1, 2014, 16:02:36
Dan heb je wel geen garantie. Toch ook wel handig bij een sub.
Een 2de hands sub zou ik toch eerst even testen voor ik 'm zou kopen.
Maar dat is het punt hier uiteraard niet. Voor de helft van de prijs kan een Rel misschien wel concureren met een SVS of BK.
Persoonlijk zou ik eerder voor een nieuwe SVS gaan. ...Nee, eerder voor de DIY oplossing... hoewel dat voor 500euro misschien ook moeilijk is.
Voor het budget van een BK kan je wel wat bouwen als je zelf handig bent.
15 inch 400 RMS,500 RMS plate met dsp,alle hoogwaardige merken.
Ik noem geen merken  ;D

Ik bedoel niet de peerless ,verzet liever iets meer lucht voor hetzelfde geld zodat hij voor HT gebruik ook meteen beter is.

yorkie13

 Ga je deze 15 inch dan bouwen ?  8)

rho

Lijkt me ook moeilijk. De BK en SVS zijn wel heel netjes geprijsd.


morca

Nee de Inuke is bagger als het kon ging ie er meteen weer uit.
Zelf hypex en pas nog met hypex gebouwd voor iemand.
Vermogen en aanstuuring is veel stabieler van hypex.

Zodra ik geld heb trap ik die Inuke de deur uit voor 2 hypexen.

Voor het budget vd peerles is echt meer te koop,pas bij iemand voor dat zelfde geld.
2 keer 12 inch met 1 hypex met dsp geplaats,totale kosten 650 a 700 euro.

En dat speelt........echt heel goed
Dus of het kan ja makkelijk als je goed rondkijkt.
Even afwerking buiten de kosten gelaten dat hooor ik nog van hem,
Maar daar had ie een mannetje voor dus zal meevallen.

Staaled

Quote from: Sjaudio on August  1, 2014, 16:40:12
Als je er gewoon normaal mee om gaat,
zeker tegenwoordig met die digitale versterkers en schakelende voeding kan er weinig fout gaan... Mij is het nog niet gelukt een sub (amp) of woofer kapot te krijgen, maar ben dan ook erg zuinig met mijn spullen.
Ongeveer de helft van de subs die ik heb gehad vertoonde na verloop van tijd een defect in de elektronica.
Prijs en merk deed er niet toe in deze en van de duurste was de service/support zelfs nul.
Momenteel speelt er eea met een Velo op het forum , waarmee ik niet wil zeggen dat het direct een slecht merk is, dat de wenkbrauwen doet fronsen.
Naar mijn idee en ervaring is het dus wel degelijk een storingsgevoelig component.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

yorkie13

Het budget was toch 500 euro ?

Staaled

Ja en wees gerust BK valt hier in de categorie niets mis mee. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Sjaudio


Quote from: Staaled on August  1, 2014, 18:01:26
Ongeveer de helft van de subs die ik heb gehad vertoonde na verloop van tijd een defect in de elektronica.
Prijs en merk deed er niet toe in deze en van de duurste was de service/support zelfs nul.
Momenteel speelt er eea met een Velo op het forum , waarmee ik niet wil zeggen dat het direct een slecht merk is, dat de wenkbrauwen doet fronsen.
Naar mijn idee en ervaring is het dus wel degelijk een storingsgevoelig component.

De helft? Da's wel pech hebben zeg...
Maar tegelijk zeg je dat van de duurste de service nul was, dus die garantie is niet bij elk merk zo interessant. Het voordeel van een tweedehandse die perfect in orde is, is wel dat hij waarschijnlijk foutloos gewerkt heeft en blijft werken, waar het bij een nieuwe altijd maar afwachten is of er wat komt (fabrieksfout bijvoorbeeld).