Lyngdorf tdai 2170; iemand al gehoord?

Started by Robertwillem, March 28, 2014, 11:39:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Of de Lyngdorf RP-1 (allee de RP) dan ben je nog vrij in het kiezen van je voorversterker.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Quote from: doorofnight on May 17, 2014, 23:09:40
Leuk om van een professionele audiogebruiker te lezen dat de RP bevalt :) Ik heb soortgelijke ervaringen met professionele audioliefhebbers die hier hebben geluisterd en de Lyngdorf goed vonden (al zouden ze het zelf nog iets beter/preciezer handmatig gedaan hebben).

Wel heb ik uiteindelijk gekozen voor een combinatie van fysieke absorptie en de Lyngdorf, waar ik eerst in een tamelijk harde ruimte zat te luisteren. Dat werkt hier iig het beste, en de RP corrigeert nu nog maar 20% waar hij eerst ruim 40% corrigeerde.

Nog even een reactie op de opmerking van RobertWillem over dat een DSP (zoals Lyngdorf) het geluid kaal maakt. Het is niet zo dat de Lyngdorf alleen het "echte diepe" laag corrigeert. Het gaat niet alleen om subwoofers en bonkende bassen.

De Lyngdorf DSP corrigeert (hier) ook nog behoorlijk tussen de 100 HZ en de 1kHZ  en dat is waar stemmen zitten. (volgens de fabrieksopgave corrigeert de Lyngdorf tussen 20HZ en 20kHZ). Vooral bij mannenstemmen hoor je dat deze minder zwaar aangezet worden, maar ook zwoele vrouwenstemmen (soul bijvoorbeeld) worden gecorrigeerd. Een gekleurd geluid is in eerste instantie wel lekkerder, maar als je eenmaal gewend bent aan een realistischer geluid, gaat dat zwoele en warm klinkende geluid tegenstaan.

Er bestaan natuurlijk optimale luisterruimtes waarin correctie (fysiek of met DSP of de combinatie hiervan) niet nodig is: maar dat zijn m.i. echt uitzonderlijke situaties. Heel weinig voorkomend.
Klopt, maar boven de 1000 is het niet meer dan een tilt aanbrengen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted User

Alleen bij de Voicing settings kunnen er verschillende "Tilts" worden aangebracht...

Staaled

Quote from: jazzman on May 18, 2014, 16:04:36
Alleen bij de Voicing settings kunnen er verschillende "Tilts" worden aangebracht...
Klopt. Voicing regelt deze.
Ik meet na met REW en neutral heeft reeds een tilt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robertwillem

Quote from: doorofnight on May 17, 2014, 23:09:40


Nog even een reactie op de opmerking van RobertWillem over dat een DSP (zoals Lyngdorf) het geluid kaal maakt. Het is niet zo dat de Lyngdorf alleen het "echte diepe" laag corrigeert. Het gaat niet alleen om subwoofers en bonkende bassen.

De Lyngdorf DSP corrigeert (hier) ook nog behoorlijk tussen de 100 HZ en de 1kHZ  en dat is waar stemmen zitten. (volgens de fabrieksopgave corrigeert de Lyngdorf tussen 20HZ en 20kHZ). Vooral bij mannenstemmen hoor je dat deze minder zwaar aangezet worden, maar ook zwoele vrouwenstemmen (soul bijvoorbeeld) worden gecorrigeerd. Een gekleurd geluid is in eerste instantie wel lekkerder, maar als je eenmaal gewend bent aan een realistischer geluid, gaat dat zwoele en warm klinkende geluid tegenstaan.


En precies daarom vond ik voor mij de Lyngdorf niets. Ik hou juist van een warm geluid. Al het andere staat mij juist tegen en kan ik niet naar luisteren. En realistisch? Mijn muziek is zo gemanipuleerd daar is weinig realistisch aan. Het gaat mij om een lekkere weergave; of dat nou realistisch is of niet.

twani

Quote from: Robertwillem on May 22, 2014, 11:23:36
En precies daarom vond ik voor mij de Lyngdorf niets. Ik hou juist van een warm geluid. Al het andere staat mij juist tegen en kan ik niet naar luisteren. En realistisch? Mijn muziek is zo gemanipuleerd daar is weinig realistisch aan. Het gaat mij om een lekkere weergave; of dat nou realistisch is of niet.
^^

Deleted User

Quote from: Robertwillem on May 22, 2014, 11:23:36
En precies daarom vond ik voor mij de Lyngdorf niets. Ik hou juist van een warm geluid. Al het andere staat mij juist tegen en kan ik niet naar luisteren. En realistisch? Mijn muziek is zo gemanipuleerd daar is weinig realistisch aan. Het gaat mij om een lekkere weergave; of dat nou realistisch is of niet.

Dit kan voor heel veel merken gelden... heeft nix Lyngdorf te maken... (ook een good posting)  :D

Smaken verschillen gelukkig, anders reed iedereen in dezelfde auto, had iedereen dezelfde versterker.. enz, enz, enz...

DofN

#57
Quote from: twani on May 22, 2014, 19:38:38
^^

Ah, zit ik weer verkeerd te lezen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

Hier ook een zeer tevreden gebruiker !! Eerst ff wennen idd dat alles nu klopt maar, wil niet meer zonder, alles is veel duidelijker, veel beter te volgen en over de klank, eerlijk maar, niet kil
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Robertwillem

Ik hoor wat betreft Lyngdorf iedere keer de tern "eerlijk". Wat is er dan zo eerlijk en hoe beoordeel je dat? eerlijk t.o.v. wat?

DofN

#60
Door bij veel verschillende mensen luisteren, en af en toe kom je dan mensen met verstand van zaken tegen, die bijvoorbeeld (semi)professioneel met audio werken, die meetapparatuur hebben om de set in te regelen, die weten wat een goede luisterdriehoek is, die akoestische maatregelen genomen hebben en die luidsprekers op de goede plek in de ruimte weten te zetten. Of je komt mensen en hun sets tegen die hierin hulp gehad hebben.

Zet zulke sets af tegen sets die niet al die aandacht en liefde gekregen hebben en je weet wat eerlijk is.






You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

Heeft weinig tot geen kleuring en laat horen wat voor bron of opnames er gebruikt worden imo !
Mocht je in de buurt zijn, stuur me maar een PM en dan kun je hier zelf oordelen, neem een bron en/of muziek mee !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

Mijkie, zit die Abacus nog achter de lyngdorf? Bied die nog meerwaarde?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

Die abacus zit nog achter de lyngdorf om mijn woofers aan te sturen,de lyngdorf stuurt alleen mijn tweeters en mids aan
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Robertwillem

Quote from: knubbe on June 25, 2014, 21:29:49
Mijkie, zit die Abacus nog achter de lyngdorf? Bied die nog meerwaarde?

Dus een mindere opname valt genadeloos door de mand en is niet om aan te horen? En goede opnamen excelleren?

AceBaran

Ik ga a.s zaterdag bij hifi klubben eens luisteren naar die Lyngdorf! 
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

Deleted User

Ik zou naar HifiSolutions gaan, veel meer ervaring en echte know how!!

AceBaran

Amsterdam :/

Ik woon vlakbij hifi klubben Rotterdam..
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

Deleted User

Ah!! Succes, ben benieuwd wat je bevindingen zijn. Als het goed is laten ze zien hoe je zo'n ruimte in meet en wat de verschillen zijn.

Bij mij heeft dat zeer overtuigend gewerkt  ;D

AceBaran

Dank je wel, ben erg benieuwd! Eerlijk gezegd heb ik nog niet helemaal in de gaten wat het apparaat allemaal kan.. Maar ik lees er zoveel goeds over, en hij ziet er erg strak uit :)

Ik heb pas geleden b&w cm10 op een AVM versterker beluisterd bij HoBo hifi..
Deze speakers hebben ze ook bij Klubben, eens zien wat ze met de lyngdorf kunnen...

Ik wil zowiezo me SR7005, UD5005 en monitor audio rx6 fronts en center wegdoen.

Ik ga stereo!

Ben nog zoekende....
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

AceBaran

Ben geweest vandaag, ben zeer vriendelijk ontvangen en heb de lyngdorf met een NAD cd speler beluisterd, de verkoper Liet mij het verschil met roomperfect horen en dat is duidelijk aanwezig.

Ik vond het hoog zeer mooi klinken, direct en gecontroleerd, echter was het midden te aanwezig en het laag dreunde een beetje... misschien komt het door de speakers (B&W cm10).
Helaas kan je met de lyngdorf niet switchen van speakers onder het luisteren ivm Roomperfect.
Dit was na het beluisteren van enkele nummer van de CD dali 2

Na even gesproken te hebben hierover met de verkoper, heeft hij een andere cd opgezet.
SACD Allan Taylor: leaving at dawn, winter.  En dat was pas echt heel mooi! Helder, heel breed geluid, maar toch nog teveel aanwezig midden.. Kan het mss niet goed uitleggen.

Maar ik ga nog een keer terug om nog eens te luisteren, dan met Dali speakers.. Dus word vervolgd..



McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

AceBaran

Oh ja, de afstandbediening deed me een beetje pijn om te zien eerlijk gezegd.. :tounge2:
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

AceBaran

Balen  :(  kan nog niet posten in markt afdeling bij prijsbepaling.. Anders had ik alvast het een en ander kunnen vragen..

McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

Dirk

Quote from: AceBaran on July 27, 2014, 06:53:33
Balen  :(  kan nog niet posten in markt afdeling bij prijsbepaling.. Anders had ik alvast het een en ander kunnen vragen..
kleine donatie doen, dan kan je helemaal los  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea