Luuk`s "Luuksor" HT

Started by luuk123456, June 29, 2014, 18:44:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Als je tevreden bent ben je klaar met instellen. Het gaat erom dat jij geniet en dat doe je al! :headbanging:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Nee ik heb geen klipsch, maar dat mag mijn pret niet drukken :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Quote from: luuk123456 on June 27, 2017, 19:07:22
Ik heb even bij jou gekeken en het ziet er bij jou in ieder geval mooier uit dan bij mij op dit moment.
Ik zie wel al dat wanneer ik `n geschikt audio rack vind dat tussen de subs in past, ik me, net als jij, wel kan vinden in de indeling.
Het ziet er inderdaad wel machtig uit zo, twee van die giganten langs elkaar ;D
Ik zoek eigenlijk `n rack waar onderin de receiver komt te staan en daarboven plaats is voor de (toekomstige) center.
Ik heb geen idee of dat uberhaupt bestaat wat ik zoek :dozingoff:


zoals ik zei zoek ik dus ook nog `n center die bij m`n fronts past (Mission 752F)
Wanneer ik die gevonden heb zal het ook weer beter uitzien dan nu.
Op dit moment gebruik ik `n zuil luidspreker op z`n kant als center omdat ik dit qua geluid gewoon veel mooier vind dan de centers die ik heb gehad, maar das weer `n heel ander verhaal...
Misschien eens kijken naar Norstone? Die hebben redelijk betaalbare audio meubels?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

vik

#228
Een Auralex subdude hoeft niet per definitie beter te zijn Luuk. Als je spikes hebt zou ik het zeker uit proberen.

Koppelen kan namelijk de kwaliteit van het laag verbeteren. Ik heb de Auralex dus verwijderd en de kwaliteit van het laag is toegenomen.  De definitie in het laag is toegenomen en op deze wijze kan de sub zijn energie juist kwijt. Wel is het zo dat ik gebruik maakt van onze "couplers" voor onder de spikes.

Kwestie van "Trial en Error" en contact geluid naar je buren speelt ook zeker een rol. Dan is het natuurlijk ook de vraag; hoe reageert je ruimte als je gaat koppelen zoals HTip al aangeeft.


Quote from: luuk123456 on June 16, 2017, 23:37:12
Heel graag! Proberen kan ik het altijd. Mocht het inderdaad een wereld van verschil zijn, dan kan ik altijd nog besluiten om het scherm wat hoger te hangen.

Jij ook tot morgen!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

luuk123456

#229
Forumlid Raindog (jou inmiddels wel bekend vic) was zo vriendelijk om z'n spikes even uit te lenen aan mij. Het was een wereld van verschil!  De vloer trilde niet meer en ondanks dat ik het volume akelig hoog heb gezet,  kreeg ik geen klachten van de vrouw beneden.  Normaal krijg ik met dit volume binnen 10sec een appje met 'WTF', nu bleef het dus stil.  Zonder gemeten te hebben,  klinkt het laag veel strakker en kreeg ik het compliment van n vriend die zei' ik hoor helemaal geen bas,  maar voel hem alleen'.
Mede door de tweede sub in combinatie met de spikes,  klinkt het nu echt heel mooi en ik zit bij menig film met een grote glimlach in de zetel. ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

raindog

Mooi om te horen Luuk, dat het zo'n positief effect heeft  :clapping:

Die rubberen dingen die ik je heb meegegeven zijn echter geen spikes maar SVS Soundpath voetjes. Deze absorberen de trillingen van de behuizing van je sub, zodat je houten vloer minder trillingen te verwerken krijgt. Met spikes (soort spijkers) zou je de subwoofer ontkoppelen van de vloer. met spikes is er veel minder contactoppervlak tussen sub en vloer en ook dat zorgt er voor dat je vloer minder in beweging gezet zal worden door de trillingen van je subwooferkast. Twee wegen die beiden naar Rome kunnen leiden maar in sommige gevallen werkt de ene methode (nog) beter dan de andere. Het is een kwestie van uitproberen.

Ik heb nog wel wat schroefbare spikes liggen maar als ik me goed herinner hebben de Klipsch subs geen schroefbare voetjes, toch?  Dat maakt spikes uitproberen lastig.

Je zou bij de Mediamarkt eens een setje wasmachine-dempers kunnen halen, die kosten nauwelijks iets en doen wellicht hetzelfde als die SVS voeten, maar dan tegen een fractie van de prijs.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

vik

#231
Met spikes koppel je juist. Het zware gewicht van de sub wordt op een kleiner oppervlakte geplaatst door middel van de dunne spikes waardoor de druk juist toeneemt en je meer koppelt met de ondergrond.

Luuk heeft de subs dus ontkoppeld door middel van de soundpath voetjes en zo te horen met een tevreden resultaat  :thumbs-up:

Bij mij gaf het koppelen dus een beter resultaat zonder de Auralex. Dit verschilt per situatie en is net zo als met luidsprekers. De een presteert juist beter of minder. Dit hangt mede af van de constructie van de luidspreker kast en zoals gezegd de ruimte.


Quote from: raindog on June 29, 2017, 21:54:42
Mooi om te horen Luuk, dat het zo'n positief effect heeft  :clapping:

Die rubberen dingen die ik je heb meegegeven zijn echter geen spikes maar SVS Soundpath voetjes. Deze absorberen de trillingen van de behuizing van je sub, zodat je houten vloer minder trillingen te verwerken krijgt. Met spikes (soort spijkers) zou je de subwoofer ontkoppelen van de vloer. met spikes is er veel minder contactoppervlak tussen sub en vloer en ook dat zorgt er voor dat je vloer minder in beweging gezet zal worden door de trillingen van je subwooferkast. Twee wegen die beiden naar Rome kunnen leiden maar in sommige gevallen werkt de ene methode (nog) beter dan de andere. Het is een kwestie van uitproberen.

Ik heb nog wel wat schroefbare spikes liggen maar als ik me goed herinner hebben de Klipsch subs geen schroefbare voetjes, toch?  Dat maakt spikes uitproberen lastig.

Je zou bij de Mediamarkt eens een setje wasmachine-dempers kunnen halen, die kosten nauwelijks iets en doen wellicht hetzelfde als die SVS voeten, maar dan tegen een fractie van de prijs.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De test is dus geslaagd Luuk en mooi om te horen dat je tevreden bent.  ^^


Quote from: luuk123456 on June 29, 2017, 20:21:19
Forumlid Raindog (jou inmiddels wel bekend vic) was zo vriendelijk om z'n spikes even uit te lenen aan mij. Het was een wereld van verschil!  De vloer trilde niet meer en ondanks dat ik het volume akelig hoog heb gezet,  kreeg ik geen klachten van de vrouw beneden.  Normaal krijg ik met dit volume binnen 10sec een appje met 'WTF', nu bleef het dus stil.  Zonder gemeten te hebben,  klinkt het laag veel strakker en kreeg ik het compliment van n vriend die zei' ik hoor helemaal geen bas,  maar voel hem alleen'.
Mede door de tweede sub in combinatie met de spikes,  klinkt het nu echt heel mooi en ik zit bij menig film met een grote glimlach in de zetel. ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

wasmachinedempers zijn eigenlijk te hard..pak dan halve squash ballen.
ik gebruik op mijn houten vloer wel auralex onde de velo's.

RalphH

Works fine here, al staat de ene sub wel al op een eigen baseplate en de ander met zijn eigen voetjes op de rubbers. Maar voor €5 kun je je geen bult vallen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

luuk123456

Quote from: raindog on June 29, 2017, 21:54:42
Mooi om te horen Luuk, dat het zo'n positief effect heeft  :clapping:

Die rubberen dingen die ik je heb meegegeven zijn echter geen spikes maar SVS Soundpath voetjes. Deze absorberen de trillingen van de behuizing van je sub, zodat je houten vloer minder trillingen te verwerken krijgt. Met spikes (soort spijkers) zou je de subwoofer ontkoppelen van de vloer. met spikes is er veel minder contactoppervlak tussen sub en vloer en ook dat zorgt er voor dat je vloer minder in beweging gezet zal worden door de trillingen van je subwooferkast. Twee wegen die beiden naar Rome kunnen leiden maar in sommige gevallen werkt de ene methode (nog) beter dan de andere. Het is een kwestie van uitproberen.

Ik heb nog wel wat schroefbare spikes liggen maar als ik me goed herinner hebben de Klipsch subs geen schroefbare voetjes, toch?  Dat maakt spikes uitproberen lastig.

Je zou bij de Mediamarkt eens een setje wasmachine-dempers kunnen halen, die kosten nauwelijks iets en doen wellicht hetzelfde als die SVS voeten, maar dan tegen een fractie van de prijs.

Oh, da`s dan toch `n kleine 'blamage' bas :colgate: SVS Soundpath voetjes bedoel ik...
De Klipsch heeft inderdaad geen schroefbare voetjes.
wasmachine dempers, squash balletjes, ik wil het allemaal in huis halen, want het werkt echt!


JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

luuk123456

Quote from: vik on June 29, 2017, 23:01:15
De test is dus geslaagd Luuk en mooi om te horen dat je tevreden bent.  ^^

ja, inderdaad Vic! Grappig dat zo`n 'kleine' ingreep zo`n grote verandering/verbetering kan brengen!
Nu dus even checken welke optie het beste resultaat geeft, squash en/of tennisballen, wasmachine dempers of anderszins  ;D
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

luuk123456

#237
Quote from: RalphH on June 29, 2017, 23:11:27
Works fine here, al staat de ene sub wel al op een eigen baseplate en de ander met zijn eigen voetjes op de rubbers. Maar voor €5 kun je je geen bult vallen.

Wat 'works fine There' Ralph? halve squashballen of wasmachine dempers? Wat gebruik jij?
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

denoontje

#238
Dacht dat ralphh de dempers heeft. Ik vind die vs een squasbal of pads en of aurelex erg stug en stevig. Ze zijn ook bedoeld om een wasmachine met name op de plek te laten staan bij centrifugeren.  Maar ballen of dempers...het zijn de kosten niet natuurlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Quote from: denoontje on June 30, 2017, 13:21:55
Maar ballen of dempers...het zijn de kosten niet natuurlijk.

Ja inderdaad, allebei simpel te proberen tegen een fractie van bet "profi" spul.
Heb hier de wasmachinedempers van de bouwmarkt, de subs zijn dan ook elk 50+, kg scheelt wellicht ook nog wat.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

luuk123456

Nee,  voor het geld hoeft je het niet te laten inderdaad.  Ik ga er mee aan de slag.  Zal volgende week n keer worden aangezien het weekend nogal hectisch wordt.  Ik zal verslag uitbrengen wanneer ik e.e.a. geprobeerd heb!
Prettig weekend aan u allen

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

raindog

Quote from: vik on June 29, 2017, 22:59:10
Met spikes koppel je juist. Het zware gewicht van de sub wordt op een kleiner oppervlakte geplaatst door middel van de dunne spikes waardoor de druk juist toeneemt en je meer koppelt met de ondergrond.

Ach zie je, dan heb ik dat toch nooit goed gesnapt met dat koppelen, ontkoppelen en dempen...

De SVS soundpath voeten heb ik een tijd geleden gekocht voor mijn Rytmik F15HP, omdat mijn deursponningen en huisraad (vooral de inhoud van mijn keukenkasten) trilde en klapperde alsof het een lieve lust was. Maar op mijn tegelvloer was er geen enkel verschil waarneembaar met of zonder SVS voeten. Alles klapperde even hard als zonder die voeten, dus heb ik ze er weer onderuit gehaald.

Wel gaaf dat het bij Luuk wel zo veel verschil maakt. Maar goed die houten vloer werkt daar ook als één grote buttkicker. Heeft ook wel iets  :headbanging:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

skank1

Luuk,
Hoe ver zit jij van je 2m40 scherm af? En hoe heb je die masking gedaan?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

luuk123456

#243
Quote from: skank1 on October 22, 2017, 10:02:00
Luuk,
Hoe ver zit jij van je 2m40 scherm af? En hoe heb je die masking gedaan?

Ha 'Skank',

Ik zit precies 3 meter van het scherm af.
Hier een link waarin je kan zien hoe ik het aangepakt heb wat betreft de masking:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=156343.msg2901253#msg2901253

Ik kan trouwens nu, na `n driekwart jaar, melden dat de masking nog steeds naar behoren functioneert, dus niet is gaan doorhangen oid.

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

skank1

Aha
ik zou er 2m70 vanaf zitten
bedankt voor de link.

Kun je ff meelezen hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144304.msg3090830#msg3090830

thx
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Als je op jouw scherm naar een 21;9 beeld kijkt is dat hetzelfde als ik een 103 inch 21:9 scherm koop he, correct?
Maar ik zou wel op 2m70 zitten. Kun je even checken of dat nog doenbaar is of of je dan te dicht zit aub?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

reza

Je kan met gemak 1op 1 zitten da's echt geen enkel probleem.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skank1

Quote from: reza on October 29, 2017, 21:46:02
Je kan met gemak 1op 1 zitten da's echt geen enkel probleem.

Ik wil nl geen tennis kijken
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

reza

Ik heb heel lang 1op1 gekeken en het is absoluut geen tennis :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

luuk123456

#249
Quote from: skank1 on October 29, 2017, 21:01:50
Als je op jouw scherm naar een 21;9 beeld kijkt is dat hetzelfde als ik een 103 inch 21:9 scherm koop he, correct?
Maar ik zou wel op 2m70 zitten. Kun je even checken of dat nog doenbaar is of of je dan te dicht zit aub?
Ik zet met alle plezier vanavond even een filmpje op nadat ik de kijkafstand gemeten heb.
Ik denk, net als Reza, dat dat een prima formaat gaat zijn.
Ik zal je laten weten hoe ik het heb ervaren....

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0