Te koop topic

Started by chansig, July 1, 2014, 09:40:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Carloz

Ik vind dat de (meeste) opmerkingen in de verkooptopics maken dat het aantrekkelijk leesvoer wordt. Op Marktplaats zoek je gericht, hier kun je ook nog wel eens gewoon door de topics heen lopen om te kijken wat er weer vermeld bij staat. Ondanks dat niet alle opmerkingen relevant zijn voor de verkoop en sommige zelfs zinloos, maakt dat het geheel wel smeuïger. Het enige vervelende is dat er een klein groepje forumleden menen overal commentaar op te leveren met de boodschap dat wat zij zeggen ook de waarheid is. Het lijkt wel of ze constant de (negatieve) discussie opzoeken. Ik ben ervan overtuigd dat dit niet (bij allen) komt doordat ze teveel azijn hebben gedronken of een andere zure drank (wat er ook weer uit moet, mooier eufemisme kon ik zo niet vinden) maar dat het hun manier van humor is, dat het hun normen zijn (waar alleen anderen zich moeten houden) of het gewoon prettig vinden om de discussie op te zoeken en vervolgens hun negatieve houding om te draaien en te projecteren op de ander. Wellicht moeten we voor hen, naast de Klaagplek een speciaal topic oprichten om zich lekker te uiten?

Keuze te over dus: plaats je producten op Marktplaats en laat de rest weer meegenieten in de Klaagplek of doe het hier op het forum met alle reacties van dien. Naast het leuke lezen, ben je hier ook een stuk zekerder dat de afhandeling prettig plaats vindt, de producten van een liefhebber zijn geweest en je leuk contact hebt. Mijn mening: laten zoals het is, lekker de spulletjes binnen "de familie" houden zodat anderen ook weer eens kunnen spelen en vervolgens hun mening kunnen geven.

Joris1971

ik vind imho dat bij producten die duurder zijn dan 100 euro dat er verplicht een foto geplaatst dient te worden.

Wellicht zou het ook handig zijn dat je een foto kunt draaien en kleiner kunt maken op het forum zelf

chansig

Laatste zou ik ook wel handig vinden. Maar iemand verplichten een foto te plaatsen ...mwahh.

Maar goed...er komt geen eenduidig administrator antwoord op mijn vraag. Dus het zal het wel niet gaan worden.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

SpeedyAndré

Quote from: chansig on July 13, 2014, 10:39:50

Maar goed...er komt geen eenduidig administrator antwoord op mijn vraag. Dus het zal het wel niet gaan worden.

Gr Hans

Is het nou wel of niet?  :D
Een paar 'verplichte' invulvelden voor prijs e.d. is wel een nuttige toevoeging vind ik, voor de rest houden zoals het is.
En misschien een filter voor zinnetjes als "de kenner weet waar dit over gaat"  :hehe:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

diceman

Dit is nu precies wat er gebeurd in bijna iedere topic  :(.

Een welles / nietes spelletje, persoonlijke aanvallen, etc.

De vraag van de TS begon leuk maar verzande weer in OT geneuzel, iets wat nu meer structureel dan incidenteel voorkomt om het form.

Het forum lijkt wel Beiroet, dagelijkse oorlogsvoeringen, geen constructieve op-aanmerkingen en voor je het weet OT geneuzel, wijzende vingertje.

Denk dat hier genoeg over geschreven is, elke keer weer de intensie om er iets aan te doen, echter na één dag het zelfde liedje en terug bij af.
En wie de schoen past trekt hem aan want het ligt altijd aan een ander.

Dit is denk ik precies de reden dat veel oud forumleden weinig tot niet reageren.
Er zal ongetwijfeld de nodige op/aanmerkingen op mijn post worden gemaakt maar kan me er eerlijk gezegd niet meer druk om maken daar de sfeer in een dusdanige negatieve spiraal zit dat het geen zin (meer) heeft  :-X.

chansig

Volgens mij is jouw post de eerste die off topic is...maar je bent in ieder geval je frustratie/ergernis weer even kwijt. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#56
Quote from: diceman on July 13, 2014, 13:08:22
Dit is nu precies wat er gebeurd in bijna iedere topic  :(.

Een welles / nietes spelletje, persoonlijke aanvallen, etc.

De vraag van de TS begon leuk maar verzande weer in OT geneuzel, iets wat nu meer structureel dan incidenteel voorkomt om het form.

Het forum lijkt wel Beiroet, dagelijkse oorlogsvoeringen, geen constructieve op-aanmerkingen en voor je het weet OT geneuzel, wijzende vingertje.

Denk dat hier genoeg over geschreven is, elke keer weer de intensie om er iets aan te doen, echter na één dag het zelfde liedje en terug bij af.
En wie de schoen past trekt hem aan want het ligt altijd aan een ander.

Dit is denk ik precies de reden dat veel oud forumleden weinig tot niet reageren.
Er zal ongetwijfeld de nodige op/aanmerkingen op mijn post worden gemaakt maar kan me er eerlijk gezegd niet meer druk om maken daar de sfeer in een dusdanige negatieve spiraal zit dat het geen zin (meer) heeft  :-X.

"Zwartkijken" mag niet.   :devil:

Enfin, weer door met het tot nog toe uitstekend gezellige "keuvelsfeertje" :pompom:

SV..S

Quote from: alexander2 on July  5, 2014, 13:02:43
Laten we een poll houden en de uitslag is bindend.
-1




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: Jeroen de Waal on July  5, 2014, 13:11:05

Echter zie ik zelf wel de toegevoegde waarde van feedback van mogelijk geïnteresseerden. Door rechtstreeks in een verkooptopic vragen te kunnen stellen over een product is er een directere communicatie tussen verkoper en potentiële koper. Daarnaast kunnen eventuele antwoorden van de verkoper in zijn verkooptopic ook zinvol zijn voor geïnteresseerden.

helemaal mee eens.
Quote
Ook ga ik naar de mogelijkheid kijken om verkooptopics meer te structureren mbv standaard invulvelden, selectiemogelijkheden, enz.



Jeroen.
lijkt me een goed uitgangspunt, en notificatie standaard aan zodat je weet dat er in je topic gereageerd is.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

martin778

Is het misschien een idee om bij elke rubriek een sticky toe te voegen met de uitleg hoe men een topic kan sluiten?

VlisChris

#60
Dat is inderdaad wel een goede. Daar zal ik eens naar kijken.

Edit. Done.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.