Multi zone marantz sr7008

Started by RonG, April 17, 2014, 22:25:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Ik heb een paar speakers in een andere kamer aangesloten op de "front wide" speaker aansluiting op de marantz zoals in de handleiding wordt aangegeven om deze als zone 2 te gebruiken.

Maar wat ik ook probeer, ik krijg er geen geluid uit. Ik selecteer dan zone 2 en dan een bron, bv mijn nas met muziek of internet radio.

Iemand misschien een idee? Ik kom er niet uit  :(

Witalik

Pp mijn receiver zit er achterop ook nog een klein  switchje die ik in kan drukken waarmee ik moet bepalen of ze als zone gebruikt worden of als normale 7.1 speakers. weet niet of de Marantz dat ook toevallig heeft ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

thebest106

Heb je bij amp setting wel de 7.1 + zone 2 instelling gekozen? (luidspreker> handmatig > verst. toewijzen> dan toewijsmodus op 7.1ch + zone  2 > en dan bij hoofdluidspreker S. back/ F.Height selecteren) zo zou het moeten werken.

RonG

Bedankt voor je antwoord :)

Dat zit er bij de marantz niet op en wordt ook niet genoemd in de handleiding helaas.

RonG

#4
Quote from: thebest106 on April 17, 2014, 22:48:50
Heb je bij amp setting wel de 7.1 + zone 2 instelling gekozen? (luidspreker> handmatig > verst. toewijzen> dan toewijsmodus op 7.1ch + zone  2 > en dan bij hoofdluidspreker S. back/ F.Height selecteren) zo zou het moeten werken.

Daar zeg je zo iets, hij staat als 9.1 ingesteld idd. Maar wanneer ik dan zoals je zegt 7.1 +zone 2 selecteer springt gelijk weer terug naar 9.1.
Dit kan natuurlijk wel verklaren waarom het nu niet werkt.

thebest106

Zet zone 2 eerst eens standby (uitgeschakeld) en probeer het dan nog eens, hier kan ik de optie gewoon selecteren en hoor ik het klikken van de relais na bevestiging van de keuze (back toets). In mijn geval wel niets aangesloten op deze terminals, dus werking kan ik niet bevestigen

RonG

Quote from: thebest106 on April 17, 2014, 23:30:06
Zet zone 2 eerst eens standby (uitgeschakeld) en probeer het dan nog eens, hier kan ik de optie gewoon selecteren en hoor ik het klikken van de relais na bevestiging van de keuze (back toets). In mijn geval wel niets aangesloten op deze terminals, dus werking kan ik niet bevestigen

Bedankt voor de info, ben zeker dat het daaraan ligt :)

Ga het morgen testen. Ik doe de settings via de web interface, misschien dat het ook daardoor komt.


RonG

Zone 2 werkt, maaaaaar,

de audio komt uit de rear backs  :o

dit is de instelling en waar ik de speakers op heb aangesloten.

thebest106

Quote from: thebest106 on April 17, 2014, 22:48:50
Heb je bij amp setting wel de 7.1 + zone 2 instelling gekozen? (luidspreker> handmatig > verst. toewijzen> dan toewijsmodus op 7.1ch + zone  2 > en dan bij hoofdluidspreker S. back/ F.Height selecteren) zo zou het moeten werken.


RonG

Thnx,

dit werkt idd, alhoewel ik de instelling niet snap maar dat zal wel aan mij liggen :)

teus1988

best een ingewikelde receiver is het volgens mij
als ik zo even mee lees  :)

maar als je er toch een keer vanaf wil
denk maar eens aan mij dan  ;)

RonG

Lol, nee hoor, deze blijft wel een tijdje ;D

teus1988

Quote from: RonG on April 29, 2014, 23:48:37
Lol, nee hoor, deze blijft wel een tijdje ;D

he dat is jammer zeg was net een beetje op zoek  ;D

RonG


teus1988

Quote from: RonG on April 30, 2014, 10:54:59
Er staat er eentje in de markt ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142260.0

ja heb ik gezien ja alleen voor 800 a 850 kan ik een nieuwe krijgen
dus hellaas te duur