Ik zoek een e-reader

Started by Starred, July 26, 2014, 09:42:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Wat is echt een goede e-reader op dit moment?

Moet eenvoudig zijn om in NL gekochte e-books er op te zetten

LuPo

Sony en Kobo zijn imho de twee beste op dit moment. Beide zeer eenvoudig om ebooks op te zetten. Je plugt ze aan de computer en er verschijnt een extra schijf. Kopieren gaat net als naar een USB stick. Tenminste, zo doe ik het.

Ik heb de Kobo gekozen omdat deze achtergrondverlichting ingebouwd heeft. Stel je ligt in bed en wilt nog even lezen maar niet met felle lamp dan kun je gewoon lekker lezen met verlichting. Voordeel van de Sony is dat hij fysieke knoppen op het apparaat heeft.

De Kobo Aura is op dit moment 99 euro. Mooie prijs voor een goede e-reader.

Nahpets

Mijn vrouw en dochter hebben beiden een Kobo. Prima apparaten. Zeer eenvoudig aan te vullen, zoals Lupo al schrijft.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Bart_M

We hebben thuis een Sony en een Kobo.

De Kobo is mooier ivm de backlight, maar qua software niet echt stabiel.
Op vakantie meegemaakt dat spontaan alle boeken eraf zijn, of bij een vorige firmware dat je bij het heropenen van je boek steeds 5 pagina's wordt teruggezet.

Dit soort dingen heeft de Sony nooit gehad.

ajbeefde

Lekker voor de Sony gaan, koop je meteen zo een setje waarbij de beschermhoes er bij zit  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

paaj

Is de resolutie van de rest al verbeterd? Ik heb een Aura HD en die vind ik erg prettig. Lekker scherpe tekst, paginaoverzicht redelijk vergelijkbaar met een paperback, en ook goed te gebruiken voor comics.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

gerard1

Hier de aura hd, bevalt prima. boeken in dropbox en welke je nodig hebt met wifi binnen halen.

LuPo

Quote from: paaj on July 26, 2014, 10:30:25
Is de resolutie van de rest al verbeterd? Ik heb een Aura HD en die vind ik erg prettig. Lekker scherpe tekst, paginaoverzicht redelijk vergelijkbaar met een paperback, en ook goed te gebruiken voor comics.

Nee, de resolutie van de Aura HD is het hoogst op dit moment.

Heb 'em zelf ook. :P

Quote from: Bart_M on July 26, 2014, 10:11:54
We hebben thuis een Sony en een Kobo.

De Kobo is mooier ivm de backlight, maar qua software niet echt stabiel.
Op vakantie meegemaakt dat spontaan alle boeken eraf zijn, of bij een vorige firmware dat je bij het heropenen van je boek steeds 5 pagina's wordt teruggezet.

Dit soort dingen heeft de Sony nooit gehad.

Hier twee Kobo's. Een Glo en een Aura HD. Geen problemen met de software.

Nahpets

Hier een Aura HD en een Touch. En ook geen problemen.


Quote from: LuPo on July 27, 2014, 08:38:33
Geen problemen met de software.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

DV79

Ik gebruik al jaren een Nook van Barnes&Noble. Ik vind deze veel prettiger werken dan een Sony. Is helaas alleen maar in de US te kopen. Maar wanneer je de mogelijkheid hebt zou ik daar achteraan gaan. Heeft ook een erg fijne 'glowlight' achter het scherm.

http://www.barnesandnoble.com/u/nook-glowlight-ereader/379004122
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

LuPo

Kobo noemt het ComfortLight. Volgens mij komt het op hetzelfde neer.

QuoteComfortLight is a breakthrough front-light that's perfect for reading in any lighting condition. The revolutionary ComfortLight is incredibly even and adjustable for a beautifully lit nighttime reading experience. And because ComfortLight illuminates the page, rather than emitting light outward toward your eyes, you'll enjoy a truly comfortable read. Curl up in bed, on the plane, or in your favourite chair without overhead lights. That's the pleasure of reading on the most evenly front-lit eReader on the market.

http://www.kobo.com/koboaura#overview

Overigens zijn zowel de Kobo Aura als Aura HD als beste getest in de consumentengids. Maar ook de Sony PRS-T3 was als beste getest. Er waren dus meerdere winnaars. :P
De Aura HD had het hoogste cijfer, een 8,8.

DV79

De Kobo lijkt er inderdaad heel erg op qua specs. Is ook kleiner zo te zien.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

snopper

Hier een absolute fan van de Kindle Paperwhite. Gewoon heerlijk, en het is makkelijk om deze met bijv Calibre te voeren met leesvoer ...

Snopper

RubenV.

Ik heb vorig jaar mijn ouders een Sony PRS-T2 gegeven. Dit leest erg prettig hoor ik van hen, helemaal met de cover incl. led lampje voor in de avond uren. De meegeleverde software vond ik erg tegenvallen, maar met Calibre mis je eigenlijk niets. Alleen jammer dat Sony gaat stoppen met de eReaders.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

jeepee

Quote from: snopper on August  8, 2014, 13:56:25
Hier een absolute fan van de Kindle Paperwhite. Gewoon heerlijk, en het is makkelijk om deze met bijv Calibre te voeren met leesvoer ...

Snopper
Schijnt idd erg goed te zijn maar geen weergave epubs

gast2018

Quote from: RubenV. on August  8, 2014, 14:59:33
Ik heb vorig jaar mijn ouders een Sony PRS-T2 gegeven. Dit leest erg prettig hoor ik van hen, helemaal met de cover incl. led lampje voor in de avond uren. De meegeleverde software vond ik erg tegenvallen, maar met Calibre mis je eigenlijk niets. Alleen jammer dat Sony gaat stoppen met de eReaders.

Hier ook 3 Sony's, wat verwacht je van de software, boeken er op zetten< en wat nog meer?

smacdab

Kindle Voyage en Calibre op de computer.

Www.ereaders.nl voor meer info.


Kwabbernoot

Kobo glo en als het wat meer mag kosten een Kobo Aura HD en dat dan samen met Calibre op de PC. Werkt perfect en leest erg prettig.

Groeten...

Sjettepet

Kobo. Achtergrondverlichting ga je echt missen bij Sony. eReaders kun je vergelijken met een boek: in het (schemer)duister lezen gaat niet. In de zon overigens wel.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

gast2018

De Sony heeft een ledleeslampje

mijkie

hier heeft de directie een KOBO, nog geen klacht gehoord en ze gebruikt hem veel !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xstream

#21
Ik heb sinds een aantal maanden een Kobo Aura HD. Was een x scherp geprijsd bij BOL.
Had ervoor een Sony PRS-650. Ook een prima ding, aan m'n vdin gegeven, maar de backlight van Kobo is echt super fijn.
Verder vond ik 't ontwerp en feel wel prettiger van de Sony, ook wat dunner. Maar verder is de Kobo een stuk fijner, vooral door 't backlight, maar ook de interface / interactie is beter en hij is wat lichter, ondanks dat die wat dikker is.

Alleen lees ik online wel veel dezelfde verhalen over crashende kobo's na verbindingen met de PC. Maar ik heb 't zelf nog niet ervaren, misschien valt dat allemaal wel mee en zijn 't incidenten.




HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Sailor Jan

Komend weekend ga ik een Kobo Aura HD testen(deze was voor mijn ouders maar die vinden hem te klein). Momenteel lees ik met een Sony PRS-T1. Deze bevalt op zich wel, leest goed, alleen het lampje in de hoes vind ik een drama. Deze reflecteert regelmatig op het scherm.
Wees lief voor jezelf

Kwabbernoot

Te klein? Het beeldscherm? Bijzonder. Lezen ze dan PDF's ofzo?

Groeten...

LuPo

Groter dan de Aura HD heb je toch bijna niet?