Rotel eindversterker of Anthem receiver?

Started by Robinmull112, July 25, 2014, 15:21:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robinmull112

Beste forumleden,

Momenteel speel ik met een mooie set B&W CM8, een B&W CMC2 en een Onkyo TX-NR828.
Ik heb al een tijdje het idee dat ik mijn set naar een hoger niveau kan tillen door de Onkyo te vervangen/aanvullen.

Wat ik vooral wil bewerkstelligen is een meer open geluidsbeeld, meer detaillering en een strakker laag. Daarnaast zal het fijn zijn als het center kanaal meer open wordt, nu heb ik het idee dat die nogal laid back is, ondanks dat ik hem op +3 dB heb staan in de Onkyo.

Ik ben al een erg lange tijd aan het kijken naar een Anthem mrx 510/710 ter vervanging van mijn 828 daar deze alleen maar lovende reviews en reacties ontvangt. Ik verwacht dat ik met de ARC redelijk mooie resultaten kan behalen in mijn akoestisch gezien erg slechte ruimte. De Anthems hebben redelijk wat power en geen poespas, iets wat mijn 828 in overvloed heeft. Mocht ik kiezen voor een Anthem, welke raden jullie dan aan, de 510 of de 710? Is de 710 echt het prijsverschil waard? De enige grote verschillen zijn 20 watt per kanaal extra en en ringkerntrafo, maar rechtvaardigt dit het extra bedrag van €500,-?

Aan de andere kant zit ik te kijken naar een eindversterker. Rotel lijkt mij een erg goed merk, daar deze vaak i.c.m. de CM serie worden gebruikt. Mocht ik een eindversterker aanschaffen wil ik het in één keer goed doen door voor een 5 kanaals versterker te gaan, dus mijn oog is gevallen op de Rotel RMB 1555/1585. De 1555 is denk ik goed genoeg voor de CM8 en CMC2, maar met de 1585 ben je meer gedekt voor een toekomstige upgrade verwacht ik. Zal er veel verschil te merken zijn tussen de 1555 en 1585 op mijn huidige set?

Qua openheid en detail denk ik dat ik het bij de Anthem moet zoeken en niet bij een eindversterker, klopt dit?

Wat is volgens jullie de beste update?

Graag hoor ik jullie overwegingen!
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Raymond187

De beste update kan alleen jij zelf bepalen door te gaan luisteren.

Ik heb zelf de Anthem 700.

De ringkern travo in de Anthem 7xx zorgt voor een mooier stereo beeld. 20w RMS meer vermogen per kanaal kan juist dat stapje betere controle over je speaker zijn. Volgens mij vragen B&W speakers wel wat vermogen. De 710 is in 5 kanaals 90w RMS@8ohm. Zou dat geen beest in vermogen noemen.

ARC vind ik wel geweldig werk doen.

Heeft de Rotel een room correction?

De Anthem 710 een paar dagen in huis op proef  :thumbs-up: Ik hebdat gedaan via beter, beeld & geluid  :thumbs-up:

Robinmull112

Ik heb beide systemen (Rotel RMB1585 en de MRX710) al eens beluisterd, maar dit is in verschillende ruimtes geweest met een andere speaker als welke ik heb staan, dat geeft dus geen reëel beeld.

Het mooiste zou zijn om een Anthem te combineren met een Rotel eindversterker natuurlijk, maar dat is op het moment financieel gezien niet mogelijk. Stel dat ik wel voor deze optie zou willen gaan, kan ik dan net zo goed een 310/510 kopen als er toch na een x tijd een 1585 komt?

Rotel heeft geen room correction helaas, de Anthem heeft wel een dijk van een room correction. De vraag blijft natuurlijk hoeveel die kan doen in mijn ruimte.

Een Anthem lenen zou inderdaad perfect zijn, maar ik vind het zo lullig om een x aantal dagen een Anthem te lenen om dan vervolgens misschien te moeten zeggen dat je hem toch niet wilt aanschaffen.

Hoe zou jij het geluid van de Anthem omschrijven?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

mijkie

er staat nog een nieuwe 300 op MP ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Robinmull112

Quote from: mijkie on July 25, 2014, 17:00:20
er staat nog een nieuwe 300 op MP ....
Dat weet ik, maar ik wil minimaal een 510 of 710, niet lager  :P
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

mijkie

Quote from: Robinmull112 on July 25, 2014, 16:09:58


Het mooiste zou zijn om een Anthem te combineren met een Rotel eindversterker natuurlijk, maar dat is op het moment financieel gezien niet mogelijk. Stel dat ik wel voor deze optie zou willen gaan, kan ik dan net zo goed een 310/510 kopen als er toch na een x tijd een 1585 komt?

:crazy:
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Robinmull112

Een 300 is nog steeds geen 310  :tongue2:
Ik wil geen x00 omdat ik de front er niet uit vind zien en ik de arc update van de x10 wil hebben.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

WickedGame

Voor beiden valt wat te zeggen, een Anthem alleen zal een mooi plaatje neerzetten en door ARC een heel mooie soundstage zonder twijfel. Maar B&W's lusten nu eenmaal stroom als ontbijt :D Heb zelf de MRX710 getest op een set 804Di en 805Di als rears en dat trok die goed. Durf eerlijk gezegd niets te zeggen of de MRX710 mijn 803D alleen zou trekken. Heb er een Classe CA-2200 daarvoor staan.

Qua matching vind ik B&W en Anthem wel een gelukkige combo.

Robinmull112

Dat Anthem en b&w goed matchen lees ik wel vaker.
Zal een Anthem voor meer detail en openheid zorgen dan mijn Onkyo?
Goed om te horen dat de Anthem de 804 goed kan aansturen, dan zal eem CM8 zeker moeten lukken.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

WickedGame

Quote from: Robinmull112 on July 25, 2014, 19:06:51
Dat Anthem en b&w goed matchen lees ik wel vaker.
Zal een Anthem voor meer detail en openheid zorgen dan mijn Onkyo?
Goed om te horen dat de Anthem de 804 goed kan aansturen, dan zal eem CM8 zeker moeten lukken.

Blijft denk ik ook een smaak kwestie. Al vond ik persoonlijk de Anthem wat beter voor de dag komen dan bijv. een Denon AVR4520 en een SR7008 van Marantz. Maar dat zegt nog niks over de aansturing van de Onkyo vs Anthem. Zal je denken ik toch moeten ervaren. Zou om die reden dan ook aanraden een MRX710 thuis eens te proberen.

Timmetjee22

Ik heb momenteel de B&W CM8 met de Rotel RMB1575 eindversterker.
Hij moet nog inspelen maar ik ben echt zeer onder de indruk.
Er staat nu een AVR-X4000 voor van Denon. Deze wordt vervangen door een Rotel procesor.
Het is lastig, vond ik zelf ook.
succes:)

Raymond187

Quote from: Robinmull112 on July 25, 2014, 16:09:58
Ik heb beide systemen (Rotel RMB1585 en de MRX710) al eens beluisterd, maar dit is in verschillende ruimtes geweest met een andere speaker als welke ik heb staan, dat geeft dus geen reëel beeld.

Het mooiste zou zijn om een Anthem te combineren met een Rotel eindversterker natuurlijk, maar dat is op het moment financieel gezien niet mogelijk. Stel dat ik wel voor deze optie zou willen gaan, kan ik dan net zo goed een 310/510 kopen als er toch na een x tijd een 1585 komt?

Rotel heeft geen room correction helaas, de Anthem heeft wel een dijk van een room correction. De vraag blijft natuurlijk hoeveel die kan doen in mijn ruimte.

Een Anthem lenen zou inderdaad perfect zijn, maar ik vind het zo lullig om een x aantal dagen een Anthem te lenen om dan vervolgens misschien te moeten zeggen dat je hem toch niet wilt aanschaffen.

Hoe zou jij het geluid van de Anthem omschrijven?
Als de Anthem geen ARC zou hebben dan had ik hem ook nooit gekocht ;)

Als ik ARC thuis uitzet dan klinkt het meteen rommelig en merk je dat de speakers in een huiskamer staan waar de akoestiek knudde is, en de speakers te dichtbij de muur staan.

Beschrijven van het geluid kan ik niet. Dat wollig, donker, blauw, paars met stippen aanduiding snap ik niet.

Mijn vorige versterker was een Yamaha dsp A1. De Anthem klinkt veel rustiger en meer in balans. Ik hou niet van de gebooste geluid in het hoog of laag  :-X

En als je toch een 5 kanaals EV eraan gaat hangen dan is zelfs een 310 voldoende.

Het lenen van een paar dagen en niet kopen is het risico. Dat hoort erbij, maar als je echt geintreseerd bent is het niet erg als het je toch niet bevalt.