Projectiedoek van de Rol Matwit en Highcontrast....

Started by J.A.F._Doorhof, February 13, 2004, 16:50:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Vanaf nu te bestellen en vanaf ongeveer 4 weken op voorraad leverbaar.

DA-LITE
Matwit scherm doek, zwarte achterkant : € 71,50 per LOPENDE meter met een breedte van 2.40.
Highcontrast S doek (grijsmateriaal voor DLP/LCD) : € 75,00 per LOPENDE meter met een breedte van 2.40.

Wil je dus een doek van 2.40 x 1mtr kost dit € 71,50 of € 75,00.

Prijzen zijn inclusief BTW.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vincent

Wat is het verschil met dit doek ten opzichte van het Thommydoek? is het dikker dunner ander materiaal?

Mvg

Vincent

J.A.F._Doorhof

Verschil zou ik niet weten, ik moet het naast elkaar zien.
Da-Lite staat ZEER goed aangeschreven, en zover ik kan zien is het iets voordeliger dan het andere doek.
Dit komt mede doordat we het vanaf grote rollen gaan leveren, een risico voor ons maar ik heb er goede hoop in, gezien het aantal DHZ doeken dat we afleveren.
In vergelijk met onze oude leverancier scheelt dit 100% :D, en de kwaliteit is top.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Hoi Frank.
Klinkt goed, Da-Lite vanaf de rol.

Kun je precies aangeven om welke doeken het nu gaat?
Da-Lite doeken in een overzicht

Ik neem aan dat het 2 uit de onderstaande opties zijn:

Matte White

The most versatile screen surface and the premier choice when ambient light is controllable. It evenly distributes light over a wide viewing area while colors remain bright and life-like, with no shifts in hue. Screen surface can be cleaned with mild soap and water. Flame retardant and mildew resistant.

Viewing Angle: 50°
Gain: 1.0

High Contrast Matte White

Designed for moderate output DLP and LCD projectors, this screen surface is a great choice when video images are the main source of information being projected and where ambient light is moderately controlled. With its specially designed gray base material and reflective top surface, this screen material is able to provide very good black levels without sacrificing the white level output. Screen surface can be cleaned with mild soap and water. Flame retardant and mildew resistant.

Viewing Angle: 45°
Gain: 1.1

Da-Mat

A smooth, white, vinyl finish surface for precise image reproduction. Provides an exceptionally wide angle of view with little loss of resolution. It is a highly flexible unsupported vinyl fabric and may be folded or rolled. Screen surface can be cleaned with mild soap and water. Flame retardant and mildew resistant.

Viewing Angle: 50°
Gain: 1.0

High Contrast Da-Mat

A smooth, gray, vinyl finish surface for high output LCD and DLP projectors. This surface improves the perceived contrast by lowering black levels. It is a flexible unsupported vinyl fabric and may be folded or rolled. Available on all models offered with the Da-Mat surface. Screen surface can be cleaned with mild soap and water. Flame retardant and mildew resistant.

Viewing Angle: 40°
Gain: 0.8

Cinema Vision

A unique unsupported vinyl surface that offers a bright, uniform image with no color shift no matter at what angle you view the image. Screen surface can be cleaned with mild soap and water. Flame retardant and mildew resistant.

Viewing Angle: 45°
Gain: 1.3

High Contrast Cinema Vision

A smooth, gray, vinyl finish surface for moderate output DLP projectors. This surface improves the perceived contrast by lowering black levels while offering moderate gain. It is a flexible unsupported vinyl fabric and may be folded or rolled. Available on all models offered with the Cinema Vision surface. Screen surface can be cleaned with mild soap and water. Flame retardant and mildew resistant.

Viewing Angle: 45°
Gain: 1.1

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Rob_Dingen

Hoi

Het matwit s doek is geen vergelijk met bijv het cinemavision doek wat ik heb het is erg grof van struktuur en is niet echt rekbaar.
Het oppervlak van de Tommy doeken zie er een stuk beter uit.
Wel is het High Contrast D doek mooi materiaal om zelf een scherm te maken het High Contrast S doek is ook niet oprekbaar en lijkt op het Matwit S doek qua struktuur en heeft daardoor mijn voorkeur ook niet.
Van Projecta zijn in mijn ogen alleen het matwit M doek en de High Contrast D doek interessant.

Rob

FrankL

Rob,

Nuttige info, maar het gaat over Da-Lite doek. Matwit M, S en High Contrast D, S zijn geen benamingen van Da-Lite. Vandaar ook mijn vraag aan Frank over welk doek het nu gaat, want hij gebruikt ook Projecta benamingen.


Is Cinemavision doek goed rekbaar? Dit lijkt me voor mij het meest ideale doek. Cinemavision is volgens mij ook het enige doek uit de reeks wat officieel goedgekeurd is door ISF. Frank is het dus eigenlijk aan zijn stand verplicht om dit doek ook te voeren.  :D
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#8
Fantastisch die verschillende benamingen :D

Het doek van de rol is Projecta nummer Matwis S met gain 1.3 dus dat LIJKT me cinemavision maar dat ga ik uitzoeken voor jullie.
Het high-contrast kunnen we BEIDE leveren alleen is de D versie enorm veel duurder dan de S versie.
Voor de zelfbouwschermen met spantechniek maakt het weinig uit, ik heb beide doeken hier op proef en voor die toepassing ontloopt het elkaar bijna niet, de D heeft een iets mooiere look maar is ongeveer 3x zo duur en alleen leverbaar op 3.00 mtr lopend.

De S kwaliteit matwit is gewoon vlak er zit daar geen structuur in zoals bv Draper.

MvrGr.
Frank

Sowieso is ALLES te leveren, we zijn alleen verplicht redelijk grote rollen te kopen en daarom heb ik de keuze gemaakt naar aanleiding van wat we tot nu toe het meeste verkocht hebben.
De klasse M is fantastisch voor rolschermen maar om te spannen is het duidelijk minder geschikt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Franken

Het cinemavision doek is zeker niet het doek wat projecta voert en is qua materiaal gelijk aan het High Contrast D doek totaal geen struktuur en rekbaar.
als je naar de site van projecta gaat en je pakt de tabscreen schermen die worden bij Dalite gemaakt kun je zien welke doeken van Dalite zijn verder kun je naar de site van Dalite gaan en bij Projecta gewoon betsellen wat ze in de USA voeren.
Dalite is namelijk eigenaar van Projecta.
Alle S doeken worden bij projecta gemaakt.
Ik kan ook begrijpen dat het HC D doek 3 x duurder is als de andere doeken het ziet er namelijk veel beter uit en is ook mooier qua materiaal.
Ook Steward gebruikt dit soort doek.
Ik ga Maandag dan maar weer nieuwe samples vragen want hier zit zowel op de HC s als op de matwit S doek struktuur wat op het Cinemavision en HC D niet te zien is.
Nogmaals Frankl het doek van Steward de Studiotek 130 en het Cinemavision doek van Dalite zijn vergelijkbaar Stewaed heeft ook nog een doek met een gain van 1,8 of 2 die ik gezien heb met een Cine 6 en dat zou ook zeker geschikt zijn met de marantz.

Rob

Rob


FrankL

Dus even samengevat uit alle reacties:
Beide "da-lite" doeken uit de eerste post zijn geen da-lite doeken, maar worden door Projecta gemaakt?

Quotedaarom heb ik de keuze gemaakt naar aanleiding van wat we tot nu toe het meeste verkocht hebben.
Wordt de verkoop niet vooral bepaald uit wat je aanbiedt?
Ik ben vnl. geinteresserd in de Cinemavision. Voor mij zou het een uitkomst zijn, want ik heb geen idee hoe ik aan Stewart Studiotek 130 op de rol moet komen.
Frank, kun je aangeven wat dat doek op de rol moet gaan kosten?

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Rob,
Ik heb al in een andere post aangegeven dat ALLEEN het M-KLASSE doek door Projecta wordt gemaakt, de S-klasse doeken zoals je ze oa vindt in de Picture kings zijn van DA-LITE.

Ik zal dat echter direct maandag even allemaal op een rijtje zetten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Rob_Dingen

Hoi

Op zich is het toch helemaal niet interessant waar het vandaan komt maar wel wat de kwaliteit is.
Een ding weet ik 100% zeker dat het matwit s doek niet hetzelfde doek is als Cinemavision van Dalite.
Ook staat het Cinemavision doek niet op de site van Projecta maar is wel te bestellen met een scherm van Dalite niet met een scherm van Projecta.
Ook is het zo dat mijn scherm wat van projecta komt gewoon Dalite op staat.
Heel verwarend allemaal

Rob

J.A.F._Doorhof

Matwit S = Dalite Matwhite
Highcontrast S = Dalite High Contrast Mat White.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Joepie, duidelijkheid.

Kun je ook aan (Da-Lite) Cinema Vision doek komen?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Helemaal niets, ga er morgen weer achteraan bellen.
Mischien blijven hangen in Carnaval ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mack

hoi

was de high contrast d van projecta nou wel of niet te bestellen?
had wel iets gelezen van 3 meter breed .

greetz

J.A.F._Doorhof

Hi,
We kunnen het los bestellen, maar niet vanaf de rol bij ons.
De prijzen zijn behoorlijk extreem veel duurder dan de S, en je moet rollen nemen van 40mtr op 3mtr breedt.
Bij genoeg vraag wil ik dat zeker wel doen maar op dit moment niet.

Los bestellen kan dus, mail voor prijzen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Don_Paul

Frank, hebben deze doeken ook een folie aan de achterkant zodat ze eventueel zonder achterwand gebruikt kunnen worden?
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

J.A.F._Doorhof

De normale S doeken hebben een zwarte achterkant.
De Highcontrast zijn gewoon grijs.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Don_Paul

Gewoon grijs? Bedoel je dat hier een grijs ondoorzichtig folie achter zit?
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

J.A.F._Doorhof

Nee pikzwarte ondoorzichtige achtergrond.
De voorkant is grijzig, snap mijn vorige post ook niet helemaal sorry.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview