Markt ingestort? Waar blijven de nieuwe midprice AV processoren?

Started by Kjelt, May 13, 2014, 12:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TornadoGo

Een Emotiva UMC processor is ook prima en die koop je tegenwoordig ook voor een paar honderd euro.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Senaxo

Ja zal waarschijnlijk wel een goede tweedehands worden. Maar dan ook weer niet tè oud. Wil nu toch weleens HD audio, of in ieder geval HDMI inputs. Films met TrueHD komen zonder HD audio/HDMI mogelijkheid uit op het standaard AC-3 (640kbit/s) en daar wordt je over het algemeen toch niet zó vrolijk van (ligt natuurlijk ook wel aan het soort film). Tevens wil ik het liefst ook 24/192 PCM input mogelijkheid. En geen bakbeest  8)
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

Marco66

Quote from: Senaxo on February 22, 2017, 12:25:14
Ja zal waarschijnlijk wel een goede tweedehands worden. Maar dan ook weer niet tè oud. Wil nu toch weleens HD audio, of in ieder geval HDMI inputs. Films met TrueHD komen zonder HD audio/HDMI mogelijkheid uit op het standaard AC-3 (640kbit/s) en daar wordt je over het algemeen toch niet zó vrolijk van (ligt natuurlijk ook wel aan het soort film). Tevens wil ik het liefst ook 24/192 PCM input mogelijkheid. En geen bakbeest  8)

Mijn Lexicon stuurt gewoon hd-audio uit via de 5.1 analoge uitgangen, dus mis je niets.
Moet je uiteraard wel een speler hebben met 5.1 analoge uitgangen.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

gerard1

Quote from: Senaxo on February 22, 2017, 12:25:14
Ja zal waarschijnlijk wel een goede tweedehands worden. Maar dan ook weer niet tè oud. Wil nu toch weleens HD audio, of in ieder geval HDMI inputs. Films met TrueHD komen zonder HD audio/HDMI mogelijkheid uit op het standaard AC-3 (640kbit/s) en daar wordt je over het algemeen toch niet zó vrolijk van (ligt natuurlijk ook wel aan het soort film). Tevens wil ik het liefst ook 24/192 PCM input mogelijkheid. En geen bakbeest  8)

Je krijgt dan toch DTS inplaats van trueHD

Senaxo

Quote from: Senaxo on February 22, 2017, 12:25:14
Films met TrueHD komen zonder HD audio/HDMI mogelijkheid uit op het standaard AC-3 (640kbit/s) en daar wordt je over het algemeen toch niet zó vrolijk van (ligt natuurlijk ook wel aan het soort film).

Quote from: gerard1 on February 22, 2017, 13:22:20
Je krijgt dan toch DTS inplaats van trueHD

Hmm nee. Bij DTS-HD val je terug op de DTS core (1536 kbit/s) en dat klinkt prima vind ik. Maar bij TrueHD val je terug naar het magere DD5.1. Er zijn volgens mij geen discs waarop naast een TrueHD track óók nog een DTS track staat.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

Senaxo

Quote from: Marco66 on February 22, 2017, 12:54:32
Mijn Lexicon stuurt gewoon hd-audio uit via de 5.1 analoge uitgangen, dus mis je niets.
Moet je uiteraard wel een speler hebben met 5.1 analoge uitgangen.

Marco

Ja ok. Ik heb er inderdaad ook weleens aan gedacht om voor een speler met 5.1 analoge uitgang (en volume control) te kijken, en die dan direct op de eindversterkers aan te sluiten. Dan kun je de pre-pro eigenlijk helemaal achterwege laten. Ik zie dat je ook nog een Zidoo mediaplayer hebt, die heb je dan op de HDMI ingang van de Oppo aangesloten? Gebruik je wel nog andere bronnen die via de Lexicon lopen?
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

road rebel

Ik heb het 2 jaar gedaan (105D) om de kat uit de boom te kijken qua 4k UHD en het beviel heel erg.

Een andere oplossing is kijken naar een "pro" processor zoals de Denon DN-500 als je die nog ergens aan ene prijsje kan vinden of deze nieuwe receiver met XLR-uitgangen:





http://denonpro.com/products/view3/dn-700av

Het blijft wel een summier toestel zonder auto EQ.

Senaxo

Die Denon pro pre-pro's ... mmm ... weet niet, voor de prijs van de nieuwe DN-700AV heb je ook aardig wat keuze in prima tweedehands pre-pro's. En de Nakamichi AV1 heb ik ook nog wel in mijn achterhoofd.

Deze week zag ik een NuPrime HD-AVA (AVP met 2kanaals versterker) op ebay.de te koop staan. Leek me ook zeer de moeite waard. Maar omdat de verkoper niet reageerde op mijn  vragen, heb ik hem aan me voorbij laten gaan. Had best méér willen bieden dan de €1121,- waar ie nu voor verkocht is, maar als de verkoper niet de moeite wil nemen om te reageren, dan houdt het voor mij eigenlijk wel op. Misschien ook wel beter zo, verkoper zit in Hongarije, wie weet wat je in huis haalt  8) Daarnaast lees ik opzich over de HD-AVP/AVA wel de nodige negatieve verhalen wat software betreft, lijkt toch wel op een wat overhaast op de markt gebracht apparaat. Maar ik had het graag uit willen proberen. We kijken verder ...
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

Marco66

Quote from: Senaxo on February 23, 2017, 15:24:06
Ja ok. Ik heb er inderdaad ook weleens aan gedacht om voor een speler met 5.1 analoge uitgang (en volume control) te kijken, en die dan direct op de eindversterkers aan te sluiten. Dan kun je de pre-pro eigenlijk helemaal achterwege laten. Ik zie dat je ook nog een Zidoo mediaplayer hebt, die heb je dan op de HDMI ingang van de Oppo aangesloten? Gebruik je wel nog andere bronnen die via de Lexicon lopen?

Zidoo is inmiddels weg, heb alleen de Oppo bdp-93 ern nu aan voor streamen van flac en video.
En het fysiek afspelen van schijfjes uiteraard.
Weet niet wat je budget is maar staan ook wat Lexicon MC-12 processoren te koop, erg fraai voor dit geld!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Senaxo

Quote from: Marco66 on March  5, 2017, 18:09:11
Zidoo is inmiddels weg, heb alleen de Oppo bdp-93 ern nu aan voor streamen van flac en video.
En het fysiek afspelen van schijfjes uiteraard.
Weet niet wat je budget is maar staan ook wat Lexicon MC-12 processoren te koop, erg fraai voor dit geld!

Marco

Hmm, maar als je alleen de Oppo analoog op de MC4 hebt aangesloten, wat is dan eigenlijk nog de toegevoegde waarde van de MC4? Ik bedoel, je zou dan toch ook net zo goed de Oppo direct op je eindversterker kunnen aansluiten? De Oppo heeft immers een eigen volumeregeling.

Ohw en ik zie dat je een Ceratec Penta hebt, die heeft ook nog eens een eigen volumeregeling  ;)
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

Marco66

Quote from: Senaxo on March  6, 2017, 11:34:22
Hmm, maar als je alleen de Oppo analoog op de MC4 hebt aangesloten, wat is dan eigenlijk nog de toegevoegde waarde van de MC4? Ik bedoel, je zou dan toch ook net zo goed de Oppo direct op je eindversterker kunnen aansluiten? De Oppo heeft immers een eigen volumeregeling.

Ohw en ik zie dat je een Ceratec Penta hebt, die heeft ook nog eens een eigen volumeregeling  ;)

De Lexicon gebruik ik gewoon als voorversterker en de Ceratec als eindbak met fixed volume.
Heb de Oppo digitaal aangesloten voor film en gebruik dan vaak logic7 Film stand. Voor sacd gebruik ik de 5.1 analoog in en uitgang omdat sacd niet over digitale uitgang werkt.
Zo heb ik best of both worlds.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch