Ultra HD Televisie-Topic

Started by millon, May 24, 2014, 23:51:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Quote from: Raymond187 on August  4, 2016, 16:45:35
Heb een 55" 4K en zit er 4m vanaf. Meeste is toch 1080p. En heb een PJ op 110" full HD. Dat vind ik wel de ideale grote. Kleiner zou het dan weer net niet zijn.

Op die afstand heb je dus niks aan 4K, of zie je toch dat het beter dan Full HD is?

Raymond187

Mijn HTPC heeft geen HDMI 2.0 kaart helaas, dus kan geen 4K films kijken. Als ik zo,n 4k demo youtube filmpje opzet vanaf de TV dan ziet dat er wel erg mooi uit, maar de details die 4k laat zien, zijn niet te zien als ik op de bank zit. Als ik dichterbij ga staan zeg 1.8m afstand dan wel.

55" is postzegel formaat en prima voor TV uitzendingen en series :)

papaleo

Quote from: Raymond187 on August  5, 2016, 08:54:29
Mijn HTPC heeft geen HDMI 2.0 kaart helaas, dus kan geen 4K films kijken. Als ik zo,n 4k demo youtube filmpje opzet vanaf de TV dan ziet dat er wel erg mooi uit, maar de details die 4k laat zien, zijn niet te zien als ik op de bank zit. Als ik dichterbij ga staan zeg 1.8m afstand dan wel.

55" is postzegel formaat en prima voor TV uitzendingen en series :)

Je hoeft niet persee HDMI 2.0 te hebben om 4K weer te geven,met HDMI 1.4 kan dat ook je bent dan alleen gelimiteerd tot 24/30fps,met 2.0 kan je 60fps weergeven en met 2.0a HDR.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymond187

Ik heb een oude kaart met HDMI 1.3. Had amazing Spiderman 4K die ik wilde kijken, maar beeld happerde alleen maar.
60fps is wel gewenst.

LittleNinja

Ik heb eerder dit jaar ook voor de keuze gestaan full HD of 4K. Deels een budget kwestie, maar de keuzes lagen tussen een 65" full HD of een 55" 4K (op een afstand van 4 meter). 65" is absoluut een prachtige maat om voor te gaan, echter heb ik toen gekozen voor de 55" 4K. Niet zozeer de pure resolutie maar gewoon het totaal plaatje, de kleuren, de scherpte en de vloeiendheid van het beeld hebben ertoe geleid om voor de 55" 4K te gaan. Geen moment spijt van gehad.

De 65" 4K uit dezelfde serie was €800 duurder en ik had nog andere wensen te vervullen. Geen spijt van.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RonG

Mja, wat ik mij af vroeg, hoe serieus moeten die tabellen en grafieken genomen worden, niet dat ik enkel 4K wil gaan kijken maar vraag me dat dus gewoon af.
Eens kijken of ik ergens een demo kan scoren.

Mij lijkt die LG 65UH850V wel gaaf.

LittleNinja

Kijk ook even naar HDR. Geen idee wat de stand van zaken is momenteel.

Ik kijk TV vanaf pakweg 4 meter, maar als ik aan het gamen ben zit ik binnen twee meter van het scherm.

Ik zou gewoon lekker gaan kijken en dan je voorkeuren bepalen. Geloof me, je gaat vanzelf shiften van merk en typen als je de verschillen een beetje kan zien.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

Grootste probleem zijn de instellingen van de TVs in de winkel  :crazy: :crazy:

Welke ze het liefste verkopen zijn het minst slecht afgesteld.

LittleNinja

Quote from: Raymond187 on August  5, 2016, 12:20:22
Grootste probleem zijn de instellingen van de TVs in de winkel  :crazy: :crazy:

Welke ze het liefste verkopen zijn het minst slecht afgesteld.

Mijn ervaring is dat ze daar de tijd niet voor nemen. Ze kiezen de showroom stand en dat is het zo'n beetje. Gewoon zelf even spelen met de afstandbediening (of de knoppen op het scherm) om het terug te zetten en je kunt aan de slag.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Richard70…

Quote from: RonG on August  5, 2016, 11:51:19
Mja, wat ik mij af vroeg, hoe serieus moeten die tabellen en grafieken genomen worden, niet dat ik enkel 4K wil gaan kijken maar vraag me dat dus gewoon af.
Eens kijken of ik ergens een demo kan scoren.

Mij lijkt die LG 65UH850V wel gaaf.

Die zou ik eerst eens gaan bekijken. Ik vond dat persoonlijk de minste in mijn zoektocht
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

RonG

Heb nu bij iemand welke een Sony KD65x85c UHD tv eens kunnen kijken, zaten er iets van 4meter vanaf, via youtube 4K materiaal gekeken en ik vond het verbluffend goed uitzien, echt gaaf.

Quote from: rdebruin on August  5, 2016, 17:33:31
Die zou ik eerst eens gaan bekijken. Ik vond dat persoonlijk de minste in mijn zoektocht

Waar ben je (in die prijsklasse) uiteindelijk op uitgekomen? Ik heb idd nog geen tv's zelf vergeleken, wel op internet gespeurd naar reviews natuurlijk.

LittleNinja

Ik heb ook de Sony gekozen. Het beeld en de kleuren waren (naar mijn mening) het mooist. Samsung was sterk overgesatureerd (wel een beetje afhankelijk van het type) en LG vond ik uiteindelijk ook net niet mooi.

Maar goed, dat is allemaal in mijn ogen. Kan makkelijk zijn dat jij daar een heel ander oordeel over hebt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Richard70…

Quote from: RonG on August  8, 2016, 08:45:11
Heb nu bij iemand welke een Sony KD65x85c UHD tv eens kunnen kijken, zaten er iets van 4meter vanaf, via youtube 4K materiaal gekeken en ik vond het verbluffend goed uitzien, echt gaaf.

Waar ben je (in die prijsklasse) uiteindelijk op uitgekomen? Ik heb idd nog geen tv's zelf vergeleken, wel op internet gespeurd naar reviews natuurlijk.

Ik heb uiteindelijk voor de Samsung 65ks8500 gekozen. Vond deze naar mijn mening een mooier en vloeiender plaatje geven dan de Sony.
Weet niet wat je budget is, maar Sony komt nu met met de zd9 serie, die schijnt de euvels van de vorige serie niet te hebben. De Samsung was incl cashback van Samsung 2699.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Raymond187

Keuze TV is uiteraard wat je van het beeld vind. En waar baseer je dat dan op als in de showroom het beeld altijd slecht is? Hoe kan je dan de TV goed beoordelen?

Quote from: Raymond187 on August  5, 2016, 12:20:22
Grootste probleem zijn de instellingen van de TVs in de winkel  :crazy: :crazy:

Welke ze het liefste verkopen zijn het minst slecht afgesteld.


RonG

Ja, en het echt gaan kijken is wel een must maar of je er wijzer van wordt :-\.

Budget is E 2500, zou iets meer mogen maar zeker geen 3000 en wil een 65" en 2016 model

Dit zijn de kandidaten tot nog toe
LG 65UH850V
Panasonic TX-65DXW784 (iets over budget wel)
Sony KD-65XD8599

Heb ze dus nog niet in het echt gezien.

Raymond187

Ik heb sinds mijn CRT TV weer een Sony staan. 55x8509. Zoals sommige weten gewonnen via dit forum  :headbanging: :headbanging:

Het beeld out of the box, vond ik he le maal NADA!! Ondanks dat ik er maar 350 euro voor betaald heb, baalde ik wel. Na een site gevonden te hebben met andere instellingen, ben ik ERG tevreden met de TV.

Android vind ik prima werken. Ja het mag sneller, maar dat is altijd bij mij. Nooit snel genoeg..Kodi 16.1 werkt er prima op, en stream alles vanaf me NAS (NFS shares) .

Enige film die tot nu toe niet goed afspeelde is de animatie 9. Maar dat boeit me niet want hij wordt voornamelijk alleen gebruikt voor series en standaard TV. Films gaat vanaf de HTPC.

Al die 3 genoemde TVs zijn echt wel goed. En na de juiste instellingen te hebben gevonden en eventueel ISF, dan zal je vast heppie zijn.

Quote from: RonG on August  9, 2016, 09:29:41
Ja, en het echt gaan kijken is wel een must maar of je er wijzer van wordt :-\.

Budget is E 2500, zou iets meer mogen maar zeker geen 3000 en wil een 65" en 2016 model

Dit zijn de kandidaten tot nog toe
LG 65UH850V
Panasonic TX-65DXW784 (iets over budget wel)
Sony KD-65XD8599

Heb ze dus nog niet in het echt gezien.

ferry34

Bij de mediamarkt echt absurd lage prijzen.
Nu weer een 60 inch uhd samsung voor 1100 euro

Vorige week zag ik in krantje een 70 inch uhd hdr voor 1900
voor 1200 had je de 65 inch

Echt wtf
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

jurriaan

Nieuw huis tijd voor een nieuwe HT.

Gezien de prijzen van TV's in verhouding tot de afmeting overweeg ik een TV. Enkel ik zie door de bomen het bos niet.
Reviewsites zijn nauwelijks te doorgronden want elke site test weer een ander middelnummer tv. (dat was destijds met een beamer eenvoudiger, er waren een paar modellen).

In mijn vorige HT was de kijkafstand circa 2,5 en een scherm van 1,6m Projectie kwam van een Epson 720p beamer.
Nu even afhankelijk van de opstelling is de kijkafstand 2,5 of 3,5 meter.

Stel ik wil <800 euro uitgeven voor een 55" Ultra HD tv krijg ik dan waar voor mijn geld?

RDK91

Quote from: jurriaan on December 14, 2016, 20:34:45
Nieuw huis tijd voor een nieuwe HT.

Gezien de prijzen van TV's in verhouding tot de afmeting overweeg ik een TV. Enkel ik zie door de bomen het bos niet.
Reviewsites zijn nauwelijks te doorgronden want elke site test weer een ander middelnummer tv. (dat was destijds met een beamer eenvoudiger, er waren een paar modellen).

In mijn vorige HT was de kijkafstand circa 2,5 en een scherm van 1,6m Projectie kwam van een Epson 720p beamer.
Nu even afhankelijk van de opstelling is de kijkafstand 2,5 of 3,5 meter.

Stel ik wil <800 euro uitgeven voor een 55" Ultra HD tv krijg ik dan waar voor mijn geld?

Naar mijn mening niet, tenzij je voor HDR gaat.
Het verschil tussen 4K en 1080p op afstanden van +3 meter is naar mijn mening verwaarloosbaar.
HDR is een ander verhaal, maar dan ook een heel andere prijs.

ferry34

Wat n prijsdaling

Ik zie in de folder van de mediamerkt
Een 70 inch ultra hd lg smart tv

1888 euro
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Darkman

Woon sinds een paar jaar in Oost-Europa en hier zijn de tv's ook vrij goedkoop geworden. Onlangs leuke bonus gekregen van het werk dus het was tijd voor een nieuwe TV, had in NL altijd een 90"projectiescherm hangen voor films en daar wilde ik eigenlijk weer naartoe met iets van een 4k projector , maar dan moest je wel weer voor 3lcd gaan anders wordt het al snel onbetaalbaar.

Een van de grotere goede Online retailers hier heeft een mooie wishlist en daar had ik wat LG tv's ingezet.  Mijn mening is dat de kleuren bij Samsung zoals velen ook hebben genoemd overgesatureerd zijn, dus gewoon best fake. Bij sony gebruiken ze ook gewoon LG panels met eventueel nog een beetje tuning, maar als je echt goede tuning wilt dan moet je een Panasonic Oled kopen die ookg ewoon LG panels gebruikt.

Persoonlijk vind ik dat Geluid voorrang heeft op beeld, het voegt m.i. meer toe aan de totale beleving dan enkel beeld. Neemt uiteraard niet weg dat 4k HDR er subliem uitziet ( en ik heb 0 afwijkingen in beide ogen, laatst nog gemeten).

Omdat ik wist dat beeldformaat meer toevoegd dan andere "features" en gezien de kijkafstand bij ons ~3.5 Meter is, zou het zowieso minimaal een 65"incher moeten worden om een beetje van 4k te kunnen genieten, al kijk ik het meeste gewoon naar 1080i kabel, hbo /cinemax pack hier met HBO Go streaming.  kost hier geen drol, dus ja  :P  Oftewel, most kiezen tussen 55"Oled of 65" wat anders, anders werd het een beetje een duur geintje.

Ik was nog steeds van mening dat mijn Panasonic plasma prima beeld gaf ( 42 inch) maar op deze afstand was het toch wel een beetje postzegelformaat aan het worden.  Wat ik dus nog niet echt wist, is hoe ver LED gekomen is en wat voor een fantastische zwartwaardes worden behaald, zonder OLED.  Mijn schoonouders wilden een nieuwe tv, want ze keken nog steeds naar 55cm CRT uit de jaren 80, dus wij op zoek. Reviews lezen en kwam uit bij LG 43uh668v.  Was ook nog eens in de aanbieding ( meer ruimte hebben ze niet omdat de tv tussen de muur en een kast staat). Ik installeer hem en was meteen verrast over de kwaliteit van het beeld, 4k hdr, hdr pro én dat 1080i er gewoon prima uit zag, maar vooral de kleuren vond ik er mooi, gewoon rustig zonder die enorme bak licht die ik gewend was bij Lcd/Led en zwart was in mijn ogen gewoon zwart, geen flets grijs. Gewoon idem als bij plasma, maar helderder vanwege de hogere licht output. Het smart gedeelte is bij LG gewoon de beste implementatie.. daar kan je over discussiëren, maar een maatje van me kocht onlangs in NL een 65" Sony en was om en nabij de 3k euro kwijt, give or take een paar honderd euro, in elk geval een bak geld en de Android smart implementatie is het toch net niet.  Daar zit ook  gewoon een LG panel in, met wellicht een iets betere scaler, maar ik weet zeker dat de LG's beter geluid heeft af fabriek, het geluid wordt bij hen in samenwerking met Harman Kardon ontwikkeld en dat is te horen. Subliem en beter gewoon dan bij mijn oude panasonic, was met stomheid geslagen.  Oftewel ik werd even wakker geschud en kon besluiten om te wachten op Oled, maar gezien alles nog duur is en er nog wat kinderziekten in zitten met af en toe oneffen lichtoutput e.d. besloot ik om me te interesseren in de 65uh668v.   Deze werd net verlaagd naar het equivalent van 1100 euro en ik kreeg net een bonus op het werk, dus bestelde hem meteen. Ik kan zeggen ik ben zeer tevreden, ware het niet dat het geen super UHD panel is dus gewoon 16,8 mil kleuren geen quantum dot etc. 

Meestal maak ik wel de juiste keuzes, maar een week later loop ik een normale retailer binnen en daar staat de 65uh661v, de 65uh668v ( die ik dus al had) en de 65uh7707, deze laatstgenoemde is dus een super UHD scherm met 100hz paneel en quantum dot en naast HDR Pro ook nog dolby vision. Deze koste bijna overal rond de 2000 euro hier, maar op die dag hadden ze gewoon alle 3 dezefde prijs, 1100 euro. Ik vraag of er een fout is gemaakt, maar nee.. ze vonden het ook lastig te verklaren, maar de voorraden werden geloosd, want er komt een nieuwe lijn uit, ik tijfel even maar die vent zegt, ik heb er nog 1 nieuw in doos, en het schowmodel, maar die gaan er vandaag allebei geheid uit.  Dus ik doe een impuls aankoop en koop de 65uh7707 ook. In principe kan ik de 668v nog retourneren zonder opgave van reden, maar ook die was voor dit bedrag een prima tv, dus ik denk dat ik ze allebei maar houd.  Afgelopen dagen veel Ghost Recon wildlands zitten spelen op de ps4 en hoewel HDR er niet uit ziet ( er zit een bug in het spel op hdr gebied) ziet het er non-hdr Subliem uit...  Had nooit verwacht dat ik zo zou raven over LG.. maar het is toch echt zo. Als OLED starks echt goed op gang is en alles betaalbaar is, dan zal ik wel weer wat anders overwegen, plus minimaal een 85 inch scherm, maar tot die tijd heb ik absoluut niet het idee dat ik mezelf tekort gedaan heb.  :pompom:
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Darkman

Quote from: ferry34 on March 19, 2017, 20:47:28
Wat n prijsdaling

Ik zie in de folder van de mediamerkt
Een 70 inch ultra hd lg smart tv

1888 euro

Je he, echt absurd, ik wilde echter niet veel meer utgeven dan 1000-1100 euro anders was ik wellicht ook wel voor zoiets gegaan, maar ja in een appartement heb je dan echt een muur van enkel tv  :headbanging:
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

jeffaudio

ik post m`n vraag even hier

Op zolder heb ik een aparte HT ruimte , met nu een beamer en Kingping spanscherm
Echter zoals meerdere van jullie ook vast wel hebben is dat het deze dagen zo ontiegelijk warm word dat het niet te harden is..
De beamer helpt hier ook niet echt bij.

Stiekem zit ik te denken om de overstap te maken naar een 4k scherm of beamer.
Mijn zit afstand is 2,5 a 3 meter van het scherm.. is een beamer dan wel noodzakelijk? of is een mooie 65 inch 4K tv ook een goede keuze.
Ik ben van mening dat een beamer hoort in een dergelijke ruimte , maar een update naar 4K is voordeliger met een 4K televisie i.p.v een 4K beamer.

Ik projecteer nu zo`n 70 inch dus voor de grote hoef ik het niet te laten..
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

RonG

Het zal met een TV net zo warm worden op je Zolder met zulke warme dagen ;).

Ik heb dat probleem ook, een airco kan dan denk ik de beste investering zijn indien mogelijk natuurlijk.

hifiman

Klopt het dat er geen 32 inch TV's bestaan die HDR doen? Geen 4K begrijp ik wel want die hogere resolutie biedt op een dergelijke grootte geen meerwaarde, maar HDR wel, ik kan er echter nergens eentje vinden die HDR ondersteund.