bediening van AVR dmv iPad app - werkt het altijd zoals het hoort?

Started by Dirk, July 21, 2014, 09:58:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Ik speel met het idee om (weer) een AVR aan te schaffen, maar heb absoluut nog geen specifiek model voor ogen.
meer dan wslk wordt het een recente "uitloper", omdat die gewoon prijstechnisch erg interessant zijn, waarbij je al een "top of the line" unit kan kopen voor onder de 1000€, met toch 99% vd allerlaatste technieken aan boord.
modellen die momenteel op de zeer voorlopige shortlist staan zijn bvb een Denon 4311, Onkyo 1010, etc...dit enkel om jullie een idee te geven, want de aankoop zal wslk nog op zich laten wachten tot ergens eind vh jaar

nu wil ik deze AVR niet in de kamer plaatsen waar er wordt gekeken, maar in de slaapkamer, waar nu ook al een deel vd apparatuur "uit het zicht" staat opgesteld.

om te vermijden dat ik hem dmv IR-oogjes oid moet gaan bedienen, ben ik aan het kijken naar de apps die verschillende fabrikanten hiervoor aanbieden, maar daarover zijn wel sterk uiteenlopende gebruikerservaringen te vinden op het www, wat de keuze niet vergemakkelijkt.

hebben jullie uit eerste hand ervaring met bepaalde merken/apps die het zeer goed of zelfs zeer slecht doen?
fwiw; ik hoef er geen muziek mee te gaan streamen oid, dus die kant vd app-vriendlijkheid interesseert me niet, het gaat in mijn specifiek geval enkel om de basisfuncties zoals volume, bronkeuze, etc...zaken die je echt broodnodig hebt en die imo ook gewoon 100% vlot moeten werken, ook/zeker via app-bediening op een iPad.

ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jvanhambelgium

In mijn geval : Onkyo remote app op Android (maar iOS is hier hetzelfde)
Werkt prima, zowel voor besturing (bronnen/zones/volumes) als wat muziek-streaming.
Instellingen/config van de receiver werkt niet via deze app, deze menus werken via de remote.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Dirk

Quote from: jvanhambelgium on July 21, 2014, 10:05:18
In mijn geval : Onkyo remote app op Android (maar iOS is hier hetzelfde)
Werkt prima, zowel voor besturing (bronnen/zones/volumes) als wat muziek-streaming.
Instellingen/config van de receiver werkt niet via deze app, deze menus werken via de remote.

da's al goed om te lezen dat het bij Onkyo effectief goed werkt (is zover ik op het www lees ook het merk wat 't meest stabiel draait vwb app).

dat menu/config niet zou werken via de app had ik wel zo ingeschat, dus voor die fase zal ik hem wel even in de woonkamer laten staan...en pas daarna verhuizen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jvanhambelgium

Quote from: Dynky on July 21, 2014, 10:10:19
da's al goed om te lezen dat het bij Onkyo effectief goed werkt (is zover ik op het www lees ook het merk wat 't meest stabiel draait vwb app).

dat menu/config niet zou werken via de app had ik wel zo ingeschat, dus voor die fase zal ik hem wel even in de woonkamer laten staan...en pas daarna verhuizen ;)

Tja, het is niet dat je elke 5min die instellingen moet wijzigen hé.
Een "nadeel" aan de Onkyo app is dat ze bij de volume instelling niet meegeven op hoeveel dat nu eigenlijk staat (relatief of absoluut)
Je hebt dus een "slider" met daarnaast een button voor "Mute" om snel de instelde aantal dB's te muten (vb 20-40dB zachter bij mute). Maar de volume slider geeft dus geen "waarde" terug/op.
Je zet dat meestal wel op "gehoor" maar toch ... het is een kleintje om over het netwerk even te op vragen en correct in de app te zetten. Dat had Onkyo wel mogen regelen....


Voor Onkyo/Integra staat dat netje beschreven (Google "Integra Serial Communication protocol") en dit kan dus ook over Ethernet/IP. (eISCP)




HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Flavio

Ik heb zelf goede ervaringen met ORemote voor Onkyo en DRemote voor Denon.
Beide Apps zijn niet gratis maar zijn wel veel uitgebreider dan de Apps van de fabrikanten zelf. Ze zijn ook allebei iPad compatibel.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

BJF

Ik heb mijn Marantz SR7008 bediend met DeRemote en met de eigen Marantz-app.
DeRemote heeft meer opties en die beviel me beter; je moet er inderdaad voor betalen maar dat is m.i. niet veel. Ik gebruikte DeRemote zowel op de iPhone als iPad.

Ter info: mijn SR7008 stond achter de woonkamermuur in de gang. Ik had bij een verbouwing speciaal een ruim gat in de muur laten maken om de apparatuur uit het zicht te kunnen zetten en toch de mogelijkheid te hebben bijv. speakerkabels te kunnen doorvoeren.

Overigens bediende ik het setupmenu meestal via het (interne) IP-adres. De SR7008 biedt die mogelijkheid (zal bij veel receivers zo zijn?) en dat beviel mij het best. De dag/dagelijkse bediening deed ik dan via DeRemote.
NAD M10 V2
Elac FS247

Dirk

ff een (late) aanvulling op m'n eigen topic/vraag...
inmiddels staat hier al een tijdje de Yamaha RX-A820 die ik héél interessant geprijsd kon aanschaffen via een forumsponsor.
erg mooi toestel met imo onklopbare verhouding prijs/kwaliteit en een superstabiele iOS app die ik hier draai op de iPad, waarmee alles bedienbaar is, dus ook alle wat meer "verborgen" menu functies die je nodig hebt bij de instelling van je set.

wat mij betreft een aanrader over de hele lijn  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

WilcoL

Quote from: Dynky on December 25, 2014, 07:01:35
ff een (late) aanvulling op m'n eigen topic/vraag...
inmiddels staat hier al een tijdje de Yamaha RX-A820 die ik héél interessant geprijsd kon aanschaffen via een forumsponsor.
erg mooi toestel met imo onklopbare verhouding prijs/kwaliteit en een superstabiele iOS app die ik hier draai op de iPad, waarmee alles bedienbaar is, dus ook alle wat meer "verborgen" menu functies die je nodig hebt bij de instelling van je set.

wat mij betreft een aanrader over de hele lijn  :thumbs-up:

Die Yamaha's zijn erg mooi ja! Ik stond gisteren op het punt om een 3020 voor weinig (maar wel nieuw) aan te schaffen, nu ziet het er uit dat het toch een 4311 wordt.

Geniet van je mooie Yammy, jammer dat ze hier not loved lijken te zijn...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear