DiTV

Started by Joris1971, June 20, 2014, 09:51:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Iemand bekend met de dienst van DiTV?

Sounds to be good to be true

zie: https://ditistv.nl/product/ditv-box/

LP

Er wordt weinig gezegd over de werking van het ding. Vermoed dat ie 'streamt' via torrents. Dus of het legaal is?

Volgende opmerking van hun site vind ook nergens op slaan: "U streamt de video alleen; er wordt niks gedownload! De Box en de werking ervan zijn dus volkomen legaal."

Hoe praat je iets recht wat krom is.

Joris1971

Ga het toch proberen, heb de mediabox besteld


modde239

#3
Volgens mij is het legaal omdat je alleen streamt en niet download...dan klopt het verhaal op hun site wel....ben benieuwd Joris laat je bevindingen even weten....

Nahpets

Volgens mij komt dat echt praktisch op hetzelfde neer. Je haalt illegale content uit een illegale bron en gebruikt dat zonder rechten af te dragen. Je slaat het alleen niet op.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

modde239

#5
De wet spreekt alleen over downloaden en niet over streamen.....volgens mij gaat de wetgeving altijd achter de feiten aanlopen omdat er altijd een alternatief gezocht en gevonden wordt.....de bekende mazen in de wet.....

Nahpets

In de uitspraak op basis waarvan het downloaden illegaal is geworden:

QuoteToepasselijke bepalingen

Unierecht

Richtlijn 2001/29

3        De punten 22, 31, 32, 35, 38 en 44 van de considerans van richtlijn 2001/29 luiden als volgt:
.....
(44)      Gebruik van de bij deze richtlijn bepaalde beperkingen of restricties dient te geschieden in overeenstemming met de ter zake geldende internationale verplichtingen. Dergelijke beperkingen en restricties mogen niet op zodanige wijze worden toegepast dat de wettige belangen van de rechthebbende worden geschaad of afbreuk wordt gedaan aan de normale exploitatie van zijn werk of andere zaak. De lidstaten moeten, wanneer zij in dergelijke beperkingen of restricties voorzien, daarbij met name naar behoren rekening houden met de sterkere economische uitwerking welke die beperkingen of restricties in de nieuwe elektronische omgeving kunnen hebben. Bijgevolg zal het toepassingsgebied van bepaalde beperkingen of restricties nog beperkter dienen te zijn, wanneer het gaat om bepaalde nieuwe vormen van gebruik van door het auteursrecht beschermde werken en ander materiaal."

En het lijkt mij dat streamen daar ook onder valt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

modde239

Quote from: Nahpets on June 22, 2014, 19:52:45
In de uitspraak op basis waarvan het downloaden illegaal is geworden:
 

En het lijkt mij dat streamen daar ook onder valt.

Je hebt gelijk al is het niet helemaal duidelijk beschreven.....omdat je bij streamen niets opslaat....

https://www.security.nl/posting/386269/Juridische+vraag%3A+is+video's+streamen+door+downloadverbod+illegaal%3F

Joris1971

#8
Nou heb vandaag pakket ontvangen maar morgen gaat het mooi retour!
Wat een bagger zeg, de software stond niet ophet sd kaartje, de remote werkt niet goed, een groot films spelen niet af. Gaat zeer traag en zeker niet zo alsof het filmpje van de site.
De software van het aangekocht sd game kaartje staat er niet op... Service lijn die je die kan bellen is belachelijk duur.

Waardeloos dus.

modde239

Je kan beter Popcorn Time downloaden kan je ook alle films en series gratis streamen.....

sj0er-D

Je weet dat het gewoon een raspberry pi is he.. Met (ik denk) een xbmc distri er op..

Joris1971

Net nog even geprobeerd, thought I give it a second change.

Pfff, chinese ondertiteling etc, stotteringen in beeld, lang wachten, kortom een hoop gekloot.