Welke hoofdtelefoon voor ±75 euro?

Started by aMUSEd, April 21, 2014, 22:20:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aMUSEd

Na wat leeswerk op headfi en sites van producenten, heb ik een kleine selectie gemaakt (sennheiser, AKG, Audio technica, Shure, Grado (helaas iets buiten budget)). Maar ik zou graag ook jullie mening willen weten.

De hoofdtelefoon zal vooral gebruikt worden icm ipad/ipod.
Geen in-ear, draagcomfort is erg belangrijk... naast een goed geluid natuurlijk  ;)
Iemand een suggestie?

edgnoj

#1
Als draagcomfort naast een goede geluidskwaliteit belangrijk zijn dan kan ik je de Philips Fidelio M1 aanraden. Adviesprijs rond de 120 euro, maar als je goed zoek lukt het ook wel voor rond de 75 euro. Ik ben zeer gevoelig voor dingen op mijn hoofd, maar deze koptelefoon kan ik urenlang achtereen verdragen.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

aMUSEd

Thanks, ga ik gelijk even naar kijken.

Paul1967

Audio Technica ATH-M50. Zeer goed draagcomfort met daarbij een subliem geluid.
Nieuw zit deze wel boven je budget (met googlen vanaf 132 euro in NL), 2de hands onder de 100 euro te krijgen op MP.
Op ebay.com nieuw onder de $100, maar zit je weer met verzendkosten en evt invoerkosten.

Roksan

Als je je budget iets kan verhogen, een AKG K551 voor 91 euro bij Redcoon
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

aMUSEd

Quote from: Paul1967 on April 22, 2014, 01:36:30
Audio Technica ATH-M50. Zeer goed draagcomfort met daarbij een subliem geluid.
Nieuw zit deze wel boven je budget (met googlen vanaf 132 euro in NL), 2de hands onder de 100 euro te krijgen op MP.
Op ebay.com nieuw onder de $100, maar zit je weer met verzendkosten en evt invoerkosten.
Ik heb de M30 op m'n lijstje staan maar weet niet hoe die met de M50 verhoudt... enig idee?

aMUSEd

#6
Quote from: Roksan on April 22, 2014, 05:38:02
Als je je budget iets kan verhogen, een AKG K551 voor 91 euro bij Redcoon
Is dat de witte variant van de k550? Die prijs kan toch niet kloppen... :o

Roksan

Ja dat is de witte. Zal voor die prijs snel uitverkocht zijn.....
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Maneblusser

Je hebt niet echt gespecifieerd of je een open /halfopen of gesloten koptelefoon wil. Maar voor gebruik van een ipad/ipod zal een gesloten het meest aan te raden zijn. Ik heb mijn vriendin een Sennheiser HD439 kado gedaan. Kan je overal vinden. Kost rond de 85 euro. Is zeeeeer comfortabel. En voor een gesloten koptelefoon, klinkt het nog goed ook. Niet zo goed als een Grado PS1000 natuurlijk , maar we gaan geen appelen met citroenen vergelijken. Als de 439 toch te duur is, hebben ze nog altijd de 429 in het gamma : die heb ik nog niet gehoord , maar door de band is de 4x9 reeks van Sennheiser zijn geld dubbel en dik waard.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

aMUSEd

Gesloten of halfopen inderdaad. De 439/29 staat ook op het lijstje  :)

aMUSEd

Quote from: Roksan on April 22, 2014, 05:38:02
Als je je budget iets kan verhogen, een AKG K551 voor 91 euro bij Redcoon
Heb de gok met de AKG maar genomen.
Voor dat bedrag kan het eigenlijk geen miskoop zijn.
Nu hopen dat de sound me bevalt.

Bedankt voor jullie hulp  :clapping: :pompom: :worship:

Roksan

Feli, moet vast goed komen. Let wel op dat je hem een flinke tijd laat inspelen. Na een uurtje of 100 speelt die echt op zijn best!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

aMUSEd

bedankt! 100 uur  :o... niet gelijk een oordeel vellen dus  :)

Roksan

Zoiets wel ja. Ik had de mijne gewoon 5 dagen continu laten spelen op mijn mp3 speler.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

aMUSEd

Quote from: Roksan on April 22, 2014, 21:23:29
Zoiets wel ja. Ik had de mijne gewoon 5 dagen continu laten spelen op mijn mp3 speler.
Goed plan.

tan1415

Ik zou tweedehands gaan kijken.
Sub 100€...Creative Aurvana Live. Via amazon.de 50 nieuw of 40¤ tweedehands.

Btw de akg 551 is beetje bas light.

garmtz


aMUSEd

Quote from: tan1415 on April 24, 2014, 21:01:13
Btw de akg 551 is beetje bas light.
Ik kan me die mening wel voorstellen. Alhoewel de ht nog wel moet inspelen.

Quote from: garmtz on April 24, 2014, 21:05:16
De 551 is bas-correct... :)
Wat bedoel je Garmtz? Bass-correct als in 'niet aangezet'?

tan1415

Quote from: aMUSEd on April 24, 2014, 21:23:43
Ik kan me die mening wel voorstellen. Alhoewel de ht nog wel moet inspelen.
Wat bedoel je Garmtz? Bass-correct als in 'niet aangezet'?

Ik ben bang dat het niet veel zal verbeteren. Als je weinig headsets hebt en geen andere gaat proberen of kopen...dan zal je gauw genoeg wennen aan het geluid.
Maar het vinden van een passende koptelefoon is een dure grap.


Garmt welke koptelefoons vindt je mooi qua geluid? Ben benieuwd.

aMUSEd

Quote from: tan1415 on April 25, 2014, 11:30:19
Ik ben bang dat het niet veel zal verbeteren. Als je weinig headsets hebt en geen andere gaat proberen of kopen...dan zal je gauw genoeg wennen aan het geluid.
Maar het vinden van een passende koptelefoon is een dure grap.
Ben ook niet van plan om er een hobby van te maken  ;)

tan1415