HTPC bouwen om Raspberry Pi te vervangen

Started by wigee, March 13, 2014, 13:10:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wigee

Hallo iedereen,

Sinds enkele maanden gebruik ik een raspberry pi met openelec (XBMC) erop om films en series te kijken en een Vusolo2 om tv (sat) te kijken.
Graag will ik alles in een HTPC onderbrengen.
Eerst zonder satcard, deze wil ik later toevoegen.

Om hiermee te beginnen heb ik al veel gelezen op het internet maar graag zou ik jullie mening willen weten over te mogelijk aankoop van de HTPC.

Via Azerty heb ik het volgende samengesteld:

Case:  MS-Tech MC-1200 artnr. 274943 : stukprijs a € 96,93     € 96,93
SSD:  Kingston SSDNow 240gb V300 artnr. 566984 : stukprijs a € 115,46     € 115,46
RAM:  Kingston ValueRAM 2 *2gb artnr. 349656 : stukprijs a € 22,94     € 45,88
Moederbord:  ASRock FM2A75M Pro4+ artnr. 650673 : stukprijs a € 53,89     € 53,89
CPU:  AMD A serie A6-5400K artnr. 557797 : stukprijs a € 46,98     € 46,98

Prijs met verzendings kosten is +- 372 €.

- Zijn deze spullen compatible met elkaar?

- De case MS-Tech MC-1200 heeft reeds een voeding is deze stil genoeg?
Eventueel kan ik de case vervangen door de Epsilon EC-HTPC-1 (zelfde case maar zonder voeding) en voeding Be-Quiet SFX Power 300W). Maar dit kost wel heel wat meer...

- De CPU heeft geloof ik zelf een cooler, is deze stil genoeg?

Groetjes,
Wigee

TopGun2010

Voeding van MS Tech kun je een andere ventilator in bouwen, deze is niet stil. Even zoeken op reviews en je vind voorbeelden. Waarom is jouw ssd zo groot? Voor openelec is een paar gb genoeg.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

wigee

SSD is zo groot omdat ik deze ga vervangen met degene van 120gb die nu in mijn laptop zit...

Ik lees toch ook van sommige mensen dat de originele voeding van de ms tech toch still genoeg is...

TopGun2010

Gewoon proberen, je kunt altijd nog een andere fan bestellen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Pushkin

Ik heb de ms tech in bezit en de voeding is inderdaad niet de stilste, maar onder het spelen hoor ik het in ieder geval niet dus vind ik het ook niet storend.
LG 77G1RLA, HT-PC MS-Tech MC-1200, Marantz SR7010, 4x Boston Acoustics A25, Boston Acoustics A225C, Boston Acoustics ASW650, Canare 4S11

darkman76

#5
Waarom niet een kleinere case met externe laptop Style voeding (ci 70)? Lekker stil en compact. Of heb je nog een bluray drive in gedachte?
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

wigee

Een Kleinere case lijkt me geen optie aangezien ik er misschien nog een satcard wil insteken en eventueel idd nog een Blueray speler.

Dan ga ik toch bij de mstech case blijven.
Indien nodig kan ik die voeding idd later altijd nog switchen.

Om zo een SD schijf in de pc te plaatsen heb ik daar een speciale 'bracket' voor nodig of kan ik die zonder monteren?

Pushkin

Quote from: wigee on March 15, 2014, 14:50:25
Een Kleinere case lijkt me geen optie aangezien ik er misschien nog een satcard wil insteken en eventueel idd nog een Blueray speler.

Dan ga ik toch bij de mstech case blijven.
Indien nodig kan ik die voeding idd later altijd nog switchen.

Om zo een SD schijf in de pc te plaatsen heb ik daar een speciale 'bracket' voor nodig of kan ik die zonder monteren?

Die van mij is inderdaad met bracket gemonteerd, onder de ruimte voor de blu-ray speler die ik overigens heb vervangen voor een extra hdd.
LG 77G1RLA, HT-PC MS-Tech MC-1200, Marantz SR7010, 4x Boston Acoustics A25, Boston Acoustics A225C, Boston Acoustics ASW650, Canare 4S11

wigee

Bestelling vandaag gedaan:
MS-Tech MC-1200 - Bureaumodel - micro ATX - voeding 350 Watt ( SFX12V 2.3 ) - geborsteld aluminium zwart - USB/Audio
   Stukprijs : 96,93 euro
   Aantal : 1
Kingston SSDNow V300 - Solid state drive - 240 GB - intern - 2.5" - SATA-600
   Stukprijs : 115,46 euro
   Aantal : 1
Corsair Value Select - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - niet-gebufferd - niet-EC
   Stukprijs : 42,40 euro
   Aantal : 1
ASRock FM2A75M Pro4+ - Moederbord - Micro-ATX - Socket FM2+ - AMD A75 - USB 3.0 - Gigabit LAN - interne afbeeldingen
   Stukprijs : 53,89 euro
   Aantal : 1
AMD A serie A6-6400K - 3.9 GHz - 2 cores - 2 threads - 1 MB cache - Socket FM2 - Box
   Stukprijs : 51,95 euro
   Aantal : 1
Scythe Twin Mounter 2.5 Rev.C - Storage bay adapter - 2.5" - 3,5" tot 2,5"
   Stukprijs : 8,13 euro
   Aantal : 1
ASUS BW 16D1HT - Schijfstation - BDXL - 16x2x12x - Serial ATA - intern - 5.25" - zwart
   Stukprijs : 75,92 euro
   Aantal : 1

Nu afwachten tot hij wordt geleverd...

rho

Geen cpu koeler besteld? Die bij je AMD zit maakt een gigantische herrie.

wigee

De HTpc draait nu reeds een maand zonder problemen, hij is stil genoeg naar mijn mening.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...