Luuk`s "Luuksor" HT

Started by luuk123456, June 29, 2014, 18:44:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

luuk123456

#275
Quote from: broodro0ster on November  2, 2017, 14:29:22
Inderdaad, dat vond ik ook.
De surround bubble was echt goed en ik vond die opstelling nu niet zo speciaal. Volgens mij kwam dat door Dirac Live dat het zo goed klonk in surround. Ik wil ook serieus om een AVR390 in huis te halen en een aparte eindtrap voor de LCR speakers, maar het is een redelijke smak geld :(

Zelfs heb ik de volgende stappen gedaan in m'n HT: 5.1 => 5.2 => 5.2.2 => 7.2.2
De toevoeging van Atmos vind ik echt fantastisch, zelfs met de upmixer op normale True-HD content. Het klik zeer ruimtelijk met atmos speakers, zelfs als je maar 2 height speakers hebt. Ik heb al een 7.2.4 gehoord en dat klikt nog iets beter natuurlijk, maar de grootste winst haal je al uit 2 atmos speakers.
Tis maar dat ik verhuis plannen heb en nu niet meer het plafond wil bewerken voor inceiling speakers, maar anders had ik al lang een 7.2.4 gedaan :D

Het schijnt inderdaad zo te zijn dat Dirac Live wonderen kan verrichten. Maar ik ben bang dat `n arcam (althans dát model, de 850) te hoog gegrepen is.
Toch lijkt de Denon X7200 me ook `n mooie machine en met wat geduld moet `n gebruikt exemplaar goed te betalen zijn.
Wel fijn om te lezen dat er ook mensen enthousiast kunnen worden van `n setup met slechts 2 luidsprekers, dat geeft de burger moed ;D
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

luuk123456

#276
Quote from: Pinda13 on November  2, 2017, 15:32:05
Wow! Ziet er idd heel erg mooi uit! Flink wat werk denk ik? Mare vraagje die dts bordjes/signs waar heb je die vandaan? Ik zoek nog een paar! Gr

Men gaat naar de volgende site:

http://www.demo-world.eu/logos-posters/

Daar maakt men de keuze uit de verschillende bordjes.
Vervolgens heb ik deze op `n usb stick gezet, en ben, ik geef het toe, tamelijk treurig, naar het Kruidvat gegaan alwaar ik als een 70 plusser naast de printer ben gaan staan, wachtend op het moment dat het apparaat zijn ding heeft gedaan en m`n kopieën klaar waren.

Vervolgens nog 'lekker' even bij de Xenos naar binnen gedoken om wat lijstjes te halen en voor ongeveer 30 Euro een upgrade in de "Luuksor". :D
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Pinda13

Quote from: luuk123456 on November  2, 2017, 16:37:35
Men gaat naar de volgende site:

http://www.demo-world.eu/logos-posters/

Daar maakt men de keuze uit de verschillende bordjes.
Vervolgens heb ik deze op `n usb stick gezet, en ben, ik geef het toe, tamelijk treurig, naar het Kruidvat gegaan alwaar ik als een 70 plusser naast de printer ben gaan staan, wachtend op het moment dat het apparaat zijn ding heeft gedaan en m`n kopieën klaar waren.

Vervolgens nog 'lekker' even bij de Xenos naar binnen gedoken om wat lijstjes te halen en voor ongeveer 30 Euro een upgrade in de "Luuksor". :D

Haha nice, nou mooi toch! En dan gewoon ff op foto papier idd en klaar! Thnx man. Misschien eens bekijken hoe dit op rvs kan en anders ook op deze manier.. thnx!
" no loss of fine detail "

luuk123456

#278
Quote from: Pinda13 on November  2, 2017, 16:42:35
Haha nice, nou mooi toch! En dan gewoon ff op foto papier idd en klaar! Thnx man. Misschien eens bekijken hoe dit op rvs kan en anders ook op deze manier.. thnx!

RVS uitvoeringen is inderdaad `n stuk lastiger aan te komen.
Volgens mij is het wél zo, dat wanneer je een RVS bord in je HT hangt, je erg snel last gaat krijgen van reflecties.
Dit zou mij persoonlijk erg gaan storen denk ik...
Hoe dan ook, succes! :thumbs-up:
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

broodro0ster

Quote from: luuk123456 on November  2, 2017, 16:31:38
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat Dirac Live wonderen kan verrichten. Maar ik ben bang dat `n arcam (althans dát model, de 850) te hoog gegrepen is.
Toch lijkt de Denon X7200 me ook `n mooie machine en met wat geduld moet `n gebruikt exemplaar goed te betalen zijn.
Wel fijn om te lezen dat er ook mensen enthousiast kunnen worden van `n setup met slechts 2 luidsprekers, dat geeft de burger moedt ;D

De 550 en de 850 vind ik ook te duur. Zelfs de AVR390 is al een vrij dure machine, maar dan heb je wel wat.
Ik zou zelf voor de AVR390 en daar gewoon een externe eindtrap aan hangen voor de fronts. Voor m'n atmos speakers heb ik een oude PA amp liggen waar de fans uitgehaald zijn. Die atmos speakers vragen wellicht niet meer dan 1W.
De surround speakers kan je prima voeden met een AVR390. Daar komt ook niet zoveel geluid heb ik al gemerkt.
Trouwens met Klipsch luidsprekers heb je volgens mij niet eens veel power nodig om daar veel kabaal uit te krijgen. En wellicht nemen de subs het laag voor hun rekening?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Sjaak_Banaan

Quote from: luuk123456 on November  1, 2017, 18:27:20
Dank voor de reacties mensen,  erg leuk!
Foto's MET ZONDER frontjes volgen nog wel (speciaal voor dhr. Banaan).
Al weet ik zeker dat het niet zo indrukwekkend uitziet als bij jou.  Jij hebt alles Klipsch toch hè?
Ik alleen de subs.

Hehe, ik kom ook maar net kijken en ken de speaker die jij hebt niet, dus het is altijd leuk om er meer van te zien hè. :)
Bij ons staat voornamelijk Klipsch inderdaad, m.u.v. de XTZ Cinema 3x12 sub.

Je hebt wel echt een geweldig sfeervol HT Luuk!  :clapping:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

luuk123456

#281
Quote from: Sjaak_Banaan on November  4, 2017, 01:03:31
Hehe, ik kom ook maar net kijken en ken de speaker die jij hebt niet, dus het is altijd leuk om er meer van te zien hè. :)
Bij ons staat voornamelijk Klipsch inderdaad, m.u.v. de XTZ Cinema 3x12 sub.

Je hebt wel echt een geweldig sfeervol HT Luuk!  :clapping:

Dankje! ::) Ik ben er ook echt graag mee bezig en vind het leuk om de puntjes op de i te blijven zetten.

Mijn speakers zijn oude Missions die volgens mij niet echt heel veel voorstellen in 'audioland'.
Maar ik ben met het geluid van deze speakers opgegroeid en heb sindsdien dan ook, naar volle tevredenheid, alleen maar Mission in huis gehad.

Ik weet trouwens zeker dat jullie HT ook zeer indrukwekkend zal worden, al heb ik de laatste tijd `n beetje het idee dat het film kijken (met de projector) het wint van het klussen aan je HT :D
Wat ik overigens volledig begrijp hoor!





JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Sjaak_Banaan

Quote from: luuk123456 on November  4, 2017, 13:43:35
Dankje! ::) Ik ben er ook echt graag mee bezig en vind het leuk om de puntjes op de i te blijven zetten.

Mijn speakers zijn oude Missions die volgens mij niet echt heel veel voorstellen in 'audioland'.
Maar ik ben met het geluid van deze speakers opgegroeid en heb sindsdien dan ook, naar volle tevredenheid, alleen maar Mission in huis gehad.

Ik weet trouwens zeker dat jullie HT ook zeer indrukwekkend zal worden, al heb ik de laatste tijd `n beetje het idee dat het film kijken (met de projector) het wint van het klussen aan je HT :D
Wat ik overigens volledig begrijp hoor!

Thanks!
Haha, dat klopt wel een beetje ja, hoewel er toch wel wat stapjes gezet worden, maar die het posten gewoon niet waard zijn. :P

Maar het is ook een stukje ervaring opdoen hè, je leert er gaande weg best veel van door tussentijds gewoon te kijken en te luisteren.
Dan kan ik nog zoveel lezen, maar als ik het zelf meemaak is het vaak nog veel duidelijker. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

RonG

Gaaf hoor. Ik wil mijn HT ook gaan "re-designen", optisch dan. Ben nog in de ontwikkel fase :)

luuk123456

Quote from: RonG on November 10, 2017, 11:44:06
Gaaf hoor. Ik wil mijn HT ook gaan "re-designen", optisch dan. Ben nog in de ontwikkel fase :)

Ha Ron,

Dankje!
Da`s `n tijdje geleden dat je online bent geweest, nietwaar? Welkom! :bigsmile:

Leuk hoor! Weet je al wat je aan wil pakken? De hele ruimte of ook gewoon de puntjes op de i?
Ik volg jou toch, dus ik zal t.z.t. wel `n melding krijgen. Succes in ieder geval!


JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

RonG

Quote from: luuk123456 on November 12, 2017, 09:35:18
Ha Ron,

Dankje!
Da`s `n tijdje geleden dat je online bent geweest, nietwaar? Welkom! :bigsmile:

Leuk hoor! Weet je al wat je aan wil pakken? De hele ruimte of ook gewoon de puntjes op de i?
Ik volg jou toch, dus ik zal t.z.t. wel `n melding krijgen. Succes in ieder geval!

Klopt, had ff genoeg van het HT forum :), maar nu weer verder.

Het zal voornamelijk verfwerk worden, nieuwe vloerbedekking, verlichting etc. Jouw ruimte inspireert iig.
Even goed plannen en de kosten in kaart brengen. Zal spoedig mijn topic eens upaten idd, is ook alweer een tijd geleden :)

raindog

Even dit topic opnieuw wat leven in blazen  ;D
Afgelopen vrijdag ben ik bij Luuk samen naar 'Joker' wezen kijken. Een indrukwekkende film in een supergezellige ruimte die respect afdwingt qua beeld en geluid.
De inmiddels bijna vijf jaar oude JVC X500 geeft nog steeds een waanzinnig mooi contrastrijk plaatje en zuigt je optimaal de film in. Nog verrassender is het geluid: drukvol, ruimtelijk, dynamisch en toch nooit vermoeiend. Het geluid komt helemaal los van de speakers, en lijkt wel uit het scherm te komen. De 'oude' Missions doen het dus uitstekend icm de twee 15" Subs. Zelf houd ik wel van mooie nieuwe spulletjes, de nieuwste 4k beamers en high end luidsprekers en zo, maar elke keer dat ik bij Luuk vertrek, na een mooie avond film kijken, realiseer ik me dat al het nieuwste van het nieuwste eigenlijk geen extra meerwaarde heeft voor een gave filmbeleving, wanneer als zo goed gematched is als bij Luuk.  Luuksor is gewoon af  :worship:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

luuk123456

#287
Quote from: raindog on December 30, 2019, 13:28:12
Even dit topic opnieuw wat leven in blazen  ;D
Afgelopen vrijdag ben ik bij Luuk samen naar 'Joker' wezen kijken. Een indrukwekkende film in een supergezellige ruimte die respect afdwingt qua beeld en geluid.
De inmiddels bijna vijf jaar oude JVC X500 geeft nog steeds een waanzinnig mooi contrastrijk plaatje en zuigt je optimaal de film in. Nog verrassender is het geluid: drukvol, ruimtelijk, dynamisch en toch nooit vermoeiend. Het geluid komt helemaal los van de speakers, en lijkt wel uit het scherm te komen. De 'oude' Missions doen het dus uitstekend icm de twee 15" Subs. Zelf houd ik wel van mooie nieuwe spulletjes, de nieuwste 4k beamers en high end luidsprekers en zo, maar elke keer dat ik bij Luuk vertrek, na een mooie avond film kijken, realiseer ik me dat al het nieuwste van het nieuwste eigenlijk geen extra meerwaarde heeft voor een gave filmbeleving, wanneer als zo goed gematched is als bij Luuk.  Luuksor is gewoon af  :worship:

Bas, Je brengt me in verlegenheid ;D
Dank voor je mooie woorden en leuk dat jij je, net als ik, nog steeds kan amuseren alhier!

Ik ben het overigens helemaal met je eens. Nieuwe/betere/duurdere apparatuur is voor liefhebbers zoals wij natuurlijk altijd leuk, maar met m`n huidige setup heb ik, zoals ik je al vertelde, rust gevonden.
In plaats van bezig te zijn met wat er misschien (nog) beter zou kunnen, kan ik elke keer weer genieten van beeld en geluid, kortom; gewoon film kijken, waar de ruimte uiteindelijk ook voor bedoelt is.
Zelfs al zou ik nu een nieuwe/andere projector uit mogen zoeken, ik zou nog steeds méér dan tevreden zijn met een Full-HD machine.

Tóch ben ik erg benieuwd wat we binnenkort bij jou gaan ervaren.
Native 4K, Arcam, Dynaudio, Rhytmik :inlove: Het betere werk zeg maar ;D

Hoe dan ook, verschil moet, en zal er altijd zijn, maar om met de woorden van Martina Churandy te spreken;"Ik ben blij, weet je"
Jij nog bedankt voor het wederom aangename gezelschap en mocht je nog `n keer `n filmpje willen kijken, stuur me gerust `n appje i.v.m. de 'openingstijden' van Luuksor ;)
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

cine(d)rama

Ah dat is al weer even geleden idd  ;)

Nog steeds een van de smaakvolle HT,s hier op het Forum  :clapping:

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

luuk123456

Quote from: cine(d)rama on December 31, 2019, 21:44:14
Ah dat is al weer even geleden idd  ;)

Nog steeds een van de smaakvolle HT,s hier op het Forum  :clapping:

Gr Andre

Andre!!!

Da`s `n tijd geleden dat ik je hier voorbij heb zien komen ;D
Dank voor het compliment.
En dan te bedenken dat het allemaal is begonnen met de aankoop van jou scherm voor 45 Euro :D
Ben jij ook nog aan het genieten van jouw HT of heb je die hobby inmiddels achter je gelaten?

Een gelukkig en gezond 2020 gewenst!
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

PascalP

zo wat een mooie ruimte zeg, ziet er top uit en geeft dat echte 'bioscoopgevoel'!
Mag met recht "Luuksor" genoemd worden  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

cine(d)rama

#291
Quote from: luuk123456 on January  1, 2020, 10:53:00
Andre!!!

Da`s `n tijd geleden dat ik je hier voorbij heb zien komen ;D
Dank voor het compliment.
En dan te bedenken dat het allemaal is begonnen met de aankoop van jou scherm voor 45 Euro :D
Ben jij ook nog aan het genieten van jouw HT of heb je die hobby inmiddels achter je gelaten?

Een gelukkig en gezond 2020 gewenst!
.

Hallo Luuk .

Ik gebruik mijn HT nog vaak en mijn kinderen gebruiken het nog meer  ;D

Maar ben idd niet meer zo actief op het HT Forum door persoonlijke omstandigheden .

Jij ook de beste wensen .

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

luuk123456

Quote from: PascalP on January  2, 2020, 08:59:07
zo wat een mooie ruimte zeg, ziet er top uit en geeft dat echte 'bioscoopgevoel'!
Mag met recht "Luuksor" genoemd worden  :clapping:

Dank Pascal(P)

Het échte bioscoopgevoel was inderdaad het streven ;D
Zoals ik reeds zei;
Elke keer wanneer er een nieuwe film uitkomt kan ik me weer verheugen op een avondje 'Luuksor'
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Logix

#293
Ff 'n subtiel topic schopje. Super gezellige en mooie HT zeg! :inlove: Jammer dat ik de foto's niet meer kan zien, heb je mssn nog wat recente foto's? Kan ik wat ideëen op doen, want ik zie alleen nog wat oudere foto's.

luuk123456

Quote from: logix on March  1, 2020, 22:52:16
Ff 'n subtiel topic schopje. Super gezellige en mooie HT zeg! :inlove: Jammer dat ik de foto's niet meer kan zien, heb je mssn nog wat recente foto's? Kan ik wat ideëen op doen, want ik zie alleen nog wat oudere foto's.
Dank logix!

Ja,  Ik zie inderdaad tot m'n spijt dat de foto's niet meer zichtbaar zijn[emoji848]
Toch heb ik zelf niets veranderd of verwijderd.

Het toeval wil dat ik e.e.a. aan het aanpassen ben in de "Luuksor".
Ik zal, als dit klaar is,  wat nieuwe foto's plaatsen. 
Denk dan aan een week of twee!
Wordt vervolgd...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

MLCinema

Wat er wordt aangepast wordt spannend gehouden? Of licht je al een tipje van de sluier op[emoji6]?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Quote from: Kamidioblitz on March  2, 2020, 09:02:48
Wat er wordt aangepast wordt spannend gehouden? Of licht je al een tipje van de sluier op[emoji6]?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja Luuk dat willen we natuurlijk weten :-)

luuk123456

Quote from: Kamidioblitz on March  2, 2020, 09:02:48
Wat er wordt aangepast wordt spannend gehouden? Of licht je al een tipje van de sluier op[emoji6]?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Och heren, het mag geen naam hebben.
Qua apparatuur blijft alles hetzelfde.

De indeling wordt anders, van 5 zitplaatsen naar 3.
de zetels zijn verschoven van de achterwand naar het midden van de ruimte.
Dit i.v.m. een betere 7.2 'bubbel' de back surrounds komen nu dus achter de de zetels te staan op dezelfde hoogte als de rest.
Dus nu is de opstelling/afstand/hoogte precies zoals hij zou moeten zijn met een 7.2 opstelling.
Ook is de plaatsing van de zetels nu dusdanig, dat in de (nabije?) toekomst Atmos erg makkelijk te realiseren is...

Nu de stoelen weg zijn van de achterwand is het wel zaak om, de kabels die daarachter lopen, mooi weg te werken.
Hiervoor krijg ik hulp van 'Raindog' die zo vriendelijk is om al het benodigde materiaal te regelen en op maat te zagen.
Volgende week hoeft ik dus alleen maar e.e.a. te verven en te plaatsen.
Dán is het dus tijd voor nieuwe foto`s (waarvan ik hoop dat deze dan wél blijven staan:)

Dit is geen tipje oplichten maar de hele sluier, het is dan ook niet zo héél spannend allemaal.
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

MLCinema

Dat is toch hartstikke gaaf? Met je apparatuur is ook weinig mis. Alleen zul je straks een andere receiver moeten voor Atmos. Maar mooie plannen!

Bij mij maakt het ook behoorlijk uit of ik op rij 1 of 2 zit. Rij 2 is praktisch tegen de achterwand, rij 1 op 2/3e van de ruimte. Heel andere surroundbeleving.

Qua sfeer vond ik je ruimte altijd heel mooi. Ademt echt een bioscoop sfeer van de oudere cinema's. Heel tof.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

luuk123456

Quote from: Kamidioblitz on March  2, 2020, 14:27:56
Dat is toch hartstikke gaaf? Met je apparatuur is ook weinig mis. Alleen zul je straks een andere receiver moeten voor Atmos. Maar mooie plannen!

Bij mij maakt het ook behoorlijk uit of ik op rij 1 of 2 zit. Rij 2 is praktisch tegen de achterwand, rij 1 op 2/3e van de ruimte. Heel andere surroundbeleving.

Qua sfeer vond ik je ruimte altijd heel mooi. Ademt echt een bioscoop sfeer van de oudere cinema's. Heel tof.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oh dankje! :colgate:
Ja, die sfeer wil ik ook graag behouden, daarom is het ook van belang dat de kabels etc. worden weggewerkt.
Ook de achterwand is nu in z`n geheel zichtbaar en deze moet dus, weliswaar op een eenvoudige, doch nette manier bij de rest van de bios betrokken worden...puntjes op die i  ;D

Ik was al tevreden over het geluid, maar je merkt toch wel echt dat de opstelling die beschreven  wordt voor 7.2 surround, niet voor niks is.
Tijdens film kijken komt het geluid echt van alle kanten zonder dat je precies in de gaten hebt waar de speaker staat.

Ik zal, tegen die tijd, inderdaad een andere receiver nodig hebben.
Nu nog erg tevreden met de Denon 4520 dus de opvolger, de x7200 (mét ATMOS) zal waarschijnlijk ook wel aan m`n eisen/verwachtingen voldoen.

Wat me ook erg goed bevalt is de nieuwe kijkafstand van 1 op 1. Dus scherm van 240 en idem afstand zetel naar doek!
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0