Job 225, Job Pre2 en Job 250

Started by Isflicka, June 13, 2014, 09:47:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Isflicka

Quote from: erik s. on April 16, 2015, 10:10:16
waar zou je wat moeten slopen, iec er af en in het blok vast schroeven.
De IEC is het probleem toch niet.... In de US connector zit de attenuator meegebakken.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

erik s.

Quote from: Isflicka on April 16, 2015, 12:31:49
De IEC is het probleem toch niet.... In de US connector zit de attenuator meegebakken.
ah,  foto doet wonderen, pas vast ook in de EU connector.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

EJR

Ok ik ben toch maar overstag gegaan en de job sweetcords besteld.
Tevens komt er een vibex two 6R verdeeldoos met dc blokkering aan.
Moet alleen nog even bepalen  welke netsnoer daarvoor ok is.
Voorlopig toch met simpele verlopen werken dan maar. Van deze snoeren weet i tenminste dat ze goed samengaan met de jobs.

ook 3 Synergistic Research Red zekeringen besteld.

Nieuwsgierig in welke mate het geluid daardoor zal verbeteren.

het wachten op al de pakketjes kan beginnen.
Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26
HT: mede8er MED1000X3D - Panasonic P42ST30
Data: 20TB Unraid server

Isflicka

Binnenkort komt er weer een nieuwe loot aan de Job stam. Voor de liefhebbers van zoveel mogelijk in één klein kastje. De integrale Job met als basis de Job 225 met een mooie pre sectie en als extra een USB DSD DAC aansluiting. Auralic Aries Mini erbij en je bent weer voor jaren klaar.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

mijkie

de eerste foto's van de INTegrated staan op Facebook en hij is te bestellen maar, op hun site nog erg weinig

wel een combi om eens aan de tand te voelen, niets dan lovende reacties overal !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jaaptina

#105
Zojuist is de 6Moons review door Srajan Ebaen gepubliceerd: http://www.6moons.com/audioreviews2/job3/5.html

De Job INTegrated is een integrated versterker met dac. Bijzonder is dat de dac niet omzeild kan worden. Ook niet bij analoge signalen. Een losse dac combineren met de Job INTegrated lijkt dus niet aan te bevelen. De Jog INTegrated lijkt daarmee ingestoken op digitale bronnen (zonder dac). Mede naar aanleiding van de 6moons review (2011) van de Metrum Octave is dat nu mijn dac. Voor mij was daarom de belangrijkste vraag of de dac van de Job INTegrated tenminste zo goed is als  mijn huidige dac. Daar is Srajan heel duidelijk over. Naar zijn menig speelt de Job INTegrated tenminste op het niveau van een set bestaande uit een Metrum Hex dac met een passieve voorversterker en Job 225 eindversterker. Dat klinkt goed! De Job INTegrated heeft daarmee de eerste Blue Moon award 2016 in de wacht gesleept.

Ik zoek een versterker die wat helderder is dan mijn Soneteer Alabaster. Dit zou 'm dus kunnen zijn. Mijn bedenking is nog of de Job INTegrated geschikt is voor 4 Ohm monitor speakers (Penaudio Cenya). En ook nog wel of de dac-versterker combinatie voorlopig lekker zal blijven voelen (upgraden van de dac is er niet meer bij  :-[ :D).

Doen/niet doen? Ik houd jullie op de hoogte.

mijkie

#106
heb ik ook naar gekeken, lijkt me een mooie integrated, t enige waar ik over val is, wederom de weinige digitale aansluitingen, 1 optisch, 1 coax en 1 USB ....

Ik draai nu naar tevredenheid met een Gato DIA 400(ook op Penaudio) maar, ook met eigenlijk net te weinig digitale aansluitingen !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Bas Akkerman

Quote from: jaaptina on January  1, 2016, 11:15:52
Goldmund heeft de eerste Job INTegrated versterkers uitgeleverd. Er zijn tot op heden nog maar weinig user reviews te vinden. Zojuist echter is de 6Moons review door Srajan Ebaen gepubliceerd. De Job INTegrated is een integrated versterker met dac. Bijzonder is dat de dac niet omzeild kan worden. Ook niet bij analoge signalen. Een losse dac combineren met de Job INTegrated lijkt dus niet aan te bevelen. De Jog INTegrated lijkt daarmee ingestoken op digitale bronnen (zonder dac). Mede naar aanleiding van de 6moons review (2011) van de Metrum Octave is dat nu mijn dac. Voor mij was daarom de belangrijkste vraag of de dac van de Job INTegrated tenminste zo goed is als  mijn huidige dac. Daar is Srajan heel duidelijk over. Naar zijn menig speelt de Job INTegrated tenminste op het niveau van een set bestaande uit een Metrum Hex dac met een passieve voorversterker en Job 225 eindversterker. Dat klinkt goed! De Job INTegrated heeft daarmee de eerste Blue Moon award 2016 in de wacht gesleept.
Ik zoek een versterker die wat helderder is dan mijn Soneteer Alabaster. Dit zou 'm dus kunnen zijn. Mijn bedenking is nog of de Job INTegrated geschikt is voor 4 Ohm monitor speakers (Penaudio Cenya). En ook nog wel of de dac-versterker combinatie voorlopig lekker zal blijven voelen (upgraden van de dac is er niet meer bij  :-[ :D).
Doen/niet doen? Ik houd jullie op de hoogte.

Edit: heb je post even hier naar toe verplaatst.
Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn, want Job blijf ik interessant vinden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

EJR

Quote from: jaaptina on January  1, 2016, 11:15:52
Zojuist is de 6Moons review door Srajan Ebaen gepubliceerd: http://www.6moons.com/audioreviews2/job3/5.html

De Job INTegrated is een integrated versterker met dac. Bijzonder is dat de dac niet omzeild kan worden. Ook niet bij analoge signalen. Een losse dac combineren met de Job INTegrated lijkt dus niet aan te bevelen. De Jog INTegrated lijkt daarmee ingestoken op digitale bronnen (zonder dac). Mede naar aanleiding van de 6moons review (2011) van de Metrum Octave is dat nu mijn dac. Voor mij was daarom de belangrijkste vraag of de dac van de Job INTegrated tenminste zo goed is als  mijn huidige dac. Daar is Srajan heel duidelijk over. Naar zijn menig speelt de Job INTegrated tenminste op het niveau van een set bestaande uit een Metrum Hex dac met een passieve voorversterker en Job 225 eindversterker. Dat klinkt goed! De Job INTegrated heeft daarmee de eerste Blue Moon award 2016 in de wacht gesleept.

Ik zoek een versterker die wat helderder is dan mijn Soneteer Alabaster. Dit zou 'm dus kunnen zijn. Mijn bedenking is nog of de Job INTegrated geschikt is voor 4 Ohm monitor speakers (Penaudio Cenya). En ook nog wel of de dac-versterker combinatie voorlopig lekker zal blijven voelen (upgraden van de dac is er niet meer bij  :-[ :D).

Doen/niet doen? Ik houd jullie op de hoogte.
zo z'n review is eindelijk af.

de nieuwe JOB integrated vergelijken met een hex+225 is nogal een bewering.ik dacht dat de ingebouwde dac zowieso geen nos dac was.
zal z'n review maar is gaan lezen.
Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26
HT: mede8er MED1000X3D - Panasonic P42ST30
Data: 20TB Unraid server

jaaptina

Job INT besteld. Ik ga het horen :D

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Isflicka

Quote from: jaaptina on January  4, 2016, 20:48:10
Job INT besteld. Ik ga het horen :D
Heel leuk! Heb je ook een sweetcord meebesteld? Mocht DHL extra kosten in rekening brengen dan gewoon weigeren het pakket aan te nemen. Na contact met JOBSYS komen ze alsnog het pakket zonder extra kosten brengen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

jaaptina

Zonder Sweet Cord. Bedankt voor de tip over DHL. De INT is reeds aangemeld.

Bobbyklus

Heeft iemand hier een idee wat de attenuator precies is in de sweetcord? Betekent het dat het voltage "geattenueerd" wordt, gereduceerd dus? En is dat dan de reden dat de zaak zeveel beter gaat klinken?
Of is het een ordinair stabilisatortje? Ik neem aan dat mijn 250's daar niet om verlegen zitten.

Bob
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Isflicka

Quote from: Bobbyklus on January  9, 2016, 15:01:01
Heeft iemand hier een idee wat de attenuator precies is in de sweetcord? Betekent het dat het voltage "geattenueerd" wordt, gereduceerd dus? En is dat dan de reden dat de zaak zeveel beter gaat klinken?
Of is het een ordinair stabilisatortje? Ik neem aan dat mijn 250's daar niet om verlegen zitten.

Bob
Hallo Bob,

Er is niets bijzonders aan een sweetcord. Na openschoeven tref je helemaal geen passief of aktief filter aan. Sterker nog, het ziet er allemaal behoorlijk goedkoop uit. Volgens mij bedoelen ze met attenuator gewoon de kabelafscherming tegen RF instraling. Waarom heb ik toch gekozen voor de sweetcord? Er is gewoon geen beter klinkende netkabel beschikbaar voor de JOB (in deze prijsklasse!). Ik heb ongeveer 15 netkabels in huis gehad en alleen de Crystal Ultra en nog een uit de Siltech Ruby serie behouden het snelle karakter van de Job's. Dan praat je over bedragen waar ik liever iets anders van koop. Overigens heb ik wel de zekeringen vervangen door SR Quantum Red's. Mocht je willen weten hoe het er van binnen uitziet dan wil ik wel een sweetcord openschroeven en fotograferen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Bobbyklus

Dank je, Isflicka, geen curator circuit in de kabel dus. Blijft intrigerend waarom dit schijnbaar eenvoudige kabeltje zo goed werkt, die dure kabels zullen toch ook wel een metalen kousje tegen RF hebben.
Zelf zou ik graag het voltage wat gereduceerd hebben, daar kwam mijn attenuatorvraag vandaan, ik heb nl. mijn thuisbasis op Aruba waar 110V in de praktijk rond 128V is. Bovendien stelt Job op hun website dat minder voltage dan nominaal levensverlengend werkt voor de versterkers.
Misschien iets stepdown-transformatorachtigs in elkaar knutselen..

Bob
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

jaaptina

DHL heeft z'n werk gedaan. De Job is nu aan het inwerken.

Vrijdag het ik tijd om uitgebreid te gaan luisteren.

:smile:

mijkie

#117
we want proof !! ;D

graag incl. AB

ben benieuwd wat je ervan vind, veel luisterplezier !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jaaptina





ps. de CD speler wordt niet of nauwelijks gebruikt. De Job is aangesloten op een streamer.

mijkie

zoals we gewend zijn, strak en simpel !!

mooie aanwinst !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Bobbyklus

Eigenlijk wel grappig, die $1695-obsessie bij Job, en je krijgt steeds meer in elk kastje.
Ik kan niet wachten tot Job die grote 1000-Wattblokken van Goldmund gaat kopieëren voor ....$1695
:P

Bob
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

mijkie

#121
t is inmiddels zondag, Jaap kun je al wat vertellen over de inTegrated ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jaaptina

#122
Quote from: mijkie on January 17, 2016, 18:02:04
t is inmiddels zondag, Jaap kun je al wat vertellen over de inTegrated ?
Ik zocht een helderder geluid dan ik had. De Sonneteer Alabaster vond ik lekker klinken met Penaudio Rebels, maar te donker met Penaudio Cenya's. De Job INTegrated laat meer midden en hoog horen. Het gevoel van snelheid is er ook en de Metrum Octave dac mis ik niet. Het eerste gevoel is dus goed, maar vergelijken vind ik nog erg moeilijk. Vrijdag is mijn luisterdag. Afgelopen week en vrijdag heb ik alleen de INTegrated geluisterd. Komende vrijdag ga ik de beide versterkers naast elkaar zetten.

Een minpuntje is er ook. De volume knop is eindeloos. Je kunt dus niet zien op welk volume de INT staat. Als je hem aan zet staat het volume op nul. Dan moet je dus op het gevoel een slinger aan de knop geven. Niet een paar graden zoals gebruikelijk, maar driekwart rond voor een beetje volume. Als het hard moet dan kan ik de knop 2x helemaal ronddraaien. Het is in ieder geval wennen. De Alabaster heb ik nooit meer dan half rond gehad. 12 uur is dan al hard.

O ja, de INT bromt in het geheel niet.

Volgend weekend meer.

mijkie

Thnx, ben benieuwd naar de rest van je bevindingen !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jaaptina

Vandaag heb ik mijn oude set met Sonneteer Alabaster en Metrum Octave vergeleken met de Job INTegrated.



Ik heb eerst een aantal klassieke nummers geluisterd met niet al te veel instrumenten. Ik heb nummers gekozen die ik de laatste tijd vaak en graag beluister. Ik ben begonnen met hele nummers te luisteren, dan de speakers op de andere versterker te zetten en daarna het nummer nog een keer te beluisteren. Met het "lichte" klassiek kon ik geen duidelijke verschillen ontdekken.
Daarna ben in overgestapt op moderne muziek. Onder andere Mark Lanegan, Howe Gelb en Lucinda Williams. Nu begon ik wat verschillen te horen. De bas van de INT lijkt iets strakker en het muziekbeeld van de Alabaster is iets rommeliger. Daarom ook nog naar orkestraler klassiek geluisterd. Stukje Requiem van Mozart en een stukje Pictures of an Exhibition van Mussorgsky. Ook hier vind ik de INT wat precieser klinken. Mijn voorkeur gaat elke keer uit naar de INT, zonder dat het verschil groot is. Heel zeker van m'n zaak ben ik dus niet, maar voorlopig denk ik dat de INT iets beter klinkt.
Ik was aan het twijfelen tussen een nieuwe dac, een nieuwe streamer of de Job INT. Ik had gedacht dat de INT de grootste stap zou zijn. In mijn huiskamer en met mijn oren is het verschil minder groot dan ik dacht.
De Alabaster en de Octave staan nu op zolder. Als er nog nieuwe mogelijkheden voor andere vergelijken of andere oren voorbij komen dan horen jullie het.

Groet, Jaap  :music: