Ultieme mediaspeler gezocht

Started by Pinda13, February 24, 2014, 13:07:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinda13

Quote from: Flavio on June 14, 2014, 23:33:03
Heb je de Baru al met een Dune 1:1 vergeleken?

Ik heb helaas geen Dune of een Oppo. Ik zou deze vergelijking graag willen proberen.
" no loss of fine detail "

Pinda13

#251
Beste Leden,

Ik gebruik de baru nu best vaak en ben achter een paar nuttige dingen gekomen.

Als ik films ga kijken gebruik ik nu de hot-swap bay icm een hdd en dit werkt echt heel erg goed.
Tot nu toe doet elk bestand het, alles speelt hij netjes af. Ik merk dat wanneer het bestand op een hdd staat de baru veel minder last heeft van berekeningen die hij via streamen wel moet maken.  (bestanden die ik meestal gebruik zijn BDISO's 25/45gb, mkv, bdmv bluray mappen)

Volgens de fabrikant moet NFS ook zo werken, alleen krijg ik gewoon niet het beste resultaat. Dit heb ik nu ook opgegeven en aangezien ik ook een hot-swap in mn pc heb zitten werkt het erg goed. Binnen halen, uitpakken en wisselen.

De marvell qdeo cpu laat ook een fantastisch beeld zien. Echt een aanrader! Voor wie nog nieuwsgierig is mag altijd langskomen om het apparaat aan de tand te voelen...

Al met al gaat deze baru niet weg en ben ik erg tevreden met het resultaat. De prijs was aan de hoge kant, maar dat zie je toch wel terug door de kwaliteit!
" no loss of fine detail "

VTEC_genieter

Maar wel jammer dat streamen vanaf een NAS niet vloeiend gaat.
Als dat mogelijk was, dan hoef je verder niets fysieks te doen: Bestanden uitpakken en opslaan op een HDD of een USB stick, heen en weer verplaatsen.

Je wilt eigenlijk zo lui mogelijk zitten in je HT kamer.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

htn00b

Kan iemand mij een advies geven voor het volgende:

Gebruik een Onkyo 609 receiver icm 5.1. Ben op zoek naar Mediaspeler (liefst geen NAS icm mediaplayer ivm gehannes in meterkast en streamen).

Ben dus op zoek naar een media speler die NZB's kan downloaden en HDMI 1.4 aankan. Wil de mediaplayer direct op de receiver aansluiten zonder dat er een NAS weer in de meterkast aangesloten moet worden of het eea gestreamd moet worden via WiFi weer oid.

Niet onbelangrijk denk ik, mogelijkheid tot aansluiten van harde schijf (SSD zou ideaal zijn) en NTFS bestandssysteem, maar volgens mij had de PS3 alleen dit probleem, dat alles via FAT32 moest gaan en max 3,89 gb aan bestandsgrootte.

Zijn er dergelijke oplossingen of wat is het beste aan te raden?

snicky

#255
Weet niet of er een mediaplayer is die goed kan downloaden? Misschien is een HTPC meer geschikt.

Heb zelf een synology nas waarmee ik download en ik gebruik icm mijn media player. De nas staat naast me mediaplayer en stream de BD25 /50 via het netwerk.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

VTEC_genieter

De nieuwste 3D mediaspeler van Eminent?
Kan je volgens mij een HDD (geen SSD) inbouwen en ook mee downloaden.
Check de website van Eminent ;)

Ik heb de vorige versie van hun nieuwste mediaspeler, alleen de ingebouwde downloadmanager Transmission is erg instabiel en je moet met deze speler geen zware bestanden/films mee draaien. Dan gaan het beeld en geluid haperen.

Misschien is hun nieuwste mediaspeler flink verbeterd, check ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

htn00b

@Snicky

Ok. Ik wil het streamen liefst vermijden, maar ik zal het overwegen als blijkt dat mediaspelers die downloaden toch niet goed kunnen functioneren.

@Vtec_genieter
Ik zal de website eens bekijken van hen.

Pinda13

Quote from: VTEC_genieter on August 21, 2014, 17:55:30
Maar wel jammer dat streamen vanaf een NAS niet vloeiend gaat.
Als dat mogelijk was, dan hoef je verder niets fysieks te doen: Bestanden uitpakken en opslaan op een HDD of een USB stick, heen en weer verplaatsen.

Je wilt eigenlijk zo lui mogelijk zitten in je HT kamer.

Klopt het liefste wil je gewoon apparaat aan en gaan, maar dan werkt het toch niet optimaal. Jammer dat wel, maar ik verzoen me met het feit dat ik nu hdd eruit, heen en weer lopen en hdd erin moet doen  :tongue2:..

Uitpakken en opslaan gaan natuurlijk automatisch na het downloaden.

Ik zou ook nog steeds graag de test willen doen om de baru tegen een dune of oppo te laten concurreren. Het beeld en geluid van de baru is erg goed namelijk!
" no loss of fine detail "

snicky

#259
Quote from: VTEC_genieter on August 21, 2014, 17:55:30
Maar wel jammer dat streamen vanaf een NAS niet vloeiend gaat.


Hier kan ik me dus niet in vinden.. Als je gewoon een goed netwerk hebt is er niks aan de hand?

En een goede nas/mediaplayer natuurlijk
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

StefaanD

Dan zal het aan de implementatie van het protocol liggen van de speler, met dien verstande dat je netwerk inderdaad in orde is.

Pinda13

#261
Afgelopen weekend was ik nieuwsgierig hoe het apparaat van binnen eruit ziet.
En ik blijf het zeggen en vinden: qua hardware is dit apparaat echt een plaatje!!  :inlove: :inlove:

Die power transfomer is echt massive te noemen(weegt ook aardig wat). Hierbij wat leuke foto's :pompom:







" no loss of fine detail "

TopGun2010

#262
Ik ben ook een echte mediaspeler freak, ik heb een i3 htpc met OpenElec en een Popcorn Hour A-400. Ze vullen elkaar goed aan. 3D en oude rommel met de Popcorn, de rest met de htpc. De afstandsbediening van de Popcorn werkt ook erg goed i.c.m. de Flirc op mijn htpc.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

EdwardH

#263
@Pinda123, speelt deze badu ook de BD-j menu's van de bdiso's? Of alleen de simpele versie? Zoals de Dune Prime 3.0 wel deed en de Dune HD Base 3d niet?

Pinda13

Quote from: RudeDog on October  4, 2014, 12:40:17
@Pinda123, speelt deze badu ook de BD-j menu's van de bdiso's? Of alleen de simpele versie? Zoals de Dune Prime 3.0 wel deed en de Dune HD Base 3d niet?

De BD-j menu is geen probleem voor deze baru. Al zie ik niet de meerwaarde er van in, maar het is mogelijk. Deze ondersteund java en wanneer er bonus content op bluray staat dan kan je dan afspelen.
" no loss of fine detail "

Pinda13

#265
Quote from: copycat on October 19, 2014, 22:49:47
denk dat je serie nummer nu wel op de blacklist staat bij de fabrikant.

:threadclosed:

Het zijn chinezen heh  :P..
Maar hoezo op de blacklist? Website is er niet meer van de fabrikant en je hebt weinig aan dat serienummer.

Ze hebben een ander domein aan gemaakt en het ziet er allemaal wel wat professioneler uit!

http://www.barubaru.cn/baru-en/index.asp
" no loss of fine detail "

VTEC_genieter

Blacklist? Omdat de behuizing open gemaakt is?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

jaco

Lijkt me juist een pluspunt, ziet er nrtjes opgebouwd uit.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Witalik

ziet er wel netjes uit ! Alleen die schuifjes voor de inkomende voeding is dan weer een beetje uit verband met de netheid van de rest.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Pinda13

Even een update, we gebruiken deze Baru nu bijna 1,5/2 jaar enhet is echt een werkelijk top ding!
Het heeft weliswaar wat omslachtige dingen qua verbinding, maar hij speelt alles af en dat ook via netwerk!! Muziek via minimserver en dlna aanklikken op deze baru; en komt in de mappen terecht.
De films (ook bd50 etc) gaat giga goed en vloeiend via NFS. Het werkt snel en goed met full menu en hij pakt echt elk bestand.
Enige wat eigenlijk ontbreekt is een radioplayer, maar ach dat doe ik dan via de nuc.

Ik dacht laat het toch even weten, uiteindelijk heeft het wel veel tijd gekost haha;). Maar tot nu toe nog geen betere in dit segment gevonden(oppo met zn cinavia.., heeft deze dus niet!!)

Gr
" no loss of fine detail "