Nieuwe B&W CM8 + CM center - onaangenaam klinkende stemmen!!

Started by Svendc, April 15, 2014, 10:45:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Is wel erg triest zijn als B&W op deze wijze speakers de fabriek uit laat gaan.

G Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ook andere kabels/bruggen is voor de échte fijnproevers, en gaan het verschil niet maken waar Svendc naar op zoek is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

W.Otter

Quote from: Gerrit RSV Mille on April 18, 2014, 20:02:15
Draadbruggen bij je speakers verwijderen en alles bare wire aansluiten, trek je luidsprekersnoer via de lage tonen door als een geheel naar de hoge tonen en niet andersom. Ga dus niet met jumpers werken, dat leidt alleen maar tot een extra weerstand.

En gebruik gewoon koper, multi stranded. 4 mm is meer dan zat, ga niet dikker! Pas ook op met bi-wiring, gaat bij mijn 703 ook fout omdat de timing uit de pas gaat lopen.

Probleem is dat banaan stekkers geen goede verbinding geven wat dynamiek en volume beperkt en schel of vals hoog geeft. De draadbruggen van b&w zijn gewoon slecht, eigenlijk niet meer dan een mooie transport beveiliging.

Kabel stevig aandraaien en af en toe checken en weer aandraaien.

Ik heb diverse b&w speakers en dit werkt bij allemaal.

Ligt vast niet aan je set.

wat een onzin. Dat zijn minimale winsten en weegt niet op tegen akoestiek, plaatsing, versterking.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

kippekop

Quote from: chansig on April 18, 2014, 20:07:14
Is wel erg triest zijn als B&W op deze wijze speakers de fabriek uit laat gaan.

G Hans

Kan me inderdaad niet voorstellen dat een fabrikant zo groot als B&W kabelbruggen levert die slecht voor het geluid zijn... Ach ja, wat mij betreft stoppen alle luidspreker fabrikant met biwiring, totale onzin als je het mij vraagt, gewoon net als Dynaudio enkele termijnals gebruiken, die zullen er toch wel verstand van hebben?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Gerrit RSV Mille

Quote from: W.Otter on April 18, 2014, 22:59:53
wat een onzin. Dat zijn minimale winsten en weegt niet op tegen akoestiek, plaatsing, versterking.

Heb je zelf B&W? Ik heb er twee waarbij dit zo werkt, zeker geen onzin.

Xander32

Quote from: Gerrit RSV Mille on April 20, 2014, 22:02:29
Heb je zelf B&W? Ik heb er twee waarbij dit zo werkt, zeker geen onzin.
Dat jij positieve ervaringen hebt betreft jouw wijse van aansluiten v.d. ls.kabels geloof ik. Maar dat dit een groter positief verschil betreft dan een optimale op- en afstelling van de set lijkt mij onwaarschijnlijk.

Ik denk dat als de ts. een beter geluid wil, hij vooral de speakers meer ruimte moet gaan geven en deze de tijd gunnen om in te spelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Svendc

Ik heb de luidsprekers intussen deftig ingespeeld, en mijn versterker verder zitten afregelen. Heb de opstelling zoals op de foto laten staan (ik weet dat ie op niets trekt), omdat ik wou zien of er inderdaad verschil op zou zijn qua geluid. En dat is er inderdaad, ben verbaasd dat het zo anders klink dan in het begin na het inspelen. Wanneer ik nu nog de opstelling zelf ga aanpakken, is er dus nog ruimte voor verbetering... Ben wel opgelucht. Ik vraag me toch af wat het verschil zou zijn met een betere versterker...

Iedereen bedankt voor de raad!!!

Groetjes,

Sven

Jumping Jack

Sven, mijn opmerking dat de opstelling op niets trekt was cru, maar vooral ingegeven door de suggesties over andere apparatuur en met de beste bedoelingen. Je zal zeker merken dat er inderdaad nog ruimte voor verbetering is eens je wat met de plaatsing gaat spelen....  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Svendc

Geen problem Jumping Jack, ik vind het OOK op niets trekken hoor!  ;D het ergert me zelfs , maar ik moet eerst de meubel vinden waar ik naar op zoek ben.

René4u

Quote from: Peerless Monster on April 17, 2014, 21:29:44
Yamaha... Zelfs het klankkarakter hoor ik terug in zijn instrumenten...

Peerless Monster...en wat draagt dit bij aan dit topic? Zeg dan gewoon niets.  >:(

On topic: kijk eens  in je versterker instellingen of deze op Natural staat. Dat scheelt al heel veel.
Ga via je afstandsbediening button 'on screen' naar setup - speaker - manual setup - paramatic EQ.
De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.

abbcdcg

Quote from: Gerrit RSV Mille on April 20, 2014, 22:02:29
Heb je zelf B&W? Ik heb er twee waarbij dit zo werkt, zeker geen onzin.

Ja, deel je ervaring niet.

Former member 78

Quote from: René4u on June 27, 2014, 21:09:04
Peerless Monster...en wat draagt dit bij aan dit topic? Zeg dan gewoon niets.  >:(

Op zo'n manier reageren op een reactie van een paar maand geleden. Zeg dan gewoon niets. >:(

bazzzman

Met interesse dit topic even doorgelezen. Wil ook de CM8 speakers gaan halen, maar twijfel of de Marantz sr7008 voldoende power levert voor de CM8. Hoe verhoud de Marantz versterker zich tot de Yamaha versterker van de topic starter? Want wil dus eigenlijk dit soort problemen voorkomen. Kon echter niet echt duidelijk achterhalen welke versterker de ts nu gebruikt.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

Willy83

Is het echt een echo van de stem of klinkt hij schel? Echo zou ik (na een fabrieks reset) afschuiven op akoestiek. Als je waar je zit hard in je handen klap (hoge klap toon) hoor je hem dan ook echoën?
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

WilcoL

Quote from: bazzzman on June 28, 2014, 21:29:53
Met interesse dit topic even doorgelezen. Wil ook de CM8 speakers gaan halen, maar twijfel of de Marantz sr7008 voldoende power levert voor de CM8. Hoe verhoud de Marantz versterker zich tot de Yamaha versterker van de topic starter? Want wil dus eigenlijk dit soort problemen voorkomen. Kon echter niet echt duidelijk achterhalen welke versterker de ts nu gebruikt.

;) ;D

Staat letterlijk in de tweede zin van de startpost...

Quote from: Svendc on April 15, 2014, 10:45:46
...op een Yamaha RX A820-receiver...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

danielo

Hai,

Fijn dat het nu beter klinkt, Nieuwe speakers zijn altijd even wennen we willen het niet toegeven maar het inspelen is zeker deels het inspelen van onze eigen hersenen. Ik had het ook met mijn nieuwe B&W 802D2's dat ik het iets scherp vond klinken omdat ze vrij direct overkomen in het hoog na een paar weken ben je hier aan gewend en is het beeld wat je hersenen schept weer normaal. De hoop is dat je met betere speakers en betere plaatsing dan meer overhoud in detail, diepte etc etc met deze extra hints die de speakers geven.

Het lijkt misschien een verkoop truuk dat dealers aangeven het even tijd te geven en je kan een discussie hebben over wat er nu zich aanpast over tijd maar er zit een kern van waarheid in.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

bazzzman

Quote from: WilcoL on July  1, 2014, 06:38:11
;) ;D

Staat letterlijk in de tweede zin van de startpost...

:eh: oops

Ik zit ook zoveel uren rond te neuzen hier tegenwoordig... Word er beetje simpel van gok ik, haha
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

Jumping Jack

Quote from: bazzzman on July  1, 2014, 18:02:48
:eh: oops

Ik zit ook zoveel uren rond te neuzen hier tegenwoordig... Word er beetje simpel van gok ik, haha

Het forum heeft idd wel vaker dat effect  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs