Stroom verbetering en voedingen tbv streamers

Started by Bama, July 24, 2014, 01:51:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on July 28, 2014, 10:53:06
Frank, ik wil binnenkort even wat gaan testen met de EDO modificatie + TT 3.0 voor de SBT.
Met name de eerstgenoemde vind ik wel een interessante omdat ik erg benieuwd ben of de SBT via de USB uitgang anders (lees beter) kan gaan klinken doordat volgens velen de hoeveelheid jitter hiermee tot een minimum gebracht zou kunnen worden...

De voedingtest/ vergelijk vind ik interessant doordat jullie deze keer ook de Teradak van Henk in het verhaal mee kunnen nemen. Ik heb deze zelf ook besteld (de DC 30-W in 3 amp.) omdat ik de Teradak voedingen gewoon een erg goede kwaliteit vind leveren voor het geld.
Heb nog getwijfeld over een Teddy Pardo voeding voor de SBT, maar vind deze toch wat te gortig qua prijs  :nopompom:

Ben benieuwd naar je ervaringen om de SBT via USB aan te sluiten. Uit allerlei bronnen blijkt dat de SBT een lage hoeveelheid jitter heeft. Als je de touch zo ver hebt dat deze via usb uitstuurt en dat ook nog via de dig. uitgang doet, is het interessant om die twee te vergelijken.

Wat ik genietend van de touch als renderer in ieder geval heb geleerd is dat de voeding van flinke invloed is en de kwaliteit van de verbinding met de dac. De toepassing van de WireWorld starlight gold heeft de weergave vanaf de touch op een zeer veel hoger niveau gebracht. Ik ben zeer benieuwd of usb dit kan evenaren of zelfs kan overtreffen. Dat laatste zou alleen maar goed zijn.

Gr
Henk

YamahaRXV

Quote from: Onder013 on July 28, 2014, 11:06:30
Ben benieuwd naar je ervaringen om de SBT via USB aan te sluiten. Uit allerlei bronnen blijkt dat de SBT een lage hoeveelheid jitter heeft. Als je de touch zo ver hebt dat deze via usb uitstuurt en dat ook nog via de dig. uitgang doet, is het interessant om die twee te vergelijken.

Wat ik genietend van de touch als renderer in ieder geval heb geleerd is dat de voeding van flinke invloed is en de kwaliteit van de verbinding met de dac. De toepassing van de WireWorld starlight gold heeft de weergave vanaf de touch op een zeer veel hoger niveau gebracht. Ik ben zeer benieuwd of usb dit kan evenaren of zelfs kan overtreffen. Dat laatste zou alleen maar goed zijn.

Gr
Henk

Ben er zoals gezegd ook erg benieuwd naar Henk  ;)
Ik heb mede daarom besloten om de erg goede, maar toch wel prijzige AQVOX usb kabel (die ik op proef had voor de MM ) te houden.
Voorwaarde voor deze modificatie is wel dat je in het bezit moet zijn van een usb DAC die geen driver benodigd heeft... Als ik mij niet vergis heeft de laatste versie van de Octave met Amanero usb module dit niet nodig dus in mijn geval biedt dat zeker mogelijkheden  ;)
Het is wel zo dat e.e.a. aan instellingen moet worden gerealiseerd en dat zomaar switchen tussen usb en spdif uitgang niet meer mogelijk is zonder de nodige instellingen te veranderen.

Ik ben ook erg benieuwd of er forumleden actief bezig zijn geweest met deze modificatie en er ook wat zinnigs over kunnen zeggen ?

@Jelle (J.S)  Als je mee leest hier, zou ik graag ook jouw mening willen weten, ook over de TT 3.0 modificatie.
Thanks in advance  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Kingpin heeft met tt3.0 gespeeld.vlgs hem gaf dit geen echte verbetering. Voor zover as ik me kan herinneren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Ook het stroomsnoeren en stekkers aan de voeding maken vaak een verschil
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

erik s.

de Channel Islands voeding voor de SB Classic doet het hier prima op de SBT.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

J.S.

#55
Quote from: YamahaRXV on July 28, 2014, 11:27:06
@Jelle (J.S)  Als je mee leest hier, zou ik graag ook jouw mening willen weten, ook over de TT 3.0 modificatie.
Present :tounge:

Heb altijd met veel plezier met de SBT gespeeld, maar ben er van afgestapt omdat ik het scannen van de bibliotheek tergend langzaam vond gaan (dat moest ik regelmatig doen, omdat ik nogal een zeikerd ben wat betreft tags) én omdat streamen van een laptop/computer meer flexibiliteit biedt (en mogelijkheid tot ruimtecorrectie, gebruik nu Dirac).

Wat betreft het tweaken van de SBT: ik vond zowel een betere voeding (heb eerst de BOTW gehad en daarna een zelfgebouwde) als TT3.0 een waardevolle verbetering geven, zeker als je TT3.0 vrij ver doorvoert (wifi uit, meeste daemons uit , buffers tweaken, etc). Ik las ergens in dit topic dat je de SBT alleen als doorgeefluik wilt gebruiken, dus ik zou TT3.0 dan zeker installeren, het is een kleine moeite.

Met USB uit via EDO had ik wel problemen en heb ik nooit lekker werkend gekregen (ook zonder TT3.0). Dat kan aan mijn toenmalige DAC gelegen hebben (W4S DAC1), maar zelfs met een hub ertussen werkte het niet en verbonden met een computer werkte de W4S wel. In theorie moet de SBT inderdaad prima kunnen werken met een DAC die geen drivers nodig heeft voor OSX/Linux, omdat de SBT USB 2.0 compliant zou moeten zijn omdat 'ie op een custom Linux variant draait. Maar ik meen ook gelezen te hebben dat sommige USB-chips weer niet Linux compatible zijn :blink: Maar goed, Linux is een breed begrip en komt in vele smaken.

Al met al volg ik de SBT al een tijdje niet, maar het gevoel dat bij mij overheerst met EDO is dat het echt trial & error is wat betreft gezellig samenwerken met een USB DAC en daar moet je maar net zin in hebben.


EDIT: schandalig spelfoutje

YamahaRXV

Quote from: erik s. on July 28, 2014, 13:33:13
de Channel Islands voeding voor de SB Classic doet het hier prima op de SBT.

Is dat deze Erik ?

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: J.S. on July 28, 2014, 13:40:57
Present :tounge:

Heb altijd met veel plezier met de SBT gespeeld, maar ben er van afgestapt omdat ik het scannen van de bibliotheek tergend langzaam vond gaan (dat moest ik regelmatig doen, omdat ik nogal een zeikerd ben wat betreft tags) én omdat streamen van een laptop/computer meer flexibiliteit biedt (en mogelijkheid tot ruimtecorrectie, gebruik nu Dirac).

Wat betreft het tweaken van de SBT: ik vond zowel een betere voeding (heb eerst de BOTW gehad en daarna een zelfgebouwde) als TT3.0 een waardevolle verbetering geven, zeker als je TT3.0 vrij ver doorvoert (wifi uit, meeste daemons uit , buffers tweaken, etc). Ik las ergens in dit topic dat je de SBT alleen als doorgeefluik wilt gebruiken, dus ik zou TT3.0 dan zeker installeren, het is een kleine moeite.

Met USB uit via EDO had ik wel problemen en heb ik nooit lekker werkend gekregen (ook zonder TT3.0). Dat kan aan mijn toenmalige DAC gelegen hebben (W4S DAC1), maar zelfs met een hub ertussen werkte het niet en verbonden met een computer werkte de W4S wel. In theorie moet de SBT inderdaad prima kunnen werken met een DAC die geen drivers nodig heeft voor OSX/Linux, omdat de SBT USB 2.0 compliant zou moeten zijn omdat 'ie op een custom Linux variant draait. Maar ik meen ook gelezen te hebben dat sommige USB-chips weer niet Linux compatible zijn :blink: Maar goed, Linux is een breed begrip en komt in vele smaken.

Al met al volg ik de SBT al een tijdje niet, maar het gevoel dat bij mij overheerst met EDO is dat het echt trail & error is wat betreft gezellig samenwerken met een USB DAC en daar moet je maar net zin in hebben.

Dank voor de ervaringen. Ik ga dan zeker aan de slag met TT3.0  8)

Groet,
Henk

frank2

Ik heb 3 voedingen getest; de standaard die het slechtst is, de BOTW en de Voltkraft. De teradack volgt nog.
DE CI ken ik niet. Wat zijn de kosten daarvan? Puur in relatie tot de kosten van de andere voedingen.
E 70,- voor de voltkraft, E 140,- voor de BOTW en Teradack.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: Onder013 on July 28, 2014, 13:45:42
Dank voor de ervaringen. Ik ga dan zeker aan de slag met TT3.0  8)

Groet,
Henk

Dat zou ik maar niet doen Henk, je kunt de display ook niet meer gebruiken met de TT3.0
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Quote from: frank2 on July 28, 2014, 13:47:51
Dat zou ik maar niet doen Henk, je kunt de display ook niet meer gebruiken met de TT3.0

Ik wil weten wat het brengt. Je kan altijd weer terug.

Gr,
Henk

YamahaRXV

Quote from: J.S. on July 28, 2014, 13:40:57
Present :tounge:

Heb altijd met veel plezier met de SBT gespeeld, maar ben er van afgestapt omdat ik het scannen van de bibliotheek tergend langzaam vond gaan (dat moest ik regelmatig doen, omdat ik nogal een zeikerd ben wat betreft tags) én omdat streamen van een laptop/computer meer flexibiliteit biedt (en mogelijkheid tot ruimtecorrectie, gebruik nu Dirac).

Wat betreft het tweaken van de SBT: ik vond zowel een betere voeding (heb eerst de BOTW gehad en daarna een zelfgebouwde) als TT3.0 een waardevolle verbetering geven, zeker als je TT3.0 vrij ver doorvoert (wifi uit, meeste daemons uit , buffers tweaken, etc). Ik las ergens in dit topic dat je de SBT alleen als doorgeefluik wilt gebruiken, dus ik zou TT3.0 dan zeker installeren, het is een kleine moeite.

Met USB uit via EDO had ik wel problemen en heb ik nooit lekker werkend gekregen (ook zonder TT3.0). Dat kan aan mijn toenmalige DAC gelegen hebben (W4S DAC1), maar zelfs met een hub ertussen werkte het niet en verbonden met een computer werkte de W4S wel. In theorie moet de SBT inderdaad prima kunnen werken met een DAC die geen drivers nodig heeft voor OSX/Linux, omdat de SBT USB 2.0 compliant zou moeten zijn omdat 'ie op een custom Linux variant draait. Maar ik meen ook gelezen te hebben dat sommige USB-chips weer niet Linux compatible zijn :blink: Maar goed, Linux is een breed begrip en komt in vele smaken.

Al met al volg ik de SBT al een tijdje niet, maar het gevoel dat bij mij overheerst met EDO is dat het echt trail & error is wat betreft gezellig samenwerken met een USB DAC en daar moet je maar net zin in hebben.

Hoi Jelle,

Bedankt voor je uitgebreide reactie, top ! (had al de verwachting dat jij nogal intensief bezig ben geweest met de SBT modificaties en dat blijkt dus helemaal te kloppen  :thumbs-up:)
Het trage scannen van de bibliotheek heb ik zelf (nog) niet ondervonden, maar ik weet van een aantal forumleden dat zij hier ook wat minder positieve bevindingen mee hebben...
Voor wat betreft TT 3.0, deze wil ik zeker wel installeren en kijken of het nog e.e.a. aan positiefs kan bijdragen.

Over de EDO modificatie heb ik inmiddels de meest uiteenlopende ervaringen kunnen lezen, van uitermate positief naar meer negatief getinte waarbij er niet of nauwelijks klankmatige voordelen werden behaald en waarbij de connectie met de usb dac in kwestie niet vlekkeloos verliep  :angel:

We moeten binnenkort toch nog eens wat afspreken bij mij dus mogelijk kunnen we dan nog even verder babbelen over jouw ervaringen ?  ;)




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

brtram

Quote from: Kingpin on July 27, 2014, 22:24:16
Why?

De Touch was een leuk geprijsd instap apparaat.
Maar als je serieus verder wilt gaan met streamen loop je toch tegen beperkingen op en biedt een pc/mac m.i. veel meer mogelijkheden in software en aangesloten hardware, zeker als je de pc/mac aansluit aan een goede* asynchrone usb dac.

Ik zie beperkingen o.a. in:
- het kleine scherm (ja ik weet het ik word ouder),
- aansluiten aan een asynchrone usb DAC is nogal lastig,
- standaard voeding is matig,
Waarom nog een STB kopen nu Logitech is gestopt, het apparaat moet dan wel heel goedkoop worden aangeboden.

*Het "goede" zit bij een DAC vooral in het analoge gedeelte nadat het digitale signaal is omgezet.
Net als bij de meeste andere audio componenten is hiervoor een goede interne voeding belangrijk. 

Ik vind het opmerkelijk dat de enthousiastelingen in dit topic, heel veel aandacht geven aan de voeding van de SBT, maar kwaliteitwinst
d.m.v. een asynchrone usb dac negeren. 

 

YamahaRXV

#63
Dit is wat de website van Amanero (zie OEM usb module in de laatste usb versie van de Metrum Octave ?) vermeld:



OEM Combo384 Module - USB class 2 to I2S 32bit and DSD output Adapter 
Sound card  intended for OEM High-End Audio Applications
Combo384


Supported Sample Rates
44.1Khz 48Khz 88.2Khz 96Khz 176.4Khz 192Khz 352.8Khz 384Khz
Output Format
I2S 32bit or DSD64,DSD128 - On Windows DSD256,DSD512 too
Oscillators
2 Low Phase Noise TCXO
Dimension
30x69mm
Note
DSD output enable line to signal an incoming DSD stream.The card supports output mode only.
NO Drivers needed for Mac OSX 10.6+ and Linux with UAC2 compliant kernel.
KS/Wasapi/WDM/ASIO Drivers for MS OS XP to Win8 32-64bit included at no fee.
Upon Request
The user can provide a custom USB VID-PID, a custom Device Name and a custom  CodeSign
Certificate for WDM drivers. For old applications the max sample rate can be configured to 192Khz 

Ook hier (m.i. erg interessante website) : http://www.thewelltemperedcomputer.com/HW/USB_Interface.htm e.e.a. te lezen voor geïnteresseerden  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Mijn DAC heeft geen usb aansluiting. Dus kijk ik daar ook niet naar.

Uit diverse testen blijkt dat een SBT net zo goed is als een streamer van 1000 tot 4500 euro. Dan vind ik 200 euro een koopje. ( Mits voorzien van een goede dac en kabels.)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Quote from: frank2 on July 28, 2014, 14:28:44
Mijn DAC heeft geen usb aansluiting. Dus kijk ik daar ook niet naar.

Uit diverse testen blijkt dat een SBT net zo goed is als een streamer van 1000 tot 4500 euro. Dan vind ik 200 euro een koopje. ( Mits voorzien van een goede dac en kabels.)

Het is zeker niet allemaal ''hosanna'' wat betreft dig. data transport via usb in vergelijk met het toch erg vaak bekritiseerde spdif protocol Frank  ;)
Zie o.a. de hier vermelde informatie: http://www.thewelltemperedcomputer.com/HW/USB_Trouble.htm

Veel hangt af van de kwaliteit van de geïntegreerde (asynchrone) usb module in een usb dac. Als deze inferieur is dan bestaat er zeker de kans dat er via spdif klankmatig toch betere resultaten behaald kunnen worden, zeker als de usb module gevoed wordt door ''vuile 5 v. spanning vanuit een bron) Ik heb dit zelf een aantal keren kunnen ondervinden.
Mooi voorbeeld was bv. de geïntegreerde Tenor usb module die gemonteerd zit in de heerlijk klinkende Burson Conductor dac.  Met de usb uit van de MM direct aan de usb ingang van de Burson Conductor werden beduidend minder goede klankmatige resultaten behaald als met de toevoeging van een M2tech Hiface Evo usb to spdif converter met daaraan een Chord Indigo dig. coax interlink ;)

Theoretische wetenswaardigheden zijn altijd interessant en mooi als basis/uitgangspunt, maar zelf vergelijken en luisteren blijft m.i. de beste ''raadgever''  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: brtram on July 28, 2014, 14:21:14

*Het "goede" zit bij een DAC vooral in het analoge gedeelte nadat het digitale signaal is omgezet.
Net als bij de meeste andere audio componenten is hiervoor een goede interne voeding belangrijk. 


De metrum  octave heeft geen separate analoge uitgangstrap zoals conventionele dac's dat wel hebben. Het "goede" zit in het nos principe en in de specifieke da-convertors.

Quote from: brtram on July 28, 2014, 14:21:14

Ik vind het opmerkelijk dat de enthousiastelingen in dit topic, heel veel aandacht geven aan de voeding van de SBT, maar kwaliteitwinst
d.m.v. een asynchrone usb dac negeren. 


Als je gehecht bent aan de sound van de metrum octave I kijk je niet direct om naar een usb dac. De kwaliteitswinst wordt zoals eerder aangegeven met name behaald door het toepassen van een specifieke digitale interlink.

frank2

#67
Naast de voeding is er nog een belangrijk aspect: de stroomkabels. Langzamerhand ben ik wel tot een conclusie gekomen dat stroomkabels vaak een eigen "sound" meegeven welke op diverse sets vaak in meer of mindere mate dezelfde resultaten geven.
Verder kun je dure kabels kopen maar als je een beetje zoekt vind je zeker net zulke goede kabels als de dure.

Ik heb vele kabels hier thuis gehad en ben uiteindelijk uitgekomen op een gemodificeerde lapp kabel. Daarnaast moet zo'n snoer ook een connector hebben; keuze genoeg maar veelal belachelijk duur zoals furutech of oyiade. De enige nog betaalbare naast de standaard connectors is Iego. Welke door velen ook vaak als zeer goede keus wordt gehanteerd. Koper als het iets warmer ronder moet klinken, gold als het open strak en helder moet zijn. Bij de Gold zijn de bassen vaak ook iets strakker en dieper.

Er moet ook een stekkerblok komen; heb er ooit een gekocht bij hifi studio city voor 150 gulden. Gebruik deze nog steeds. Echter toen ik 'm destijds aansloot vond ik het verschil tussen een standaard gamma blok en dat blok bijzonder klein. Had toen mijn set verre van geoptimaliseerd. Als je dat wel doet hoor je vaak grotere verschillen tussen standaard snoer of blok en een beter blok. Heb hier ondertussen alle furutech blokken gehad, altijd teveel hoog, scherp, rommelig en vreselijk duur. Daarna een Vibex die pinpoint geluid geeft strak maar zeer weinig diepte (de paarse en de Vibex One) daarna een Tsjakaridis blok, een blok wat zeer rustig het geluid weergeeft uitstekend geschikt voor sets die fel zijn. En dan nu de Casseopia Black Power X1 gemodificeerd met mono kristal bekabeling. Blok is ingespeeld na 350 uur, maar geeft een zeer mooie helderheid, schoon hoog, nooit scherp, transparantie. Grappige is dat ik een blok heb gehad van 1000 euro en dat uiteindelijk het blok wat 100 euro kost eigenlijk het beste speelt.
Ik heb hier meerdere blokken gehad maar de vaak zeer goedkope waren ook hun geld waard, ze deden het niet veel beter dan een standaard blok v.d. gamma.

Veel proberen en uitvogelen is het devies. Een aparte stroomgroep aanleggen is vaak ook een pre.
Toch blijkt uit mijn ervaringen dat het allemaal niet duur hoeft te zijn, uiteindelijk ben ik bij een dealer terecht gekomen die "normale" prijzen vraagt en die produkten levert die kan evenaren met aanmerkelijk duurdere merkgenoten. Ook dat is weer een kwestie van uitzoeken.
De reden waarom mijn eigen topic zo ontzettend lang is geworden.

Het resultaat is echter na veel vallen en opstaan wel de moeite waard geweest. Heb veel geld verloren door stomme aankopen (altijd achteraf bekeken) maar ben er nu wel echt uit. De set is nu eindelijk goed klinkend, naar mijn zin.
Wel lees ik soms dat het altijd nuance verschillen zijnn kabels en stekkerblokken, mag zo zijn ik en anderen hebben daar een echt andere mening over, de verschillen kunnen best groot zijn, een een flauw klinkende set naar een pittig ruimtelijk klinkende set is niet een nuance. (en dat alleen door een stekkerblok te vervangen)

Maar zo heeft ieder zijn eigen ervaring. Nu na enkele jaren testen en proberen heb ik uiteindelijk wel MIJN utopia gevonden maar het heeft lang geduurd.

Slot: Stroomkabels, stekkerblokken en interlinks maken een zeer wezenlijk deel uit van je set en mbv. deze kabels kun je een set maken of breken. Testen is de enige optie.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

Quote from: frank2 on July 28, 2014, 13:47:04
Ik heb 3 voedingen getest; de standaard die het slechtst is, de BOTW en de Voltkraft. De teradack volgt nog.
DE CI ken ik niet. Wat zijn de kosten daarvan? Puur in relatie tot de kosten van de andere voedingen.
E 70,- voor de voltkraft, E 140,- voor de BOTW en Teradack.
mk1 259, mk2 weet ik zo niet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kingpin

Wat betreft mijn bevindingen: na m'n DIY voeding project vond ik de TT3.0 geen meerwaarde geven.
Daarnaast vind ik het soms handig dat ik gebruik kan maken van het scherm.

Op dit moment is mijn bron de Touch met de tweaks van van soundcheck zonder de kernel aan te passen, aangezien ik wel gebruik maak van wifi.
Deze is aangesloten op mijn DIY LiPo voeding die weer aangesloten zit op een Metrum Quad met een uiterst goede DIY voeding (medisch principe, en zwaar overbemeten).
Alles aangesloten met Apogees Wyde Eyes (zowel analoog als digitaal).
Deze config kon zich meten met de Linn Klimax Renew DS/1, en dan praat je al over serieuze bedragen.
Mijn config is absoluut niet waf vriendelijk, maar ik had destijds deze toch achter gesloten deuren en gebruikte alleen de iPad als UI.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

#71
Quote from: erik s. on July 28, 2014, 15:45:52
mk1 259, mk2 weet ik zo niet.

Zijn dus ook redelijk prijzige voedingen.... vergelijkbaar dus met de Teddy Pardo voedingen  ;)
http://www.teddypardo.com/powersupplies/forlogitech/ttouch.html

Teddy maakt overigens wel erg mooi spul  :clapping:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Zoals aangegeven ben ik wel in voor een experiment. Dus ik wil wel eens zien/horen wat een andere voeding met de Touch doet.

Ik lees dat Frank uit zijn holletje is gekropen en bijna al zijn ideeën over audio in 1 post heeft gepropt.  :D

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#73
Quote from: chansig on July 28, 2014, 17:48:18
Zoals aangegeven ben ik wel in voor een experiment. Dus ik wil wel eens zien/horen wat een andere voeding met de Touch doet.

Ik lees dat Frank uit zijn holletje is gekropen en bijna al zijn ideeën over audio in 1 post heeft gepropt.  :D

Gr Hans
Dit topic is dan ook wel op "zijn lijf" geschreven.

Anders gezegd, dít is een prima plek om "slap gel*l" aan de man te brengen.

chansig

Is er iemand die kan vertellen/laten zien wat/hoe welke kabel er gemaakt moet worden om de Volkraft te kunnen gebruiken ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.