Advies nieuwe hoofdtelefoon

Started by Tadream, July 1, 2014, 21:48:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Met welke kabel heb je de standaard kabel vervangen?

john2910

Quote from: Tadream on July 10, 2014, 18:54:28
Nou het is een Fidelio X1 geworden hoor  :clapping:
Zal er later nog wat uitgebreider op in gaan, als ik hem meer heb beluisterd (hij is er immers pas sinds vanmiddag).
Heb wel het advies opgevolgd wat her en der lees over het vervangen van de standaard kabel en kan zeggen dat dat best veel uitmaakt.
Het klonk met de bijgeleverde niet verkeerd maar wat verder maar met de andere kabel wat directer, meer punch.
Wat ik zo snel even gehoord (zit nu met Chick Corea op) bevalt het erg goed.

Mijn bevalt de X1 ook nog steeds prima...Inderdaad een andere kabel is het beste bij deze philips fidelio x1..

Veel plezier ermee,
ik ben benieuwd wat je er van vind na meedere luister sessies :)

Tadream

Oh de 3.5mm kabel had ik hier nog liggen en volgens mij is het een kabel die ik zelf eens gemaakt had.
In een ver verleden heb ik eens gewerkt bij een audio bedrijf bij de technische dienst en één van de dingen die ik daar vaak deed was kabels maken/solderen,
van jacks tot multicore kabels voor grote mengtafels. Maar het is echt jaren geleden dat ik voor het laatst een soldeerbout aangeraakt heb. :-)
Misschien dat ik nog weleens kijk voor een andere kabel, maar het verschil is nu al duidelijk.
Ik speel het overigens rechtstreeks vanaf m'n AVC-A10SE, ik ben totaal niet op de hoogte van losse amps enz, ben wat dat betreft nog lerende.
Hoe luisteren jullie trouwens? Ik heb ook altijd wel een iPad 4 op de bank liggen of ik werk achter m'n Dell laptop - kan me voorstellen dat die audio
uitgangen niet de meest geweldige zijn. (las al wat over usb dacs).
Denon AVC-A10SE; Denon DVD 1600; Denon TU1500RD; Fronts: Energy E:XL28P Rears; Energy E:XL25 Center; Energy E:XLC V.d. Hul Clearwater 5.1 analog interlink; PS3 - PS4; Zotac ZBox AD02 HTPC / Openelec; Panasonic TX-65ST60; Philips Fidelio X1 Headphones
Foobar > Modi2Uber > Asgard2 > HE-400

john2910

Quote from: Tadream on July 10, 2014, 22:20:16
Oh de 3.5mm kabel had ik hier nog liggen en volgens mij is het een kabel die ik zelf eens gemaakt had.
In een ver verleden heb ik eens gewerkt bij een audio bedrijf bij de technische dienst en één van de dingen die ik daar vaak deed was kabels maken/solderen,
van jacks tot multicore kabels voor grote mengtafels. Maar het is echt jaren geleden dat ik voor het laatst een soldeerbout aangeraakt heb. :-)
Misschien dat ik nog weleens kijk voor een andere kabel, maar het verschil is nu al duidelijk.
Ik speel het overigens rechtstreeks vanaf m'n AVC-A10SE, ik ben totaal niet op de hoogte van losse amps enz, ben wat dat betreft nog lerende.
Hoe luisteren jullie trouwens? Ik heb ook altijd wel een iPad 4 op de bank liggen of ik werk achter m'n Dell laptop - kan me voorstellen dat die audio
uitgangen niet de meest geweldige zijn. (las al wat over usb dacs).

Ik gebruik zelf de aune T1,een leuke goedkope chinese dac die je zo aan je pc kan koppelen...

Klinkt niet verkeerd,en je kunt dan ook nog eens met buizen experimenteren. ;)

selmer

Ik heb zelf sinds woensdag ook een Aune T1 op mijn bureau staan en voor zover:"Ik heb hem net en hij is geweldig"-reviews iets betekenen, hij klinkt best lekker.

Tadream

Het is alweer even geleden dat ik hier schreef.
Luister regelmatig met de X1 en hij bevalt nog steeds prima (waarom ook niet :-)).
Heb wel een andere kabel gekocht, van Ghent Audio, prima prijs/kwaliteit (een Canare L-4E6S kabel).
Luister de muziek voornamelijk vanaf m'n Asus tablet met Wolfson DAC (was niet bekend in die wereld van DACs enz maar lees dat het een redelijke DAC is) en dan met Neutron Music Player.
Stream het allemaal.
De hoofdtelefoon heeft een warme klank (lichte nadruk op de bas, maar ook niet overdreven veel zoals een aantal besprekingen doen lijken).
Het is gewoon een plezierige hoofdtelefoon, zit goed op je hoofd en ik word goed meegenomen met de muziek als ik m'n ogen dicht doe.
Denon AVC-A10SE; Denon DVD 1600; Denon TU1500RD; Fronts: Energy E:XL28P Rears; Energy E:XL25 Center; Energy E:XLC V.d. Hul Clearwater 5.1 analog interlink; PS3 - PS4; Zotac ZBox AD02 HTPC / Openelec; Panasonic TX-65ST60; Philips Fidelio X1 Headphones
Foobar > Modi2Uber > Asgard2 > HE-400