B&W CM 8 of KEF R500; of toch Monitor Audio silver 6/8?

Started by Robertwillem, July 23, 2014, 10:43:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robertwillem

Heeft iemand deze speakers (tegen elkaar) gehoord? Dan benieuwd naar de bevindingen. Lijken mij goede speakers voor mij. Moet alleen eindje rijden om te beluisteren en ook nog eens bij verschillende dealers. Daarom benieuwd naar luisterervaringen met deze speakers.

Op de site van een dealer, Lexicom, las ik een testverslagje van de B&W waarin gesteld werd dat deze speakers heel goed rock, dat veelal veel te luid is opgenomen, weergeven. Dus ideaal voor mij denk ik dan. Elders lees ik dat geklaagd wordt over het irritante hoog. Dan is deze speaker juist een nogo.
En KEF zou smoother klinken.

aws

#1
Veel moderne speakers hebben een irritant, lees> niet muzikaal, hoog. Vond dit zelf ook met de Kef XQ40 die ik gehad heb, prachtige speaker, maar niet zo mooi als een 32 jaar oude Kef RR 105.4 die ik hier ook heb staan. Dus zou eerst maar ergens gaan luisteren naar je beoogde keuze.

RubenV.

Misschien kan je bij iear.nl gaan luisteren, die verkopen beide modellen en hebben in deze prijsklasse best een ruim aanbod. Daar ben ik zelf ook gaan luisteren voordat ik mijn B&W CM9's kocht. Ik kon deze destijds vergelijken met modellen van Kef, Focal, Tannoy, Monitor Audio, Dali en Audio Physics. Ik wou toen graag voordat ik was wezen luisteren de Monitor Audio speakers kopen, maar ik vond de B&W's toch het prettigst in mijn gehoor liggen. Ik moest er ruim 1,5 uur voor rijden, maar ben achteraf toch zeer blij dat ik dat toen gedaan heb.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jumping Jack

TS: wat voor versterking gebruik je?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robertwillem

Ik heb een Exposure 3010S2. En nee; geen advies voor andere speakers. Heb al wel één en ander beluisterd. Het gaat om deze 2 speakers.

RubenV.

Quote from: Robertwillem on July 23, 2014, 15:40:43
Ik heb een Exposure 3010S2. En nee; geen advies voor andere speakers. Heb al wel één en ander beluisterd. Het gaat om deze 2 speakers.

Tip, beide speakers dan ook op deze versterker testen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Robertwillem

#6
Inmiddels de Kef en b&w gehoord bij 2 verschillende dealers (kon helaas niet anders). Beide speakers vond ik erg goed klinken. De b&w had de strakkere bass, terwijl de kef heel uitgebalnceerd klonk. Kan niet zeggen dat het hoog van beide speakers verkeerd was. Geen irritatie.. Kan ook niet zeggen dat de mindere metal opnamen op de één beter of slechter klonken. M.a.w. ik ben er nog niet uit. Toch maar proberen een dealer te vinden waar ik beide speakers naast elkaar kan horen.

lynch1979

Quote from: Robertwillem on July 26, 2014, 16:31:46
Toch maar proberen een dealer te vinden waar ik beide speakers naast elkaar kan horen.

En vragen of thuis beluisteren ook mogelijk is.

Joske007

Heb destijds de CM8 naast de Kef R700 hier thuis vergeleken, waarbij de R700 me ook logischerwijs naast de CMS mag geplaatst worden. 
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Robertwillem

En wat was je ervaring de Kef tov de b&w?

Joske007

Zelf luisteren is de boodschap 😉
Heb toen voor de Kef R700, R300 en R600 gekozen en zou op dit moment de R -reeks nog steeds boven de CM plaatsen.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Robertwillem

UIteraard. Ik vond beide goed klinken. Het is voor mij zoals ik het nu gehoord heb echt een close finish.

Joske007

#12
Dan blijft er enkel nog een luistertest bij je thuis tussen beiden over, maar ik zou dan wel de R700 naast de CM8 zetten.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Robertwillem

#13
Kef R700 wordt te groot.

Ik ga ze zeker nog een keer beluisteren en eens erg goed letten hoe vergevingsgezind de speakers zijn met slechte rockopnamen. Ik heb op dit moment de indruk dat de b&w vergevingsgezinder is. Als dat nog eens bevestigd wordt is de keus gemaakt.

Robertwillem

Kreeg van iemand de tip om toch eens goed te luisteren naar de nieuwe Monitor Audio Silver 8 en 6. Volgens hem misschien wel de beste met mijn muziek, veel rock en metal, maar speel altijd op normaal luisterniveau. Maar MA staat toch voor erg helder en scherp? By the way; Silver 8 testwinnaar in Hifichoice.

hvlemmi

Quote from: Robertwillem on July 27, 2014, 17:46:07
Kreeg van iemand de tip om toch eens goed te luisteren naar de nieuwe Monitor Audio Silver 8 en 6. Volgens hem misschien wel de beste met mijn muziek, veel rock en metal, maar speel altijd op normaal luisterniveau. Maar MA staat toch voor erg helder en scherp? By the way; Silver 8 testwinnaar in Hifichoice.

Probeer dan ook nog Focal mee te nemen in je keuze. Mijn rock/metal broer draait hier met veel succes mee (ik ga daar zelf niet hard op, dus kan lekker objectief luisteren  :coffee:)
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

Robertwillem

Focal zijn heel goede speakers en worden inderdaad ook vaak genoemd voor rock/metal. Ik heb ze de laatste jaren niet meer gehoord moet ik bekennen nadat ik ze in het verleden te fel en voorwaarts gericht vond. Te vermoeiend om langere tijd naar te luisteren.

FeaR1986

Dat felle van Focal klopt, vooral de 700 en 800V-reeks. Met de W-edities werd het iets minder en de nieuwe Aria-lijn schijnt nog wat ingetogener te zijn.

Overigens vind ik rock en metal op mijn Chorus niet extreem lekker klinken.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

erik s.

 :headbanging:
Quote from: Robertwillem on July 27, 2014, 17:46:07
Kreeg van iemand de tip om toch eens goed te luisteren naar de nieuwe Monitor Audio Silver 8 en 6. Volgens hem misschien wel de beste met mijn muziek, veel rock en metal, maar speel altijd op normaal luisterniveau. Maar MA staat toch voor erg helder en scherp? By the way; Silver 8 testwinnaar in Hifichoice.
staat me bij dat daar de tweeter van de GS in zit. Die is zeker niet scherp.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

squeek

De monitor audio's die je noemt hebben behoorlijk veel laag maar de cm8 is toch wel een segmentje hoger denk ik. Wel veel klank voor je geld bij MA.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Robertwillem

Best wel lastig hoor. Vind het zowel de B&W als de kef een goede speaker.

RubenV.

Dan lijkt mij een weloverwogen keuze na een luistertest tussen beide speakers in je eigen ruimte het beste advies dat we je nu nog kunnen geven.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie