Een externe voeding voor ... en het verschil?

Started by Bierdopje071, February 28, 2014, 12:54:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Quote from: Zodiac on September 19, 2014, 17:39:59
Geen idee waar je t over hebt, maar het is vast errug interessant. Goed gedaan hoor!
Geen idee ook op wie je reageert trouwens.
TS vraagt of voedingen wat kunnen toevoegen. Daarbij geef ik een link met een onlangs gehouden M&G waarbij voedingen getest zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kjelt

Quote from: Ejorne on September 19, 2014, 11:49:00
Heeft het nog nut om een lineaire voeding te kopen? Dat lees ik weleens, dat zou een beter geluid geven dan de schakelende voedingen...
Dat kan als je een hele goede lineaire voeding hebt en een slechte schakelende. Vroeger was er inderdaad groot verschil omdat de schakelfrequentie in het audiospectrum zat. Vandaag de dag zitten ze er flink vanaf. Ik ging er vanuit omdat je de pc voeding wilde gebruiken dat je budget erg laag was. Wat je zou kunnen overwegen is een lineaire dc-dc converter van bv 12V naar5V en die wel door de pc voeding laten voeden.

Ejorne

Quote from: Kjelt on September 20, 2014, 00:09:23
Dat kan als je een hele goede lineaire voeding hebt en een slechte schakelende. Vroeger was er inderdaad groot verschil omdat de schakelfrequentie in het audiospectrum zat. Vandaag de dag zitten ze er flink vanaf. Ik ging er vanuit omdat je de pc voeding wilde gebruiken dat je budget erg laag was. Wat je zou kunnen overwegen is een lineaire dc-dc converter van bv 12V naar5V en die wel door de pc voeding laten voeden.

Mijn budget is inderdaad niet zo hoog. Althans, ik wel geen 100+ euro voor een botw voeding neerleggen. Het moet toch wel onder de 50 euro blijven. Nu is mijn dac helemaal niet zo slecht, een emu 0404usb, maar bijna evenveel voor een voeding betalen als dat de dac kost lijkt mij nogal scheef in verhouding...