Waar zijn de DIY tweaks (voor audio/ video spelers en streamers)?

Started by master30, May 10, 2014, 22:40:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

master30

Vroeger stonden er veel topics met tweaks voor cd en dvd spelers, de laatste jaren zie ik voor bluray spelers niet veel voorbij komen.

Tweaks als het apparaat verzwaren, loopwerk kitten, spikes of dempers etc.

Ik vond dit altijd leuk om te lezen en te doen, of het dan een verbetering was, dat laat ik in het midden, daar wil ik ook geen discussies over.

Ik ga zelf binnenkort wat ontkoppelings- platen maken om mijn bluray speler etc  op te plaatsen.

Waar zijn de tweaks gebleven?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

denoontje

Wellicht ook aan toe te voegen tweaks voor audio/video streamers?

Peerless Monster

Ik gebruik een CA plate onder mijn blueray spelers.
En dan zijn deze afdoende getweaked.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on May 11, 2014, 09:06:14
Ik gebruik een CA plate onder mijn blueray spelers.
En dan zijn deze afdoende getweaked.
En daarin ben je niet alleen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

master30

Quote from: denoontje on May 11, 2014, 01:08:04
Wellicht ook aan toe te voegen tweaks voor audio/video streamers?

veranderd
Quote from: Peerless Monster on May 11, 2014, 09:06:14
Ik gebruik een CA plate onder mijn blueray spelers.
En dan zijn deze afdoende getweaked.

zo'n plate wil ik zelf eens maken.
Heb je de plaat ontkoppelt met dempers of spikes en de speler op de standaard voeten of ook wat anders?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

HTip

De CA plaat wordt met rubberen nopjes ontkoppeld van de ondergrond. Het apparaat wordt dan met originele voeten op geplaatst. Er zijn inmiddels een aantal forumleden die de plaat zouden kunnen demonstreren. Hangt een beetje af waar je woont.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Nahpets

Ik krijg morgen een plaat te logeren. Ben zeer benieuwd. Mijn hoofd zegt nee, maar hoor graag wat mijn oren er van vinden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Quote from: Nahpets on May 11, 2014, 11:15:12
Ik krijg morgen een plaat te logeren. Ben zeer benieuwd. Mijn hoofd zegt nee, maar hoor graag wat mijn oren er van vinden.

Ik ben ook heel benieuwd! ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kingpin

- Betere voedingen maken ipv de bijgeleverde adapter voedingen kan een heel hoop schelen.
- akoestiek aanpakken
- rew meting doen
- bij een 2.1 systeem zorgen dat de sub dmv DSP goed integreert

Om maar een paar tweaks te noemen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

RubenV.

Ik heb bij mijn twee audio streamer pc's de volgende "tweaks" uitgevoerd:
- Windows Server 2012 helemaal gestript naar core-mode (dus zonder GUI)
en een hoop dingen zijn uitgeschakeld/verwijderd
- SSD vervangen door een Compact Flash cardreader met eigen clock
- Voor die reader en nog een SSD gebruik ik batterij voeding
- Het moederbord en processor hebben ieder een eigen rail op de lineaire voeding
- De processor en het geheugen flink terug geclocked, draaien op 50%
- Sata-kabels vervangen

Wat ik nog op de planning heb staan is het vervangen van de standaard crystal masterclock van het moederbord. De onderdelen heb ik binnen, nu nog de boel werkend krijgen  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Isflicka

Quote from: RubenV. on August  5, 2014, 20:14:21
Wat ik nog op de planning heb staan is het vervangen van de standaard crystal masterclock van het moederbord. De onderdelen heb ik binnen, nu nog de boel werkend krijgen  :D
Dat zal niet meevallen...ga je het zelf proberen?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

RubenV.

Quote from: Isflicka on August  6, 2014, 14:46:30
Dat zal niet meevallen...ga je het zelf proberen?

Ik ben er al redelijk ver mee gekomen. Beide mobo's zijn aangepast, en de socket die er nu opzit werkt ook icm. de originele clocks.
Bij dit type moederbord(socket 1155) blijken de clock upgrades alleen te werken als deze van buitenaf de voeding krijgen. Met die voeding
heb ik alleen wel pech gehad. Deze ging stuk en bij reparatie zijn waarschijnlijk de plus en min omgewisseld en heb ik waarschijnlijk een
of meerdere van de drie clock units die ik heb, beschadigd. Ik wil nu eerst even uitvogelen welke van de drie nog werken, maar zonder
oscilloscoop wordt dat een beetje lastig... Ik moet dus eerst opzoek naar iemand die er wel eentje heeft.

Een van de clocks heb ik al werkend gekregen, maar bij het terugzetten van de streamers in het av/meubel hield deze er weer mee op  :-[
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie