Voorzetwand tegen burengeluid werkt als klankkast, hulp gevraagd

Started by jpagie, March 1, 2014, 20:19:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jpagie

Quote from: Christiaan S on March 10, 2014, 00:37:53
Hebben jullie ook al een trouwdatum gekozen? :angel: :D
Laat ook even weten waar dat heugedelijke feit plaats vind dan kom ik even een gedegen wandje neerzetten  :D

RCduck7

Ik weet niet of dit al aan bod geweest is...
http://bluesphere.be/images/sites/12/14/editor/Nieuwigheden/FolderAccorub.pdf
Lijkt me één van de betere geluidsisolatie materialen om een wand mee te vullen.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

AbZ

Quote from: Christiaan S on March 10, 2014, 00:37:53
Hebben jullie ook al een trouwdatum gekozen? :angel: :D
;D  Volgens jouw logica kan het halve forum wel samen...  :crazy: :police:

jpagie

Quote from: RCduck7 on March 10, 2014, 18:49:12
Ik weet niet of dit al aan bod geweest is...
http://bluesphere.be/images/sites/12/14/editor/Nieuwigheden/FolderAccorub.pdf
Lijkt me één van de betere geluidsisolatie materialen om een wand mee te vullen.
Dat spul gebruik ik als ontkoppeling, volgens mij is het hetzelfde alleen word het anders genoemd (?)

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

MaxxMark

Ben ik de enige die die brochure er (mogelijk ten onrechte) uit vind zien alsof hij gemaakt is voor TellSell?

Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe het zich verhoudt tot bonded foam (80kg/m3). (bonded foam/isopress/etc. hebben vooral als doel ontkoppelen)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

ruud2

ik gebruik voor het ontkoppelen van de vloer, rubber mat van gerecycled rubber.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

jpagie

Quote from: MaxxMark on March 11, 2014, 11:54:57
Ben ik de enige die die brochure er (mogelijk ten onrechte) uit vind zien alsof hij gemaakt is voor TellSell?

Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe het zich verhoudt tot bonded foam (80kg/m3). (bonded foam/isopress/etc. hebben vooral als doel ontkoppelen)
Die brochure is gemaakt door iemand die een grafische opleiding uit de tijd van Spartacus volgde, wat een lelijk ding  :'(
80 kg m3 is mijn inziens te licht (luchtig) ik heb begrepen dat je minimaal 120 of 160kg. m3 nodig hebt

MaxxMark

In mijn HT topic heb ik er naar gezocht en heb ik mij gebaseerd op de gegevens van Eric Desart.

Het doel bij mij is ontkoppeling en omdat Bonded Foam zich speciaal gedraagt is zowel te weinig invering als te veel invering niet goed. Indien de dichtheid te hoog is zal er te weinig ontkoppeling zijn (en worden dus trillingen alsnog doorgegeven). Is de dichtheid te laag dan veert ie te ver in en is ook de ontkoppeling opgeheven en krijg je ook juist weer koppeling.

Mijn berekening kwam er op uit dat zelfs met een complete kamer in kamer van +-25m2 bonded foam van 80kg/m3 eigenlijk nog te weinig inveert. Laat staan 120kg/m3.

ik wilde het eigenlijk niet aanhalen, maar zie ook: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=132792.msg2471735#msg2471735
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jpagie

Oke, dat wist ik niet... dan ben ik verkeerd voorgelicht door Zilenz.nl  :confused:
Heb je bouwfoto's? Misschien leer ik er iets van.

MaxxMark

Nope, de HT is nog in aanbouw. Gaat hopelijk binnenkort van start (grootste probleem is tijdsgebrek op het moment).

Overigens weet ik niet of Zilenz.nl je verkeerd heeft voorgelicht. Zoals gezegd; mijn doel van bondedfoam is ontkoppeling en niet perse geluidsabsorbtie.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

VlisChris

Quote from: AbZ on March 10, 2014, 19:32:03
;D  Volgens jouw logica kan het halve forum wel samen...  :crazy: :police:

Sorry. Had hem even gemist. Och. Ik ben de moeilijkste niet :devil: Gezelligheid is de troef :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jpagie

Mensen, ik ben even afwezig geweest. Voor the time being heb ik me gericht op andere opties.
Voor the time being, want ik sta nog steeds open voor suggesties om het thuis goed aan te pakken.

De andere optie is een (al zeg ik het zelf) zeer creatieve. Ik heb me aangemeld bij een vereniging en heb sinds gisteren een tuin.
Daar ga ik een klein tuinhuisje op bouwen en ga dit gebruiken om de rust terug te krijgen / mezelf terug te trekken / te lezen / mezelf weer zaken bij te leren die in de loop van afgelopen jaren zijn biljven liggen (bv grafisch ontwerp).
Tijd voor verandering dus! Sinds vorige week ben ik hier mee bezig gegaan en hoe idioot simpel dit idee ook is, ik voel me meer leven en ben een stuk enthousiaster!

8)


donaldk

Quote from: jpagie on March 17, 2014, 22:21:37
Mensen, ik ben even afwezig geweest. Voor the time being heb ik me gericht op andere opties.
Voor the time being, want ik sta nog steeds open voor suggesties om het thuis goed aan te pakken.

De andere optie is een (al zeg ik het zelf) zeer creatieve. Ik heb me aangemeld bij een vereniging en heb sinds gisteren een tuin.
Daar ga ik een klein tuinhuisje op bouwen en ga dit gebruiken om de rust terug te krijgen / mezelf terug te trekken / te lezen / mezelf weer zaken bij te leren die in de loop van afgelopen jaren zijn biljven liggen (bv grafisch ontwerp).
Tijd voor verandering dus! Sinds vorige week ben ik hier mee bezig gegaan en hoe idioot simpel dit idee ook is, ik voel me meer leven en ben een stuk enthousiaster!

8)

We zien je dan wel op het chillipeperforum.nl. Ik zit daar niet, maar er is ook nog het moestuinforum.nl.

Willem

Quote from: jpagie on March 17, 2014, 22:21:37
Mensen, ik ben even afwezig geweest. Voor the time being heb ik me gericht op andere opties.
Voor the time being, want ik sta nog steeds open voor suggesties om het thuis goed aan te pakken.

De andere optie is een (al zeg ik het zelf) zeer creatieve. Ik heb me aangemeld bij een vereniging en heb sinds gisteren een tuin.
Daar ga ik een klein tuinhuisje op bouwen en ga dit gebruiken om de rust terug te krijgen / mezelf terug te trekken / te lezen / mezelf weer zaken bij te leren die in de loop van afgelopen jaren zijn biljven liggen (bv grafisch ontwerp).
Tijd voor verandering dus! Sinds vorige week ben ik hier mee bezig gegaan en hoe idioot simpel dit idee ook is, ik voel me meer leven en ben een stuk enthousiaster!

8)

Goed gedaan man. Ik ben het kweken van planten (ontkiemen, verpotten etc .) als zeer ontspannend gaan ervaren.

Ik hoop dat je met deze hobby een stuk ontspanning kan vinden zodat je jou batterij weer op kan laden.

Groet Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

Joeri

Quote from: jpagie on March 17, 2014, 22:21:37

Tijd voor verandering dus! Sinds vorige week ben ik hier mee bezig gegaan en hoe idioot simpel dit idee ook is, ik voel me meer leven en ben een stuk enthousiaster!

8)

Heel goed, het leven is een feestje je moet alleen zelf je slingers ophangen  :pompom:
Steek je energie in dingen die je ook energie opleveren, dan kan je ook wat makkelijker de tegenvallers aan.

jpagie

Beste mensen,

Lang geleden. Ik heb een update én een vraag.

Het besluit voor een tuinhuisje op een vereniging was een goede keus. Ik zit er regelmatig en dat levert tevens meer 'controle' op (ik heb een keus).
Het goede nieuws thuis is, dat de trap van de wand waar ik me op richtte, door de buren een stuk minder 'bespeeld' word. Gevolg: die kant is de last afgenomen (!)

Het minder goede nieuws: aan de andere kant zijn nieuwe buren komen wonen (niet aanspreekbaar) die de godganse dag gamen. Aan die kant had ik (bwv experiment) al een voorzetwand gezet zoals in dit topic gepost is. Toch komt de (lage frequentie) achtergrond muziek/geluiden (racen?) duidelijk door de muur heen.
Het is zeer hinderlijk. Ik heb de muur nog steeds hetzelfde als vorig jaar (dus 1 laag gipsplaat (verticaal), nog niet afgekit en onafgewerkt) maar durf niet verder, onwetende of dit gaat helpen.

Kunnen jullie raad geven of uitsluitsel of ik de muur zoals bedoeld moet afmaken (schroeven om de 15 cm. en rondom afkittten + naden, vervolgd door een 2e laag horizontale (of versprongen) gipsplaat ?)

Dank u !!

Midcall

Quote from: jpagie on October 30, 2014, 22:18:49
Beste mensen,

Lang geleden. Ik heb een update én een vraag.

Het besluit voor een tuinhuisje op een vereniging was een goede keus. Ik zit er regelmatig en dat levert tevens meer 'controle' op (ik heb een keus).
Het goede nieuws thuis is, dat de trap van de wand waar ik me op richtte, door de buren een stuk minder 'bespeeld' word. Gevolg: die kant is de last afgenomen (!)

Het minder goede nieuws: aan de andere kant zijn nieuwe buren komen wonen (niet aanspreekbaar) die de godganse dag gamen. Aan die kant had ik (bwv experiment) al een voorzetwand gezet zoals in dit topic gepost is. Toch komt de (lage frequentie) achtergrond muziek/geluiden (racen?) duidelijk door de muur heen.
Het is zeer hinderlijk. Ik heb de muur nog steeds hetzelfde als vorig jaar (dus 1 laag gipsplaat (verticaal), nog niet afgekit en onafgewerkt) maar durf niet verder, onwetende of dit gaat helpen.

Kunnen jullie raad geven of uitsluitsel of ik de muur zoals bedoeld moet afmaken (schroeven om de 15 cm. en rondom afkittten + naden, vervolgd door een 2e laag horizontale (of versprongen) gipsplaat ?)

Dank u !!
Helaas.... de afgelopen maanden zijn er geen significante wijzigingen in de bestaande natuurkundewetten in deze opgetreden (zover ik weet), dus..... als je niets met de vloer (en evt plafond) doet zal het allemaal verspilling van arbeid en middelen zijn.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

botsen

Quote from: Midcall on October 31, 2014, 01:28:28
Helaas.... de afgelopen maanden zijn er geen significante wijzigingen in de bestaande natuurkundewetten in deze opgetreden (zover ik weet),

:clapping:

jpagie

Haha...  ::) :bigsmile:

Sorry, ik verzuimde erbij te vermelden dat het gaat om de tegenoverliggende muur. En dus NIET langer om contactgeluiden, maar om LUCHT geluiden.
En aangezien Luchtgeluiden beter zijn te weren dan Contactgeluiden, wil ik ism jullie nog een ridderlijke poging wagen ;)

Deze mensen gamen de hele dag. Dat is wat ik hoor, en dus zal de wand belangrijker zijn dan de vloer/plafond.

De muur als zodanig helpt iig wel tegen hoge- en midden tonen dus helpt wel iets (feit)
Nu nog de lage tonen (vraag)


erik s.

behang werkt wel, maar alleen als je de buren er achter plakt.
als praten niet lukt, is een adviseur inschakelen verwacht ik de meest vruchtrijke oplossing.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raphie

Quote from: jpagie on October 31, 2014, 10:59:53
Haha...  ::) :bigsmile:

Sorry, ik verzuimde erbij te vermelden dat het gaat om de tegenoverliggende muur. En dus NIET langer om contactgeluiden, maar om LUCHT geluiden.
En aangezien Luchtgeluiden beter zijn te weren dan Contactgeluiden, wil ik ism jullie nog een ridderlijke poging wagen ;)

Deze mensen gamen de hele dag. Dat is wat ik hoor, en dus zal de wand belangrijker zijn dan de vloer/plafond.

De muur als zodanig helpt iig wel tegen hoge- en midden tonen dus helpt wel iets (feit)
Nu nog de lage tonen (vraag)
Even voor de duidelijkheid, je woont in sociale woningbouw? waarom ga je dan niet naar je coorperatie en dien je een klacht in?
is toch veel productiever dan te blijven doorrommelen met je 2 gipsplaten en pak glaswol.
ik begrijp je frustratie wel hoor, maar ik zie escaleren als enige optie.
JBL PRX Power!

bert stoltenborg

#173
Quote from: jpagie on October 31, 2014, 10:59:53
Haha...  ::) :bigsmile:

Sorry, ik verzuimde erbij te vermelden dat het gaat om de tegenoverliggende muur. En dus NIET langer om contactgeluiden, maar om LUCHT geluiden.
En aangezien Luchtgeluiden beter zijn te weren dan Contactgeluiden, wil ik ism jullie nog een ridderlijke poging wagen ;)


Hoe kom je daarbij?

Verder: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=69613.250

Daar staat hoe isolatie werkt.

IK heb niet je hele draad gelezen want na een paar goedbedoelde maar totaal uit de lucht gegrepen adviezen ben ik afgehaakt.
Als je niettemin denkt dat ik wellicht een advies voor je heb moet je even je probleem en je vermeende oplossing opnieuw definieren.
Ik bazel maar wat.

marcbons

Als het woningen zijn die geschakeld zijn waarvan de vloeren ook doorlopen of contact hebben dan heb je via die weg nog contact geluid. Let daar ook op