Aangifte mogelijk?

Started by Erik, May 21, 2014, 15:20:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

#50
Nee dat snap ik eigenlijk niet aangezien de echte vakmannen soms net zulke oplichters zijn die als puntje bij paaltje komt niet thuis geven alleen dan voor meer geld, of op andere manieren geld afhandig maken. Ik heb er ook geweldige vakmensen door over de vloer gehad die voor weinig geld een goede klus klaarden, net als het omgekeerde dit even om alles in perspectief te zetten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mrrepel

Je kan aangifte doen van diefstal van je geld. Aangezien de andere partij aangeeft dat hij het niet ontvangen heeft en jij je geld, wat jouw eigendom is, onder jouw deurmat had liggen en niemand, buiten de klusser het recht hebt gegeven om dit weg te nemen. Het doen van aangifte wordt als een 'heilig' iets gezien en is niet meer als het kenbaar maken van een strafbaar feit en het vragen voor strafvervolging. Aangezien er geen getuigen zijn wie dit geld heeft gepakt zal het bij een aangifte blijven en geseponeerd worden. Voor jou een hoop moeite om de aangifte te doen en bij politie komt hij in het bakje geen bewijs, klaar voor overleg voor sepot. Klinkt rot, maar ik geef de mensen aan als een zaak niet haalbaar is waardoor men geen valse hoop krijgt. Natuurlijk blijft het wel belangrijk om dit soort zaken kenbaar te maken en wellicht kan de politie iets in de bemiddelende sfeer betekenen, echter wegens gebrek aan enig bewijs kunnen ze/we ook niet meer dan dat.

Advocaat van de duivel: geld is weggenomen door de buurman en de klusser heeft geen geld aangetroffen, of nog erger, er lag geen geld en jij bent de oplichter.

Helaas blijkt het weer dat je sommige mensen niet alleen op hun woord kunt vertrouwen. Nu was het 200 euro leergeld, helaas heb ik erger gezien.

Wat betreft de eerder genoemde zaken, de wegen van een rechter zijn ondoorgrondelijk....

Dat gezegd hebbende, succes met de afhandeling en hopelijk staat het hek binnenkort.

Erik

Dank je! :-)
Overigens zegt hij in onze mailwisseling dat hij het geld alvast heeft meegenomen om alvast het benodigde hout te kopen en later terug te komen om alsnog het hek neer te zetten.
Dus geen buurman is het geweest of ontkenning mogelijk, voor zover een uitgeprinte gmail als bewijs kan gelden natuurlijk. Ik zie het ook inderdaad als leergeld maar ik ga nog wel even verder kijken of we daar iets aan kunnen doen, hou toch meer van een gelukkige afloop ;-) 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill