twee dezelfde tv's naast elkaar, verschillend bedienen

Started by lbemelmans, April 5, 2014, 23:13:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lbemelmans

Beste forumleden,

Ik heb in onze directiekamer twee dezelfde tv's naast elkaar hangen (Samsung 55" F7000) hierop worden twee AppleTV's aangesloten, eentje op het guest wifi netwerk en eentje op het bedrijfs wifi netwerk.
De bedoeling is dat er twee presentaties tegelijk gegeven kunnen worden, of op beiden digitale tv, of slideshow en tv, etc. Gasten maken dan gebruik van de guest AppleTV (of hdmi-kabel) en de directie of medewerkers kunnen de andere AppleTV gebruiken.
Probleem waar ik nu tegenaan loop is dat de beide tv's reageren op dezelfde afstandsbediening :( (en ook op voice control - Hi TV...) dit is natuurlijk lastig als je beide tv's onafhankelijk van elkaar wilt bedienen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb zelf thuis een Logitech Harmony Ultimate waar ik erg tevreden over ben. Maar ik weet niet of ik hiermee twee dezelfde tv's onafhankelijk van elkaar kan bedienen? Dus bijv. TV Kijken Links en TV kijken rechts of AppleTV Rechts, etc

activ

Helemaal onafhankelijk van elkaar krijg je het niet met een consumenten model vrees ik, de voice control kun je i.i.g. uit zetten in het menu dus daar heb je dan geen last meer van. Verder is het neem ik aan alleen aan en uit zetten, kan dat niet op het ding zelf?
Voor de appletv's kun je de afstandsbedieningen pairen dus dat is dan geen probleem.

Als je echt problemen het met de afstandsbedieningen van de TV's kun je beter naar de profi lijn van Samsung gaan, daarbij kun je het IR ontvangende deel inschuiven waardoor die TV dan niet meer reageerd.

denoontje

Kun je niet ergens in het menu en de ab instellen dat ze op een andere freq gaan werken?

paaj

Je kunt een mobiel apparaat gebruiken en met een app om het te bedienen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

lbemelmans

profilijn is helaas geen optie. TV's hangen al en ik zit ook een beetje met het budget. Ik zal morgen eens proberen met de apps en een iPhone. Kijken of het dan wel beter werkt.
Anders inderdaad de tv's handmatig aan en uit doen en gericht bedienen (of ir-oog afdekken).

sj0er-D

Overigens kun je het netwerkdeel met AppleTV's inmiddels wat netter inrichten (hiervoor zet je onder andere de AppleTV's beiden in een eigen VLAN en maak je routes naar dit VLAN aan). Ik heb er toevallig afgelopen week een Blogpost over geschreven voor het bedrijf waar ik voor werk: http://www.lantech.nl/blog/hoe-gebruik-ik-apple-tvs-grote-omgevingen/
Hierin staat beschreven wat je er verder voor nodig hebt.

Op deze manier kunnen zowel je gasten als je interne users op beide AppleTV's streamen, zonder dat gasten hiervoor op het interne netwerk terecht komen.

angel1978

Ene via voice ( en bij andere uitzetten ) en Anders via ir ( en bij ene afplakken )?

oogjes op irgedeelte en ontvangers hiervan ver uit elkaar in tegengestelde richting?

lbemelmans

Quote from: sj0er-D on April  6, 2014, 23:09:59
Overigens kun je het netwerkdeel met AppleTV's inmiddels wat netter inrichten (hiervoor zet je onder andere de AppleTV's beiden in een eigen VLAN en maak je routes naar dit VLAN aan). Ik heb er toevallig afgelopen week een Blogpost over geschreven voor het bedrijf waar ik voor werk: http://www.lantech.nl/blog/hoe-gebruik-ik-apple-tvs-grote-omgevingen/
Hierin staat beschreven wat je er verder voor nodig hebt.

Op deze manier kunnen zowel je gasten als je interne users op beide AppleTV's streamen, zonder dat gasten hiervoor op het interne netwerk terecht komen.

Beide AppleTV's zitten in een apart VLAN, guest en normaal. Dat wordt het probleem ook niet. De AppleTV's komen uit het zicht te hangen en zijn te bedienen met remote software op de telefoon. Dat gaat prima werken.
Ik denk dat de tv's gewoon handmatig aan en uit geschakeld moeten worden. Met de Smart Touch remote van Samsung kun je ze wel apart pairen geloof ik en dus ook apart bedienen. De normale afstandsbediening niet, die werkt gewoon op IR.

paaj

Die was ik helemaal vergeten inderdaad, de kleine Smart Touches via Bluetooth. Voor aan/uit, ingang wisselen en afbeeldingen laten zien zijn ze prima en dan zit je elkaar zeker niet in de weg. Wel even labelen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

xynyx

Hebben de samsungs rs232 poorten? Dan zou aprte aansturing mogelijk moeten zijn.

paaj

Aparte aansturing kan dus gewoon met de bijgeleverde mini remotes.

Wel een lastige setup voor twee simultane presentaties...  :clapping:
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

denoontje

Quote from: paaj on April  7, 2014, 10:59:03
Die was ik helemaal vergeten inderdaad, de kleine Smart Touches via Bluetooth. Voor aan/uit, ingang wisselen en afbeeldingen laten zien zijn ze prima en dan zit je elkaar zeker niet in de weg. Wel even labelen.

dat bedoelde ik ook...had ergens gezien dat een ab een code kreeg, wist alleen niet meer dat dat alleen bij de bluetooth kon

mrrepel

Gewoon een idee, geen idee of het werkt. Kan je niet met de polarisatiefilters van een 3d bril een tv horizontaal polariseren en de andere verticaal ? Dit door de filters op de ir lenzen te plakken.

denoontje

Quote from: mrrepel on June  3, 2014, 23:00:07
Gewoon een idee, geen idee of het werkt. Kan je niet met de polarisatiefilters van een 3d bril een tv horizontaal polariseren en de andere verticaal ? Dit door de filters op de ir lenzen te plakken.

crea gedachten zeg

mrrepel


Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

H B

Quote from: mrrepel on June  3, 2014, 23:00:07
Gewoon een idee, geen idee of het werkt. Kan je niet met de polarisatiefilters van een 3d bril een tv horizontaal polariseren en de andere verticaal ? Dit door de filters op de ir lenzen te plakken.
En een idee wat al bestaat ik weet niet meer wanneer en waar het was maar dat was een demo van een tv waarop twee verschillende bronnen op werd uitgezonden, de een werd zichtbaar met een verticaal polarisatie filter en de ander met een horizontaal polarisatie filter.