plaats maken op smartphone

Started by johan d, June 27, 2014, 08:14:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan d

Wat kan ik zoals verwijderen van een samsung android smartphone om plaats te maken voor apps die ik wil installeren? Specifiek dingen die er standaard opstaan en veel plaats innemen.

John Wx

Quote from: johan d on June 27, 2014, 08:14:54
Wat kan ik zoals verwijderen van een samsung android smartphone om plaats te maken voor apps die ik wil installeren? Specifiek dingen die er standaard opstaan en veel plaats innemen.

Niet of je moet een geheel niet Android erover heen zetten maar de standaard dingen vanaf de fabriek kan je niet weg halen, of de apps die je installeert op de microsd zetten maar dat gaat ook weer niet met elke app
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Kwabbernoot

Quote from: johan d on June 27, 2014, 08:14:54
Wat kan ik zoals verwijderen van een samsung android smartphone om plaats te maken voor apps die ik wil installeren? Specifiek dingen die er standaard opstaan en veel plaats innemen.
Beetje meer info zou welkom zijn.
Wat voor Samsung hebben we het over?
Standaard apps die al pre-geïnstalleerd mee komen met de telefoon kunnen alleen verwijderd worden als je root-toegang hebt. Zo heb ik zelf Twitter en Facebook en nog een paar anderen van mijn telefoon gegooid. Niet omdat ik de ruimte nodig had maar omdat ik flauw werd van de updates en de toenemende machtigingen die die apps nodig hebben. Maar daarmee moet je uitkijken dat je geen dingen weggooit die het systeem nodig heeft.

Groeten...

johan d


Kwabbernoot

Kun je niet in de settings aangeven dat de apps naar SD moeten worden gezet indien mogelijk? (settings>apps> en dan alle apps langslopen en kijken of ze verplaatst kunnen worden.) Op die manier wordt het interne geheugen minder vol gepropt.

Daarnaast schijnt het mogelijk te zijn om deze telefoon te rooten en dan kun je zelf bepalen wat je wilt dat erop staat. Eventueel een andere ROM draaien en alle apps die je niet nodig hebt weggooien.

Kijk eens rond op XDA developpers. Geen idee hoeveel links daar nog actief zijn gezien de leeftijd van het toestel maar je kunt altijd even kijken.

Groeten...

VlisChris

Topic heb ik even in het juiste subboard gezet ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vik

Met AppMgr III(App 2 SD) kun makkelijk apps verplaatsten naar je SD kaart. Deze is te vinden in de Google play store.



Quote from: johan d on June 27, 2014, 08:14:54
Wat kan ik zoals verwijderen van een samsung android smartphone om plaats te maken voor apps die ik wil installeren? Specifiek dingen die er standaard opstaan en veel plaats innemen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

johan d

#7
ik denk dat ik deze es ga proberen
https://sites.google.com/site/computertip/reserve-2

Kwabbernoot

Succes ermee.
Ik heb geen ervaring met Samsung maar het werkt schijnbaar toch iets anders dan op een HTC. Een stuk gemakkelijker zo te zien. Ben benieuwd of het je gaat bevallen. Cyanogenmod is altijd wel een prima ROM.

Groeten...

Gemineye

Bij mij was het zo dat niet de apps maar foto's en video's Veel ruimte in Namen. Daar werd de telefoon ook erg langzaam van. Ik heb voor een aantal gigabytes aan bestanden op onze netwerkschijf gezet en daarmee weer Veel ruimte gecreëerd.

Even kijken dus wat nou zoveel ruimte inneemt op je telefoon. Kun je opzoeken bij instellingen en dan opslag ofzo.
:)

johan d

#10
Voila Android 4.2.2 staat erop via Cyanogenmod - dat ging zeer vlot. Nu nog en paar weekjes gebruiken en kijken of het idd sneller is. Anders gaan we voor een nieuw modelletje :-)