Job 225, Job Pre2 en Job 250

Started by Isflicka, June 13, 2014, 09:47:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaaptina

Quote from: sebassie on September 24, 2016, 10:03:56
De INT staat nu alweer n paar daagjes te spelen. Wat me opvalt is hoe gemakkelijk alles wordt weergegeven. En neutraal. Wat me ook opvalt, is dat als ik boven de versterker 'hang' er n lichte brom/zoem hoorbaar is. Ervaren andere bezitters dat ook?

Voor zover mij bekend zijn wij de enige in Nederland met een Job INTegrated. Het is mij niet opgevallen. Zal eens goed luisteren binnenkort.

Pjotr27

Ik denk het ook, ik heb lang getwijfeld maar toch besloten i.p.v. een Job voor een Devialet 200 te gaan. Net iets meer mogelijkheden (maar ook een andere prijs).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Isflicka

Quote from: sebassie on September 24, 2016, 10:03:56
De INT staat nu alweer n paar daagjes te spelen. Wat me opvalt is hoe gemakkelijk alles wordt weergegeven. En neutraal. Wat me ook opvalt, is dat als ik boven de versterker 'hang' er n lichte brom/zoem hoorbaar is. Ervaren andere bezitters dat ook?
Dat is normaal. Zolang de versterker niet te warm wordt is er niets aan de hand.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

jaaptina

Die van mij zoemt ook. Maar dat is alleen hoorbaar als ik mijn oor er vlak boven houd. Het was me nog niet eerder opgevallen.

jaaptina

Ik heb een probleem met de Job INTegrated via de USB ingang. Als ik de INT aanzet en dan het eerste nummer start dan klinkt dat heel erg vervormd, hoog en snerpend. Je kunt nog net horen welk nummer speelt. Na het stoppen en herstarten van het nummer is alles weer normaal. Dit doet zich voor bij zowel de Aries Mini over USB als bij de microRendu. Bijde streamers staan altijd aan. Bij de Aries Mini was het geen groot probleem, ik gebruikte om die reden de coax. Bij de microRendu is het wel een probleem. De enige oplossing lijkt de INTegrated ook altijd aan te laten staan. Maar dat doe ik liever niet. Sebassie, heb jij dit probleem ook?

BuSpu

Lijkt een locking probleem van de USB verbinding

sebassie

Jaaptina, bij mij zit er ook altijd coax tussen. Dat speelt t mooist als ik mijn MHDT Dac gebruik. Dus die zit ook tussen de Job en de Aries. Maar ik heb ook ff een USB aangesloten. En bij mij doet t zelfde 'probleem' zich voor; een vervormd en iel geluid. Gaat idd weg als ik t nummer opnieuw opstart. Maar coax speelt bij mij zoveel beter, vind ik, dus die heb ik er weer snel tussengehangen...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

jaaptina01

Ha Sebassie, bedankt voor het uitproberen. Ik heb de vraag uitstaan bij Job, maar het lijkt erop dat het niet anders is.
Overigens is mijn ervaring niet dat de microRendu beter klinkt dan de Aries Mini (4.0). Ik vind ze heel vergelijkbaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk


sebassie

Wil je me aub op de hoogte houden van wat Job er uiteindelijk over zegt?
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

jaaptina01

Doe ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk


sebassie

Hoi Jaaptina,

Al iets gehoord van Job ivm het vervormde geluid bij usb?

Gr
Sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

jaaptina

Hello Sebas,

Ik kreeg eerder een vraag, en na mijn antwoord zojuist deze reactie van Job.

Job: Do you turn the JOB INTegrated  on when your digital source is already on ?

Me: Yes the digital sources are always on. The Aries Mini and microRendu, don't have an off-switch. The Job INTegrated is turned off after listening. So it's turned on when the digital source is already on (but not playing).

Job: This is certainly what is creating the distortion unfortunately.

The sequence of actions is important. It should be :

1) plug in the JOB
2) select USB input
3) turn on the player
4) then launch the music

Thanks.

Best Regards.

De Job INTegrated is dus niet berekend op een USB streamer die altijd aan blijft staan. Helaas.  :nopompom:

sebassie

Tja, wat daarvan vinden??
Voor mij - en ik meen dat je eerder schreef dat dit ook voor jou gold - maakt t niet zoveel uit, want via coax aangesloten.
In ieder geval bedankt voor het navragen en de update!
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera