B&W N801 of 802D?

Started by dennisgaal, April 15, 2014, 17:18:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78

Quote from: Christiaan S on April 21, 2014, 02:03:33
Houden we het vriendelijk heren? Dit is nergens voor nodig. Van geen van beiden.

Dank.

Dag Christiaan,

Volgens mij was ik nergens onbeleefd, maar mocht dat wel zo zijn, geef dan aub aan waar ik dat niet was.
Hoe gaat het trouwens met het afvallen, wil het een beetje lukken?

:)

VlisChris

QuoteAHA, MENEER DE SCHREEUWER EN WEET ALLES BETER IS ER OOK.

Dat is toch wel een vrij op de persoon gespeelde opmerking ;)
Hetzelfde gaat op voor de zin eronder, en je laatste zin komt in mijn ogen cynisch over; dus vandaar mijn verzoek om het vriendelijk te houden :)

Het afvallen: dat gaat gestaag ;) Gaat mij nooit snel genoeg, maar tot nu toe werken de cijfers in mijn voordeel 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

wim bruins

Voor de meeste mensen is z'n grote B&W financieel niet haalbaar, helemaal als je er nog een bijpassende versterker bij moet aanschaffen.

Bezitten van deze mooie luidspreker als liefhebber geeft dan ook een fantastisch gevoel lijkt mij.
Het kunnen plaatsen komt dan meestal op een tweede plek.

Oke het staan niet optimaal maar in deze opstelling zal het reeds menig andere sets het nakijkijken geven.


Veel luisterplezier. 


             

 

frank2

De kwaliteit van een dergelijke speaker hoor je terug ook bij niet perfecte plaatsing, en ik denk dat deze een perfecte plaatsing met een mindere speaker overstijgt.

have fun met luisteren
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

#54
Ik lees hier veel reacties waaruit blijkt dat (goede) apparatuur bóven een goede akoestiek/plaatsing gaat.

Naar mijn zéér zéér bescheiden mening is dat totale onzin.

Zet Usain Bolt op klompen en ik loop hem "eraf".....

Wél mooie speakers ;)

Verder wordt er hier gewag gemaakt van een "niet perfecte" plaatsing waarbij het door de kwaliteit van de speaker nog best aardig klinkt, dat kán..... maar deze staan gewoon belabberd opgesteld.


Op een foto later in het topic van een andere eigenaar zie je goed hoe het wél moet

dennisgaal

Inderdaad staan ze verre van ideaal opgesteld, maar we zijn simpelweg gebonden aan de inrichting van de woonkamer. De muziek staat vaak de hele dag aan, meestal radio, ook regelmatig een zelfgekozen muziekje. Ondanks dat ze niet ideaal staan opgesteld is het wel het maximale dat ik er uit kan halen. De set die er staat vind ik zelf prachtig, zowel qua geluid als vormgeving. Ik wéét nu in ieder geval voor mezelf dat ik wellicht voor de komende vijf jaar klaar ben. En mochten we gaan verhuizen, dan gaat het vanzelf helemaal goed komen.

tompj

#56
Quote from: dennisgaal on April 21, 2014, 11:26:02
Inderdaad staan ze verre van ideaal opgesteld, maar we zijn simpelweg gebonden aan de inrichting van de woonkamer. De muziek staat vaak de hele dag aan, meestal radio, ook regelmatig een zelfgekozen muziekje. Ondanks dat ze niet ideaal staan opgesteld is het wel het maximale dat ik er uit kan halen. De set die er staat vind ik zelf prachtig, zowel qua geluid als vormgeving. Ik wéét nu in ieder geval voor mezelf dat ik wellicht voor de komende vijf jaar klaar ben. En mochten we gaan verhuizen, dan gaat het vanzelf helemaal goed komen.
En laat je vooral niet gek maken door luitjes die vanaf een foto al weten hoe het bij jou klinkt. Ideaal is misschien anders, maar zonder de specifieke ruimte te kennen kun je niet eens zoveel zeggen van het uiteindelijke resultaat. Jij kan dat wel.

Eerst en vooral dus, gefeliciteerd met je prachtige aankoop!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Peerless Monster

Quote from: tompj on April 21, 2014, 11:41:01
En laat je vooral niet gek maken door luitjes die vanaf een foto al weten hoe het bij jou klinkt. Ideaal is misschien anders, maar zonder de specifieke ruimte te kennen kun je niet eens zoveel zeggen van het uiteindelijke resultaat. Jij kan dat wel.

Eerst en vooral dus, gefeliciteerd met je prachtige aankoop!

+10000
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

YamahaRXV

Zo heb ik ze vorige week beluisterd....bij een dealer  ;)
Vrij dicht tegen de achterwand zoals zichtbaar en ook aan beide zijden ingesloten door ''familieleden''.

Niets mis mee, klonk gewoon goed en zonder hoorbare beperkingen  :music:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

RIJopl EYE-4-YOU

RUIMTE << & ACCOUSTIC  & WAT VOOR EEN VERSTERKER. Hier zou ik wel aandacht aan besteden heb ik ook gedaan met mijn 804 D & 802D. Veel mensen bieden die 802 D te koop aan omdat ze m eigenlijk nog nooit gehoord hebben wat ie eigenlijk kan
B&W 802 D / Hypex n core 400 / Squeezebox transporter / touch / duet / B&W 804s now with D on it SAC preamp BRYSTON BP-25 ROCKFORD 12 "" on ROTEL klass D

MIT avt 01 and schotgun s1

Peerless Monster

Quote from: RIJopl EYE-4-YOU on May 11, 2014, 02:15:36
RUIMTE << & ACCOUSTIC  & WAT VOOR EEN VERSTERKER. Hier zou ik wel aandacht aan besteden heb ik ook gedaan met mijn 804 D & 802D. Veel mensen bieden die 802 D te koop aan omdat ze m eigenlijk nog nooit gehoord hebben wat ie eigenlijk kan

Wat kan die dan?
Heb hem nog nooit horen spelen naar mijn gading anders had ik ze allang staan...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

Helemaal mee eens.



Quote from: tompj on April 21, 2014, 11:41:01
En laat je vooral niet gek maken door luitjes die vanaf een foto al weten hoe het bij jou klinkt. Ideaal is misschien anders, maar zonder de specifieke ruimte te kennen kun je niet eens zoveel zeggen van het uiteindelijke resultaat. Jij kan dat wel.

Eerst en vooral dus, gefeliciteerd met je prachtige aankoop!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

felix01

Heb de 802D 1 maal gehoord in een volledig akoestisch getunde ruimte;in combinatie met pass labs versterking en DCS als bron.Was 1 van de mooiste sets die ik reeds gehoord heb.  :clapping:Maar ja ,zal wel persoonlijk zijn zeker.
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

diceman

Quote from: Nahpets on April 16, 2014, 14:35:06
Misschien maakt deze link het wat makkelijker om opvolging te geven.

Inderdaad top, is verdraaid handig.
Mooie site en overzichtelijk.

Raymond187

Feli met je nieuwe speakers. Erg imposante en mooie speakers. Vele plezier ermee.

dennisgaal

Thanks allen. Wat een fantastische speakers, had nooit verwacht dat het verschil met de Dali Grand zo groot zou zijn. Ik kan niet begrijpen dat iemand deze speakers niet kan waarderen. Bij de juiste muziek zingen ze, ub40 live uit begin jaren tachtig bijv. Vreemd genoeg klinkt de nieuwe Arcade Fire weer niet zo mooi. Stromae, the Antlers, Death cab for a cutie, Metallica, dat klinkt dan weer super. En de bas van de 801 die ik op het oog had mis ik zeker niet, deze 802d gaat erg diep

Midcall

Quote from: dennisgaal on May 12, 2014, 19:05:45
Thanks allen. Wat een fantastische speakers, had nooit verwacht dat het verschil met de Dali Grand zo groot zou zijn. Ik kan niet begrijpen dat iemand deze speakers niet kan waarderen.
Omdat je voor dat geld enorm veel hele goede speakers kunt kopen. Het is maar net wat je persoonlijke referentieniveau en smaak is wanneer je een speaker beoordeelt.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

danielo

#67
Quote from: dennisgaal on May 12, 2014, 19:05:45
Thanks allen. Wat een fantastische speakers, had nooit verwacht dat het verschil met de Dali Grand zo groot zou zijn. Ik kan niet begrijpen dat iemand deze speakers niet kan waarderen. Bij de juiste muziek zingen ze, ub40 live uit begin jaren tachtig bijv. Vreemd genoeg klinkt de nieuwe Arcade Fire weer niet zo mooi. Stromae, the Antlers, Death cab for a cutie, Metallica, dat klinkt dan weer super. En de bas van de 801 die ik op het oog had mis ik zeker niet, deze 802d gaat erg diep

Het is altijd even wennen omdat dingen vaak anders klinken en je opnieuw moet wennen. Het zijn vooral de oren die moeten inspelen :). Voor mij was de stap de 802D2 een ervaring van betere imaging en een directer geluid dit is meestal positief maar is soms ook wennen of in het ergste geval vallen bepaalde opnames nu zo tegen dat je ze vanzelf niet meer draait. Ik had ook het gevoel dat ik moest wennen aan de felheid van de diamond tweeters maar blijkbaar passen onze hersencellen zich snel aan want nu merk ik het niet meer.

Veel plezier met je speakers, ik zou zeker op een zaterdag eens spelen met de speakers iets naar voren halen en meer/minder toe-in al was het alleen maar om jezelf te overtuigen dat de verschillen klein of groot zijn en je de correcte afweging hebt gemaakt. De 802D/D2 zijn de mooiste uit de lijn hebben de beste properties de 801 altijd maar een vreemd ding gevonden en zelfs de 800D/D2 snap ik niet met die lelijke voet.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

paaj

Mee eens, op een vrije dag kunnen ze best 20/30 cm naar voren toch? Of is het kleed precies passend? Gewoon voor de test :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

DofN

#70
Quote from: dennisgaal on May 12, 2014, 19:05:45
Thanks allen. Wat een fantastische speakers, had nooit verwacht dat het verschil met de Dali Grand zo groot zou zijn. Ik kan niet begrijpen dat iemand deze speakers niet kan waarderen. Bij de juiste muziek zingen ze, ub40 live uit begin jaren tachtig bijv. Vreemd genoeg klinkt de nieuwe Arcade Fire weer niet zo mooi. Stromae, the Antlers, Death cab for a cutie, Metallica, dat klinkt dan weer super. En de bas van de 801 die ik op het oog had mis ik zeker niet, deze 802d gaat erg diep

De DALI Grand zit in een heel andere prijsklasse en is van een andere leeftijd: natuurlijk is er een enorm verschil :)
Interessanter is een vergelijk met de DALI Epicon 8.

Verder: die B&W-s spreken zeker tot de verbeelding en ze staan nog op mijn luisterverlanglijstje :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dennisgaal

Quote from: paaj on May 12, 2014, 21:19:14
Mee eens, op een vrije dag kunnen ze best 20/30 cm naar voren toch? Of is het kleed precies passend? Gewoon voor de test :)

Het kleed is precies passend, daarom zou het met de 801s lastig geworden zijn om die netjes te plaatsen zonder de bank tegen de muur te moeten schuiven.
Misschien heb ik het helemaal mis, maar het lijkt me dat ongewenste reflecties vanwege een niet-optimale opstelling, sterker/groter zijn bij hogere volumes dan bij lagere volumes. Dat denk ik al twintig jaar, misschien kan iemand me uit deze onzekerheid helpen?  :ohmy:

paaj

Ik was thuis toch wel verbaasd wat plaatsing en indraaien voor effect hebben. Nu weer in het hoekje 'gepropt' en zelfs even niet op gelijke hoogte en het klinkt nog steeds prima maar ik weet nu wel wat er mogelijk is. Ik snap je situatie dus ook wel.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

danielo

Quote from: paaj on May 13, 2014, 19:48:14
Ik was thuis toch wel verbaasd wat plaatsing en indraaien voor effect hebben. Nu weer in het hoekje 'gepropt' en zelfs even niet op gelijke hoogte en het klinkt nog steeds prima maar ik weet nu wel wat er mogelijk is. Ik snap je situatie dus ook wel.

Dat is mijn punt een beetje ze staan (zo te zien) nog op de wieltjes dat doen ze met een doel :). Zeker indraaien en hoeveel is iets wat je in de loop van een paar weken mee moet spelen en jezelf overtuigen (let wel dat ze geen schade maken).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.