nieuwe setup

Started by aapkoko, April 17, 2014, 15:59:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aapkoko

Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het creeeren van mn eerst thuis bioscoop  ;D Het begon met de aanschaf van de Acer P1500 beamer. Ik heb inmiddels
een projectie muur gefixt en ben nu bezig met het regelen van mooie geluid setup. Aangezien mn budget door de beamer danig geslonken was heb ik helaas niet al te hoge
eisen aan het geluid kunnen stellen.

wat ik al had: 2 speakers voor het surround sound, een jvc boombox

Op marktplaats heb ik een surround versterker voor 50,0 gekocht. Kenwood  KRF-V5050D. En 2 speakers Mordaunt-short 908. Nu heb ik dus
nog een center speaker nodig. Nu vroeg ik me af, is het mogelijk om die jvc boombox (jvc boomblaster rvb B550)  daar voor te gebruiken? Er zit
een aux ingang op. Probleem is nu alleen de aansluiting. Ik ben geen held op dit gebied  :P Maar volgens mij moeten er 2 luidspreker kabels
in de center ingang van de versterker..en een kleine jack in de boombox. Is dit mogelijk? Er zit natuurlijk al een versterker in de boombox..dus
dat is misschien een beetje vaag....

Graag advies :)


Siddartha

lijkt me geen fantastische oplossing, maar als dat wilt proberen kun je eens kijken of er een pre-out op je Kenwood zit voor de center. Dus twee cinch of tulp uitgangen (links/rechts). Die dan met een verloop van stereo tulp/cinch naar mini jack en kijken hoe het klinkt.

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

aapkoko

ik heb even gekeken, zit geen pre out in voor de center. wel een pre out voor de subwoover.

aapkoko

heb zelf al wel een eventuele oplossing bedacht..maar weet niet hoe ideaal dat is.

Mijn bron is een computer met 3 audio uitgangen (front, rear, center). Ik zou nu de front en rear op de versterker kunnen aansluiten, en de center
rechtstreeks op de jvs boomblaster. Is dit een werkbare oplossing? Of adviseren jullie me om toch opzoek te gaan naar een center speaker. Ik kan van dezelfde
man waar ik de 2 frontline speakers heb gekocht ook de center speaker kopen voor 40,- (ook een mordaunt short).

evilniek

De naam Boomblaster klinkt niet echt veelbelovend in iedergeval, ik zou meteen die center erbij doen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

427 SOHC

Succes met je getto-set-up  O0 maar zou toch voor de center gaan!

W.Otter

tis inderdaad een vreemde oplossing..
gewoon goed spul kopen waar je wat mee kan. niet lopen kloten met boomblasters oid
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

aapkoko

toch maar vandaag een center aangeschaft...bedankt voor het advies :)

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

aapkoko

zucht..ik zie vast iets heel stoms over het hoofd..maar ik krijg het geluid niet aan de praat...

mn geluidskaart heeft 6 mini jacks als uitgangen..ik heb de geluidskaart zo ingesteld dat hij analoog surround 5.0 output geeft. ik heb
de boombox nog even gebruikt om te bepalen welk mini jack uitgang hoort bij front,central en surround. Toen heb ik de boombox
afgekoppelt..en de mini jacks uitgang verbonden met de dvd 6 ingang op de versterker (middels een kleine jack naar 2 tulpjes kabel). Van de center
heb ik alleen 1 kanaal in de versterker geplugt aangezien dit natuurlijk een mono kanaal is (heb even geen kleine jack naar 1 tulpje stekker hier)

Versterker op dvd6 input modus gezet. Volume open. maar geen geluid.  Als ik de versterker op test modus zet, testen alle boxen gewoon goed.

Iemand een idee waarom ik geen geluid krijg?

W.Otter

Bij het testgeluid heb je wel geluid? Is je brongeluid wel 5.1
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

aapkoko

hoi,

nee bij het test geluid hoor ik ook niets. als het bron geluid niet 5.1 is..zou hij dan niet gewoon stereo moeten klinken over de front speakers?

W.Otter

heeft je versterker/geluidskaart niet gewoon optisch of coaxiaal geluid? zou het een stuk makkelijk maken met s/pdif ipv te kloten met jack->RCA pluggen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

aapkoko

#13
EDIT:

input modus stond op digital. op analoog gezet en ik heb iig geluid op de cd/dvd ingang. surround nu proberen :)