Bomen en bos ? Videokaart silent low profile voor HTPC

Started by Witalik, May 11, 2014, 14:02:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

Nog even terug komen op het stotter/tearing problem met XBMC (en VLC)

Voor XBMC heb ik het zo goed als opgelost. Ik moest juist het adjust display refresh rate to match video uit zetten !

Kan eigenlijk wel zeggen dat het nu soepel draait via XBMC , ik heb hem gewoon zo ingesteld dat XBMC de film start als ik hem selecteer via windows verkenner. Veranderd eigenlijk niet veel behalve dat je meer moet klikken om het af te sluiten.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

RalphH

Dit zorgt er waarschijnlijk nu wel voor dat je nu een 24p film niet in de native refresh kijkt maar op de refresh die je Windows desktop heeft.
Maar als dat in jouw geval het perfecte resultaat levert, is het goed natuurlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Spollie

Dat lijkt me ook niet wenselijk want nu zit je met 3:2 pulldown judder.

Ik heb zelf ook een ATI 6450 in mijn HTPC zitten en dat loopt echt perfect op 23.976 Hz in XBMC, ongeacht de versie van de videokaart-driver. Je zou eens kunnen proberen om je receiver te bypassen, dus de HTPC rechtstreeks op je TV aansluiten, om uit te sluiten dat het een handshake probleem is van de receiver. Ook nog even alle 'beeldverbeteraars' en interpolatieinstellingen uitzetten op je TV. Wellicht is het dan wel goed en kun je zaken gaan uitsluiten.

RalphH

Dat is wel een goeie tip.
Kan het idd niet zijn dat er iets van bewerking in je receiver/tv aanstaat? Kan bijv. in mijn Onkyo een optie video --> through of zoiets dergelijks instellen de receiver blijft dan met zijn tengels van de video stream af.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Witalik

Mijn receiver is alleen een doorgeef luik wat betreft video. Hier word niks met het video signal gedaan.

Ik zou even kunnen kijken op me tv voor de instellingen maar ik had hier al instellingen gebruikt van eentje die gecalibreerd is. Denk haast wel dat al die dingen die niet nodig  zijn heb uit gezet.

Maar ik begrijp dat jij Adjust display refresh rate to match video aan heb staan ? Ik zal van de week is kijken of ik screenshots kan maken van de instellingen die ik heb gebruikt nu op XBMC.

Maar ik moet zeggen het draait echt wel soepel hoor nu. Het is alleen zeer stom dat als ik toen ik het niet goed draaide een film start. Dan heb je dat scherm met die play pauze en stop knop en die andere knoppen om video en audio instellingen te veranderen en dan draait de film op de achtergrond. Dan leek het wel 16bits beeld en het stotterd als een gek. Zelfs het balkje waar de bestandsnaam scrollt was zeer stotterend.

Als ik dan escape drukte en dat andere scherm komt naar voren. De film draait dan nog gewoon door op de achtergrond alleen dan is die wat meer donkerder en dan draait de film perfect. Ga ik dan weer terug naar dat scherm van die pauze, play en stop knop stottert ie weer.

Het is heel erg vaag.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Witalik

Om nog even door te gaan hiermee,

Ik heb nog eens wat anders geprobeerd :

Madvr geinstalleerd en daarna MPC-HC en hiermee speel ik eigenlijk perfect af.  8)

Ik heb eigenlijk weinig zin om nog meer met XBMC te klooien als dit zo out-of-the-box al beter werkt. Ik geef toch niks om die library en cover art. Zit er wel aan te denken om gewoon TMT 6 te kopen voor de blu-rays.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

high-q

Ben je naast MadVr icm MPC-HC ook bezig geweest met SVP?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Witalik

Nee eigenlijk niet, ik heb met MPC-HC icm met MadVR een goeie combinatie te pakken. Al merk ik wel dat het ook wel eens aan de rip/opname ligt. Ik ben wel beetje huiverig om nu meer codecs/plugins te downloaden misschien haal ik dan weer iets overhoop.

Maar zodra ik me weer ergens aan erger kan ik het zeker proberen  ::)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

mrrepel

Wat betreft de tearing, heb je de vsync aangezet ? Dat wilt ook nog wel eens helpen

Witalik

Bedoel je dat bij de video settings via LAV ?

ik heb eerlijk gezegd niets veranderd aan de video settings ervan. Weet niet of dat al automatisch aan staat ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

mrrepel

Lav zegt mij niets, maar standaard staat het uit.