EZcast vs Chromecast

Started by WickedGame, July 28, 2014, 10:42:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Mijn schoonouders hebben mij gevraagd of ik ze van advies wilde voorzien van een klein simpel streamertje. Eigenlijk willen ze maar 1 ding en dat is Netflix op de tv krijgen. Hun tv is nog uit de categorie "domme LCD tv" :D. Wel voorzien van HDMI maar geen andere functionaliteiten. Na wat zoeken kwam ik al snel uit op de Google Chromecast die dit zeker weten uitvoert. Maar ik kwam tevens een "clone" tegen in de vorm van EZcast (http://www.ezcastkopen.nl/product/ezcast).

Wat zouden jullie adviseren? Zijn er ervaringen met EZcast tov Chromecast?

Qua aansturing zal een Samsung Galaxy Tab 10.1 worden gebruikt.

H B

#1
Quote from: WickedGame on July 28, 2014, 10:42:12
Mijn schoonouders hebben mij gevraagd of ik ze van advies wilde voorzien van een klein simpel streamertje. Eigenlijk willen ze maar 1 ding en dat is Netflix op de tv krijgen. Hun tv is nog uit de categorie "domme LCD tv" :D. Wel voorzien van HDMI maar geen andere functionaliteiten. Na wat zoeken kwam ik al snel uit op de Google Chromecast die dit zeker weten uitvoert. Maar ik kwam tevens een "clone" tegen in de vorm van EZcast (http://www.ezcastkopen.nl/product/ezcast).

Wat zouden jullie adviseren? Zijn er ervaringen met EZcast tov Chromecast?

Qua aansturing zal een Samsung Galaxy Tab 10.1 worden gebruikt.
Zonder twijfel de Chromecast voor die 35 Euro een nobrainer.
Voordeel van de Chromecast t.o.v. de EZcast is dat als er voor netflix word gekozen de Chromcast de resolutie native overneemt van wat netflix aanbiedt of te wel de stream gaat rechtstreeks naar de Chromecast, dat doet de EZcast anders die pikt de stream op van de smartphone of tablet en neemt een resolutie wat dat apparaat max. aankan.

StrayDog

En EZcast trekt dus daardoor ook batterij van je telefoon/tablet leeg.
Dus idd zonder twijfel voor chromecast kiezen.

H B

#3
Quote from: StrayDog on July 28, 2014, 12:50:31
En EZcast trekt dus daardoor ook batterij van je telefoon/tablet leeg.
Dus idd zonder twijfel voor chromecast kiezen.
Als je het goed beschouwt trek hij die indirect wel leeg ja.
Voor alles wat je via je tablet of smartphone naar de Chromecast stuurt word er online een stream aangemaakt de EZcast doet dat niet, ik denk ook niet dat de makers daarvan zoveel bandbreedte voorhanden hebben.

gast2018

Er gaan ook veel verhalen over EZcast en de slechte wifi connectiviteit. Dit itt tot de chromecast.

Erik

Of tweede hands appletv drietje
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

WickedGame

Quote from: Erik on July 28, 2014, 23:31:50
Of tweede hands appletv drietje

En hoe gaan ze de Appletv bedienen/streamen vanaf de Galaxy Tab?

KillerbeeNL

Als je 1 of meerdere Apple producten in huis heb kan je de AppleTV met deze of zijn eigen AB bedienen.

Heb je 1 of meerdere Android EN Apple apparaten in huis kan je de Chromecast bedienen.

Netflix app werkt op Apple en Android en via deze tablet/phone/ipod etc. kan je een Netflix film uitzoeken en starten en vervolgens met 1 klik op de tablet/iphone/ipod/android de film op je tv laten zien zonder dat je batterij leegloopt op je mobiele apparaat.

Klinkt nu als reclame maar ik heb voor de Chromecast gekozen en mijn vrouw en kinderen vinden het simpel en geweldig.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

danielo

Quote from: KillerbeeNL on July 29, 2014, 11:43:56
Als je 1 of meerdere Apple producten in huis heb kan je de AppleTV met deze of zijn eigen AB bedienen.

Heb je 1 of meerdere Android EN Apple apparaten in huis kan je de Chromecast bedienen.

Netflix app werkt op Apple en Android en via deze tablet/phone/ipod etc. kan je een Netflix film uitzoeken en starten en vervolgens met 1 klik op de tablet/iphone/ipod/android de film op je tv laten zien zonder dat je batterij leegloopt op je mobiele apparaat.

Klinkt nu als reclame maar ik heb voor de Chromecast gekozen en mijn vrouw en kinderen vinden het simpel en geweldig.

Ze hebben een iets ander doel, appletv staat iets meer op zich zelf en apple houd in nederland een copy van de hele netflix database waardoor vaak de stream gewoon beter is. Chromecast is voor veel mensen ook prima (gezien de prijs) maar veel van de features zijn beter op de appletv maar die is dan ook wel 3x de prijs. Met beter bedoel ik dingen als sync tijd, delay en streaming resultaten.

Voor werk en thuis test in beide veel heb geen echte voorkeur, vind wel dat de 'hype' van chromecast wat ver gaat en vooral gepushed wordt door de prijs. Daar is niets mis mee maar ik hoop dat ze doorzetten en een duidelijk betere versie maken zelfs als het 10 a 20 euro meer kost. Aan de andere kant nooit begrepen waarom apple de appletv niet al jaren terug gedowngrade heeft naar iets vergelijkbaars.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

KillerbeeNL

Quote from: danielo on July 29, 2014, 13:04:12

Ze hebben een iets ander doel, appletv staat iets meer op zich zelf en apple houd in nederland een copy van de hele netflix database waardoor vaak de stream gewoon beter is. Chromecast is voor veel mensen ook prima (gezien de prijs) maar veel van de features zijn beter op de appletv maar die is dan ook wel 3x de prijs. Met beter bedoel ik dingen als sync tijd, delay en streaming resultaten.

Voor werk en thuis test in beide veel heb geen echte voorkeur, vind wel dat de 'hype' van chromecast wat ver gaat en vooral gepushed wordt door de prijs.

Daniel.

Ik heb de ATV3 aan "het werk" gezien en beeldkwaliteit en features met de Chromecast is hetzelfde (en ik ben een zeikerd)

De ATV is zonder tussenkomst van een mobiele device te bedienen met zijn eigen AB wat de doorslag kan geven bij de aanschaf.
De ATV moet niets weten van Android maar de Chromecast ondersteund beide devices

Op de Chromecast maken wij ook veel gebruik van VEVO en YouTube tijdens een gezellig avondje met vrienden jaren 80/90 luisteren.

Iedereen met de mobiel in de hand kiest om de beurt een voorkeurs nummer en dan mag de rest raden.

Android of Apple apparaten ondersteunen YouTube via de Chromecast native dus hoeven niets te installeren.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

danielo

Quote from: KillerbeeNL on July 29, 2014, 13:41:21
Ik heb de ATV3 aan "het werk" gezien en beeldkwaliteit en features met de Chromecast is hetzelfde (en ik ben een zeikerd)

Het kan zeker gelijk zijn neemt niet weg dat Apple eist dat de data uit hun eigen cdn komt. Je bent dus minder afhankelijk van hoe de rest van het netwerk is. Dit merk je bv. ook als je 'start' via een VPN en dan de Apple tv laat overnemen. Voor duidelijk heid ik test op echt van alles heb geen voorkeur voor Netflix gebruik ik bv regelmatig nu een oppo. Ik ben op het moment onze software aan het aanpassen voor de chomecast ben er dus zeker niet vies van.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

KillerbeeNL

Quote from: danielo on July 29, 2014, 22:25:59
Het kan zeker gelijk zijn neemt niet weg dat Apple eist dat de data uit hun eigen cdn komt. Je bent dus minder afhankelijk van hoe de rest van het netwerk is. Dit merk je bv. ook als je 'start' via een VPN en dan de Apple tv laat overnemen. Voor duidelijk heid ik test op echt van alles heb geen voorkeur voor Netflix gebruik ik bv regelmatig nu een oppo. Ik ben op het moment onze software aan het aanpassen voor de chomecast ben er dus zeker niet vies van.

Daniel.

welke software?
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

danielo

#12
Quote from: KillerbeeNL on July 29, 2014, 22:33:03
welke software?

Werk voor een online video bedrijf waar we oa een multiscreen platform maken voor bedrijven en omroepen. Dingen als chomecast kan je dan inzetten binnen bv process bedrijven om delen van de informatie stroom op andere beeldschermen te laten zien terwijl je de controle via de iPad of nexus doet. Maar ook wat meer secondscreen en hbbtv applicaties.

Sorry als het een beetje vaag is maar we doen veel werk op de achtergrond :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

KillerbeeNL

Quote from: danielo on July 29, 2014, 22:39:32
Werk voor een online video bedrijf waar we oa een multiscreen platform maken voor bedrijven en omroepen. Dingen als chomecast kan je dan inzetten binnen bv process bedrijven om delen van de informatie stroom op andere beeldschermen te laten zien terwijl je de controle via de iPad of nexus doet. Maar ook wat meer secondscreen en hbbtv applicaties.

Sorry als het een beetje vaag is maar we doen veel werk op de achtergrond :)

Daniel.

klink veelbelovend al moet ik eerlijk zeggen dat een Chromecast die niet is geroot dat wel kan maar lastiger is.

Voor zo een taak zou ik een Android stick variant nemen ;)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)