Aansturing apparatuur in inbouwkast, hoe beste te doen?

Started by telcoman, April 23, 2014, 12:12:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

telcoman

Hoop dat iemand me advies kan geven.

Al onze apparatuur is weggewerkt in inbouwkast. Het gaat om een receiver, beamer, mac mini en bluy ray dvd speler. Nu wil ik deze apparatuur graag via IR of wifi aansturen. Alles staat in een houten kast, dus het is geen probleem om een IR-oogje te monteren en intern te bekabelen. De apparatuur wordt via bekabeld ethernet aan een switch gehangen.

Nu is mijn punt: hoe kan ik dit het beste aansturen? De receiver heeft IR in en out. Ik zoek bij voorkeur een oplossing die gebruik maakt van de afstandsbediening(en) van de apparaten of een heel gebruiksvriendelijke app. In de inbouwkast kan ik ook makkelijk een knoppenpaneel kwijt, in mijn ervaring (op kantoor) werk dit ook heel makkelijk (dan druk je met een drukknop op 'on' en gaat het scherm via IR aan.)

Ik heb het iRule systeem bekeken, dit ziet er goed uit maar komt mij qua configuratie niet gebruiksvriendelijk over. Ik kan ernaast zitten.

denoontje

Ik gebruik een logitech harmony 1000,

Deze kan rf zenden naar een blaster.
De blaster is voorzien snoertjes met  een ir oog voor apparatuur die geen ir in heeft.
Versterker en bd speler zitten via snoertje op de blaster via de ir in

marcelvandekamp

liep laatst tegen hetzelfde aan. Via eBay een IR extender setje gekocht (voor 8 euro incl verzendkosten). Dit setje kan 4 apparaten voorzien. Voeding gaat via een usb stekker. Het centrale ontvangstoog zit nu net onder mijn TV (klein, zwart, valt amper op, alleen het groene ledje). De andere oogjes zitten op mijn apparatuur. werkt perfect!
met vriendelijke groet,

marcel

telcoman

Ga uiteindelijk voor de Marmitek Powermid 300. Doorslag geeft de mogelijkheid de receiver (batterijgevoed) te plaatsen waar ik wil. Omdat ik hem in combi met een beamer wil gaan gebruiken, geeft dat me de mogellijkheid de afstandsbediening op het scherm te richten.

http://www.marmitek.com/nl/product-details/audio-video-at-home/overal-bedienen/bedienen-van-av-apparaten-die-uit-het-zicht-staan/powermid-300-xtra.php