Pro-video, alles over verschillende videosystemen

Started by eddy135, July 7, 2014, 17:29:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Bob weet waar ie 't over heeft, hij komt al sinds de jaren 60 op IBC, zo'n beetje vanaf het begin.

Integra

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

#77
Mijn huidige systemen (thuis)

Betacam
Betacam SP
Betacam SX
Digital Betacam
Umatic
Umatic SP
MII
1" C- Format
DVCPro
DVCAM
SVHS
Laserdisc (ja, pro machines)

Semipro/consument:

Betamax
V2000
VHS
Video 8
Video Hi8
Digital 8
DV/miniDV
¼" VT (akai systeem)

Veel van deze systemen zowel PAL als NTSC.
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

#78
.
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Bas Akkerman

Ook al begrijp ik geen ene jota van die apparaten ik blijf het een tof topic vinden!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Integra

Daar is ie dan, m'n nieuwe console:









Het nieuwe huisje voor deze gigant:

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Maikel_audionerd

Soow zeg  :blink: Die is groot zeg
Mag ik vragen (sorry weet echt niets van deze apparatuur) waar je zo'n apparaat nog voor kan gebruiken, is dat nog best wel ok qua beeldkwaliteit (hoge bandsnelheid? :crazy:) of is het vooral cool om zoiets wat destijds professioneel gebruikt werd opnieuw leven in te blazen (kan ik me ook goed voorstellen) ??
In ieder geval indrukwekkend
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Integra

In de basis is het gewoon een videorecorder. Deze machines zijn vanaf 1976 in gebruik geweest bij de TV (tot ruim in de jaren 90)
Beeldkwaliteit is zéér behoorlijk (geen HD natuurlijk).
In mijn geval gebruik ik 'm om oude tapes te digitaliseren (veel banden van videoproductiebedrijven)
Maar ook tussendoor omdat ik het gewoon leuk vind :)
De tape loopt op bijna 24cm per seconde en op een 11,75" spoel (de max. voor deze machine) gaat 128 minuten met 4 audio kanalen ;)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Maikel_audionerd

Quote from: Integra on November 19, 2015, 17:26:31
In de basis is het gewoon een videorecorder. Deze machines zijn vanaf 1976 in gebruik geweest bij de TV (tot ruim in de jaren 90)
Beeldkwaliteit is zéér behoorlijk (geen HD natuurlijk).
In mijn geval gebruik ik 'm om oude tapes te digitaliseren (veel banden van videoproductiebedrijven)
Maar ook tussendoor omdat ik het gewoon leuk vind :)
De tape loopt op bijna 24cm per seconde en op een 11,75" spoel (de max. voor deze machine) gaat 128 minuten met 4 audio kanalen ;)
Ah dank je, altijd al eens willen weten. Die hoge tapesnelheid had ik al een beetje verwacht
Overigens is 1976 een goed jaartal  :colgate:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Integra





Een perfect werkende Sony UVW-100P Betacam SP Videocamera :P
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Job

Voor onderweg:

Integra

#86
Gisteren en vandaag samen met Bob aan een BCN machine gewerkt.
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

Ondertussen bouwen we wat racken op bij een bedrijf (1 klaar, nog 4 te gaan)

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

RZeemering

Wat voor bedrijf maakt nog gebruik van dergelijke apparatuur?
Uit interesse hoor, niet denigrerend bedoeld.

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Integra

Dit bedrijf houd zich bezig met digitaliseen.
Denk ook aan banden van de omroepen e.d.
Zij doen zowel video, audio, celluloid film, documenten, dia's..  Noem maar op ;)

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

RZeemering

ah, dan is het logisch dat ze dit soort apparatuur in optima forma werkend willen hebben.
Zij stellen dus onze historie veilig voor de toekomst.

Wel grappig om in deze setting een imac erbij te zien ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Integra

#92
De Imac is tijdelijk, er komt straks een gewoon scherm met toetsenbord en muis die middels KVM switch verbonden word met de Mac's in het rack.  Tot die tijd doet de iMac effe remote terminal :P 

Verder is het niet allemaal oud spul hoor.
Zo hangen er in het rack 2 maal Black Magic Design Teranex 2D in... Luxe AV processors met o.a. upscaling tot 2K
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Black Magic, of enkel Teranex. Dat scheelt minstens een Decennium;-). Dat maakt ze ook bijna antiek, ah motioncompensated framerate conversion...

Integra

Goed, troost ik je als er gloednieuwe (want eergisteren binnengekomen ) Mac Mini's in het rack hangen? :P
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Teranex was een start-up wat begin van millenium, dure framerate en standard convertors, motion compensated was toen heel nieuw. Daarna SiliconOptix opgekocht,maar silicon was te duur voor massa dus failliet en Teranex weer zelfstandig in de high-end boxen, maar met silicon in plaats van fpga. Daarna opgekocht door Black Magic Designs en prijsverlaging daarna re-desin en nog minder duur echt nog maar 10%, ongeveer. Black magic nieuw product.

Integra

Voor mezelf ook weer een 20 jaar oud systeem er bij :P

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Bas Akkerman

#97
Integra gaat voor zijn tweede leg. :colgate:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maikel_audionerd

Gaaf weer zeg!
Doe je zelf overigens ook aan videobewerking, en (ik denk t wel, waarom heb je anders zoveel van zulke apparatuur) wat doe je dan als ik vragen mag??
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Integra

Het is eigenlijk begonnen uit frustratie :P

Toen ik nog op school zat, wilde ik graag bij de TV achter de schermen werken, met dit soort machines.
Echter toen ik van school kwam, werden deze machines overal gedumpt en kon ik die toekomst wel vergeten.
Zodoende ben ik op hobby basis begonnen met het verzamelen van dit soort apparatuur.
Af en toe gebruik ik het nog gewoon voor montage (véél leuker dan op de computer) maar vooral gebruik ik het veel om tapes te digitaliseren.
Dit kunnen dus consumenten tapes zijn (homevideo's)  maar wat ik ook vaak binnen krijg zijn toch professionele systemen, banden die al jaren opgeslagen liggen. Banden van voormalige videoproductiebedrijven die een en ander toch graag digitaal zouden hebben.

Een soortgelijke ruimte heb ik ook voor audio, incl. multitrack analoog en digitaal.
On rare occasions, technology produces something close to perfection!