Chord Hugo

Started by Richi, May 14, 2014, 11:47:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Zowel Hugo als Mojo sluit ik met een USB kabel aan: micro USB in beide gevallen. De Mojo heeft echter geen cinch aansluiting, dus moet ik hem met een 3.5mm naar cinch verloop aansluiten. Als het goed is heb ik op zolder nog zo'n dropveter liggen. Niet helemaal eerlijk in vergelijking met de Hugo die met fatsoenlijke interlinks is aangesloten, maar ja...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

eMVe

Al kunnen luisteren en evt. een conclusie?

Richi

Quote from: eMVe on February  4, 2016, 20:51:07
Al kunnen luisteren en evt. een conclusie?
Helaas nog niet kunnen luisteren en daarom nog geen conclusie. Hopelijk kom ik er dit weekend aan toe.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

eMVe

Ok, we (ik) wachten rustig af. Ik ben wel benieuwd omdat ik de Hugo alleen ken uit de reviews en de vergelijkingen daarin met de Mojo en andere Chord dac's.

Richi

Nou, vanavond is het er dan eindelijk van gekomen. Hugo eraf en Mojo eraan middels een Monster Cable 3.5mm naar clinch die ik nog had liggen voor de iPhone.

Eerste indruk: wauw! Wat een heerlijk muzikale dac, net als de Hugo eigenlijk. Ietsje donkerder (kan ook de kabel zijn), wat minder ruimtelijk en iets minder verfijnd. Maar wat een muziek maakt de Mojo. Lekker dynamisch, prachtig ritmisch en mooi open.

Als je de Hugo weer aansluit, hoor je duidelijk dezelfde klanksignatuur als de Mojo. Kwalitatief beter, maar verwacht geen schokkende verschillen. Als ik het in een percentage zou moeten uitdrukken, dan zou ik zeggen dat Hugo 20% beter klinkt dan Mojo. Het is natuurlijk geen wiskunde, maar het geeft wel aan dat het verschil in kwaliteit veel minder groot is dan het verschil in prijs.

Mojo is echt een mini Hugo voor een fractie van de prijs. Mojo is een heerlijke appeltaart. Hugo voegt er nog een heerlijke toef slagroom aan toe. Ga je voor light, dan is Mojo ook heerlijk.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bottlekiss

Kijk, van zo'n review word ik nou blij. Kan niet wachten tot Mojo weer thuis komt.
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Fred Mulder


Raphie

Waarschijnlijk de accu :D
JBL PRX Power!

Fred Mulder

Flink wat aankondigen op de CES, ben benieuwd wat de komende dagen nog meer in de pijplijn zit.. ik zag zojuist dat computeraudiophile.com goede updates geeft

RubenV.

Quote from: Raphie on January  7, 2017, 10:30:45
Waarschijnlijk de accu :D

De accu van de Hugo vind ik uitzonderlijk goed. Na 2 jaar intensief gebruik (sowieso iedere werkdag op kantoor een x-aantal uur) heb ik niet het idee dat ik al veel aan accuduur heb moeten inleveren.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raphie

Die van Richi is al 2x stuk gegaan.
JBL PRX Power!

Richi

Ik vermoed dat het misschien in de power supply zit. Want die is volgens mij niet vervangen de volgende keer, alleen de Hugo zelf. Eens kijken waar ze nu mee komen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ArjanvdM

De Hugo2 is heel anders van opbouw. Er zit in tegenstelling tot de Hugo1 die ik heb in ieder geval een drukknop voor het aan en uit zetten. Bij mijn 1 is dit een klein schuifje. Na één keer gebruiken was er al een beetje lak af door mijn nagel. Misschien herkennen bezitters van de 1 dit ook?

En als ik het goed zie is de stroom nu met een soort USB aansluiting. Bij de 1 is dat met een soort pin.

De menutoetsen zijn ook anders.

Arjan
Marantz PM11 S3 / Canton Vento 890.2 DC / Chord Hugo DAC

RubenV.

Quote from: Raphie on January  7, 2017, 15:08:58
Die van Richi is al 2x stuk gegaan.

Quote from: Richi on January  7, 2017, 16:03:05
Ik vermoed dat het misschien in de power supply zit. Want die is volgens mij niet vervangen de volgende keer, alleen de Hugo zelf. Eens kijken waar ze nu mee komen.

Ai, dat is flink balen  :nopompom: Hoe vind je de service van Chord?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

H&C Hifi

Quote from: RubenV. on January  9, 2017, 08:23:59
Ai, dat is flink balen  :nopompom: Hoe vind je de service van Chord?

Ik heb van een klant 1maal een Mojo defect gehad, deze werd direct vervangen.
Ook bij andere vragen of reparaties buiten de garantie periode zijn ze zeer snel en correct

Richi

Quote from: RubenV. on January  9, 2017, 08:23:59
Ai, dat is flink balen  :nopompom: Hoe vind je de service van Chord?
Ja, dat is zeker balen. Ik doe helemaal niets geks met het apparaat. En volgens de CEO die ik sprak op de High End in München is het geen probleem de Hugo 24/7 aan het stroom te laten hangen. De service was de eerste keer uitstekend, ook van de importeur die een leen Hugo ter beschikking stelde.

Ditmaal moet ik wel het arbeidsloon betalen. De Hugo is nu 2.5 jaar oud, dus dat is wel redelijk denk ik. Ik hoop dat hij snel weer terug komt. De eerste keer duurde het 6 weken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bas Akkerman

Quote from: MarkD on January 28, 2016, 10:55:56
Wat mij betreft is een nieuwe M&G een goed idee. De komende tijd zitten de weekenden echter vol met klussen in en rondom het huis. Er zijn sinds de vorige keer wel een paar kleine wijzigingen geweest in mijn set...  :D No more Linn KLimax Renew DS.
Quote from: Richi on January 28, 2016, 10:56:40
Lijkt me gezellig. En Hugo is altijd wel in voor een trip.  :D
Quote from: bottlekiss on January 28, 2016, 21:50:29
Goed id een hernieuwde M&G. Ik wil graag als host optreden wanneer ik m'n set op niveau heb gebracht. Tot die tijd neem ik graag de Mojo mee in de broekzak [emoji445]
Heren, vinden jullie het nog steeds leuk om eens af te spreken?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Richi

Jazeker wel, maar Hugo 'has left the building'. Dus die zal niet van de partij zijn.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bas Akkerman

#168
Dat is mij, om eerlijk te zijn, om het even. Ik zal anders wel een nieuw topic maken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten