Suggestie: SketchUp 3D Warehouse 'embed-optie' voor 't HTforum

Started by Sjaak_Banaan, July 15, 2014, 01:14:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Ik zie dat je tegenwoordig gemakkelijk je SketchUp modellen online kunt zetten in 3D Warehouse en ze vervolgens kunt delen.
Het leuke is dat mensen dit dan kunnen bekijken, zonder het programma SketchUp(viewer) geïnstalleerd te hebben.

Een voorbeeld: https://3dwarehouse.sketchup.com/model.html?id=f5c1da57f748f212f691355a196da5f
Onder de 'Download' knop staan 3 icoontjes, gebruik de middelste en je krijgt een 3D-view welke je zelf kunt sturen.

Aangezien er regelmatig 'home cinema's' en 'luidsprekers' worden ontworpen in SketchUp lijkt het me leuk om deze ook in je posts te kunnen verwerken.
Eerder deze avond heb ik dit geprobeerd in het testforum, maar dat is me niet gelukt, waarschijnlijk omdat het (nog) niet ondersteund wordt op dit forum.
Het zou ongeveer hetzelfde moeten werken als YouTube embedden.

Bron en uitleg: http://sketchupdate.blogspot.nl/2009/06/take-your-3d-with-you.html
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

VlisChris

Als ik het goed begrijp is het enkel een jpeg die je dan direct online kan zetten?
Dat is via sketchup toch via 2 klikken met de muis hetzelfde geregeld? Of kijk ik verkeerd?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjaak_Banaan

Ja, dat zie je verkeerd.

Het is daadwerkelijk een 3d afbeelding, welke je zelfs fullscreen kunt weergeven en naar eigen inzicht kunt roteren en zoomen. Je kunt dus in 3D wandelen door de HT.

Zie de link en instructies in het groen in de beginpost (tweede icoontje onder download is 3D preview, de ander is inderdaad maar een thumbnail).

Edit: ik zie nu dat die niet op de iPad werkt, maar op mijn Windows pc werkt het prima.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

VlisChris

Je zou Jeroen even een pm kunnen sturen.
Misschien ziet die kans/heeft die zin om het te implementeren :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjaak_Banaan

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder