Visaton casablanca mk II upgraden of nieuw bouwen

Started by remcor, July 27, 2014, 22:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

remcor

Heb een set zelfgebouwde visaton casablanca staan, speelt nog prima maar al weer een jaar of 15 oud.
En staat toch wel een uur of 10 per dag aan.
Nu zijn ze al aan MK IV,
Kan misschien de drivers vervangen door die van de MK IV.
Maar heb ook danig mijn toetsenbord onder gekwijld  toen ik die andere Visaton nieuwbouw set zag. visaton conga
Aan de ene kant heb ik het werken met hout wel een beetje gehad, best wel veel mee gedaan maar het trekt niet meer.
Maar zo.n model en dan afgewerkt met een toplaag in hoogglans gepolijst rvs, lijkt mij ook wel weer wat.
Maar is er een wezenlijk verschil tussen de casablanca MK II en MK IV,
Ik zie wel dat de casablanca een bereik heeft vanaf 25 HZ  en voor de conga word 35 opgegeven.

Remco


Threshold

Zo te zien http://www.visaton.de/vb/showthread.php?t=23820 hoef je alleen de woofer te vervangen, het filter en eventueel de basreflexpijpen.
Of het een revolutionaire verbetering wordt, durf ik niet te zeggen. Maar het lijkt me de goedkoopste oplossing, als het geluid van de Casablanca je wel aanstaat.

Exxar

De Conga heeft een 4dB hogere gevoeligheid dan de Casablanca, maar die laagste frequentie is blijkbaar gemeten bij -10dB... Ik vraag me af of je daarin echt verschil zou merken.

Ik zou gewoon de Casablanca aanpassen. Dat design zit er na 15 jaar nog steeds super uit.

DavyLermi

#3
Moest je geïnteresseerd zijn in de Casablanca MK4, ik heb die hier op kant staan... Heeft mij heel wat jaartjes plezier geschonken maar het was tijd voor iets anders.

Voor de behuizing heb ik wel niet het originele ontwerp van Visaton gevolgd, dat is eerder een kunstwerk... Op 1 titanium-mid en 1 Alu woofer is een klein gebruikerspoor aanwezig maar 100% perfecte werking.  ;)

Ik ben wel woonachtig in Belgie, moest dat een struikelblok vormen...