Tweeter avalon symbol resoneerd

Started by Peter focus, April 22, 2014, 18:37:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter focus

Geachte audio vrienden,

Ik heb een set avalon symbol en van 1 speaker is zo goed als zeker de tweeter stuk.
Hij resoneerd. Vooral met piano geluid.

Ik heb geïnformeerd naar een nieuwe tweeter, Zitten 1" titanium inverted dome tweeters in.

Deze zijn niet meer te verkrijgen dus moet een nieuwere type kopen.
Prijs 550 euro. Bij music more.

Mijn vraag is, is een tweeter te repareren.
Of weet iemand of het ergens goedkoper kan.

Alvast bedankt,
Peter

Kjelt

Ik ben bang dat het alleen maar duurder wordt, je zult bij vervanging door een ander type de tweeter van de andere speaker ook vervangen  :(
Ik heb het zelf ook meegemaakt.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peter focus

Ik weet niet of het dezelfde is. Lijkt wel veel op het nieuwe exemplaar.
Zou avalon niet de tweeter speciaal laten aanpassen voor hun zelf ?

Groet,
Peter

dre73

Ik zet daar altijd mijn vraagtekens bij.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Thanatos

Zal je een email adres per pm sturen van iemand die mij al een aantal keer uit de brand heeft geholpen met tweeter problemen. Oa een Avalon monitor.. maar daar zat een mb quart tweeter in meende ik..

Peter focus

Je wilt het niet geloven. De tweeter is er gisteravond helemaal mee gestopt.
Heb de tweeters omgewisseld om het filter uit te sluiten. Maar het is echt de tweeter die dus stuk is.

Dus maar even nadenken wat wijsheid is,



aws

#7
Quote from: Peter focus on April 22, 2014, 18:37:46

Ik heb geïnformeerd naar een nieuwe tweeter, Zitten 1" titanium inverted dome tweeters in.
Deze zijn niet meer te verkrijgen dus moet een nieuwere type kopen.
Prijs 550 euro. Bij music more.
Mijn vraag is, is een tweeter te repareren.
Of weet iemand of het ergens goedkoper kan.


Is natuurlijk belachelijk veel geld voor 1 tweeter. Zelf heb ik sonus faber en ook daarin zitten vaak standaard luidsprekers van scanspeak of seas, wel of niet met een kleine aanpassing.
Je kunt beter even research voeren om precies achter te komen welk type tweeter er in de Avalon zit, dus merk en liefst een datasheet waar de specificaties opstaan. Zul je zien dat je voor veel en veel minder een passende oplossing kunt vinden. Wel is het zo dat je dan wellicht beide tweeters dan moet vervangen om een goed en evenwichtig geluidsbeeld te houden.
Kijk anders ook op Ebay, staan vaak dit soort dingen te koop.

Update:  Jij bent niet de enige met dit probleem, kijk hier maar eens: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=21404.0
Is dus i.d.d. die focal tweeter, waarschijnlijk de TC120 met de 4 inbusboutjes op de tweeterplaat.


dre73

Is het niet de tc90?

De tc120 is 120mm breed.(stom toeval.... :D)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

aws

#10
Sorry, begrijp je antwoord niet, welke maat is jouw tweeter precies? Als het de tc90 moet zijn, hier staan ook de specs op zelfde site: http://www.diyparadiso.com/datasheets/speaker/focal/TC90TD5.pdf

Alleen had ik begrepen uit een ander topic, dat er op de tweeter van de Avalon Symbol 4 imbus boutjes zouden zitten op de frontplaat zoals bij de tc120, dus zou het de tc120 moeten zijn.  http://www.wooriaudio.com/bbs/data/avalon/sym3.jpg

mijkie

een foto zal ons helpen denk ik , liefst ook van de achterkant van de tweeter...
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

aws

Daar zal hoogst waarschijnlijk alleen de naam van avalon te zien zijn. ;)

mijkie

#13
als je niet kijkt ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Peter focus

Vandaag contact gehad met Total speaker repair.
Tweeter in overleg opgestuurd daar naar toe.

Ben benieuwd.
Ik laat het jullie weten,

Ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.