goede sub

Started by buizesmurf, July 28, 2014, 21:07:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

welke sub,500 euro budget voldoed voor muziek en film het beste....
Droge bas...geen gerommel....

mijkie

hoe groot is de ruimte waar hij komt te staan .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

fluissie

Quote from: buizesmurf on July 28, 2014, 21:07:31
welke sub,500 euro budget voldoed voor muziek en film het beste....
Droge bas...geen gerommel....

lees eerst de diverse topics is door hier op het forum kun je een hoop van leren en het bevat een schat aan info.........
en als je wat meer weet stel dan je vraag wat uitgebreider:  droge bass geen gerommel :dontgetit:

mvrgr jeroen


fluissie

Quote from: morca on July 28, 2014, 21:36:32
High level in een must?
http://www.ra-subwoofers.nl/producten/xxls400.html Lijkt me een goeie keuze.

+1

Maar die is boven het budget,

Wellicht een bk xls200?, of een svs pb1000 of een sb1000 of een klipsch sw112 (379 nu bij marcel! ) of een 2e hands

Daarom wellicht eerst wat beter oriënteren en daarna (uitgebreide)
Vragen stellen....


fluissie


buizesmurf

#7
kamer is 4x7 meter.Speakers zijn monitors en het is een 2.1 opstelling.
idd,droge korte bas die zeker niet overheersend mag zijn...een goede sub is degene die je pas hoort als je hem uitzet..... ;)
2e hands is zeker een optie....
voor mijn 2e set....

fluissie

Bk xxls400 of een svs sb1000 dan uitgaande van 500 euro. ..
bk is te bestellen bij ra subs, svs bij hifi corner.




yorkie13

Gebruik je in je eerste set dan de monoblokken ?

Soms is dat lastig met een subwoofer High level aansluiten

audiotic


Quote from: buizesmurf on July 28, 2014, 21:07:31
welke sub,500 euro budget voldoed voor muziek en film het beste....
Droge bas...geen gerommel....
Tweedehands REL, kan je je geen buil aan vallen!
MacMini 650+GB LossLess -> SlimDevices Transporter & Marantz DV8400 VanMedevoort Mod. & Nakamichi ZX7 -> HK AVR 8500 + HK PA2200 SE -> 6 x 780SE, 78C & 2 x REL Strata III

fluissie

Quote from: audiotic on July 31, 2014, 07:41:07
Tweedehands REL, kan je je geen buil aan vallen!

ts zoekt een GOEDE sub voor muziek EN film......

rel  :nopompom:

tiptop

Quote from: fluissie on July 31, 2014, 09:12:50
ts zoekt een GOEDE sub voor muziek EN film......

rel  :nopompom:
SVS is anders niet echt beter! 😁 😏
BK is in deze prijsklasse schat ik nog de beste optie. Hoewel een goede sub die naadloos integreerd alleen in de duurdere regionen is te vinden imho.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

fluissie

Quote from: tiptop on July 31, 2014, 09:27:44
SVS is anders niet echt beter! 😁 😏
BK is in deze prijsklasse schat ik nog de beste optie. Hoewel een goede sub die naadloos integreerd alleen in de duurdere regionen is te vinden imho.

vind je het erg dat ik hier verder niet eens op in ga, en dan het laatste stuk in uw reaktie  :baaa:

yorkie13

#14
edit

was al genoemd.

tiptop

Quote from: fluissie on July 31, 2014, 10:01:23
vind je het erg dat ik hier verder niet eens op in ga, en dan het laatste stuk in uw reaktie  :baaa:
Nee hoor, maar je hoeft niet denigrerend te doen. Je kent me nog niet en weet niet hoeveel ervaring ik heb, dus alsjeblieft je commentaar (sowieso) wat netter houden.  :yinyang:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

fluissie

#16
Quote from: tiptop on July 31, 2014, 13:31:31
Nee hoor, maar je hoeft niet denigrerend te doen. Je kent me nog niet en weet niet hoeveel ervaring ik heb, dus alsjeblieft je commentaar (sowieso) wat netter houden.  :yinyang:

tjonge jonge last van de warmte? welk stuk was dan zo denigrerend? en wat wilt u er netter aan?

ik weet inderdaad niet hoeveel ervaring u heeft en volgens mij is dat een hoop!, echter als iemand u uitspraak (niet eens uzelf!, maar uw uitspraak) tegen spreekt en u na al beledigd bent???
en dan erbij: mag ik geen ervaring hebben?, zoooooveel ouder bent u nu ook weer niet. ook iets met  :yinyang:

ik ben toch ook niet op mijn tenen getrapt om wat u vind?

"Hoewel een goede sub die naadloos integreerd alleen in de duurdere regionen is te vinden imho."

heeft u al is een bk xxls400 in uw bezit gehad? integreerd toch aardig prima hoor voor 565 euro, heb je geen rel van 2000euro voor nodig

"svs is anders niet echt beter"

sorry hoor maar dat u svs niet beter vind klinken als rel, prima niks mis mee maar dat het niet beter is  :eh:
ken ook weinig modellen rel die beter zijn als verschillende svs modellen met film, u wel?

nog een hele fijne dag





Sjaudio


Quote from: fluissie on July 31, 2014, 16:04:59
tjonge jonge last van de warmte? welk stuk was dan zo denigrerend? en wat wilt u er netter aan?

ik weet inderdaad niet hoeveel ervaring u heeft en volgens mij is dat een hoop!, echter als iemand u uitspraak (niet eens uzelf!, maar uw uitspraak) tegen spreekt en u na al beledigd bent???
en dan erbij: mag ik geen ervaring hebben?, zoooooveel ouder bent u nu ook weer niet. ook iets met  :yinyang:

ik ben toch ook niet op mijn tenen getrapt om wat u vind?

"Hoewel een goede sub die naadloos integreerd alleen in de duurdere regionen is te vinden imho."

heeft u al is een bk xxls400 in uw bezit gehad? integreerd toch aardig prima hoor voor 565 euro, heb je geen rel van 2000euro voor nodig

"svs is anders niet echt beter"

sorry hoor maar dat u svs niet beter vind klinken als rel, prima niks mis mee maar dat het niet beter is  :eh:
ken ook weinig modellen rel die beter zijn als verschillende svs modellen met film, u wel?

nog een hele fijne dag

Fluissie, het valt mij vaker op dat je nogal denigrerend uit de hoek kan komen, allicht heb je het zelf niet door, maar het is goed bedoeld, gewoon iets langer nadenken voordat je iets op het forum kwakt. Zo via een forum kan het al snel anders overkomen dan in RL.

Daarnaast zou het je sieren als je in bovenstaande quote buiten je eigen mening ook wat feiten of bronnen naar buiten brengt. Je scheert nu REL als merk over 1 kan en prijst SVS en BK de hemel in, zo werkt het niet.... Snappie?

morca

Quote from: Sjaudio on July 31, 2014, 18:12:57
Fluissie, het valt mij vaker op dat je nogal denigrerend uit de hoek kan komen, allicht heb je het zelf niet door, maar het is goed bedoeld, gewoon iets langer nadenken voordat je iets op het forum kwakt. Zo via een forum kan het al snel anders overkomen dan in RL.

Daarnaast zou het je sieren als je in bovenstaande quote buiten je eigen mening ook wat feiten of bronnen naar buiten brengt. Je scheert nu REL als merk over 1 kan en prijst SVS en BK de hemel in, zo werkt het niet.... Snappie?
Hij heeft wel gelijk dat je veel meer sub krijgt bij BK en SVS imo  ;)
Misschien de manier waarop wat nog iets in fase gezet moet worden met het forum.
Persoonlijk vind ik Jeroen geen kort persoon,hierboven springt ie er wel iets uit idd.

Maar dat doen er meer,en dan veel hoger  ;D

Ontopic weer aub,we schrikken nieuwe leden af met dit gesprek denk ik  :)

TS/Buizensmurf ga je High level aansluiten Zie RAsubs zijn post mbt je monoblokken en high level aub voor verdere tips.

fluissie

Quote from: Sjaudio on July 31, 2014, 18:12:57
Fluissie, het valt mij vaker op dat je nogal denigrerend uit de hoek kan komen, allicht heb je het zelf niet door, maar het is goed bedoeld, gewoon iets langer nadenken voordat je iets op het forum kwakt. Zo via een forum kan het al snel anders overkomen dan in RL.

Daarnaast zou het je sieren als je in bovenstaande quote buiten je eigen mening ook wat feiten of bronnen naar buiten brengt. Je scheert nu REL als merk over 1 kan en prijst SVS en BK de hemel in, zo werkt het niet.... Snappie?

Hallo

Dat heb ik dan zelf niet door inderdaad :unsure:, zal dingen wat anders proberen te brengen :D

Terugkomend op dit topic: wat is er nu zo denigrerend dat tiptop op  in mijn ogen wat op zijn lange tenen is getrapt?

"Je weet niet hoeveel ervaring ik heb"... klinkt mij als iemand die doet of ie al 80 is alles gezien heeft en geen commentaar dient van een iets jonger iemand?

Gr jeroen

Sjaudio

#20
Quote from: fluissie on July 31, 2014, 18:39:15
Hallo

Dat heb ik dan zelf niet door inderdaad :unsure:, zal dingen wat anders proberen te brengen :D

Terugkomend op dit topic: wat is er nu zo denigrerend dat tiptop op  in mijn ogen wat op zijn lange tenen is getrapt?

"Je weet niet hoeveel ervaring ik heb"... klinkt mij als iemand die doet of ie al 80 is alles gezien heeft en geen commentaar dient van een iets jonger iemand?

Gr jeroen

"Vind je het erg als ik hier verder niet eens op in ga? En dan het laatste stuk in uw reactie :baaa: "

Hier zeg je eigenlijk indirect meteen al, ik heb gelijk en jij praat onzin, ik snap de reactie van tiptop dus wel. Allicht bedoel je het niet zo, maar het komt wel zo over! Niets meer en niets minder, geen tenen, niks.

Nu weer ontopic! Ik snap volkomen dat de BK XXLS400 geadviseerd wordt, maar ik heb toch wat Rels gehoord die zeker mee kunnen doen en zo niet beter presteren. Dus een tweedehands REL is geen gek voorstel lijkt me?

morca

2e hands REL tov een nieuwe BK met garantie.
Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.

REL maakt leuke sub,s maar voor dat budget zoveel sq en spl als de BK neerzetten ....geloof ik niet.
Zeker nieuw niet,2e hand zijn weer oudere modelen terwijl de nieuwe beter zijn imo.
Maar de nieuwprijs ook meteen 2 a 2,5 BK sub is.

Sjaudio

#22
Quote from: morca on July 31, 2014, 19:10:45
2e hands REL tov een nieuwe BK met garantie.
Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.

REL maakt leuke sub,s maar voor dat budget zoveel sq en spl als de BK neerzetten ....geloof ik niet.
Zeker nieuw niet,2e hand zijn weer oudere modelen terwijl de nieuwe beter zijn imo.
Maar de nieuwprijs ook meteen 2 a 2,5 BK sub is.

Tweedehands voor €565 krijg je een recente REL hoor, die waarschijnlijker qua productie nieuwer is dan een BK die toch ook al alle lange jaren op de markt is.... Dus dat is niks zeggend. Nieuw zou ik ook absoluut gaan voor de BK, daar niet van.

Bijvoorbeeld:

http://link.marktplaats.nl/832175324

fluissie

Al een mooi voorbeeld: van 1200 :eh: euro voor wat was t 600?

In room frequentie respons 25hz bij let op +-6db!!!!?

Wil best rel ook de hemel in prijzen maar zet dit is tegen de goedkopere svs pb1000 of de bk xxls400 met film....

Moet ik meer zeggen :tounge2:

VPI

Ik heb zelf een linn sizmik 12.45 je ziet ze niet zoveel gebruikt, klinkt erg goed bij zowel muziek als film.