MA BX6 of RX6 i.c.m. Marantz SR6007 - MA Bronze BX2/BX1/BX Centre

Started by pieter85, April 24, 2014, 12:37:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pieter85

Hallo,

Op moment bestaat mijn set uit:
- Receiver: Marantz SR6007
- Blu-ray speler: Marantz UD5007
- Front speakers: Monitor Audio BX2 (2x)
- Center speaker: Monitor Audio BX Center
- Rear spekers: Monitor Audio BX1 (2x)
- Subwoofer: SVSound SB12-NSD

Nu ben ik erover aan het nadenken van deze 5.1 een 7.1 set te gaan maken en daarmee de BX2 speakers als "surroundspeakers" te gaan gebruiken (naast de luisterpositie) en de BX1 speakers als "backsurroundspeakers" (achter de luisterpositie) in gaan te zetten.

Opstelling:

Voor de Fronts wil ik dan nieuwe vloerstaanders aanschaffen, en zit de denken aan de volgende twee speakers:

- Monitor Audio Bronze BX6 (op moment te koop voor €450,- p/s bij: http://www.bestekeus.nl/product_info-n-Monitor_Audio_Vloerstaande_speaker_BX6_Black_Oak_Prijs_is_per_stuk_enkel_per_paar_te_bestellen_-pId-86621.html

- Monitor Audio Silver RX6 (op moment te koop voor €650,- p/s bij: http://www.bestekeus.nl/product_info-n-Monitor_Audio_Vloerstaande_speaker_RX6_Black_Oak_Prijs_is_per_stuk_enkel_per_paar_te_bestellen_-pId-194238.html

Het scheelt dus 400 euro totaal tussen deze twee.
Ik luister het ongeveer 70% muziek (in de meeste gevallen in stereo modus, af en toe in surround wanneer ik het mooi bij het nummer vind passen) vs 30% kijken naar films.

Nu is mijn vraag:
- Welke speakers zullen het beste bij de rest van de set passen
- Zijn de RX6 echt zoveel beter in wanneer ik luister naar muziek in stereo modus
- Zijn de RX6 het prijsverschil waard?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening en mogelijke ervaring.
- Bad Sound Kills Good Music -

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver 50 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Isotek Premium Powercord | Libratone Classic Zipp - New Zipp CPH - New Zipp Nordic Black - New Zipp Mini CPH | Oppo HA-2 | Denon AH-MM400 | Sennheiser IE80 | Parrot Zik 3 | Sony WI-1000X | |Atacama Audio[/

MaLa

Aangezien je voornamelijk muziek luistert zou ik zeker voor de RX6 gaan. Deze krijgen goede reviews op het internet, en aangezien je binnen hetzelfde merk blijft zal de sound ook niet zo sterk verschillen van de rest van je surround set, dus je hebt nog altijd een mooie surround bubble met homogeen geluid (mits goed ingeregeld).
XTZ - BK - Marantz

pieter85

- Bad Sound Kills Good Music -

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver 50 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Isotek Premium Powercord | Libratone Classic Zipp - New Zipp CPH - New Zipp Nordic Black - New Zipp Mini CPH | Oppo HA-2 | Denon AH-MM400 | Sennheiser IE80 | Parrot Zik 3 | Sony WI-1000X | |Atacama Audio[/

Siddartha

waarom koop je geen extra set BX2 erbij? je hebt toch een sub voor de lage frequenties, en dan heb je ook echt een soundbubble.

Overigens uit eigen nieuwsgierigheid, hoe klinken de BX2 op de SR6007? Heb dezelfde receiver en was wel geïnteresseerd in deze...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pieter85

Quote from: Siddartha on April 24, 2014, 14:08:31
waarom koop je geen extra set BX2 erbij? je hebt toch een sub voor de lage frequenties, en dan heb je ook echt een soundbubble.

Overigens uit eigen nieuwsgierigheid, hoe klinken de BX2 op de SR6007? Heb dezelfde receiver en was wel geïnteresseerd in deze...

Hoe bedoel je soundbubble? vloerstaanders (de BX6/RX6/Siilver 6) klinken toch altijd nog beter dan de BX2?
De BX2 klinkt overigens prachtig icm de SR6007!
- Bad Sound Kills Good Music -

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver 50 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Isotek Premium Powercord | Libratone Classic Zipp - New Zipp CPH - New Zipp Nordic Black - New Zipp Mini CPH | Oppo HA-2 | Denon AH-MM400 | Sennheiser IE80 | Parrot Zik 3 | Sony WI-1000X | |Atacama Audio[/

pieter85

Weet iemand precies de verschillen tussen de nieuwe Silver 6  en de RX6 speaker?

Silver 6: http://www.whathifi.com/review/monitor-audio-silver-6

RX6: http://www.whathifi.com/review/monitor-audio-silver-rx6
- Bad Sound Kills Good Music -

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver 50 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Isotek Premium Powercord | Libratone Classic Zipp - New Zipp CPH - New Zipp Nordic Black - New Zipp Mini CPH | Oppo HA-2 | Denon AH-MM400 | Sennheiser IE80 | Parrot Zik 3 | Sony WI-1000X | |Atacama Audio[/

pieter85

Quote from: pieter85 on April 24, 2014, 14:21:22
Weet iemand precies de verschillen tussen de nieuwe Silver 6  en de RX6 speaker?

Silver 6: http://www.whathifi.com/review/monitor-audio-silver-6

RX6: http://www.whathifi.com/review/monitor-audio-silver-rx6

Is de nieuwe silver een nog betere keuze ten opzichte van de RX6?
- Bad Sound Kills Good Music -

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver 50 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Isotek Premium Powercord | Libratone Classic Zipp - New Zipp CPH - New Zipp Nordic Black - New Zipp Mini CPH | Oppo HA-2 | Denon AH-MM400 | Sennheiser IE80 | Parrot Zik 3 | Sony WI-1000X | |Atacama Audio[/

Xstream

Zoiets is ook wel persoonlijk natuurlijk. Zelf luisteren is het beste advies.

Ik kan alleen zeggen dat ik de BX2 en de RX6, even los van een groter bereik van de RX6, op zich niet heel veel vind verschillen. Natuurlijk is de RX6 beter met meer laag en iets sprankelender in de details, maar of dat de meerprijs waard is kun alleen jij bepalen.
De BX6 heb ik nooit gehoord.
Ook bovenstaande adviezen kun je IMO niks mee. Alleen maar meningen op basis van algemene reviews en niet persoonlijke ervaringen.

Alleen Siddartha heeft een valide punt en goede oplossing.
Aangezien je 't budget schijnt te hebben en je veel muziek luistert zou ik de RX6 echter wel serieus overwegen, want dan kan een beetje meer bereik, body en openheid zeker die meerprijs rechtvaardigen. Misschien een luistersessie tussen de 2 plannen?
De Silver 6 heb ik geen ervaring mee.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

pieter85

Quote from: Xstream on April 24, 2014, 15:59:48
Zoiets is ook wel persoonlijk natuurlijk. Zelf luisteren is het beste advies.

Ik kan alleen zeggen dat ik de BX2 en de RX6, even los van een groter bereik van de RX6, op zich niet heel veel vind verschillen. Natuurlijk is de RX6 beter met meer laag en iets sprankelender in de details, maar of dat de meerprijs waard is kun alleen jij bepalen.
De BX6 heb ik nooit gehoord.
Ook bovenstaande adviezen kun je IMO niks mee. Alleen maar meningen op basis van algemene reviews en niet persoonlijke ervaringen.

Alleen Siddartha heeft een valide punt en goede oplossing.
Aangezien je 't budget schijnt te hebben en je veel muziek luistert zou ik de RX6 echter wel serieus overwegen, want dan kan een beetje meer bereik, body en openheid zeker die meerprijs rechtvaardigen. Misschien een luistersessie tussen de 2 plannen?
De Silver 6 heb ik geen ervaring mee.

Siddartha bedoelt dat ik 2 BX2's erbij koop zodat deze als fronts en als surroundspeakers heb, en de BX1 als surroundback?
Dit is wel een heel veel goedkopere oplossing dan de RX6.

Wat bedoel je met een groot bereik? Dat RX6 veel beter een kamer kan vullen dan de BX2?

Ik heb speel met een subwoofer (SVSoundSB12-NSD), dus dat de RX6 meer laag weergeeft heeft voor mij niet heel veel meer waarde, aangezien ik toch de crossover op 60 hz zet (laagste bereik van de RX6 is namelijk 38 hz, dat x 1,5   = crossover op 60 hz).

Tenslotte:
Als ik meningen bekijk van de Silver 6 vs de RX6 schijnt de Silver 6 nog een stukje beter te zijn omdat dit ook de vervanger is van de RX6 en dus de "verbeterde versie" is (ook volkomen logisch in mijn ogen dat deze alleen maar beter kan zijn denk je niet): http://www.avforums.com/threads/monitor-audio-silver-speakers.1823166/


- Bad Sound Kills Good Music -

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver 50 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Isotek Premium Powercord | Libratone Classic Zipp - New Zipp CPH - New Zipp Nordic Black - New Zipp Mini CPH | Oppo HA-2 | Denon AH-MM400 | Sennheiser IE80 | Parrot Zik 3 | Sony WI-1000X | |Atacama Audio[/

Xstream

Met bereik bedoel ik zowel frequentie als inderdaad kamer vullend. Het heeft gewoon meer body en power. Iets wat minder ernstig is met je sub, en dus heb je voor 't laag de RX6 niet direct nodig inderdaad. Al merk ik zelf dat ik 't mooier vind klinken zonder m'n sub, of heel lichtjes en laag ingesteld, met m'n RX6. Maargoed, dat ligt ook aan de ruimte (vooral hout) en akoustiek.

De opmerking van Siddartha kan ik 't ook alleen maar mee eens zijn. De BX2's zijn uitstekende speakers die ik ook met veel plezier gebruik. Je sub kan dan 't laag oppakken en het scheelt flink in de knaken.
Maar zelf luisteren kan nooit kwaad.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Siddartha

Een perfecte soundbubble krijg je allen maar met identieke speakers, tuurlijk is het beter om dezelfde serie te pakken dan bijvoorbeeld van een compleet ander merk, maar das hier niet aan de orde.

Als je veel stereo gaat luisteren met muziek (zonder sub) dan zijn rx of bx6 wel te overwegen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pieter85

Quote from: Siddartha on April 24, 2014, 19:22:37
Een perfecte soundbubble krijg je allen maar met identieke speakers, tuurlijk is het beter om dezelfde serie te pakken dan bijvoorbeeld van een compleet ander merk, maar das hier niet aan de orde.

Als je veel stereo gaat luisteren met muziek (zonder sub) dan zijn rx of bx6 wel te overwegen.

Ik luister stereo wel altijd met de sub aan, dan zou de BX2 voldoende moeten zijn vind jij?
- Bad Sound Kills Good Music -

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver 50 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Isotek Premium Powercord | Libratone Classic Zipp - New Zipp CPH - New Zipp Nordic Black - New Zipp Mini CPH | Oppo HA-2 | Denon AH-MM400 | Sennheiser IE80 | Parrot Zik 3 | Sony WI-1000X | |Atacama Audio[/

Siddartha

In principe voor laagweergave wel al is het een ander geluid met vloerstaanders zonder sub dan met monitoren icm sub.
Muziek kent over het algemeen niet zo'n hele lage frequenties en is een sub niet per es nodig. Vloerstaanders gaan wel weer iets lager dan monitoren, voor muziek misschien voldoende, voor het lfe signaal van films niet.

Ik ken de Svs subs niet zo goed om te kunnen beoordelen of deze voor muziek erg geschikt zijn.
Je weet hoe het nu klinkt met monitoren en sub, wellicht kun je bij een audiozaak testen icm jouw reciever.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pieter85

Quote from: Siddartha on April 24, 2014, 21:27:18
In principe voor laagweergave wel al is het een ander geluid met vloerstaanders zonder sub dan met monitoren icm sub.
Muziek kent over het algemeen niet zo'n hele lage frequenties en is een sub niet per es nodig. Vloerstaanders gaan wel weer iets lager dan monitoren, voor muziek misschien voldoende, voor het lfe signaal van films niet.

Ik ken de Svs subs niet zo goed om te kunnen beoordelen of deze voor muziek erg geschikt zijn.
Je weet hoe het nu klinkt met monitoren en sub, wellicht kun je bij een audiozaak testen icm jouw reciever.

Stel dat ik de RX6 of de Silver 6 zou kopen dan zou ik sowieso de sub laten meespelen en de crossover voor de fronts op 60 hz zetten, dat veranderd dus niet (zo heb ik het nu ook ingesteld met de BX2 als front, de BX2 spelen al vanaf 42 hz, de RX6 vanaf 38 hz, scheelt dus niet veel).
Ik vind het namelijk heerlijk klimken met de SVS subwoofer, muziekaal klinkt hij geweldig en met films kijken niet minder. Daar verander ik dus niets aan.

Het lijkt mij dat in dit geval icm de kleine zithoek die ik nu heb (3 x 3 meter) ik niet heel veel voordeel zal merken bij het plaatsen van een Silver 6 of RX6 denk je niet??
- Bad Sound Kills Good Music -

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver 50 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Isotek Premium Powercord | Libratone Classic Zipp - New Zipp CPH - New Zipp Nordic Black - New Zipp Mini CPH | Oppo HA-2 | Denon AH-MM400 | Sennheiser IE80 | Parrot Zik 3 | Sony WI-1000X | |Atacama Audio[/

Xstream

Het klinkt inderdaad alsof BX2 voor jou een prima oplossing is.
Het zorgt voor homogeniteit, wat je niet hebt met de RX6, die iets neutraler / opener zijn qua karakter.

En sowieso, je kunt 't altijd proberen met de BX2. Je loopt meer risico met de RX6 en Silver. Als dat niet bevalt dan zit je. En je geeft al aan dat 't heerlijk klinkt, dus waarom veranderen.
Verder valt er weinig te zeggen behalve zelf gaan luisteren in een audio zaak of lenen (de betere audio zaken doen dat) en bij jou thuis proberen en ondervinden wat 't fijnst klinkt.

Ik heb hier de complete 5.0 RX set, maar ik zou zelf ook niet ineens een MA uit een andere serie ertussen plaatsen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Doubleoz

Ik weet niet waar je vandaan komt (ik omgeving Nijmegen) maar ik heb een set Monitor Audio RX6 black oak speakers die ik mogelijk wel wil verkopen. Afhankelijk waar je woont zou je ze wel mogen ophalen om thuis te luisteren hoe dit klinkt. Ik hoor het wel als je van het aanbod eventueel gebruik wilt maken.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Siddartha

als je nu de BX2 koopt en later er toch voor kiest om de BX6 te kopen, dan weet ik wel iemand die die BX2 wilt overnemen ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pieter85

Quote from: Xstream on April 25, 2014, 09:54:47
Het klinkt inderdaad alsof BX2 voor jou een prima oplossing is.
Het zorgt voor homogeniteit, wat je niet hebt met de RX6, die iets neutraler / opener zijn qua karakter.

En sowieso, je kunt 't altijd proberen met de BX2. Je loopt meer risico met de RX6 en Silver. Als dat niet bevalt dan zit je. En je geeft al aan dat 't heerlijk klinkt, dus waarom veranderen.
Verder valt er weinig te zeggen behalve zelf gaan luisteren in een audio zaak of lenen (de betere audio zaken doen dat) en bij jou thuis proberen en ondervinden wat 't fijnst klinkt.

Ik heb hier de complete 5.0 RX set, maar ik zou zelf ook niet ineens een MA uit een andere serie ertussen plaatsen.

Hoi,

Stel dat ik toch zuilspeakers zou willem kopen , is het dan misschien toch beter die uit dezelfde serie te kopen (dus in mijn geval de Bronze serie, dus de BX6) ipv de RX6 of de Silver 6??
Denk jij dat daarnaast dat de nieuwe silver 6 meer in karakter kan afwijken van de BX2 dan de RX6 of zou dat niet veel uitmaken?

De reden om ook over te willen gaan naar zuilspeakers is dat ik toch binnen 2 jaar sil verhuisen met waarschijnlijk een stuk grotere woonkamer als gevolg, en ik denk dat de BX2 dan niet zwaar en vullend genoeg zijn om te blijven gebruiken als Frontspeakers.
In de huidige woonkamer met een gedeelte van 3 bij 3 meter voldoen ze overigens prima.
- Bad Sound Kills Good Music -

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver 50 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Isotek Premium Powercord | Libratone Classic Zipp - New Zipp CPH - New Zipp Nordic Black - New Zipp Mini CPH | Oppo HA-2 | Denon AH-MM400 | Sennheiser IE80 | Parrot Zik 3 | Sony WI-1000X | |Atacama Audio[/

pieter85

Quote from: Doubleoz on April 25, 2014, 10:26:10
Ik weet niet waar je vandaan komt (ik omgeving Nijmegen) maar ik heb een set Monitor Audio RX6 black oak speakers die ik mogelijk wel wil verkopen. Afhankelijk waar je woont zou je ze wel mogen ophalen om thuis te luisteren hoe dit klinkt. Ik hoor het wel als je van het aanbod eventueel gebruik wilt maken.

Bedankt voor je aanbod! Nijmegen is bijna de andere kant van NL dus dat is wel een stukje rijden.
Op moment ben ik nog in de "onderzoekfase" dus ik koop nu nog ff niets maar mocht ik gebruik willen maken van je aanbod dan hoor je van me.
- Bad Sound Kills Good Music -

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver 50 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Isotek Premium Powercord | Libratone Classic Zipp - New Zipp CPH - New Zipp Nordic Black - New Zipp Mini CPH | Oppo HA-2 | Denon AH-MM400 | Sennheiser IE80 | Parrot Zik 3 | Sony WI-1000X | |Atacama Audio[/

pieter85

Nog iets anders betreffende de RX6 en de nieuwe Silver 6.
De RX6 draait op 6 ohm weerstand, (mijn SR6007 geeft op 6 ohm 190 watt per kanaal).
De nieuwe Silver 6 draait op 8 ohm (mijn SR6007 geeft op 8 ohm 110 watt per kanaal).
Betekent dit dat de RX6 een stuk harder zullen spelen dan de Silver 6?

De bronze BX draaien allemaal op 8 ohm, gaat het goed wanneer de fronts op 6 ohm draaien en de rest op 8 ohm? Kan dat tegelijkertijd??

Wat denken jullie Xstream en Siddartha?
Want als dat kan zou ik beter de RX6 kunnen nemen vs de Silver 6 aangezien deze dan een stukje harder kunnen!
- Bad Sound Kills Good Music -

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver 50 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Isotek Premium Powercord | Libratone Classic Zipp - New Zipp CPH - New Zipp Nordic Black - New Zipp Mini CPH | Oppo HA-2 | Denon AH-MM400 | Sennheiser IE80 | Parrot Zik 3 | Sony WI-1000X | |Atacama Audio[/

Siddartha

Verschillende impedanties kunnen wel tegelijkertijd hoor omdat de verschillende kanalen door aparte eindtrappen worden bediend.
Daarnaast is,zoals je bij de specs van de Marantz ziet, het vermogen groter bij een lagere impedantie. In de praktijk ga je hier denk ik niet veel verschil in horen. Mij lijkt dat kn ieder geval geen argument om voor de een of de ander te kiezen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pieter85

Quote from: Siddartha on April 27, 2014, 00:51:44
Verschillende impedanties kunnen wel tegelijkertijd hoor omdat de verschillende kanalen door aparte eindtrappen worden bediend.
Daarnaast is,zoals je bij de specs van de Marantz ziet, het vermogen groter bij een lagere impedantie. In de praktijk ga je hier denk ik niet veel verschil in horen. Mij lijkt dat kn ieder geval geen argument om voor de een of de ander te kiezen.

Ok, duidelijk, bedankt. De Silver 6 is dus de opvolger van de RX6 en helemaal niet veel duurder. Is het dan sowieso niet beter deze te kopen ipv de RX6, of kan juist een nieuwere versie weer heel anders klinken dan de RX6 en helemaal anders dan de rest van de Bronze BX serie die ik heb?
- Bad Sound Kills Good Music -

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver 50 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Isotek Premium Powercord | Libratone Classic Zipp - New Zipp CPH - New Zipp Nordic Black - New Zipp Mini CPH | Oppo HA-2 | Denon AH-MM400 | Sennheiser IE80 | Parrot Zik 3 | Sony WI-1000X | |Atacama Audio[/

Doubleoz

Ik zou de RX6 persoonlijk niet meer nieuw kopen aangezien dat een aflopend model is. De Silver 6 is een doorontwikkeling van de RX6 dus zal meestal wel wat beter klinken, dit was tenminste ook met de RS6 en RX6 zo. Maar als ik beide speakers via internet op zoek dan is een set RX6 speakers nieuw 300 euro goedkoper dan de Silver 6. Dan moet je voor jezelf de keuze maken of je dit het geld waard vind.

Qua klank zal het niet compleet anders klinken verwacht ik. Ik verwacht niet dat de Silver 6 bijvoorbeeld veel neutraler zal klinken dan de RX6. Ik denk dat het type sound wel vergelijkbaar zal zijn.


Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

squeek

Mezelf even mengen in het gesprek  :)

Ik vind het verschil tussen de bronze reeks of de silver reeks best wel groot. Als je set volledig uit de bronze reeks bestaat ga je een veel beter homogeen geluidsbeeld krijgen als je het bij de bronze reeks houdt. Als je gaat mengen ga je een mindere 7.1 creëren ipv de 5.1 die je nu hebt. Ondanks de betere front. My 2cts
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

pieter85

Bedankt voor je mening!
Jij zou dus in mijn plaas eerder een BX6 kopen ipv een RX6 of Silver 6?
Zal bij stereo luisteren het geluid echt minder zijn dan bij de RX6 of Silver 6 of is dat ook voor een groot gedeelte smaak??
De bronze serie is tenslotte een lagere serie dan de silver serie.

Quote from: squeek on April 27, 2014, 17:27:48
Mezelf even mengen in het gesprek  :)

Ik vind het verschil tussen de bronze reeks of de silver reeks best wel groot. Als je set volledig uit de bronze reeks bestaat ga je een veel beter homogeen geluidsbeeld krijgen als je het bij de bronze reeks houdt. Als je gaat mengen ga je een mindere 7.1 creëren ipv de 5.1 die je nu hebt. Ondanks de betere front. My 2cts
- Bad Sound Kills Good Music -

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver 50 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Isotek Premium Powercord | Libratone Classic Zipp - New Zipp CPH - New Zipp Nordic Black - New Zipp Mini CPH | Oppo HA-2 | Denon AH-MM400 | Sennheiser IE80 | Parrot Zik 3 | Sony WI-1000X | |Atacama Audio[/