Interstellar

Started by skank1, May 16, 2014, 19:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snicky


Quote from: MaxxMark on December 16, 2014, 17:04:30
LPlover; wat is het aan de film dat zo overweldigend maakt?

(Ik ben er oprecht benieuwd naar, het is geenszins een sneer of iets dergelijks)

Ik denk dat ie wel een week je nodig heb om het te verwerken :-)
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Robiwan

#51
Quote from: MaxxMark on December 16, 2014, 17:04:30
LPlover; wat is het aan de film dat zo overweldigend maakt?

(Ik ben er oprecht benieuwd naar, het is geenszins een sneer of iets dergelijks)

Verhaal, realisme, geluid, acteerwerk, visueel geweld enz. WOW. Ik moest effe bijkomen toen de film was afgelopen, nou dat heb ik maar zelden. 2001 space oddyssey X10.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

henrykb

nou.. eindelijk in bd 1080 te bekijken, dus ben zeer benieuwd.
Alhoewel ik geen al te hoge verwachtingen heb. Vind sf erg leuk, maar dan wel alla alien.
En niet zo van de ellenlange dialogen en op klassieke muziek ronddraaiende voorwerpen.
Maar goed, lage verwachting kan dan nog goed uitpakken zullen we maar zeggen (hopen)

squeek

Quote from: henrykb on March 15, 2015, 18:05:17
nou.. eindelijk in bd 1080 te bekijken, dus ben zeer benieuwd.
Alhoewel ik geen al te hoge verwachtingen heb. Vind sf erg leuk, maar dan wel alla alien.
En niet zo van de ellenlange dialogen en op klassieke muziek ronddraaiende voorwerpen.
Maar goed, lage verwachting kan dan nog goed uitpakken zullen we maar zeggen (hopen)

Begin er dan maar niet aan
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

svmnb

Net gezien, lange zit. Vond het qua sfeer wel aardig, maar dat geneuzel met morse code in horloges en boeken. :ohmy:
Pseudo wetenschappelijk gebazel en ejecten uit een ruimtevaartuig, vervolgens wat in een zwart gat rondtorren om aan gravitatiedraadjes te trekken. :D
Mijn waardering: 6/10
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

henrykb

nah.. na anderhalf uur bleek dat ik net over de helft was, das beetje teveel.
Kon me niet echt boeien, dus helaas, uit met die handel.

Akosoft

Tja, boeiende film maar dat imax had van mij niet gehoeven op de bluray, eerder irritant dat switchen telkens tussen verschillende aspect ratio's.
Komt mede omdat ik imax scene's op een tv of met een projector niet echt filmisch vind overkomen vanwege de 1:78 verhouding. Dan gaat imax
er weer als een tv film uitzien. Imax hoort gewoon thuis in een Imax zaal met dito scherm. 

squeek

Quote from: Akosoft on March 16, 2015, 15:36:41
Tja, boeiende film maar dat imax had van mij niet gehoeven op de bluray, eerder irritant dat switchen telkens tussen verschillende aspect ratio's.
Komt mede omdat ik imax scene's op een tv of met een projector niet echt filmisch vind overkomen vanwege de 1:78 verhouding. Dan gaat imax
er weer als een tv film uitzien. Imax hoort gewoon thuis in een Imax zaal met dito scherm.

Hmm, ik hou er net wel van omdat het beeld dan mooi beeldvullend is. En ik projecteer 3m breed en dan spreek je toch over een behoorlijke oppervlakte aan extra beeld wat wel op je af komt dan.

Maar goed, ik snap wel dat er voor en tegenstanders zijn, vooral van het wisselende aspect ratio. Bij de nolan films is dit goed gedaan maar bij tansformers 4 is het niet om aan te zien.

Ik kijk er in ieder geval naar uit om deze blu ray in huis te halen
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

Quote from: henrykb on March 15, 2015, 21:35:47
nah.. na anderhalf uur bleek dat ik net over de helft was, das beetje teveel.
Kon me niet echt boeien, dus helaas, uit met die handel.

Quote from: svmnb on March 15, 2015, 19:47:20
Net gezien, lange zit. Vond het qua sfeer wel aardig, maar dat geneuzel met morse code in horloges en boeken. :ohmy:
Pseudo wetenschappelijk gebazel en ejecten uit een ruimtevaartuig, vervolgens wat in een zwart gat rondtorren om aan gravitatiedraadjes te trekken. :D
Mijn waardering: 6/10

ongeloofelijk toch. ik probeer altijd respect en begrip te hebben voor andermans meningen, maar dat je zo'n uiteenlopende reacties kan krijgen vind ik toch raar. Ik kan me niet voorstellen dat deze film géén verpletterende indruk maakt op eender wie hem kijkt... Ik was er echt blown away van, tot 2 maal toe in de bioscoop. De setting, het acteren, de muziek die alles naar de stratosfeer tilt...

smaken en kleuren dan toch indeed...

marz01

Het is denk ik ook meer een film voor een bioscoop dan thuis voor je 50 inch tv, het is best een trage film die op sommige momenten weer te veel stof voert om over na te denken.

Hij maakt uiteindelijk best indruk op me echter deze week twee koreaanse film waar ik meer van moest bijkomen; I saw the devil en a hard day.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

larsonator

Quote from: marz01 on March 22, 2015, 13:30:11
Hij maakt uiteindelijk best indruk op me echter deze week twee koreaanse film waar ik meer van moest bijkomen; I saw the devil....
told you so ;)

LittleNinja

Ik heb Interstellar ook in de bios gezien, samen met twee maten van me. We hebben erg gelachen om het feit dat we het alledrie een uiterst trage en weinig boeiende film vonden.

Meningen lopen dus inderdaad stevig uiteen. Ik vond er werkelijk niets aan.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Siddartha

Ik vond het een enorm goed verhaal, zeer goed uitgewerkt. Geeft een andere kijk op 'meer tussen hemel en aarde'. Vond alleen de soundtrack vreselijk hard. Overstuurde continu, echt vervelend..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Lucky.L

Vond het ook een zeer sterke film!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Robiwan

Zeer fraaie film en kreeg regelmatig kippenvel. De scenes op de planeet met die hoge golven vond ik adembenemend. Wellicht is alleen het einde iets apart :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

jaco

Tijd reis paradox.
Bericht aan jezelf versturen als je nog niet vertrokken bent.

Maar ja gravity kan tijd overbruggen werd verteld in film, dus dat moet je maar aan nemen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Siddartha

dat is de kern van het verhaal, waarbij de dimensie tijd zeer relatief is buiten onze wereld en bewustzijn ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Xstream

Quote from: Gaeje on March 22, 2015, 13:14:09
ongeloofelijk toch. ik probeer altijd respect en begrip te hebben voor andermans meningen, maar dat je zo'n uiteenlopende reacties kan krijgen vind ik toch raar. Ik kan me niet voorstellen dat deze film géén verpletterende indruk maakt op eender wie hem kijkt... Ik was er echt blown away van, tot 2 maal toe in de bioscoop. De setting, het acteren, de muziek die alles naar de stratosfeer tilt...

smaken en kleuren dan toch indeed...
Haha, en ik vind dat weer ongelooflijk :) Inderdaad smaken ...

Ik moet zeggen dat ik de eerste helft indrukwekkend vond. De spanning en belofte van een groots mysterie en 't epische schouwspel was weergaloos (met name die race door de mais velden, met die muziek erbij - briljante scene). Des te groter was daarom de teleurstelling na de uitkomst van 't plot. Ik dacht al vrij snel aan zo'n soort invulling, maar hoopte echt dat hij met een beter plot zou komen dan dit halve aftreksel die voor mij te rijk aan fantasie is. Zo'n enorm mooie productie, zo realistisch en mysterieus gebracht en dan een bluh een "ik weet 't niet meer" einde. Gaandeweg nam mijn interesse steeds meer af in ieder geval, tot een soort enorme anti-climax.

Maar dat is wel een beetje 't Nolan Syndroom. Een enorm goede opbouw met een slap plot. Dat vond ik bij Memento,The Prestige en Inception ook al zo. En dat maakt het zo zonde. Die vent is met slappe plots al zo'n beetje de beste film maker van deze tijd, stel je eens voor als hij wel 's met een echt sterk eind zou komen die je kippenvel zou bezorgen. Hij heeft ook een beetje wat ik bij Tim Burton ook herken, een bepaalde afstandelijkheid m.b.t. de karakters. Hij is in staat een enorm sterke en mooie visuele wereld te creëren, maar heeft moeite om z'n karakters wat meer dynamiek en inhoud te geven, daardoor zuig je er ook niet helemaal zo diep in zoals bij andere films. Al doet hij dat wel beter dan Burton overigens.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

zoldar

Ik vond het juist een magistrale, meeslepende film. Met namen de verhouding tussen vader en dochter erg mooi geacteerd. Ik voelde de verloren tijd tussen hun twee erg goed. Zal wel zijn omdat ik ook nieubakken vader ben.

De soundtrack.....is bruut. Ik heb met 2 subs gedraaid, xt32 gecalibreerd en gekeken op 2,50m bij 1,5m. Overdonderend. Ik heb allerlij zaken in het huis horen trillen die ik nog nooit gehoord had. De dynamiek is groots, want om het gemompel van mcaugney te horen, moeten de ramen eraan geloven tijdens de wormhole scene. Wat een drukgolven, wat een epische soundtrack. Ik zat bang op mijn bank.

Slap einde.....ja smaken verschillen gelukkig. Maar kijk eens naar ander sf films die heel sterk begonnen en mwah eindiggen: Sunshine en zelfs event horizon (waar ze de wormhole uitleg van sam neil gejat hebben). Nee dan is dit een veel grotere, betere mindfuck.

Met 3 vrienden gekeken en we waren alledrie gevloerd. Het design van de droids, de bewegende stoelen, docking scene bij 78rpm. Vet, vet, vet.

Ik ben blij dat ik zo over de top thuis heb gekeken, vrouw en kind zaten in spanje. De film vroeg hier om.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Kwabbernoot

Quote from: LittleNinja on March 22, 2015, 14:23:20
Ik heb Interstellar ook in de bios gezien, samen met twee maten van me. We hebben erg gelachen om het feit dat we het alledrie een uiterst trage en weinig boeiende film vonden.

Meningen lopen dus inderdaad stevig uiteen. Ik vond er werkelijk niets aan.
Hij was vooral traag op de verkeerde momenten. Hij vertrok bijvoorbeeld wel héél snel nadat hij die bunker had gevonden. Op zich geen beroerde film maar de 8,8 op imdb is toch wel een beetje te hoog vind ik.

Groeten...

Midcall

Quote from: Kwabbernoot on March 22, 2015, 23:29:11
Hij was vooral traag op de verkeerde momenten. Hij vertrok bijvoorbeeld wel héél snel nadat hij die bunker had gevonden. Op zich geen beroerde film maar de 8,8 op imdb is toch wel een beetje te hoog vind ik.

Groeten...
Is ook maar een gemiddelde van 515 duizend stemmers (inclusief duizenden die de film een 1 geven), dus dan is zo'n 8.8 al snel een beetje misleidend hoog *ahum*.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Kwabbernoot

Wat je vaak ziet gebeuren op IMDB is dat de scores erg hoog zijn als de film nog nieuw is. Later kakken ze dan vaak wel in. Het is dan ook beter te kijken naar de meta score en die is 7,4. Dat komt al meer in de buurt.

Groeten...

Xstream

#72
Quote from: Kwabbernoot on March 23, 2015, 09:09:03
Wat je vaak ziet gebeuren op IMDB is dat de scores erg hoog zijn als de film nog nieuw is. Later kakken ze dan vaak wel in. Het is dan ook beter te kijken naar de meta score en die is 7,4. Dat komt al meer in de buurt.

Groeten...
De metascore is gebaseerd op reviews van film recensisten. Kortom, van mensen die dag in dag uit films zitten te kijken. Die zijn gewoon wat realistischer en hebben (net als ik blijkbaar) al teveel gezien om snel onder de indruk te zijn.

De IMDB score is van jan en alleman. Vaak zie je die met verloop van tijd wel zakken en je kunt er idd ook wel heel makkelijk uit concluderen dat de mainstream duidelijk wat hype gevoeliger is ;)

Al blijft smaak altijd een rol spelen natuurlijk, niemand is hetzelfde. Ik ben 't ook lang niet altijd eens met die film recensisten. Maar nog veel vaker niet met de mainstream, wat veel meer populariteit gestuurd is i.p.v. kwaliteit.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

LittleNinja

Zouden ze die metascore omdraaien, dan zitten ze in mijn buurt wat betreft mijn waardering. :D

Misschien toch nog een keer kijken want ergens moet ik toch iets gemist hebben lijkt het wel..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

zoldar

Dat lijkt me niet, you either dig it or u dont
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech