Jefften's woonkamer HT

Started by Jefften, April 3, 2014, 21:01:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jefften



Speakers:
-   B&W CM10 FRONT
-   B&W CM CENTER2
-   B&W CM5 REAR
-   B&W M1 SURROUND BACK
-   Velodyne DD15+

Apparatuur:
-   Marantz Av8801 & MM8077
-   Marantz UD-7007
-   Dune HD smart B1
-   Synology DS-214play 8tb wd red
-   JVC DLA-RS67
-   Steward studiotek 130

Kabels:


   Luidspreker kabels
o   Front:       Van den hul - Teatrack hybrid     
o   SR Rear:   Van den hul – Arctic
o   SR Back:   Van den hul – Snowline
o   SW:      Audioquest Sub-3

XLR
- 3x furutech XLR FA-220 & FP-60xG     tussen AV-8801 en MM807; front en center speakers
- 4x Furutech XLR Fa-220 & FP-70xg     tussen AV-8801 en MM8077; rear speakers
- Audioquest Naigara XLR                     tussen de UD-7007 en AV-8801

HDMI:
-   Monster cable 1200HDEX
-       Audioquest forest

Stroom:
-   Kemp Elektroniks – power cord plus  (Voor AV8801)
-   Kemp powerstrip plus (nieuw)



Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#1
Extra foto's.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

clockwork

Erg mooie set! En zo te lezen goed op elkaar afgestemd.  :clapping:

Maar mag ik even zeuren over de opstelling van je fronts? Ik weet het, we hebben allemaal in meer of mindere mate te maken met de WAF en het feit dat het een woonkamer is, maar kunnen je fronts niet een klein stukje verder van de muur geplaatst worden? Volgens mij gaat het dan nog beter klinken.  :colgate:


Mooi sub overigens! Ik ben jaloers.....


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jumping Jack

 ^^

Zijn die sokkels onder de cm10 standaard?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jefften

Quote from: clockwork on April  3, 2014, 21:17:12
Erg mooie set! En zo te lezen goed op elkaar afgestemd.  :clapping:

Maar mag ik even zeuren over de opstelling van je fronts? Ik weet het, we hebben allemaal in meer of mindere mate te maken met de WAF en het feit dat het een woonkamer is, maar kunnen je fronts niet een klein stukje verder van de muur geplaatst worden? Volgens mij gaat het dan nog beter klinken.  :colgate:


Mooi sub overigens! Ik ben jaloers.....

Bedankt voor de reactie.
ik zal zeker eens gaan experimenteren met het naar voren zetten van de fronts.

ps. Ik heb geluk dat mijn vrouw ook van deze hobby geniet.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

Quote from: Jumping Jack on April  3, 2014, 21:23:22
^^

Zijn die sokkels onder de cm10 standaard?

De CM10 worden inderdaad zoals op de foto standaard geleverd.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jumping Jack

Serieuze bodemplaat dan. Ik heb nog de cm8 gehad, en daar was die sokkel veel kleiner. Het komt zeker de stabiliteit ten goede maar echt esthetisch geslaagd vind ik het niet...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jefften

We moesten er in het begin ook erg aan wennen.  ;D
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

thebest106

inderdaad geef die speakers wat lucht, maar er staat zo al een super set.

Waar denk je dat het geluid nog beter kan (of moet) in 5.1 of juist in stereo?

Jumping Jack

Quote from: Jefften on April  3, 2014, 21:36:45
We moesten er in het begin ook erg aan wennen.  ;D

Storend is het zeker niet. En ik zie een baby-parkje, dus geheel overbodig zal het niet zijn  ;D.

Mooie set!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jefften

Quote from: thebest106 on April  3, 2014, 21:38:13
inderdaad geef die speakers wat lucht, maar er staat zo al een super set.

Waar denk je dat het geluid nog beter kan (of moet) in 5.1 of juist in stereo?

In stereo weergave heb ik de CM10 beter horen spelen dan dat ze nu doen. Ik moet daarbij wel eerlijk zeggen dat de speakers bij hobo bijna 2 meter van de muur stonden.

Bij Surround heb ik soms het gevoel dat de SR-7008 iets te kort komt in hevige scene's, maar misschien kan dit aan de instellingen liggen?
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

thebest106

Quote from: Jefften on April  3, 2014, 22:13:25
In stereo weergave heb ik de CM10 beter horen spelen dan dat ze nu doen. Ik moet daarbij wel eerlijk zeggen dat de speakers bij hobo bijna 2 meter van de muur stonden.

Bij Surround heb ik soms het gevoel dat de SR-7008 iets te kort komt in hevige scene's, maar misschien kan dit aan de instellingen liggen?

Idd een beetje meer vrijheid zal al een beter stereo geluid neer zetten, maar 2 meter los van de muren zal je niet gaan halen (zoals de meeste van ons op dit forum)

Heb je de CM10 alleen op een marantz sr700- serie gehoord of ook nog op een stereo versterker tijdens de luistersessies? Met een stereoversterker en/of een externe dac is namelijk ook nog verbetering te behalen (maar laat ik je nu niet op ideeën gaan brengen :-X). Ik zie dat je nu dat je fronts zonder enige toe-in zijn opgesteld, was dit bij de luister sessie ook het geval?. Toe-in kan zeker bij stereoweergave een beter gefocust stereo beeld geven, dus probeer hier ook eens mee te spelen. En laten we het belangrijkste niet vergeten, een luisterkamer is gemaakt met een goede akoestiek in het achterhoofd zodat de potentie van verschillende speakers naar voren komt.

Mijn set bestaat ook uit een sr7008 dus som je instelling maar eens op, misschien kunnen we hier nog wat aanbevelingen op geven.

Gast001

#12
Quote from: Jefften on April  3, 2014, 22:13:25
In stereo weergave heb ik de CM10 beter horen spelen dan dat ze nu doen. Ik moet daarbij wel eerlijk zeggen dat de speakers bij hobo bijna 2 meter van de muur stonden.

Bij Surround heb ik soms het gevoel dat de SR-7008 iets te kort komt in hevige scene's, maar misschien kan dit aan de instellingen liggen?

Ik had precies hetzelfde met de CM8 en later ook de CM10. Ik heb er een stereo eindversterker met hoog vermogen (250 watt) achter gegooid en dat verbeterde de stereo weergave aanzienlijk.
Denk dat de CM10 wel wat meer vermogen kunnen gebruiken.

Ik zou trouwens ook een kijken in de speaker instellingen. Ik weet niet of je sub meedoet in stereo, maar zou de CM10 in stereo in ieder geval op "Large" zetten.

W.Otter

mooi lijstje :clapping:

alleen snap ik je meubel niet echt, wat een kolossaal ding. Alles valt een beetje in het niet, maar goed ieder z´n ding.

komt er nog een witte cmc2?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Gast001

Quote from: W.Otter on April  4, 2014, 12:38:36
mooi lijstje :clapping:

komt er nog een witte cmc2?

Dat vind ik ook vreemd. Tot aan de CM10 is alles in het wit verkrijgbaar behalve de CMC2. :crazy:

Jefften

Quote from: okeoke on April  4, 2014, 13:58:41
Dat vind ik ook vreemd. Tot aan de CM10 is alles in het wit verkrijgbaar behalve de CMC2. :crazy:

Het is inderdaad jammer dat ik niet de hele set in het wit kon nemen.
Maar goed het misstaat niet in de kast.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

Ik heb weer een aantal upgrades aangeschaft, maar ik ben toch tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk echt hulp nodig heb bij het in regelen van mijn nieuwe set.

Hebben mensen voor mij misschien tips welk bedrijf ik hiervoor kan benaderen?
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

morca

Inregelen kan je eventueel leren maar dat kost wat tijd en inzet,en 100 euro voor een meetmic,oh ja en een comp. ;D

Het valt me wel op dat je sub mid van de lange muur staat,daar bouwt ie niet veel gain op denk ik.
Verder zie ik een ruimte met veel harde vlakken,heb je bassreflex speakers.?
Dat geeft ook vaak een nare mode in zulk soort kamers en opstelling.

Jefften

Quote from: morca on July 19, 2014, 20:42:17
Inregelen kan je eventueel leren maar dat kost wat tijd en inzet,en 100 euro voor een meetmic,oh ja en een comp. ;D

Het valt me wel op dat je sub mid van de lange muur staat,daar bouwt ie niet veel gain op denk ik.
Verder zie ik een ruimte met veel harde vlakken,heb je bassreflex speakers.?
Dat geeft ook vaak een nare mode in zulk soort kamers en opstelling.

Ja, ik wil het heel graag leren, en ook plaatsing is een aandachtspunt. ( ik heb de sub hier neergezet voor WAF)

Ik zal een paar nieuwe foto's nemen, er is namelijk het een en ander al wel veranderd voor de akoestiek.

Zo heb ik een 2m x 1.50m fotodoek (ikea) opgehangen. Hierin heb ik eierschuim platen in verwerkt.

Ook een 4m x4,5m vloerkleed ligt er nu, en zijn er gevoerde gordijnen opgehangen.  Dus ik heb het een en ander al wel gedaan voor de verbetering van de akoestiek.

Bij de B&W CM10 zit de bassreflexpoort aan de achterkant, zelf vinden we dat het laag overheerst in stereo. En niet prettig.

Vandaar we opzoek zijn naar een bedrijf/ mensen die ons hierin kan ondersteunen.

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

morca

Quote from: Jefften on July 19, 2014, 20:58:22
Ja, ik wil het heel graag leren, en ook plaatsing is een aandachtspunt. ( ik heb de sub hier neergezet voor WAF)

Ik zal een paar nieuwe foto's nemen, er is namelijk het een en ander al wel veranderd voor de akoestiek.

Zo heb ik een 2m x 1.50m fotodoek (ikea) opgehangen. Hierin heb ik eierschuim platen in verwerkt.

Ook een 4m x4,5m vloerkleed ligt er nu, en zijn er gevoerde gordijnen opgehangen.  Dus ik heb het een en ander al wel gedaan voor de verbetering van de akoestiek.

Bij de B&W CM10 zit de bassreflexpoort aan de achterkant, zelf vinden we dat het laag overheerst in stereo. En niet prettig.

Vandaar we opzoek zijn naar een bedrijf/ mensen die ons hierin kan ondersteunen.
Je bedoeld dan in pure direct mode stereo zodat de sub niet meespeelt.?
Die baspoort dichtstoppen heb je dat al eens geprobeerd?

RalphH

Quote from: Jefften on July 19, 2014, 20:31:40
Ik heb weer een aantal upgrades aangeschaft, maar ik ben toch tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk echt hulp nodig heb bij het in regelen van mijn nieuwe set.

Hebben mensen voor mij misschien tips welk bedrijf ik hiervoor kan benaderen?

Beetje afhankelijk van hoeveel tijd je er zelf in wilt steken, kun je met wat inlezen een heel eind komen. Vraag jezelf vooral af of en wat je nu mist.
Meetlint en dB meter (30 euro) zijn onmisbaar en hiermee kun je zelf vaak al grote verbeteringen behalen tov de auto-meting in de receiver.

Zou dus zeggen, begin hier eens mee en kijk waar je uitkomt. Zat mensen hier die je tips kunnen geven als iets niet lukt.

Het eierschuim doet overigens van zichzelf helaas al niet heel veel (vrij smalbandig), maar achter een canvas doek (of iets vergelijkbaars wat geen geluid doorlaat), doet het helemaal niets....Neem doek of stof waar je in iedergeval doorheen kunt blazen, dat laat dan ook wel wat hoge tonen door.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

#21
Verder mooie set trouwens ;D.

Wat schuiven met de fronts kan ook geen kwaad denk ik. Flink stuk van de muur af, wellicht wat indraaien. Gewoon expirimenteren. En als iets niet klinkt, is het zo weer teruggezet. Wel bij elke aanpassing weer even opnieuw aan de slag met je meetlintje en dB meter. ;)
En probeer als de WAF niet thuis is ;D, de bank eens een cm of 40 van de wand te zetten. Gok dat je nogal wat storend laag hebt zo dicht bij de wand.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MLCinema

Schitterende upgrade die voor eind combinatie. En zoals Ralph ook aangeeft, probeer eens te experimenteren met de fronts. Het blijft een woonkamer (smaakvolle inrichting overigens!) dus je kunt het niet te extreem doen. Maar toch, een beetje naar voren zou het geluid al aardig ten goede komen verwacht ik.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jefften

#24
Bedankt voor de complimenten.
Ben er super blij mee, als de vrouw niet thuis is ga ik eens de speakers verschuiven. ::)

Nu alleen het afstellen nog, maar morca heeft al zijn hulp aangeboden.

Hopelijk komen we er dan uit  :blink:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike