Alles over 3D-audio (Dolby Atmos/DTS:X en Auro-3D)

Started by jaco, June 24, 2014, 15:47:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

#1550
Quote from: maximus79 on August 18, 2017, 17:26:40
Heb geen Pio ;)
Ik hecht niet heel veel waarde aan die dsp/EQ's op ARC na van Anthem heb ik geen goede resultaten bij mij gehad, Dirac heb ik geen ervaring mee...
Valt me op dat hier weinig Yamaha voorbij komt dat terwijl ik erg goede ervaringen mee heb en de reviews zeer positief zijn....

Ahja, yamaha bedoel ik ook.
Mgoe, naar mijn idee is een dsp waarbij je bijv niet kunt zeggen "doe mij maar enkel het laag configureren en blijf van de rest af", niet perfect en zal er na mijn huidige positieve ervaring met de laatste (instelbare) audyssey ook niet meer inkomen hier. Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik dsp echt nodig heb hier..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: maximus79 on August 18, 2017, 07:24:13
Hoe zit het met 2 subwoofers met Atmos? Als je 7.2.2 zou hebben, zijn er dan 2 aparte subwoofer kanalen met een eigen signaal? En hoe zit dat dan met plaatsing?
Nee blijft 1 kanaal zover ik weet.
Wel kan je processor afh van merk type de subs apart inmeten mbt dsp


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MaxxMark

#1552
Quote from: maximus79 on August 18, 2017, 17:26:40
Heb geen Pio ;)
Ik hecht niet heel veel waarde aan die dsp/EQ's op ARC na van Anthem heb ik geen goede resultaten bij mij gehad, Dirac heb ik geen ervaring mee...
Valt me op dat hier weinig Yamaha voorbij komt dat terwijl ik erg goede ervaringen mee heb en de reviews zeer positief zijn....

Dirac is een step-up tov Anthem's ARC. Een van de belangrijkste verschillen is dat Dirac naast het frequentie-domein (parametric EQ) ook het  tijds-domein (impulse response) meeneemt. Het bepaalt per frequentie of er een +/- delay op moet zitten om te corrigeren voor de snelheid waarmee geluid door lucht verplaatst. Met meerwegsspeakers (2, 2.5 of 3-weg) wordt daar bij de bouw van speakers wel rekening mee gehouden. Maar het zoiets als Dirac kan dat veel beter gedaan worden.

Dirac is dus zeker niet 'gewoon een DSP-tje of simpele EQ'. Dat is een beetje als zeggen dat je geen "Adaptive Cruise Control" wilt omdat je niet zo gek bent van Cruise Control ;)

Quote from: maximus79 on August 18, 2017, 18:23:35
Wat heeft jullie voorkeur? 5.1.4 of 7.1.2?

Hangt een beetje af van de ruimte. Mijn oude HT was relatief gezien veel langer dan hij breed was, en daarom werd een 7.1 opstelling aangeraden boven een 5.1. In zo'n geval zou een 7.1.2 dus beter tot zijn recht kunnen komen. Sterker, ik denk dat als een ruimte er veel baat  bij heeft om 7.1 te hebben tov 5.1, dan denk ik dat in zo'n geval 7.1.2 nuttige is dan 5.1.4.

Ik denk dat het experimenteren wordt. Kijk of 5.1 vs 7.1 een groot verschil maakt of niet. En daarna test je 5.1.2 en 5.1.4. en kijk je wat het fijnst is. Dan kan je daarna een redelijk goede inschatting maken of je voor 5.1.4 of 7.1.2 moet gaan.

mijn gok is dat je meer profijt hebt van 7.1.2 tov 5.1.4. Dit vanwege de aanname dat geluid dat over je heen gaat moeilijker te lokaliseren is dan geluid dat om je heen gaat. Ofwel meer detail om je heen is op basis van die aanname nuttiger, dan meer detail boven je.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

maximus79

#1553
Quote from: MaxxMark on August 18, 2017, 18:49:43
Dirac is een step-up tov Anthem's ARC. Een van de belangrijkste verschillen is dat Dirac naast het frequentie-domein (parametric EQ) ook het  tijds-domein (impulse response) meeneemt. Het bepaalt per frequentie of er een +/- delay op moet zitten om te corrigeren voor de snelheid waarmee geluid door lucht verplaatst. Met meerwegsspeakers (2, 2.5 of 3-weg) wordt daar bij de bouw van speakers wel rekening mee gehouden. Maar het zoiets als Dirac kan dat veel beter gedaan worden.

Dirac is dus zeker niet 'gewoon een DSP-tje of simpele EQ'. Dat is een beetje als zeggen dat je geen "Adaptive Cruise Control" wilt omdat je niet zo gek bent van Cruise Control ;)

Hangt een beetje af van de ruimte. Mijn oude HT was relatief gezien veel langer dan hij breed was, en daarom werd een 7.1 opstelling aangeraden boven een 5.1. In zo'n geval zou een 7.1.2 dus beter tot zijn recht kunnen komen. Sterker, ik denk dat als een ruimte er veel baat  bij heeft om 7.1 te hebben tov 5.1, dan denk ik dat in zo'n geval 7.1.2 nuttige is dan 5.1.4.

Ik denk dat het experimenteren wordt. Kijk of 5.1 vs 7.1 een groot verschil maakt of niet. En daarna test je 5.1.2 en 5.1.4. en kijk je wat het fijnst is. Dan kan je daarna een redelijk goede inschatting maken of je voor 5.1.4 of 7.1.2 moet gaan.

mijn gok is dat je meer profijt hebt van 7.1.2 tov 5.1.4. Dit vanwege de aanname dat geluid dat over je heen gaat moeilijker te lokaliseren is dan geluid dat om je heen gaat. Ofwel meer detail om je heen is op basis van die aanname nuttiger, dan meer detail boven je.

Heb inderdaad veel goede dingen gelezen over DIRAC, jammer dat de receivers waar het in zit nu buiten mijn budget vallen.

Denk ook dat 7.1.2 de voorkeur heeft maar kan makkelijk even daarmee experimenteren, dus dat ga ik nu even doen!  ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: MaxxMark on August 18, 2017, 18:04:48
Grappig, mijn ervaring was juist dat het hielp als speakers meer ruimte kregen tov de MLP. Ofwel op het moment dat je iets naar voren zou gaan, zou de afstand tot de sides niet veranderen, en de afstand tussen MLP en fronts en tussen MLP en rears meer gelijkgetrokken worden (dus positief).

Voor welke versterker wil je gaan? Ik kan je namelijk zeggen da als je voor een Arcam 850 gaat (heb ik ook) dat je integratie er hoe dan ook al met bakken op vooruit gaat. En bij voorkeur kopen bij iemand die hem voor je inregelt. Ondanks dat ik er zelf volop (maanden?) mee heb gespeeld, is deskundige ervaring daarin heel belangrijk (een van de redenen dat ik nu de firmware (nog) niet wil updaten). Zie ook mijn HT topic, en met name mn ervaring met het inregelen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=104052.msg2966137#msg2966137
Mijn sides kan ik niet verschuiven, dus vandaar dat ik niet verder naar voor wil/kan.

Vanavond nog eens goed zitten luisteren en ik denk dat ik in mijn geval toch beter een kwalitatieve stap kan maken met 7.1.2 omdat ik dan de speakers optimaal kan plaatsen, en ook gelijkwaardigere speakers kan gebruiken.

Ik denk namelijk dat als ik in mijn situatie 4 speakers tegen het plafond ga monteren dat ik door de plaatsing alweer veel verschil in klank krijg tussen de 2 paar speakers, laat staan t.o.v. de rest. En dat wil je ook weer niet. Dus dat het eindresultaat uiteindelijk beter zal zijn in de praktijk.

En ik neem aan dat Atmos dsp algoritmes in de calculaties heel goed rekening houdt dat er maar 2 speakers zijn, waardoor ik verwacht dat die helicopter toch redelijk goed boven je kan rondcirkelen mbt de rest van de 7.1 setup.

Maar goed, iemand nog een mooie Classé SSP-800?

MaxxMark

Het is uiteindelijk inderdaad gewoon de vraag wat wel en wat niet kan. Lijkt me een goede beredenering inderdaad.

Wat betreft de DSP; De theorie is inderdaad dat Atmos daar rekening mee kan houden. Sterker, de standaard is zelfs zo uitgebreid dat als je een bijzonder afwijkende opstelling hebt, je zou kunnen aangeven waar je speakers hangen, en dat de processor berekent welk geluid daar vandaan kan komen.
(sidenote; atmos heeft ook zin als je géén heights gebruikt. De extra informatie wordt dan gebruikt om de rest van het geluid te complementeren)

Ik heb echter al vaker gelezen dat men in praktische zin zich afvraag of een consumenten DSP voldoende kracht heeft om dit real-time te vertalen (Bioscoophardware en hardware als die van Trinnov daargelaten). Dat de kans groot is dat ze voor de standaard opstellingen en posities een soort van geavanceerde look-up tables hebben die in de firmware zitten. Je bent dan gelimiteerd aan de vooraf gedefinieerde standaards (7.1.2 / 7.1.0 / 5.1.2 / 5.1.4 / 5.1.0) op de standaard posities voor die opstellingen.

Dus als je je houdt aan de standaard set-ups's en posities, dan is het antwoord ja :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

maximus79

Zit te twijfelen tussen een paar receivers voor de upgrade van 7.2.2 naar 7.2.4. Heb nu de yamaha RX-A2060.

Twijfel tussen de volgende:

Marantz SR7011
Yamaha RX-A3060
Denon?.....

Graag jullie input.  ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

bmateijsen

Arcam AVR550....

Quote from: maximus79 on August 26, 2017, 13:12:04
Zit te twijfelen tussen een paar receivers voor de upgrade van 7.2.2 naar 7.2.4. Heb nu de yamaha RX-A2060.

Twijfel tussen de volgende:

Marantz SR7011
Yamaha RX-A3060
Denon?.....

Graag jullie input.  ;D


maximus79

Quote from: bmateijsen on August 26, 2017, 13:42:26
Arcam AVR550....

Yamaha RX-A3060 1795,-
Marantz SR7011 1495,-
Arcam AVR550 3200,-

Waarom iets neer zetten wat 2x zo duur is?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

bmateijsen

Quote from: maximus79 on August 26, 2017, 13:46:53
Yamaha RX-A3060 1795,-
Marantz SR7011 1495,-
Arcam AVR550 3200,-

Waarom iets neer zetten wat 2x zo duur is?

De Arcam is ook zeker 2-3x zoveel beter.... Vooral met een goede installatie van Dirac. Maar als budget niet verder rijkt dan 2000 euro, dan zou ik even verder sparen.

maximus79

Quote from: bmateijsen on August 26, 2017, 14:11:32
De Arcam is ook zeker 2-3x zoveel beter.... Vooral met een goede installatie van Dirac. Maar als budget niet verder rijkt dan 2000 euro, dan zou ik even verder sparen.

Ik kan best pissig worden van dit bericht en je vorige,

Je reageert als verkoper op mijn vraag, je reageert door alleen maar een merk en type neer te zetten welke totaal niet in het rijtje past qua budget en zonder enige onderbouwing. Alleen wel een merk wat jullie voeren. Niemand die zo een vraag stelt heeft wat aan zo een reactie.

en je volgende reactie is eigenlijk "er is niets beter dus spaar maar door" mensen kunnen niet oneindig sparen en bepaalde bedragen uit geven voor 1 onderdeel.
Wat betreft de Arcam, jouw bewering is nog al absoluut wat niet terug te lezen is uit reviews en ervaringen op het internet. Zal hij beter zijn? Misschien, maar jij schetst nu dat iedereen die niet voor Arcam heeft gekozen door had moeten sparen want de rest is eigenlijk gewoon slecht. (2-3keer zo slecht) Het is dat ik dyslectisch ben anders had ik uitgebreider en duidelijker kunnen maken hoe ik me stoor aan jouw posts hierop. Kost me alleen heel veel energie om lange stukken tekst te typen.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

bmateijsen

Quote from: maximus79 on August 26, 2017, 15:32:42
Ik kan best pissig worden van dit bericht en je vorige,

Je reageert als verkoper op mijn vraag, je reageert door alleen maar een merk en type neer te zetten welke totaal niet in het rijtje past qua budget en zonder enige onderbouwing. Alleen wel een merk wat jullie voeren. Niemand die zo een vraag stelt heeft wat aan zo een reactie.

Je hebt gelijk, zonder onderbouwing heb je weinig aan mijn reactie en die had ik misschien er wel gelijk bij kunnen zetten, maar had daar even het moment niet voor. Excuses overigens dat je dit zo voelt, maar ik ben wel blij dat je het opschrijft.

Quoteen je volgende reactie is eigenlijk "er is niets beter dus spaar maar door" mensen kunnen niet oneindig sparen en bepaalde bedragen uit geven voor 1 onderdeel.  Wat betreft de Arcam, jouw bewering is nog al absoluut wat niet terug te lezen is uit reviews en ervaringen op het internet. Zal hij beter zijn? Misschien, maar jij schetst nu dat iedereen die niet voor Arcam heeft gekozen door had moeten sparen want de rest is eigenlijk gewoon slecht. (2-3keer zo slecht) Het is dat ik dyslectisch ben anders had ik uitgebreider en duidelijker kunnen maken hoe ik me stoor aan jouw posts hierop. Kost me alleen heel veel energie om lange stukken tekst te typen.....

De Arcam is wat mij betreft een betere keuze omdat Dirac de mogelijkheid biedt tot het maken van een target curve en een zeer goede correctie van zowel de akoestiek, als de luidspreker (target curve is de correctie van het totaal pad). Gezien jouw laatste ervaringen dat jij jouw setup als pittig/ hard ervaart (althans, je vindt zelf dat de componenten niet pittig zijn, maar ervaart muziek wel zo...)

Maar goed, als je vanuit je huidige setup alleen naar 7.1.4 wilt (strikt gesproken bestaat 7.2.4 niet, het is dan 7.1.4 met 2 subwoofers ;) ), en je vindt de Yamaha in je setup nu goed, dan is de keuze makkelijk gemaakt.

Ik zou een goede heroverweging doen in jouw setup, gezien de eerdere opmerkingen die je hebt gemaakt, maar misschien heb je daar de oorzaak al van gevonden, aangezien ik niet alles lees.

Overigens wordt mij altijd verweten dat ik een verkoper ben... en dat blijft lastig want ik kan mijn beroep niet scheiden van de hobby. Ik voel dit overigens zo niet, de reden waarom ik hier nog zit is vanwege de hobby.

Groet,

Bjorn

maximus79

Tijdens film kijken heb ik daar geen last van, was alleen bij stereo luisteren. (wat ik niet doe met de receiver)
Maar ook uit mijn REW metingen blijkt dat ik geen probleem het ik het hoog met de Focals, YPAO (wat ik overigens niet gebruik) zet overigens mij Focals in het hoog gebied omhoog wat ook weer de metingen van REW bevestigen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RalphH

Daarom een receiver kiezen waarvan je curves en settings aan kunt passen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

maximus79

Maar iemand verder ervaring tussen Marantz en Yamaha? Een zaak bij mij in de buurt raad het absoluut af om naar Marantz over te stappen en zegt dat de Yamaha's echt een stuk beter zijn....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Quote from: RalphH on August 26, 2017, 20:30:54
Daarom een receiver kiezen waarvan je curves en settings aan kunt passen.

Maar ook zonder een auto EQ vind ik het heel goed klinken, dus dat even buiten beschouwing gelaten. Het gaat mij PUUR om geluid tijdens film kijken.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RalphH

Lastig te zeggen, voor mij dan. Ben van marantz naar onkyo en integra (ook onkyo) en weer terug naar marantz gegaan en ik blijf er bij dat Marantz het laag aanzet. Dsp heeft dit wel opgelost voor mij. Qua bubble is ie erg goed. Onkyo was iets agressiever, meer in your face.

Overweeg ook nog eens goed of 7.x het voor jou wordt, sides die erg dichtbij staan, vind ik persoonlijk hinderlijk plaatsbaar aanwezig.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

maximus79

Quote from: RalphH on August 26, 2017, 21:00:14
Lastig te zeggen, voor mij dan. Ben van marantz naar onkyo en integra (ook onkyo) en weer terug naar marantz gegaan en ik blijf er bij dat Marantz het laag aanzet. Dsp heeft dit wel opgelost voor mij. Qua bubble is ie erg goed. Onkyo was iets agressiever, meer in your face.

Overweeg ook nog eens goed of 7.x het voor jou wordt, sides die erg dichtbij staan, vind ik persoonlijk hinderlijk plaatsbaar aanwezig.
Heb 2x een Onkyo geprobeerd en die zijn terug gegaan, erg rommelig geluid vond ik dat. 7.1 draai ik al 8 jaar mee en heb geen last van plaatsing van de speakers. Wat ik wel merk is dat ik voor me gevoel een gat in me geluids bubbel heb in het front height gebied. Daarom wil ik ook naar 7.1.4 maar wil niet achteruit gaan in geluids kwaliteit en surround processing. De sr7011 is nu voor een hele goede prijs te krijgen maar dan moet hij wel minstens zo goed zijn als de 2060 van Yamaha........

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RalphH

 Ah handig van me, die had ik dan weer over t hoofd gezien.. :turn:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

activ

Quote from: maximus79 on August 26, 2017, 20:30:58
Maar iemand verder ervaring tussen Marantz en Yamaha? Een zaak bij mij in de buurt raad het absoluut af om naar Marantz over te stappen en zegt dat de Yamaha's echt een stuk beter zijn....
Ik heb zowel Yamaha als Marantz gehad en dat Yamaha per definitie veel beter is slaat nergens op, andersom trouwens ook niet. Het is net wat jij in jouw situatie met jouw speakers mooier vindt.

Ik zou aanraden om de Marantz gewoon te gaan horen, als jij het mooi vindt klinken dan neem je hem en anders niet. Mijn oren vinden hem erg goed voor het geld, maar wie weet wat jij er van vindt.

maximus79

Quote from: activ on August 27, 2017, 07:30:03
Ik heb zowel Yamaha als Marantz gehad en dat Yamaha per definitie veel beter is slaat nergens op, andersom trouwens ook niet. Het is net wat jij in jouw situatie met jouw speakers mooier vindt.

Ik zou aanraden om de Marantz gewoon te gaan horen, als jij het mooi vindt klinken dan neem je hem en anders niet. Mijn oren vinden hem erg goed voor het geld, maar wie weet wat jij er van vindt.
Thanx voor je reactie,

Vind het ook vreemd dat ze Yamaha zo pushen. Zag nou ook een goede aanbieding voor de Denon X7200wa....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HTip

Er is eigenlijk maar één manier om de juiste receiver te kiezen en dat is luisteren in jouw ruimte met jouw set. Ik kan bijv. de Denon heel erg aanraden, maar weet niet hoe die is met jouw speakers. Dus heb je niets aan dat advies. Matching met jouw speakers, bron, etc. is heel erg belangrijk.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

yorkie13

Je mag een Denon x7200 toch 2 weken proberen, en bij niet bevallen retour sturen  ?

Lijkt me de overweging waard.

maximus79

#1573
Heb besloten om eerst met 5.1.4 te gaan draaien en wanneer ik centen genoeg heb naar 7.1.4 te gaan. Nou vraag ik me af wat de beste positie is voor de surrounds.
In 7.1 heb ik nu de surrounds naast me en de back surrounds achter op de muur. Ik zit ongeveer 1.5m van de achter muur, welke positie kan ik het beste gebruiken voor de surround in 5.1.4 opstelling? Op internet kom ik verschillende opties tegen.....

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HTip

De richtlijn (ITU 5.1) is 110 graden vanaf de middellijn. Ik laat ze kruisen op 30cm achter de luisterplek. Daarmee zit niemand in de weg van het geluid. Ik heb hierover een topic geschreven. Staat bovenaan in de sectie "Algemeen".
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive