SAMSUNG PLASMA F8500 KALIBRATIE

Started by Samsung F8500, May 18, 2014, 17:51:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Samsung F8500

Goedendag allen,

Heb ruim 700 uur op mijn F8500 64inch Samsung zitten.  Ben van plan om deze te kalibreren en vroeg me af of er mensen waren met ervaringen na kalibratie.

Er zijn een aantal kalibreeders die alleen ISF certified zijn. Deze varieren van 125,170 tot 230 of 360 euro als deze langs moeten komen.

(bv Spectrum Kalibratie en Dimitri Valkenburg en natuurlijk de heer Doorhof)

Ik wil het graag goed gedaan hebben en zoek dus de juiste met de beste prijs. Begrijp ook dat de kalibraties om de 1,5 jaar gedaan moeten worden , dit in verband met verloop van de cellen van de tv.
Het zou dus niet eenmalig zijn.

Wie kan ervaringen delen of advies geven mbt tot dit type tv. Zou dit erg op prijs stellen.

Grt,

JanPhilips

J.A.F._Doorhof

Ik ken ze goed, kom ze regelmatig tegen en we hebben ook de juiste apparatuur.
In Emmeloord zijn de kosten 135.00 in de tours 230.00.

Om eerlijk te zijn, voor 125.00 kan iemand niet aan huis komen, reken dat maar eens door ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Is een aanbieding zie ik, jij bent ooit ook met een vergelijkbaar tarief begonnen, dus korting op tarief, 3d instellen als extra optie en geen reiskosten, heel netjes tarief op zakelijk verantwoord niveau gesteld (tientje hoger dan jouw 235, zelfs zonder reiskosten in te roepen), maar we beginnen net, dus geven nu korting strategie:

Uitgebreid 2D
€125,-
Incl btw. (normaal € 155,-)
Bijzonderheden
Kalibratie bij u thuis; tijdelijk geen reiskosten!
Helderheid
Contrast
Gamma (waar mogelijk per 10 IRE)
Color Management
Kleur
Tint
Kleurverzadiging
Witbalans (grijswaarden)
Beeldsymetrie

Optie bij uitgebreid 2D
Optie 3D
€60,-
Incl btw. (normaal € 90,-)

Samsung F8500

#3
Hoi DonaldK,

Zijn jullie van Spectrum Kalibratie? Zo ja , welke meter gebruiken jullie precies en wordt deze ook om het jaar gekalibreerd?

Wat adviseren jullie als tussentijdse termijn om  plasma tv s te kalibreren en wordt er een  volledig voor en na kalibratie rapport gegeven?

Hebben jullie ervaring met deze tv?

bij voorbaat dank.

Janphilips


donaldk

Nee ik citeer de website. Ik had 'we beginnen net' even tussen aanhalingstekens moeten zetten, want het wordt omschreven als een introductieaanbieding. Er zijn altijd redenen voor een bepaalde prijs en dit lijkt mij duidelijk. Frank neemt 3D standaard mee, zullen zij ook bijna altijd upsellen, dan heb je het over aanbieding van 185,-, als je vanuit Zeeland werkt en voornamelijk de stillere delen van het land bedient, dan kun je er wat meer inplannen per dag en moet het uitkunnen lijkt mij.

Op de website wordt Xrite genoemd, maar geen modelnummer, gewoon die jongen mailen en vragen.

J.A.F._Doorhof

Grootste probleem met prijscalculatie is dat er vaak weinig rekening gehouden word met de uiteindelijke opbrengst.
Wat veel beginnende bedrijven (en particulieren) zich niet realiseren is dat je in het GUNSTIGSTE geval (als je legaal werkt) van elke euro 52% inlevert bij de overheid.
21% gaat naar BTW en 31% is de laagste belasting schaal.

Als je dan de afschrijving van je apparatuur, hercalibraties, updates en niet onbelangrijk reiskosten meerekent dan kom je er al HEEL snel achter dat bepaalde prijzen gewoon niet kunnen, en het is wel belangrijk dat je in de toekomst nog terug kan vallen op een bedrijf, de afgelopen jaren zijn er al verschillende geweest die het even gedaan hebben en daarna gestopt zijn.
Maar goed, dat is een beetje wij van Wc Eend natuurlijk :D

Laten we het zo zeggen, wij hebben het goed door laten rekenen en met het huidige verkeer, kosten etc. moeten we minimaal 3 mensen in een tour hebben om hem financieel rendabel te laten zijn, en dat zijn vaak dagen van 8:30-18:00 (thuis=thuis)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Samsung F8500

#6
Hi , de  x rite die gebruikt wordt is display one.

Is nog onduidelijk  welke dat is na wat onderzoek gedaan te hebben op de xrite site.

Deze wordt gekalibreerd na aanschaf. Na 1,5 wordt er weer een nieuwe gekocht en weer gekalibreerd met callman software.

Deze wordt dus niet periodiek gekalibreerd.
Mijn vraag is nu is deze xrite een goede meter om mee te kalibreren?

Mvg ,

Jan


J.A.F._Doorhof

Xrite display one is een oudere budget meter.
Werkt goed voor computer schermen maar niet voor hoge refresh lcd of plasma.
Een C6 is in feite bv ook een xrite maar is volledig aangepast aan de eisen voor dit soort werk, waardoor hij beter overweg kan met de laag licht metingen en hij heeft een meer gericht meetgebied en is veel stabieler.

Daarnaast is elke C6 voorzien van een NIST certificaat.

Wij gebruiken zelf de C6, en 2 spectrum meters de microspec en colormunki photo. Zelfs deze laatste zetten we eigenlijk niet in voor de meeste calibraties. De C6 word bij ons het meest gebruikt door de stabiliteit gedurende de tours.

Spyders en de display one zou ik niet adviseren voor iemand die geld vraagt voor calibraties, eye1pro of colormunki photo en C6 zijn verantwoorde keuzes. En dan nog gaat het erom wie het doet.


www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Samsung F8500

Hoi Frank,

dank voor de uitleg. Begrijp dat je goed bekend bent met de plasma f8500 serie. Heb enige voor en na kalibratie rapporten gezien. In de warm2 preset mode zijn de kleurfouten onder de 3 bij de standaard instelling  dus voor het menselijk oog niet waarneembaar.
Qua contrast en helderheid zijn de meeste rapport het eens.  De grayscaling die  kan met de meter vastgesteld worden en aangepast. Is hier dan wel wat op te verbeteren bij een kalibratie?

Of  hebben we het hier over marginale verbeteringen voor dit model.

met vriendelijke groeten,

Jan


J.A.F._Doorhof

Mijn ervaringen zijn dat het CMS er behoorlijk naast staat bij Samsung, maar let op dit is STERK afhankelijk van de analyzer die gebruikt word.
Veel analyzers (en software) meten het CMS niet goed, als je bv een verkeerd profiel gebruikt dan komt een CMS meting al snel bij of helemaal verkeerd of nagenoeg goed.

Laten we het zo zeggen als je naar Emmeloord komt geef ik je een no-cure no-pay garantie.
Ik weet zeker dat ik meer uit je toestel kan halen dan je denkt :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Samsung F8500

Hi Frank,

Wil mijn tv graag kalibreren maar ik zie me zelf niet 360 km op en neer rijden met een zwaar  plasma monster van 64 inch  ::)

Heb je hier in de buurt van Rotterdam geen mensen met dezelfde expertise en apparatuur om te kalibreren. In denk dat in de randstad veel meer potentiele klanten zijn. ;D

Anders is het voor mij wachten op een tour helaas  :(

Groet,

Jan


J.A.F._Doorhof

Ik heb je dit ook al per mail/PM gezegd geloof ik :D
Ik weet alleen van mezelf wat ik doe, ik weet dat wij de apparatuur hebben die werkt, dat ze gekalibreerd zijn en dat ik de "expertise" heb om het goed af te leveren.
Van andere weet ik dat niet, wij zijn sinds 2001 met de calibraties bezig en dat is een lange tijd, en dit soort werk gaat heel veel om ervaring.

Mijn advies is dus even wachten op een tour, Rotterdam zit er redelijk vaak tussen, en sowieso moet je 200uur wachten met kalibreren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Samsung F8500

Het is nu even afwachten dan maar  8)

Heb bijna 800 uur op het panel zitten inmiddels dus dat is wel ok.

Bedankt voor de info !

Grt

Samsung F8500

Hoi,

Als je een bv een display 1 pro koopt en je  wilt deze herkalibreren waar kan dat dan en wat zijn de kosten ?

Mvg


alexander2

Vraag aan Frank verkeerd topic maar wat maakt het uit. :D

Heb je al er ervaring met 4K panels?
Zo ja welke en hoe vond je het geheel?

J.A.F._Doorhof

Ik heb nog niet Veel 4ks gedaan maar degene die ik gedaan heb zagen er goed uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Een goedkope analyzer laat je niet hercalibreren. Wij betalen voor een hercalibratie tussen de 250-600.00
De analyzer die jij noemt is een fractie van die prijs nieuw.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

alexander2

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 25, 2014, 15:02:59
Ik heb nog niet Veel 4ks gedaan maar degene die ik gedaan heb zagen er goed uit.

Heb je daarvoor een aparte cursus gehad een 4K update of zoiets?
Of is dit dezelfde meet methode / kalibratie als de 1080P 3D modellen?

Speciale / andere meetapparatuur voor nodig?




J.A.F._Doorhof

Test generator hebben we ervoor aangeschaft.
De software die we gebruiken is geschikt voor alle calibraties.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview