Velodyne dd12+ valt in standby tijdens spelen

Started by The Luggage, March 3, 2014, 13:44:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The Luggage

Mijn velodyne dd12+ valt zeer regelmatig in standby terwijl hij via de RCA-LFE-aansluiting signaal zou moeten ontvangen van mijn receiver (zowel als ik iets afspeel via de cd-speler als de blu-ray speler).

Voordat hij in standby valt, werkt hij wel degelijk en plots, tijdens het spelen van de muziek, valt de bas weg en staat de sub in standby (blauwe leds uit). Wanneer ik dan op de standby toets van de afstandbediening duw, start de sub weer op en is de bas weer hoorbaar.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt.

clockwork

Hoe hoog heb je volume instelling van de sub op je receiver staan? Het zou kunnen dat je bij het inmeten het volume van de DD te hoog had staan, waardoor de receiver is gaan dempen. In dat geval kan je sub bij sommige passages te weinig signaal krijgen. 

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Kjelt

En anders gewoon het auto-standby uitzetten, werkt altijd het beste.

Etiennevh

Stuurt je receiver bij 2.0 signaal (cd's) wel signaal richting je Velo? Die van mij doet dat volgens mij niet...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

bmateijsen

Voeg even een splitter toe aan de kabel. Daarnaast moet je het uitgangsignaal van de receiver iets verhogen en het volume dan van de subwoofer iets verlagen. Er is overigens een modificatie om deze 'groene' stand (als je standby hebt uitstaan) te omzeilen.

The Luggage

#5
Bedankt voor de snelle reacties heren, ik probeer een en ander straks.

Quote from: bmateijsen on March  3, 2014, 15:56:58
Voeg even een splitter toe aan de kabel. Daarnaast moet je het uitgangsignaal van de receiver iets verhogen en het volume dan van de subwoofer iets verlagen. Er is overigens een modificatie om deze 'groene' stand (als je standby hebt uitstaan) te omzeilen.

Dus de RCA-LFE kabel die vanuit de reciever naar de sub gaat splitsen in twee voordat de kabels in de sub worden geplugd? Welke twee aansluitingen van de sub moet ik dan gebruiken?

Bjorn : ik veronderstel dat jullie die modificatie aanbieden. Is dat iets wat een eindgebruiker zelf kan doen of moet dat hardwarematig gebeuren (dus sub moet naar jullie)? Je mag me eventueel een PM sturen als je het liever op die manier bespreekt.

Quote from: Kjelt on March  3, 2014, 15:05:48
En anders gewoon het auto-standby uitzetten, werkt altijd het beste.

Ik veronderstel dat ik dat moet doen door hem via usb aan een laptop te hangen?

Quote from: Etiennevh on March  3, 2014, 15:34:55
Stuurt je receiver bij 2.0 signaal (cd's) wel signaal richting je Velo? Die van mij doet dat volgens mij niet...

Ik dacht van wel, tenminste de fequenties die onder het cross-over niveau zitten (tenzij je receiver in een soort een "stereo direct" stand staat, zoals er een zit op mijn Arcam)?


Voor alle duidelijkheid : ik ben niet zo beslagen in de audio-finesses en ik weet dat deze sub eigenlijk door een vakman moet worden afgesteld om er alles uit te halen. Ik heb hem recent voor een interessante prijs tweedehands kunnen kopen (verkoper had hem zelf als ex-demo gekocht), dus geen dienst na verkoop en voorlopig ook geen budget om er een vakman op los te laten. Kans is ook reëel dat ik op relatief korte termijn ga verhuizen, en leek me ook beter om hem pas te laten afstellen als hij op een meer definitieve plek staat. Voorlopig zal de auto-eq moeten volstaan.

bmateijsen

De subwoofer is niet bij ons gekocht, maar neem even contact op met de winkel. Het is een hardware modificatie, dus die mag alleen door de importeur worden uitgevoerd.

Groet,

Bjorn

Etiennevh

Ik heb het overigens ook bemerkt, kinderen zaten bij mij thuis een tekenfilm via Netflix op 2.0 te kijken en de sub sprong na een kwartier uit. Lijkt er bij mij op dat de receiver op 2.0 geen signaal uitzend. Zodoende mijn bovenstaande opmerking.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Kjelt

Quote from: Etiennevh on March  4, 2014, 10:47:25
Ik heb het overigens ook bemerkt, kinderen zaten bij mij thuis een tekenfilm via Netflix op 2.0 te kijken en de sub sprong na een kwartier uit. Lijkt er bij mij op dat de receiver op 2.0 geen signaal uitzend. Zodoende mijn bovenstaande opmerking.
Hangt van je pre/pro / receiver en zijn instellingen af of deze de sub wel of niet aanstuurt. Bij sommige modellen kun je met de audio settings knop op de ab nog diverse mogelijkheden kiezen.

The Luggage

#9
Ter info mochten er forumgenoten zijn met een gelijkaardig probleem : ik heb de automatische on/off functie afgezet via het instelmenu van de sub, maar dat lijkt het probleem op zich niet oplossen. Hiervoor zal vermoedelijk de hardware mod nodig zijn.

Ik ga zoals gesuggereerd door Bjorn proberen het (subwoofer)signaal uitgestuurd door mijn receiver te verhogen (eventueel nog extra via een Y splitter aansluiting) en het volume van mijn sub verhoudingsgewijs verlagen.

Andere noob vraag : ik heb inmiddels ook ontdekt dat er iets bestaat als 12volt trigger. Mijn receiver heeft een dergelijke uitgang en de sub heeft een 12volt trigger ingang. Als ik deze op elkaar aansluit, zorgt dat er dan voor dat de sub altijd actief blijft zolang de receiver actief is? Of werkt de trigger enkel bij het opstarten van de receiver en verhindert het niet dat de sub na een tijd uitvalt als hij een te zwak signaal krijgt via RCA?


bmateijsen

12v trigger werkt hetzelfde als het standby circuit...

Een Velodyne heeft namelijk 2 circuit's:

- standby circuit
- groen circuit

Het groene circuit is altijd actief en gemaakt om energie zuinig te zijn. Deze is bij de DD+ serie te omzeilen door een modificatie. Wanneer er geen of amper laag gegeven wordt, zal de DD+ zichzelf in standby schakelen. Dit circuit werkt dus afzonderlijk van het standby circuit!

fredenivanca

ben erg benieuwd of de oplossing gelukt is.
Hier namelijk exact hetzelfde probleem ondanks dat ik hier met een 12v trigger kabeltje werk.
Van mij mag hij best wel continu aan staan ::)

groeten fred
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

bmateijsen

Splitter gebruikt op de ingang?

Quote from: fredenivanca on February  5, 2016, 17:00:41
ben erg benieuwd of de oplossing gelukt is.
Hier namelijk exact hetzelfde probleem ondanks dat ik hier met een 12v trigger kabeltje werk.
Van mij mag hij best wel continu aan staan ::)

groeten fred

fredenivanca

 :nowink:eerlijk gezegd nog niet. die ga ik zo even uit de grote kabel doos halen om te proberen.
Dan laat ik het wel weer even weten.

bedankt alvast gr fred
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

fredenivanca

 :pompom: ben helemaal blij
heb de splitter er een uur geleden tussen gezet en sinds dien is de sub nog niet in de groene eco modus gegaan :clapping:

bedankt voor de snelle antwoorden bjorn

gr fred
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

fredenivanca

ga morgen overdag nog even wat stoeien met het subwoofer level op de versterker.
heb nu wel op een iets hoger volume geluisterd als normaal
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

fredenivanca

vandaag nog even met de instellingen bezig geweest.
Op zich blijft de sub aan met muziek, als je niet op al te laag volume speelt
Met een film is hij toch eerder geneigd om in de eco modus te springen, het duurt zo'n 2 seconden om aan te springen wat met een film wel storend is.

Ik overweeg toch om er sjoemel hardware  in te laten zetten
Mocht iemand weten waar ik dat kan laten doen hoor ik dat graag

alvast bedankt fred
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

DVDmartinDVD

Hoi Bjørn

Ook bij mijn Velodyne DD15+ gaat vaak in stand-by tijdens film kijken. Soms springt de aardlekschakelaar uit zodat ik ineens in het donker zit. Dat gebeurt doordat de sub aan en uit gaat.

Dus ik ben wel benieuwd naar die hardware update zodat hij gewoon aan blijft staan.

En wat kost dat en moet er met die sub gesleept worden?

Martin.



Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR