Maikel's Home Theater equilibrium

Started by Maikel_audionerd, April 27, 2014, 21:23:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maikel_audionerd

Toch best wel een leuke overwinning vanmiddag: ik kan nu een film kiezen via plexclient op de Dune  :pompom: 
Dat wordt vanavond extra genieten  :popcorn:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Quote from: Maikel_audionerd on January 21, 2017, 18:37:37
Heey Philip,
Ik ben even al je info op me in laten werken hoor, en ondertussen ook aan het bijleren in jouw topic vanaf het moment dat je aankondigde dat je de projectiewand opnieuw ging opbouwen (met de lattenabsorbers, dat kwartje viel nu dus pas, misschien hoorde je m vallen zelfs helemaal in België  :D  :crazy: ) dus ik moet deze info even op me laten inwerken.
De maten had ik bijna goed;
Middenboven 34:boven 34
Middenmidden 50:midden 50
Middenonder 56:onder 55,5

Best cool, met verhoudingen rekenen. I :wub: Math  ;D
Ik kom er nog even op terug, begin t steeds heel iets meer te snappen en m'n respect was al groot maar groeit meer en meer nu ik erachter kom hoe je dit allemaal gedaan hebt  :worship:
Hopelijk vind je t ok als ik je nóg meer vragen stel  :sarcasm:  :wacko:
Hey Maikel, had deze even gemist :-X En dat ondanks de aardbeving die jouw kwartje veroorzaakte ;D

Knap hoor dat je vanaf de foto zo dicht op jouw goede maten zat :worship: Welke frequenties je hiermee gaat behandelen is iets moeilijker, maar je komt zeker een eind in de richting. De bouw was inderdaad een uitdaging, maar blijkbaar niet onmogelijk ;) Ik had natuurlijk ook veel hulp met het plan en de gedetailleerde beschrijving van Toine.

Als je vragen hebt stel ze gerust. Hopelijk heb ik dan een antwoord voor je :thumbs-up:

Quote from: Maikel_audionerd on January 28, 2017, 15:00:28
Nieuwe kleine aanwinst  ;D


Ondertussen genieten we meerdere keren per week van onze HT

Philip, ik ben inmiddels 200 pagina's verder in je topic  :D
Gaaf beeld, pas wel bij je horrorfilms  :headbanging:

Leuk dat je mijn topic zo uitpluist! Het was ook mijn bedoeling dat anderen iets hadden aan mijn reis naar HT-nirvana...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

#227
Quote from: HTip on February  5, 2017, 09:33:34
Hey Maikel, had deze even gemist :-X En dat ondanks de aardbeving die jouw kwartje veroorzaakte ;D
Haha, geen probleem hoor. Leuk dat je weer even komt checken hier.
Quote
Knap hoor dat je vanaf de foto zo dicht op jouw goede maten zat :worship: Welke frequenties je hiermee gaat behandelen is iets moeilijker, maar je komt zeker een eind in de richting. De bouw was inderdaad een uitdaging, maar blijkbaar niet onmogelijk ;) Ik had natuurlijk ook veel hulp met het plan en de gedetailleerde beschrijving van Toine.
Ja na m'n hersenkronkels zo lang in de week heb gelegd en ik er niet uitkom, vraag ik toch maar, met de kans dat ze wat  :withstupid: overkomen  :-X
Ik begrijp dus dat als ik de wand gebouwd heb, ik een frequentie absorptie heb van tussen de 70 Hz tot 300 Hz. Als dat zo is, begrijp ik dat aspect.
Nu heb ik ook (via jouw topic) ergens een link gelezen over het berekenen van roommodes. Je kan dan de precieze maten L*B*H opgeven en daar komt uit dat m'n ruimte eigenlijk geen enkel probleem heeft, op twee frequenties na: namelijk; 40 Hz en 137 Hz.
Nou is m'n vraag; hoe 'betrouwbaar' is deze methode? Het klinkt op zich logisch dat je theoretisch deze roommodes kan berekenen, en ik begrijp ook dat ik eigenlijk zou moeten meten, maar... die mogelijkheid is nu helaas niet mogelijk, dus als deze benadering dan een mooi stuk in de goede richting is vind ik dat een mooie stap in de juiste richting.
En de vervolgvraag; is zo'n redelijk breedbandige en dus niet specifiek afgestemde wand in mijn geval überhaupt wel verstandig of gewoon helemaal niet? Als ik t goed begrijp is een lattenabsorber veel specifieker af te stemmen (in een smallere frequentiegebied/bereik). Klopt dat?
Wat ik eigenlijk wil vragen (en ik realiseer me dat t een wat onmogelijke vraagstelling is);
Heeft het volgens jou zin om de wand te bouwen?
Dit is de uitkomst, alle frequenties zijn groen, behalve dus twee lijntjes op de genoemde frequenties:

Quote
Als je vragen hebt stel ze gerust. Hopelijk heb ik dan een antwoord voor je :thumbs-up:
Hoop ik ook echt Philip, wil graag beginnen met bouwen, ben benieuwd naar je antwoord.
QuoteGaaf beeld, pas wel bij je horrorfilms  :headbanging:
Ja gaaf hè, vonden wij ook wel heel erg. Beeld reflecteerd wel ietsje, maar niet zoveel dat t stoort.

QuoteLeuk dat je mijn topic zo uitpluist! Het was ook mijn bedoeling dat anderen iets hadden aan mijn reis naar HT-nirvana...
Ten eerste ben ik erg blij met de grote hoeveelheid info (en de flauwe grappen zorgen regelmatig voor een glimlach), ten tweede wilde ik graag weten hoe je nu je versie 2 wand gebouwd had, en wat er nu anders aan was. Dat leek me wel belangrijk om voor mezelf te bepalen hoe ik mijn wand zou moeten gaan bouwen.

Nieuwste aanwinst (vandaag naar Thai cinema museum geweest):
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Quote from: Maikel_audionerd on February  5, 2017, 18:19:16
Ja na m'n hersenkronkels zo lang in de week heb gelegd en ik er niet uitkom, vraag ik toch maar, met de kans dat ze wat  :withstupid: overkomen  :-X
Vragen zijn echt niet dom hoor, hoogstens mijn antwoorden ;D

Quote
Ik begrijp dus dat als ik de wand gebouwd heb, ik een frequentie absorptie heb van tussen de 70 Hz tot 300 Hz. Als dat zo is, begrijp ik dat aspect.
De frequentie van een paneel wordt bepaald door het oppervlak van het membraan en de diepte. Jouw oppervlak is iets kleiner, dus zal ook een andere afstemfrequentie hebben. Ik denk niet dat je zo laag komt als 70 Hz, maar hoe dan ook heb je zeker mid-laagabsorptie.

Quote
Nu heb ik ook (via jouw topic) ergens een link gelezen over het berekenen van roommodes. Je kan dan de precieze maten L*B*H opgeven en daar komt uit dat m'n ruimte eigenlijk geen enkel probleem heeft, op twee frequenties na: namelijk; 40 Hz en 137 Hz.
Nou is m'n vraag; hoe 'betrouwbaar' is deze methode? Het klinkt op zich logisch dat je theoretisch deze roommodes kan berekenen, en ik begrijp ook dat ik eigenlijk zou moeten meten, maar... die mogelijkheid is nu helaas niet mogelijk, dus als deze benadering dan een mooi stuk in de goede richting is vind ik dat een mooie stap in de juiste richting.
Ik heb die calculator gebruikt om de probleemgebieden aan te duiden en bij meting kwamen die frequenties akelig dicht in de buurt van de theorie. Ook met je paneelabsorber blijft je ruimte akoestisch even groot. De absorber is als het ware onzichtbaar voor het geluid.

Quote
En de vervolgvraag; is zo'n redelijk breedbandige en dus niet specifiek afgestemde wand in mijn geval überhaupt wel verstandig of gewoon helemaal niet? Als ik t goed begrijp is een lattenabsorber veel specifieker af te stemmen (in een smallere frequentiegebied/bereik). Klopt dat?
Wat ik eigenlijk wil vragen (en ik realiseer me dat t een wat onmogelijke vraagstelling is);
Heeft het volgens jou zin om de wand te bouwen?
Elke akoestische maatregel (mits doordacht) is een stap in de goede richting. Je zult versteld staan van het effect van die projectiewand. Dus ja, het heeft zeker zin om die projectiewand te bouwen.

Er is geen verschil tussen de afstemmogelijkheden van een paneel- of lattenabsorber. Een lattenabsorber kan lagere frequenties vangen en is dus effectiever voor het sublaag. Ik dacht dat mijn paneelabsorber van 4m ca. 70Hz absorbeerde en de lattenabsorbers resp. 60 en 50 Hz. Voor het echte sublaag zijn mijn lattenabsorbers te ondiep. Daar heb ik dan de RPG Modex Broadband voor. Die werkt van 35-5000 Hz.

Quote
Dit is de uitkomst, alle frequenties zijn groen, behalve dus twee lijntjes op de genoemde frequenties:

Dat zijn al hele mooie waarden om te beginnen. Is redelijk vergelijkbaar met mijn ruimte. Jouw ratio is zelfs nog beter.

Quote
Ten eerste ben ik erg blij met de grote hoeveelheid info (en de flauwe grappen zorgen regelmatig voor een glimlach), ten tweede wilde ik graag weten hoe je nu je versie 2 wand gebouwd had, en wat er nu anders aan was. Dat leek me wel belangrijk om voor mezelf te bepalen hoe ik mijn wand zou moeten gaan bouwen.
Ik heb ook vaak een glimlach als ik mijn topic weer een teruglees. Die (soms flauwe) grappen houden het luchtig :D Mijn projectiewand 2.0 was een stuk lastiger te realiseren dan versie 1.0. Met name de lattenabsorbers zijn moeilijk om goed te krijgen en ze zijn loodzwaar. Versie 2 is ook dieper (30cm) dan versie 1 (15cm).

Ik zou beginnen met de paneelabsorber. Die is al moeilijk genoeg ;)

Quote
Nieuwste aanwinst (vandaag naar Thai cinema museum geweest):

Leuke aanwinst weer. Vond hem zelf ook erg leuk, vandaar dat ik ook zoiets heb...

Succes met de bouwplannen en schroom niet om te vragen. De antwoorden kunnen wel even duren, want ik heb het nogal druk met de voorbereidingen op de hond ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Quote from: HTip on February 10, 2017, 21:56:32
Vragen zijn echt niet dom hoor, hoogstens mijn antwoorden ;D
Die zijn allesbehalve dom en erg waardevol voor me.

QuoteDe frequentie van een paneel wordt bepaald door het oppervlak van het membraan en de diepte. Jouw oppervlak is iets kleiner, dus zal ook een andere afstemfrequentie hebben. Ik denk niet dat je zo laag komt als 70 Hz, maar hoe dan ook heb je zeker mid-laagabsorptie.
Oké, duidelijk. Voor nu in ieder geval.

QuoteIk heb die calculator gebruikt om de probleemgebieden aan te duiden en bij meting kwamen die frequenties akelig dicht in de buurt van de theorie. Ook met je paneelabsorber blijft je ruimte akoestisch even groot. De absorber is als het ware onzichtbaar voor het geluid.
Elke akoestische maatregel (mits doordacht) is een stap in de goede richting. Je zult versteld staan van het effect van die projectiewand. Dus ja, het heeft zeker zin om die projectiewand te bouwen.
Ik ben ontzettend blij dit te lezen!  :pompom: Helaas door andere prioriteiten heeft dit even stilgelegen, maar ik zit nu met m'n tekenpotlood in m'n hand dit te typen.

QuoteEr is geen verschil tussen de afstemmogelijkheden van een paneel- of lattenabsorber. Een lattenabsorber kan lagere frequenties vangen en is dus effectiever voor het sublaag. Ik dacht dat mijn paneelabsorber van 4m ca. 70Hz absorbeerde en de lattenabsorbers resp. 60 en 50 Hz. Voor het echte sublaag zijn mijn lattenabsorbers te ondiep. Daar heb ik dan de RPG Modex Broadband voor. Die werkt van 35-5000 Hz.
Ok check, das goed te horen want maakt t wat minder complex voor me (qua benadering van de materie).

QuoteDat zijn al hele mooie waarden om te beginnen. Is redelijk vergelijkbaar met mijn ruimte. Jouw ratio is zelfs nog beter.
Super, dat kinkt als een mooie uitgangssituatie.

QuoteIk heb ook vaak een glimlach als ik mijn topic weer een teruglees. Die (soms flauwe) grappen houden het luchtig :D Mijn projectiewand 2.0 was een stuk lastiger te realiseren dan versie 1.0. Met name de lattenabsorbers zijn moeilijk om goed te krijgen en ze zijn loodzwaar. Versie 2 is ook dieper (30cm) dan versie 1 (15cm).
Ik zou beginnen met de paneelabsorber. Die is al moeilijk genoeg ;)
Ik heb de 400+ pagina's van versie 1 naar versie 2, met al je tussentijdse updates, gelezen en geloof je direct   :blink:  ;D

QuoteLeuke aanwinst weer. Vond hem zelf ook erg leuk, vandaar dat ik ook zoiets heb...
:popcorn:

QuoteSucces met de bouwplannen en schroom niet om te vragen. De antwoorden kunnen wel even duren, want ik heb het nogal druk met de voorbereidingen op de hond ;)
No problem, ik ga een schets en eerste opzet maken. Zal m ook hier plaatsen (zou nog even kunnen duren)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

Aangezien ik (nog) niet echt wat te melden heb, even een piepklein update-je:

Vond de tekst wel geinig ook:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

Vanmiddag m'n 'nieuwe' versterker ophalen bij de douane.
Heb via t forum een Pioneer VSX-LX51 en BDP-51FD aangeschaft en op laten sturen vanuit NL :D
Kan niet wachten...
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

luuk123456

Mooi maikel!  Nu aansluiten en genieten!
Zit er al enige vooruitgang in het DIY scherm of ben ik nu te ongeduldig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Maikel_audionerd

Quote from: luuk123456 on June 29, 2017, 20:16:02
Mooi maikel!  Nu aansluiten en genieten!
Zit er al enige vooruitgang in het DIY scherm of ben ik nu te ongeduldig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Hahaha Luuk
Had eerst de hoop vanmiddag de versterker nog aan te sluiten maar ga t niet redden denk ik.
Momenteel ontiegelijk druk met werk, ik moet eigenlijk echt gaan plannen, dat betekend dan smorgens vroeg beginnen tot, zeg 14:00-15:00, en dan de laatste 2 a 3 uur in de HT aan de slag.
Doordat ik t steeds drukker heb met m'n werk, waar ik erg blij mee ben, kom ik er niet aan toe. Smorgens pas rond 10:00 beginnen helpt ook niet mee natuurlijk  :P

Ik wil er overigens erg graag mee aan de slag. Maar eens wat spijkers met koppen slaan binnenkort (nou ja schroeven dan).
Plan is om de hout-skelet constructie op de muur op te bouwen. Het scherm wordt daar dan voor gespannen...
Dus... of je nou ongeduldig bent of dat ik niet ongeduldig genoeg ben, ik weet t niet haha, maar ik hoop binnenkort progressie te kunnen melden. De baan blijft toch druk en ik moet wat meer plannen, maar dat ben ik volledig verleerd sinds ik hier woon  :hehe:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

luuk123456

Neem je tijd Maikel,
Het moet vooral leuk blijven om te kunnen doen en geen verplichting worden!
Ik volg je topic als `n trouwe volger en zal het t.z.t. gaan meemaken!
Succes in ieder geval....

groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

HTip

Mooie aanwinsten Maikel. En je ruimte loopt niet weg, dus neem je tijd. Ik ben in totaal ook bijna 3,5 jaar bezig geweest ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Quote from: luuk123456 on June 30, 2017, 12:20:29
Neem je tijd Maikel,
Het moet vooral leuk blijven om te kunnen doen en geen verplichting worden!
Ik volg je topic als `n trouwe volger en zal het t.z.t. gaan meemaken!
Succes in ieder geval....

groet,
Luuk
Wees gerust Luuk, ik laat me de kop niet gek maken hoor haha, maar je hebt zeker een goed punt. Ik moet er gewoon eens echt mee bezig gaan  :)
Dank je wel, komt goed. Ik realiseer me dat m'n apparatuur schril afsteekt bij de crème de la crème van de meesten hier, maar ik doe lekker m'n eigen ding.
Quote from: HTip on June 30, 2017, 14:28:57
Mooie aanwinsten Maikel. En je ruimte loopt niet weg, dus neem je tijd. Ik ben in totaal ook bijna 3,5 jaar bezig geweest ;)
Dank je Philip, vind ik ook. Ik was eigenlijk op zoek naar een processor, maar die zijn zelfs tweedehands erg duur. Ik was erg blij toen ik deze combi tegenkwam.
Helemaal gelijk in, ik ga er ook de tijd voor nemen, maar mezelf kennende; als ik eenmaal bezig ben, ga ik als een razende. Dit wordt m'n eerste echte klusproject met hout, mooi materiaal en makkelijk te bewerken. Verwacht geen ultieme perfectie zoals bij jou, maar ik wil t wel netjes gaan doen. 3,5 jaar poeh, das wel lang zeg  :o

Ik ben trouwens erg benieuwd hoe dit nu presteert t.o.v. alle dedicated losse versterkers. Mooie van deze amp is dat hij zowel een pre-out als ook input heeft, dat maakt m in mijn situatie superflexibel.
De blurayspeler wordt dit weekend opgestuurd, t gaat dus nog even duren voor die binnenkomt maar daar verwacht ik een grote stap voorwaards, in ieder geval wat beeldkwaliteit betreft.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Ik kon na 1,5 jaar de eerste film kijken, maar het heeft nog 2 jaar geduurd voordat ik helemaal tevreden was, voornamelijk met de akoestiek. De 2e projectiewand heeft veel impact gehad...

Je hebt een mooie combi in huis gehaald. Passen heel goed bij elkaar, dus gaat helemaal goed komen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

De Pioneer Blu Ray speler heb ik ook nog gehad. Gaf een ontzettend strak plaatje altijd vond ik. Staat ook qua audio weergave zijn mannetje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Maikel_audionerd

Quote from: HTip on June 30, 2017, 22:16:44
Ik kon na 1,5 jaar de eerste film kijken, maar het heeft nog 2 jaar geduurd voordat ik helemaal tevreden was, voornamelijk met de akoestiek. De 2e projectiewand heeft veel impact gehad...

Je hebt een mooie combi in huis gehaald. Passen heel goed bij elkaar, dus gaat helemaal goed komen :thumbs-up:
Dank je Philip, soow zoveel geduld kan ik niet opbrengen hoor haha. Daarbij moest jij t natuurlijk allemaal eerst 'uitvinden' en kan ik zometeen op jouw ervaring meeliften. Ik ben eigenlijk wel een lucky basterd  :P  Ben heel benieuwd hoe het zometeen gaat met bouwen.
Qua opbouw is pioneer wel erg gaaf altijd vind ik, met zorg modulair opgebouwd, gister de kap eraf gehad; bovenkant van de kap was verbogen, kun je op de foto ook zien. Die moest weer wat rechtgebogen worden natuurlijk, kon ik meteen zien of er iets beschadigd was, alles zag er goed uit gelukkig. Dank je voor de heads up, blijft toch wel spannend.

Quote from: Kamidioblitz on July  1, 2017, 05:44:05
De Pioneer Blu Ray speler heb ik ook nog gehad. Gaf een ontzettend strak plaatje altijd vond ik. Staat ook qua audio weergave zijn mannetje.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Super, dat klinkt goed! Blij te horen. Had je audio via HDMI uitgang lopen of direct via cinch analoog aangesloten?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

MLCinema

Puur HDMI. Alleen voor film gebruikt[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Raymond187

Quote from: Maikel_audionerd on June 30, 2017, 15:53:16
Ik realiseer me dat m'n apparatuur schril afsteekt bij de crème de la crème van de meesten hier, maar ik doe lekker m'n eigen ding.
Ppff al had je 10 x beter dan de creme van dit forum, ik ben alleen jaloers op je woonplaats BKK  :pompom:

:D hahaha

Mooie spullen heb jtoch  :thumbs-up: De meeste die creme de la wattus hebben, zijn nooit lang tevreden ;)

HTip

#243
Quote from: Maikel_audionerd on July  1, 2017, 11:29:11
Dank je Philip, soow zoveel geduld kan ik niet opbrengen hoor haha. Daarbij moest jij t natuurlijk allemaal eerst 'uitvinden' en kan ik zometeen op jouw ervaring meeliften. Ik ben eigenlijk wel een lucky basterd  :P  Ben heel benieuwd hoe het zometeen gaat met bouwen.
Ik moest toen (inmiddels 10 jaar geleden :o) inderdaad veel eerst "uitvinden", maar ook ik heb kunnen meeliften op de kennis van anderen en die kennis dan verder uitgebouwd. De zelfbouwprojectiewand met akoestische panelen was wel de eerste die Toine had gemaakt, zeker met verzonken scherm en gordijnen. Sowieso was mijn ruimte voor hem een uitdaging gezien de afmetingen. Maar het is allemaal gelukt en daar ben ik nog steeds heel erg blij mee en ook wel een beetje trots op 8)

Ben ook benieuwd hoe jouw bouw straks gaat...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Quote from: Kamidioblitz on July  1, 2017, 15:55:51
Puur HDMI. Alleen voor film gebruikt[emoji4].

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ah ok, dank je Kamidioblitz  :thumbs-up: Goed om te weten.
Quote from: Raymond187 on July  1, 2017, 16:10:56
Ppff al had je 10 x beter dan de creme van dit forum, ik ben alleen jaloers op je woonplaats BKK  :pompom:

:D hahaha

Mooie spullen heb jtoch  :thumbs-up: De meeste die creme de la wattus hebben, zijn nooit lang tevreden ;)
Hahaha thanx Ray, ik ben ook erg happy met m'n spulletjes hoor. Verder ben ik nu al gezegend met een goede akoestiek en dat gaat dus nog beter worden binnenkort.
Zometeen een filmpje kijken in de 'oude' configuratie en dan morgen de nieuwe amp eens aansluiten, ben benieuwd!
Quote from: HTip on July  1, 2017, 17:05:10
Ik moest toen (inmiddels 10 jaar geleden :o) inderdaad veel eerst "uitvinden", maar ook ik heb kunnen meeliften op de kennis van anderen en die kennis dan verder uitgebouwd. De zelfbouwprojectiewand met akoestische panelen was wel de eerste die Toine had gemaakt, zeker met verzonken scherm en gordijnen. Sowieso was mijn ruimte voor hem een uitdaging gezien de afmetingen. Maar het is allemaal gelukt en daar ben ik nog steeds heel erg blij mee en ook wel een beetje trots op 8)

Ben ook benieuwd hoe jouw bouw straks gaat...
Soow Philip, daar mag je wel meer trots, zeg maar supertrots, op zijn hoor. Als ik weer in NL ben (volgend jaar) ga ik ontzettend graag op je uitnodiging in (zeker nog niet vergeten) om al dat moois te aanschouwen. In ga de gordijnen overigens wel achterwege laten, aangezien ik de gehele voorkant voorzien heb matzwart fluweel. Anders demp ik teveel.
Ik ben ook heel benieuwd hoe alles gaat zo

De blu-ray speler is met een grote sticker 'Fragile' onderweg hiernaartoe  ;)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RalphH

Quote from: Maikel_audionerd on July  1, 2017, 18:51:53
In ga de gordijnen overigens wel achterwege laten, aangezien ik de gehele voorkant voorzien heb matzwart fluweel. Anders demp ik teveel.

Ben vooral niet te voorzichtig met dempen, overdempen doe je naar mijn idee niet heel snel. Hoe rustiger/gedempter de ruimte, hoe beter je set naar voren komt en die wil je tenslotte horen, niet (de invloeden van) je kamer  ;).

Succes met de schroefjes en de latjes, mooi project!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maikel_audionerd

Quote from: RalphH on July  1, 2017, 19:45:00
Ben vooral niet te voorzichtig met dempen, overdempen doe je naar mijn idee niet heel snel. Hoe rustiger/gedempter de ruimte, hoe beter je set naar voren komt en die wil je tenslotte horen, niet (de invloeden van) je kamer  ;).

Succes met de schroefjes en de latjes, mooi project!
Aah check. Ik was juist bang dat nog meer dempen ten koste van de dynamiek zou gaan en die is nu prima in orde. Ik houd t in m'n achterhoofd Ralph, dank je voor de tip.
Ik kan (en ga) alle tips meenemen in t project  :colgate: Thanks
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RalphH

De meningen verschillen hierover hoor, dit is mijn visie. Maar wellicht goed om t goed af te wegen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maikel_audionerd

Quote from: RalphH on July  2, 2017, 00:01:24
De meningen verschillen hierover hoor, dit is mijn visie. Maar wellicht goed om t goed af te wegen.
Dat had ik inderdaad ook gehoord, ik ga gewoon fluweel plakken waar ik wil dan, en tussendoor telkens even luisteren. Dan hoor je snel genoeg wanneer t leven uit de muziek gaat. Dus ik ga t zeker afwegen, dat is ook het mooie aan opmerkingen zoals de jouwe, ik heb daar zeker wat aan hoor. Nogmaals bedankt, wordt gewaardeerd (evenals alle andere opmerkingen)  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

Kabels gelabeled en losgekoppeld.

Vanavond weer verder  :headbanging:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0