Chord Hugo

Started by Richi, May 14, 2014, 11:47:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Alco

Ben ook wel nieuwsgierig naar deze dac. Qua looks vind ik 't één van de meest lelijke HiFi producten aller tijden, maar klankmatig moet ie wel heel bijzonder zijn.
Ik las onlangs zelfs reacties waarbij mensen de Hugo prefereren boven een Naim dac met externe voeding. (een combi die volgens mij al boven de € 5000,- uitkomt)  :blink: :happy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Richi

#26
Hoi Alco en MarkD,

Jazeker, nog zeer content met deze DAC. De beste die ik ooit in huis heb gehad. En beter dan de Parasound 2000 Ultra die ik in het verleden in mijn bezit had. Bij mijn zwager op een Classé CAP-151 klinkt het ook fabelachtig. En ik ga zeker ook nog vergelijken met de ingebouwde DAC van de Classé CP-800 HD van mijn buurman. Een vergelijking is altijd te regelen. Ik woon in de buurt van Arnhem. Een meeting of shootout is altijd gezellig.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MarkD

Arnhem is voor mij nog goed te doen (uur rijden), dus als er meer mensen interesse hebben vind ik je aanbod zeker interessant! 8) Ik kan voor de vergelijking een Linn Klimax Renew DS meenemen.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Bas Akkerman

Voor mij is het anderhalf uur, maar ik vind het ook wel interessant. Ik kan echter pas half oktober.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Richi

Wat te denken van zondag 12 oktober 11 uur?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bas Akkerman

Quote from: Richi on September 16, 2014, 23:47:48
Wat te denken van zondag 12 oktober 11 uur?
Dan zit ik nog in Gent. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MarkD

Die zondag kan ik wel, maar wat later in de maand is ook prima.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

JeroenGRT

Ben ook wel benieuwd, zou het ook wel gezellig vinden om aan te sluiten. Kan vast wel met MarkD meerijden....ik zou mijn audiolab mdac mee kunnen nemen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Richi

Mijn eerstvolgende mogelijkheid na 12 oktober is 8 of 9 november.

En een paar leuke DACs om te vergelijken, die zijn natuurlijk altijd welkom. 8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MarkD

Onder een klein voorbehoud kan ik beide dagen (met een voorkeur voor 9 november). Lijkt mij in ieder geval een zeer interessante vergelijking. :thumbs-up: Uiteraard wel de geluidmeter mee en blinddoeken voor doen! ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Bas Akkerman

Quote from: Richi on September 18, 2014, 12:29:23
Mijn eerstvolgende mogelijkheid na 12 oktober is 8 of 9 november.

En een paar leuke DACs om te vergelijken, die zijn natuurlijk altijd welkom. 8)
Ik denk dat ik dan ook wel kan. Laat het zo spoedig mogelijk weten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Richi

Klinkt goed. Ik noteer 9 november hier in de agenda. Laat maar even weten of je definitief komten of je een dac meeneemt, dan maak ik een lijstje. Ik stel voor dat we 10.30 uur afspreken (adres komt t.z.t. wel per PM, ik woon vlak bij Arnhem) en er een gezellige dag van maken.  8)

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MarkD

Top! Hopelijk kunnen Bas en Jeroen dan ook. Zoals gezegd wil ik graag mijn Linn Klimax Renew DS meenemen.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

MarkD

Stream je eigenlijk al je muziek vanaf de mac mini of heb je er ook nog een nas achter hangen? Ik neem aan dat rechtstreeks streamen vanaf de mac mini naar de linn geen probleem is (ik heb daar zelf geen ervaring mee), maar er moet dan wel serversoftware (bij voorkeur minimserver) worden geïnstalleerd.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Bas Akkerman

Nou, daar was ik al bang voor. 9 november heb ik training met het Nederlands Team. Jammer!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MarkD

Een keertje spijbelen Bas! ;)

En de 8ste?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Bas Akkerman

Dat heb ik dan al de vorige keer gedaan. ;)
De 8e kan ik wel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MarkD

Quote from: Bas Akkerman on September 20, 2014, 12:17:27
Dat heb ik dan al de vorige keer gedaan. ;)
De 8e kan ik wel.

8 november kan ik ook, dus hangt het nog af van onze gastheer en Jeroen.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

JeroenGRT

8 november kan ik ook, ik kan de audiolab mdac meenemen. Zou mooi zijn als we de mdac ook via USB zouden kunnen vergelijken met de hugo....zit daar trouwens een mini USB stekker op?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Bas Akkerman

Ik zou eventueel de Resolution Audio Opus mee kunnen nemen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on September 20, 2014, 23:21:14
Ik zou eventueel de Resolution Audio Opus mee kunnen nemen.

Is zo zielig voor de andere aanwezigen... ;)

twani

#46
Quote from: garmtz on September 20, 2014, 23:32:09
Is zo zielig voor de andere aanwezigen... ;)
Oh wauw, dat klinkt wel heel zelfverzekerd Garmt.

Waar is je gevoel voor nuance toch gebleven :tounge2:

MarkD

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

garmtz

Geintje moet kunnen... ;)

MarkD

#49
Dat zijn geen grappen! Smartass... ;)

Maar even serieus: heb jij de Chord Hugo al eens gehoord Garmt?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers